Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Illike
Liige
Postitusi: 823
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Illike »

Kas tõesti nii raske küsimus?
Kodanik EOD arvas selle nalja ära, kuid mängu ilu nautides ei annud otsest vastust.
Annan siis par vihjet: Väljalaskeklapil on sees õõnsus mis on täidetud teatud ainega. Selle aine abil sai midagi teha.
N Liidu ajal sai neid klappe ZIL tüüpi autode mootoritest
Kõrvalmärkuseks: ЗМЗ-53 klapid ei olnud seest õõnsad.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Naatriumit vette pannes järgneb väga äkiline, lausa plahvatuselaadne reaktsioon :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 823
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Illike »

Vastus õige. Mäng selles, et klapile tehti avavus ja siis visati see kellegi selja taga porilompi. Reaktsioonid seinast seina ja kõigil teistel nalja nabani.
Ka praegu veel täidetakse klappe naatriumiga: http://marten-auto.ru/klapannyie-mehani ... eniem.html
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Kõrvalmärkuseks: ЗМЗ-53 klapid ei olnud seest õõnsad.
Siiski-siiski...
...Впускной клапан ГАЗ-53 изготавливают из стали 4Х9С2, выпуск-ной—из стали ЭИ-992. Выпускной клапан (рис.2) выполнен пустотелым. Полость клапана заполнена металлическим натрием для улучшения охлаждения головки клапана...
Pilt
Рис.2. Выпускной клапан ГАЗ-53

1 — полость клапана; 2 — стержень клапана; 3 - наплавленная рабочая фаска; 4 — заглушка

Aga naatriumist- kunagi jagas akadeemik Lippmaa soovitusi neile, kel soov Emajäe põhja näha- keerata kilo-poolteisene naatriumitükk paksult ajalehepaberisse ja visata vette. Paljast naatriumist ei olla kasu, see hakkab niisama mööda veepinda kihutama. Ajaleht aga viib asja põhja ja vat siis...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See naatrium on tänapäeval rohkem võidusõidu teema. Vene ajal selle kasutamine selliste madalate võimsustega mootorites tuli pigem vene tööstuse suutmatusest valmistada piisavalt vastupidavaid klappe, nende klappide vastupidavus oli tegelikult üsna vilets, sest tööpinnad põlesid krobeliseks ning klapp kaotas pidavuse. Eriti räme oli see siis, kui oli palju vene autosid, aga kadus müügilt etüülbensiin (seal sisalduv plii oli teatud "määrdeks").

Küsin siis tuttaval teemal - ZMZ-53 mootoris oli (erinevalt ZiL-120 omast) üks progressiivne mürasummutuse abinõu, kuid selle nigel vastupidavus tingis selle, et selle jupi katki minnes võis auto hakata imetrikke tegema, nt oma tahtsi kiirendama, pöördeid üles-alla ajama jne. Mis asi see oli?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 823
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Illike »

Lemet kirjutas:
Kõrvalmärkuseks: ЗМЗ-53 klapid ei olnud seest õõnsad.
Siiski-siiski...
...Впускной клапан ГАЗ-53 изготавливают из стали 4Х9С2, выпуск-ной—из стали ЭИ-992. Выпускной клапан (рис.2) выполнен пустотелым. Полость клапана заполнена металлическим натрием для улучшения охлаждения головки клапана...
Pilt
Рис.2. Выпускной клапан ГАЗ-53

1 — полость клапана; 2 — стержень клапана; 3 - наплавленная рабочая фаска; 4 — заглушка
Esineb ka teistsuguseid väiteid:
klapid.png
Рис. 28. Клапаны двигателей: а —ЗИЛ-130; б —ЗМЗ-53;
/ — впускной клапан; 2 — выпускной клапан
http://www.yi.roads-hgh.ru/cat/konstruk ... ogichnost/
Ma saan aru, et on esinenud mõlemat tüüpi klappe. Ma ei mäleta, et oleks saanud 53 klappidest naatriumit.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas:See naatrium on tänapäeval rohkem võidusõidu teema. Vene ajal selle kasutamine selliste madalate võimsustega mootorites tuli pigem vene tööstuse suutmatusest valmistada piisavalt vastupidavaid klappe, nende klappide vastupidavus oli tegelikult üsna vilets, sest tööpinnad põlesid krobeliseks ning klapp kaotas pidavuse. Eriti räme oli see siis, kui oli palju vene autosid, aga kadus müügilt etüülbensiin (seal sisalduv plii oli teatud "määrdeks").

Küsin siis tuttaval teemal - ZMZ-53 mootoris oli (erinevalt ZiL-120 omast) üks progressiivne mürasummutuse abinõu, kuid selle nigel vastupidavus tingis selle, et selle jupi katki minnes võis auto hakata imetrikke tegema, nt oma tahtsi kiirendama, pöördeid üles-alla ajama jne. Mis asi see oli?
Jagaja oli mõlemal autol põhimõtteliselt sama, erines vaid kinnituse poolest.
Karburaatorid K-88 ja K-126 olid küll erinevad, kuid suht võrdsete parameetritega. Kusjuures mõned juhid aretasid oma ZiL-i peale just K-126, et kütust kokku hoida.
Pööretepiirajad olid mõlemal mootoril samasugused - tsentrifugaaltüüpi, vaakumi abil toimivad.
Vast siis ZMZ pehmemad mootoripadjad. Padja purunemisel hakkas mootor liikuma ja see mõjutas gaasihoovastikku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei olnud, probleemne sõlm oli valmistatud Gaz-il tekstoliidist.
Selle purunemine polnud just igapäevane, aga seda juhtus vahetevahel ikka.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

Nukkvõlli hammasratas. Tekstoliidist osa murdus terasrummu küljest lahti ja gaasijaotus läks paigast ära. Samuti süütemoment.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vastus õige, küsi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

See tekstoliidi terassüdamiku küljest lahtimurdumine oli küll rohkem Volgade ja UAZ-de probleem.
Aga olgu. Oleme autode juurde pikalt pidama jäänud. Hakkaks tagasi militaari poole tüürima. Aga et üleminek sujuvam oleks, siis selline vahepealne küsimus. :wink:
Mitmetel autoosadel olid juurdunud mitteametlikud, rahvakeelsed nimetused. Näiteks piduritulede lüliti oli "konn". Aga millise autoosa venekeelseks (kasutasid ka eestlased) rahvapäraseks nimetuseks oli "sõdalane"? Seda hellitavas vormis.
Kõrvaltvaataja
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kõrvaltvaataja »

Suruõhu süsteemi regulaator-kaitseklapp (Soldatik).
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

Rõhuregulaator jah. Oli teine püstises asendis nagu valvelseisangus soldat, eks sealt ka nimi.
Kaitseklapp oli eraldi detail, asus suruõhupaagil. Kui rikkis soldatik lasi rõhu liiga kõrgeks, hakkas kaitseklapp tööle, tehes pruuskava hobuse häält. :lol:
Aga küsi.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5584
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Manurhin »

EOD kirjutas:Rõhuregulaator jah. Oli teine püstises asendis nagu valvelseisangus soldat, eks sealt ka nimi.
Kaitseklapp oli eraldi detail, asus suruõhupaagil. Kui rikkis soldatik lasi rõhu liiga kõrgeks, hakkas kaitseklapp tööle, tehes pruuskava hobuse häält. :lol:
Aga küsi.
Mäletan seda häält hästi. Jääb üle vaid ette kujutada, mis sai siis, kui mõni autojuht oli kaitseklapi ratsionaliseerimise mõttes hariliku poldiga asendanud :lol:.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kõrvaltvaataja
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kõrvaltvaataja »

Nimetage neli detaili auto/traktori juures, mis algavad ja lõppevad "R" tähega.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline