Viktoriin
Re: Viktoriin
Kas tõesti nii raske küsimus?
Kodanik EOD arvas selle nalja ära, kuid mängu ilu nautides ei annud otsest vastust.
Annan siis par vihjet: Väljalaskeklapil on sees õõnsus mis on täidetud teatud ainega. Selle aine abil sai midagi teha.
N Liidu ajal sai neid klappe ZIL tüüpi autode mootoritest
Kõrvalmärkuseks: ЗМЗ-53 klapid ei olnud seest õõnsad.
Kodanik EOD arvas selle nalja ära, kuid mängu ilu nautides ei annud otsest vastust.
Annan siis par vihjet: Väljalaskeklapil on sees õõnsus mis on täidetud teatud ainega. Selle aine abil sai midagi teha.
N Liidu ajal sai neid klappe ZIL tüüpi autode mootoritest
Kõrvalmärkuseks: ЗМЗ-53 klapid ei olnud seest õõnsad.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Naatriumit vette pannes järgneb väga äkiline, lausa plahvatuselaadne reaktsioon 
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Vastus õige. Mäng selles, et klapile tehti avavus ja siis visati see kellegi selja taga porilompi. Reaktsioonid seinast seina ja kõigil teistel nalja nabani.
Ka praegu veel täidetakse klappe naatriumiga: http://marten-auto.ru/klapannyie-mehani ... eniem.html
Ka praegu veel täidetakse klappe naatriumiga: http://marten-auto.ru/klapannyie-mehani ... eniem.html
Re: Viktoriin
Siiski-siiski...Kõrvalmärkuseks: ЗМЗ-53 klapid ei olnud seest õõnsad.
...Впускной клапан ГАЗ-53 изготавливают из стали 4Х9С2, выпуск-ной—из стали ЭИ-992. Выпускной клапан (рис.2) выполнен пустотелым. Полость клапана заполнена металлическим натрием для улучшения охлаждения головки клапана...

Рис.2. Выпускной клапан ГАЗ-53
1 — полость клапана; 2 — стержень клапана; 3 - наплавленная рабочая фаска; 4 — заглушка
Aga naatriumist- kunagi jagas akadeemik Lippmaa soovitusi neile, kel soov Emajäe põhja näha- keerata kilo-poolteisene naatriumitükk paksult ajalehepaberisse ja visata vette. Paljast naatriumist ei olla kasu, see hakkab niisama mööda veepinda kihutama. Ajaleht aga viib asja põhja ja vat siis...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
See naatrium on tänapäeval rohkem võidusõidu teema. Vene ajal selle kasutamine selliste madalate võimsustega mootorites tuli pigem vene tööstuse suutmatusest valmistada piisavalt vastupidavaid klappe, nende klappide vastupidavus oli tegelikult üsna vilets, sest tööpinnad põlesid krobeliseks ning klapp kaotas pidavuse. Eriti räme oli see siis, kui oli palju vene autosid, aga kadus müügilt etüülbensiin (seal sisalduv plii oli teatud "määrdeks").
Küsin siis tuttaval teemal - ZMZ-53 mootoris oli (erinevalt ZiL-120 omast) üks progressiivne mürasummutuse abinõu, kuid selle nigel vastupidavus tingis selle, et selle jupi katki minnes võis auto hakata imetrikke tegema, nt oma tahtsi kiirendama, pöördeid üles-alla ajama jne. Mis asi see oli?
Küsin siis tuttaval teemal - ZMZ-53 mootoris oli (erinevalt ZiL-120 omast) üks progressiivne mürasummutuse abinõu, kuid selle nigel vastupidavus tingis selle, et selle jupi katki minnes võis auto hakata imetrikke tegema, nt oma tahtsi kiirendama, pöördeid üles-alla ajama jne. Mis asi see oli?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Esineb ka teistsuguseid väiteid: Рис. 28. Клапаны двигателей: а —ЗИЛ-130; б —ЗМЗ-53;Lemet kirjutas:Siiski-siiski...Kõrvalmärkuseks: ЗМЗ-53 klapid ei olnud seest õõnsad.
...Впускной клапан ГАЗ-53 изготавливают из стали 4Х9С2, выпуск-ной—из стали ЭИ-992. Выпускной клапан (рис.2) выполнен пустотелым. Полость клапана заполнена металлическим натрием для улучшения охлаждения головки клапана...
Рис.2. Выпускной клапан ГАЗ-53
1 — полость клапана; 2 — стержень клапана; 3 - наплавленная рабочая фаска; 4 — заглушка
/ — впускной клапан; 2 — выпускной клапан
http://www.yi.roads-hgh.ru/cat/konstruk ... ogichnost/
Ma saan aru, et on esinenud mõlemat tüüpi klappe. Ma ei mäleta, et oleks saanud 53 klappidest naatriumit.
Re: Viktoriin
Jagaja oli mõlemal autol põhimõtteliselt sama, erines vaid kinnituse poolest.Kapten Trumm kirjutas:See naatrium on tänapäeval rohkem võidusõidu teema. Vene ajal selle kasutamine selliste madalate võimsustega mootorites tuli pigem vene tööstuse suutmatusest valmistada piisavalt vastupidavaid klappe, nende klappide vastupidavus oli tegelikult üsna vilets, sest tööpinnad põlesid krobeliseks ning klapp kaotas pidavuse. Eriti räme oli see siis, kui oli palju vene autosid, aga kadus müügilt etüülbensiin (seal sisalduv plii oli teatud "määrdeks").
Küsin siis tuttaval teemal - ZMZ-53 mootoris oli (erinevalt ZiL-120 omast) üks progressiivne mürasummutuse abinõu, kuid selle nigel vastupidavus tingis selle, et selle jupi katki minnes võis auto hakata imetrikke tegema, nt oma tahtsi kiirendama, pöördeid üles-alla ajama jne. Mis asi see oli?
Karburaatorid K-88 ja K-126 olid küll erinevad, kuid suht võrdsete parameetritega. Kusjuures mõned juhid aretasid oma ZiL-i peale just K-126, et kütust kokku hoida.
Pööretepiirajad olid mõlemal mootoril samasugused - tsentrifugaaltüüpi, vaakumi abil toimivad.
Vast siis ZMZ pehmemad mootoripadjad. Padja purunemisel hakkas mootor liikuma ja see mõjutas gaasihoovastikku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Ei olnud, probleemne sõlm oli valmistatud Gaz-il tekstoliidist.
Selle purunemine polnud just igapäevane, aga seda juhtus vahetevahel ikka.
Selle purunemine polnud just igapäevane, aga seda juhtus vahetevahel ikka.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Nukkvõlli hammasratas. Tekstoliidist osa murdus terasrummu küljest lahti ja gaasijaotus läks paigast ära. Samuti süütemoment.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Vastus õige, küsi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
See tekstoliidi terassüdamiku küljest lahtimurdumine oli küll rohkem Volgade ja UAZ-de probleem.
Aga olgu. Oleme autode juurde pikalt pidama jäänud. Hakkaks tagasi militaari poole tüürima. Aga et üleminek sujuvam oleks, siis selline vahepealne küsimus.
Mitmetel autoosadel olid juurdunud mitteametlikud, rahvakeelsed nimetused. Näiteks piduritulede lüliti oli "konn". Aga millise autoosa venekeelseks (kasutasid ka eestlased) rahvapäraseks nimetuseks oli "sõdalane"? Seda hellitavas vormis.
Aga olgu. Oleme autode juurde pikalt pidama jäänud. Hakkaks tagasi militaari poole tüürima. Aga et üleminek sujuvam oleks, siis selline vahepealne küsimus.
Mitmetel autoosadel olid juurdunud mitteametlikud, rahvakeelsed nimetused. Näiteks piduritulede lüliti oli "konn". Aga millise autoosa venekeelseks (kasutasid ka eestlased) rahvapäraseks nimetuseks oli "sõdalane"? Seda hellitavas vormis.
-
Kõrvaltvaataja
- Liige
- Postitusi: 236
- Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Suruõhu süsteemi regulaator-kaitseklapp (Soldatik).
Re: Viktoriin
Rõhuregulaator jah. Oli teine püstises asendis nagu valvelseisangus soldat, eks sealt ka nimi.
Kaitseklapp oli eraldi detail, asus suruõhupaagil. Kui rikkis soldatik lasi rõhu liiga kõrgeks, hakkas kaitseklapp tööle, tehes pruuskava hobuse häält.
Aga küsi.
Kaitseklapp oli eraldi detail, asus suruõhupaagil. Kui rikkis soldatik lasi rõhu liiga kõrgeks, hakkas kaitseklapp tööle, tehes pruuskava hobuse häält.
Aga küsi.
Re: Viktoriin
Mäletan seda häält hästi. Jääb üle vaid ette kujutada, mis sai siis, kui mõni autojuht oli kaitseklapi ratsionaliseerimise mõttes hariliku poldiga asendanudEOD kirjutas:Rõhuregulaator jah. Oli teine püstises asendis nagu valvelseisangus soldat, eks sealt ka nimi.
Kaitseklapp oli eraldi detail, asus suruõhupaagil. Kui rikkis soldatik lasi rõhu liiga kõrgeks, hakkas kaitseklapp tööle, tehes pruuskava hobuse häält.![]()
Aga küsi.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
-
Kõrvaltvaataja
- Liige
- Postitusi: 236
- Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Nimetage neli detaili auto/traktori juures, mis algavad ja lõppevad "R" tähega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline