67. leht 109-st
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 30 Juun, 2024 10:20
Postitas Lemet
Veoautojuhina peaksid teadma, et ka Eesti teed on maksustatud.
Noh, esiteks pole ma veoautojuht ja teiseks- Eestis ei ole mitte ainult teekasutus üle 3,5 tonni maksustatud, vaid ka raskeveokid
Raskeveokimaksu maksavad raskeveokite omanikud ja teatud juhul kasutajad või valdajad, kes on Eesti Vabariigis ajutiselt või alaliselt elavad füüsilised isikud, Eestis registreeritud juriidilised isikud ning riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutused.
Ainult et milline on selle kõige seos kelbasega, nagu oleks Hispaanias teemaksud juba mitu aastat kaotatud?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 30 Juun, 2024 11:12
Postitas Kriku
Milline on selle kõige seos teemaga?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 30 Juun, 2024 11:21
Postitas vanahalb
maksipoiss kirjutas: ↑30 Juun, 2024 8:36
vanahalb kirjutas: ↑30 Juun, 2024 0:27
. Kui sinna pääsemine on nii keeruliseks tehtud siis ega ei tahagi rohkem minna. Oma raha võib ju igal pool mujal ka põletada.
Broneerid pileti, peatud korra tõkkepuu taga ja sõidad pmst. otse praamile: on keeruline?

. Paremal juhul võib seda tüütuks nimetada ja seda ka eelkõige tihedamini mandril käima sunnitud kohalike jaoks.
Läksin selle peale pileteid vaatama ja täna on Kuivastu-Virtsu liimil autole esimene vaba võimalus ca kl 21 praamile. Kõik mu on minu kui diletandi jaoks välja müüdud.
Võib-olla oli seal mingi suurem üritus? Aga kui see igal nädalavahetnusel niimoodi on siis danuinahh....
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 30 Juun, 2024 13:02
Postitas Kirs
vanahalb kirjutas: ↑30 Juun, 2024 11:21
Läksin selle peale pileteid vaatama ja täna on Kuivastu-Virtsu liimil autole esimene vaba võimalus ca kl 21 praamile. Kõik mu on minu kui diletandi jaoks välja müüdud.
Võib-olla oli seal mingi suurem üritus? Aga kui see igal nädalavahetnusel niimoodi on siis danuinahh....
Ole mureta, välja on müüdud e-piletid. Tavajärjekord enamasti kõrval pooltühi. Just nagu hetke laiv pildiltki näha. Ja samas on 14:40 praamile veel 5 vana e-piletit täitsa saadaval.
https://g2.ipcamlive.com/player/player. ... 453b78674c
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 30 Juun, 2024 15:55
Postitas manjabes
vanahalb kirjutas: ↑30 Juun, 2024 0:27
Sarnaselt on Norras kalli raha eest ehitatud Nordkapi pikk tunnel tasuta sest pole mõtet sinna pääsemist keeruliseks teha. Kes sinna läheb see joob ja prassib nagunii sellise raha eest et odavam on tunnelid, praamid ja sillad tasuta hoida et inimene ikka tuleks.
Kas mitte see Nordkapi tunnel ei olnud esialgu tasuline, seni kuni ehitusmaksumus tasa teeniti? Praegu jah tasuta juba.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 30 Juun, 2024 17:06
Postitas Lemet
Kas mitte see Nordkapi tunnel ei olnud esialgu tasuline, seni kuni ehitusmaksumus tasa teeniti?
2012 alates tunneli läbimise eest enam tasu ei võeta jah. Enne seda maksti auto pealt 145 krooni pluss 47 krooni täiskasvanu ja 24 krooni lapse kohta kummaski suunas
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 21 Juul, 2024 11:40
Postitas parkija
Siin arutelu käib vaid enamasti suunas siit sinna aga , mida me sealt siia veame , moslemeid ja pagulasi aga mida veel ? Kuuldavasti eraldatakse sinna katlasse põletamiseks veel 1,5 miljardit , kindlasti pole tegemist heategevusega .
Eesti on paremini kaitstud kui kunagi varem
Postitatud: 01 Sept, 2024 23:33
Postitas Drax
https://www.err.ee/1609440830/salacgriv ... mmutustood
Salacgrivas algavad esmaspäeval silla lammutustööd
Esmaspäeval algavad Lätis Salacgrivas vana silla lammutustööd, et selle asemele rajada uus. Ajutise silla abil on ka ehituse ajal liiklus siiski avatud. Tiheda liiklusega Salatsi silla ületamine on seni nõudnud Pärnu ja Riia vahel sõitjailt palju aega, sest seal oli fooridega reguleeritud ühesuunaline liiklus.
Vana Salatsi sild on pikka aega nii kehvas olukorras, et remontida polnud seda võimalik. Kuna sild kuulus algul Salacgriva ja pärast ühinemist Limbaži omavalitsusele, polnud kohalikul võimul raha uut silda ehitada.
"Aasta eest võttis Läti riigiteed ehk Läti riik silla omavalitsuselt enda omandisse, et saaksime selle teelõigu korda tegemiseks kasutada Euroopa Liidu sõjalise mobiilsuse projekti raha," ütles Läti riigiteede juhatuse esimees Martinš Lazdovskis.
Suwalki pääsu lahti hoidmine on küll suure tähelepanu all, aga suvel korduvalt kõnealusest sillast üle sõites tekkis küll kerge ahastus, et kuidas plaanitakse tagada transport üle selle õlekõrre.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 03 Sept, 2024 4:25
Postitas Runkel
Veelkord RB sõjalisest tähtsusest, Poola endine kaitseväejuht:
Eestis on arutatud, kas Rail Balticu projektil on mingi oluline mõju Baltimaade sõjalisele kaitsele. Kuidas see Poolast vaadates paistab?
Kuigi Rail Baltic jääb peamiselt poliitiliseks ja majanduslikuks algatuseks, on selle sõjaline tähtsus tohutu. Ainult maanteedest ei piisa. Vägede kiire ümberpaiknemine Poolast või mis tahes NATO tugevduse jõudmine Poolast Balti riikidesse, eriti Eestisse, on kriitilise tähtsusega.
Eesti kaitseväe eelmine juhataja kindral Martin Herem ütleb, et sai Eesti süvatule-revolutsiooni korraldamiseks inspiratsiooni ja julgustust oma Poola ametivennalt.
Kas Suwałki koridor, mida hakkab läbima Rail Baltic, on paremini kaitstud või paremini kaitstav kui viis aastat tagasi, mil alustasite kaitseväe juhataja ametikohal?
Arutlesime ka kindral Heremiga omal ajal palju selle üle, kuidas muuta lähenemist Suwałki probleemile. Me ei peaks mõtlema lahingutele Suwałkis alles siis, kui venelased lõpuks ületavad Poola või Leedu piiri. Selle asemel peaksime takistama vaenlasel sellise operatsiooni alustamist.
Üks minu esimesi visiite kaitseväe juhatajana oli Eestisse. Tahtsin teie riigist isiklikult aru saada ja seda mitte ainult videokonverentside kaudu, vaid näost näkku kohtuda. Leppisime Eesti kaitseväega kohe kokku, et Poola saadab oma laevatõrje raketiüksuse õppustele Soome lahte. Hea ja vajalik õppus oli. Samamoodi käivitasime HIMARS-iga Poola-Eesti koostööprojekti kogemuste vahetamiseks. Ütlesin toona, et Poola kaitse algab Tallinnast.
Eesti on mereväe arendamisel valinud minu hinnangul õige suuna, olete uute laevade kohese soetamise asemel investeerinud miinidesse ja raketisüsteemidesse. See inspireeris ka Lätit ja Leedut sama tegema.
https://arvamus.postimees.ee/8088745/fo ... da-lastagi
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 03 Sept, 2024 7:50
Postitas 2korda2
Vahepeal
kinnitas minister uue RB trassikoridori Pärnumaal (eelmise kohus teatavasti keskkonnakaitselistel argumentidel tühistas). Saab näha, kas seekordne jääb pidama või vaidlustatakse taas ja kui vaidlustatakse, siis kaua seekord lõpliku tõeni jõudmiseks läheb. Nagu nupust näha, võttis menetlus tühistamisest uue kinnitamiseni aega 4 aastat. Kui peaks selle ringi veel korra läbi tegema, ei saa rongiga Riiga enne 2035 aastat.
Ühtlasi kilkas RB kontor, kuis
järjekordne ehitusleping sõlmiti. Nupus seda pole aga ERR-i uudistes mainiti "55km trassist lepingutega kaetud". Juhin tähelepanu, et selle viimase lepingu tähtaeg on 2028 august. See annab ehk ka aimu, kui kiire on ülejäänud ligi 150km lepingutega katmisega selleks, et 2030 esimene rong reisijaid veaks. Egas rongid kohe peale ehituse valmimist sõitma hakka - uue veeremi testimisperiood on päris pikk ja põhjalik.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 03 Sept, 2024 11:21
Postitas kummikomm
2korda2 kirjutas: ↑03 Sept, 2024 7:50
See annab ehk ka aimu, kui kiire on ülejäänud ligi 150km lepingutega katmisega selleks, et 2030 esimene rong reisijaid veaks.
2030 ei vea ükski rong seal trassil sõitjaid, seda on ka RB välja öelnud.
Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets märkis, et raudtee realistlik valmimisaeg on sügisel 2031
https://majandus.postimees.ee/8035904/r ... -kaugemale
Parimal juhul veab mõni rong reisijaid aastal 2032. Et rongid saaks reisijaid vedada, tuleb need rongid kõigepealt osta, milleks pole aga rahastust ega mitte ühtegi avalikkusele nähtavat plaani (vt. ka Riigikontrolli aruanne). Rongide tellimiseks ja tootmiseks tuleb arvestada minimaalselt viis aastat - hanke ettevalmistamine ja rahvusvaheline hange umbes aasta ja rongide tootmine neli aastat. Seda juhul, kui keegi hanke tulemusi ei vaidlusta. Praegu Eestisse jõudvate uute rongide hange kuulutati välja 2020 jaanuaris.
PS. Kõik jutud ja kirjutised imelisest 250 km/h kiirraudteest on eksitavad, sest RB raudtee projektkiirus on 249 km/h aga
opereerimiskiirus on 234 km/h, kaubarongidel 120 km/h.
https://majandus.postimees.ee/4492502/l ... elt-soitma
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Sept, 2024 17:50
Postitas Lemet
Soomlased näikse kaaluvat tunnelit Rootsi...
...Vaasa ja Umeå vahel Rootsis Pohjanlahte Merenkurku lähedal on kavandamisel püsiliiklusühendus, mille üheks võimaluseks on merealune tunnel. Teine võimalus on Merenkurku väina ületav teelahendus....
...Soome teede-, vee- ja raudteeametilt püsiühenduse rajamise ülesande saanud konsultatsioonifirma WSP ütleb, et praegu uuritakse, kuidas saaks luua püsiühenduse Vaasa ja Umeå vahel. Linnade vaheline kaugus on umbes sada kilomeetrit ja lühim rannikute vaheline kaugus on umbes 80 kilomeetrit. WSP tunnistab väljaandes, et Merenkurku püsiliiklusühendus mis tahes valikuga on tehniliselt väga keeruline teostada...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/199f ... 06c3fcf0c8
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 14 Sept, 2024 15:08
Postitas Väino
Lõuna poolt, läbi Ahvenamaa oleks asjal rohkem efekti.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Sept, 2024 9:43
Postitas Kilo Tango
Väino kirjutas: ↑14 Sept, 2024 15:08
Lõuna poolt, läbi Ahvenamaa oleks asjal rohkem efekti.
Sa ei tea kohalikku geoloogiat. See määrab väga palju.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 15 Sept, 2024 10:27
Postitas Väino

- Ahvenanmeren_syvyyskartta_uusi.jpg (92.24 KiB) Vaadatud 444 korda
"Ei tea sa midagi."
"Tean ikka küll."
https://www.ostersjon.fi/fi-FI/Luonto_j ... ispiirteet
Kas jaapanlastel on paremad tingimused?