1. leht 1-st

Nädalavahetus Soomes

Postitatud: 09 Okt, 2007 9:53
Postitas ASuur
Mõtlesin panna mõned pildid ka nädalavahetusel peetud Põhjanaabrite pikima traditsiooniga maasturivõistlusest.
Seekordse sügisese võistluse nimeks oli "Finland 24 h Trophy" ja seda peeti juba seitsmendat aasta järjest.

Osavõtt oli väga esinduslik - näiteks Prototype klassis,kus ise sõitsime oli 12 autot,mis selle klassi kohta on väga suur arv.
Lisaks olid kõik protod reduktorsillaga spetsiaalsed Trophy monstrid,mitte triali või safarimasinad,nagu Soomes veel mõned aastad tagasi kombeks oli.
Eredamadeks näideteks olid Robert Forsbergi reduktor-Wrangler,mis varustatuna endise Formula-offi mootoriga (ostetud ühe soomlasest Euroopa meistri auto pealt : 700 hp,nitro ja tühi summuti) ning Roberti enda aastatepikkuse kogemuse ning külmaverelisusega oli hirmuätratav relv
Pilt
Ülikõva aparaat oli ka perfektselt ning läbimõeldult ehitatud Inglaste LandRover.Ja ega inglise piloodi kogemused kah kõrgeimast tasemest maha jää - temaga kohtusime esimest korda aastaid tagasi Ungari GPS Challenge'il,kus ta kogenud mehena meist kõrgema koha võttis.Hiljem oleme temaga Ladogatel tihti kohtunud.
Pilt
Punktid olid väga põnevad ja vaheldusrikkad - kõrged kaljud
Pilt

põhjatud soolaukad
Pilt

Sügav vesi
Pilt

Kõik need kuulusid rajameistri suurepärasesse valikusse,ning raskusastmed vaheldusid raske ning väga raske vahel.

Peab ütlema,et nautisime täiega.

Panen siia esikümne tulemused:

1 54 Team ASuur + BRaime Land Rover Series III EST 1275
2 58 House of Flying Spanners Jez Goodwin Kim Nikolajeff Proto Series 2a GB 1155
3 53 Team Autosähkö Janne Marjoniemi Marko Lehtomäki Toyota BJ 61 FI 1130
4 57 Support Crazy Ghost's X-team Robert Forsberg Vesa Tenhunen Lassi Salmela Jeep Wrangler FI 1075
5 55 Savolaiset Suon Sotkijat Tero Riipinen Timo Romppainen Toyota LC HJ 61 FI 1025
6 50 Tippurimäen Racing Team Jani Heiskanen Merja Holopainen Mikko Lehtomäki Toyota BJ 40 FI 905
7 52 Kurrjalan Hurrjat Ari Kauhanen Kari Kauhanen Toyota HBJ 40 FI 905
8 51 Lost Boys Ismo Honkalammi Antti Luostarinen Jukka Suomela Volvo C303 FI 810
9 48 Team Luumu Boys Jouni Rautio Marko Halla Volvo C303 FI 550
10 56 Pernajan Maastosienestäjät Ari Vuorinen Jens Andersson Sami Vallin Datsun Patrol FI 290

Aga militaarpoodidesse kahjuks ei jõudnudki.

Postitatud: 09 Okt, 2007 10:58
Postitas speedsta
Soovin õnne! Küsimus, kuidas autoga sinna kivi otsa said, vintsi abi? Tõsine sport, pole midagi öelda.

Postitatud: 09 Okt, 2007 11:10
Postitas Tarts
Tõsistel meestel on tõsine hobi !

Postitatud: 09 Okt, 2007 12:13
Postitas ASuur
speedsta kirjutas:Soovin õnne! Küsimus, kuidas autoga sinna kivi otsa said, vintsi abi? Tõsine sport, pole midagi öelda.
Kivi otsa saime kahe vintsiga - meil on hädajuhusteks ette nähtud võimalus väikese tööga tagavints ümber seadistada ette tõmbamiseks.Viisimegi tagavintsi ka ette,ning panime veel läbi plokiratta.Niimodi saimegi.

Postitatud: 10 Okt, 2007 18:59
Postitas Aleks
Õnnitlused eduka võistluse puhul Sulle ja mu endisele kompanjonile Bennole :D

Postitatud: 10 Okt, 2007 21:06
Postitas ASuur
Aleks kirjutas:Õnnitlused eduka võistluse puhul Sulle ja mu endisele kompanjonile Bennole :D
Tänan,tänan.Eks Benno tegi ära suuremagi töö,kui mina (nagu ta on teinud vaikselt kaadri taga ka Swamp Ghosti tanki tükkide ja Vasula tanki juppide väljatoomisel)

Postitatud: 10 Okt, 2007 21:45
Postitas North
Õnnetlused ka minu poolt.

Loll küsimus juba ette (pole auturonija),
aga jutus jäi silma sõna "nitro"?
Kus sellist jubinat Te kasutate?

Postitatud: 11 Okt, 2007 8:17
Postitas ASuur
Nitrot(N2O,lämmastikoksiid) ehk naerugaasi kasutatakse autol võimsuse lisamiseks.Nitro kasutamist on nimetatud ka keemiliseks ülelaadimiseks.
Gaasi lisatakse kütusesegule enne silindrisse jõudmist.Lisavõimsus saadakse tänu sellele,et lämmastikoksiid laguneb kõrgel temperatuuril lämmastikuks ja hapnikuks ning gaasi lisamisel jahutab see tunduvalt kütusesegu.
Lihtsamad nitroülelaadimise süsteemid lisavad vaid lämmastikoksiidi(nn kuivad süsteemid) ning nede võimsuspotensiaal on piiratud(tavaliselt 50 kuni 75 hobujõudu),kuna lisandunud hapnikumolekulid muudavad kütusesegu lahjaks ning tekib detonatsioonioht.Nnmärjad süsteemid aga lisavad koos naerugaasiga ka bensiini ning võimsust on võimalik rohkem saada(200 ja rohkemgi hobujõudu)
Kõige kallimad ja keerulisemad süsteemid on direct port variandid,kus igasse silindrisse lisatakse eraldi pihustist gaasi.See tagab parima võimaliku häälestustäpsuse,lubades olemasolevale mootorile lisada kuni tuhat hobujõudu.Muidugi pole mõeldav,et kaheliitrisele reasneljasele 1000hj nitro-shot peale lastakse:taolised võimsusnumbrid jäävad V-8.te ja dragracing`umaailma.
Forsbergi auto näiteksl on peal üle 200 hp märg Nitro.
Eestis kasutatakse maasturi-orienteerumises nitrosüsteeme suhteliselt vähe.Prototype klassis,kus meie sõidame (ja mis Eestis on sisuliselt likvideeritud) tean ainult ühte masinat,millel Nitro peal oli ja seegi on nüüdseks Venemaale maha müüdud.Tollele autole kaotasime 2003.a. Ladoga dramaatilise heitluse viimastel sekunditel.Too aasta oli minu teada Eestlastele üks edukamaid Ladogaid üldse - Prototype klassis võeti kolmikvõit.Dramaatiliseks võib heitlust nimetada seetõttu,et võitlus esikolmiku vahel käis kogu üheksapäevase võistluse aja - kõigil etappidel oldi võrdsel tasemel kuni viimaste sekunditeni.Nitro olemasolu oligi see ,mis lõpuks otsustavaks sai. Viimase päeva teise etapi lõpuveerandil läksime tolle autoga sekund sekundis.Saanud teada viimase vaheaja avas meie konkurent nitrokraani,(mida reeglina kasutatakse ainult lühikesteks kiirendusteks) ja astus meil eest ära niikaua ,kui balloon tühjaks sai.See viiski ta võidule ja jättis meile teise koha.Kolmandaks tuli samuti üks Eesti tiim.Meie olime muidugi rahul,sest nagu nüüd,nii ka tookord olid konkurentide autod tunduvalt paremate tehniliste lahendustega,kallimad ja keerukamad.
Seepärast meile meeldibki sõita pikki 24 h maratonsõite - siin hakkab olulist mõju avaldama ka inimfaktor.Ükskõik kui kõva auto sul on,loeb ikkagi ka see kui palju piloot ja kaardilugeja on võimelied vigadeta töötama pärast 20 tunni ärasõitmist.

Postitatud: 11 Okt, 2007 10:31
Postitas North
Väljendasin ennast vist pisut valesti.
Tean, et NOS-i kasutatakse rohkem kiirendusvõistlustel.
Ühel tuttaval isegi see süsteem autole peale ehitatud, aga
et maasturid NOS-i kasutavad kuulsid küll esimest korda.
Tänud asjaliku vastuse eest.