KL masinapargi olevik ja tulevik

Vasta
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Martin Herem »

Palun öelge, miks me siis tuhandeid inimesi varustame, relvastame ja treenime kui nad ei kuulu SA üksuste ehk maakaitse hulka?
Teiseks reedan lihtsa põhjuse, miks neil kõigil ei ole täna kõiki vajalikke transpordivahendeid. Meil tuleb lihtsalt valida, kas hangime täna neid asju mida saab laenata, rentida, rekvireerida või neid asju, mida saab ainult relvatootjatelt. Neid esimesi peame hankima nii palu, et väljaõpe toimiks. Teisi, meie võimaluste juures, nii palju kui võimalik.
kraal
Liige
Postitusi: 660
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas kraal »

Martin Herem kirjutas: 25 Mai, 2023 22:56 Maakaitse liigub (mongoli puhul) Harju maakonna piires. Brigaadi üksused üle mitme maakonna ehk isegi üle Eesti. Loomulikult hangitakse enne brigaadile, kuigi ka neile mitte kõik.
Martin Herem kirjutas: 26 Mai, 2023 7:03 Meil tuleb lihtsalt valida, kas hangime täna neid asju mida saab laenata, rentida, rekvireerida või neid asju, mida saab ainult relvatootjatelt. Neid esimesi peame hankima nii palu, et väljaõpe toimiks. Teisi, meie võimaluste juures, nii palju kui võimalik.
Nagu me teame siis KL-is on üks jalaväepataljon mis kuulub 1. brigaadi kooseisu. 5 aastaga ei ole meil rühmas autodega midagi muutunud kui siis ainult hullemaks.
Neist väidetest saan aru, et meil ei olegi lootust rattaid alla saada. Kurb, paraku ei ole mina nõus liikuma masinaga kus õnnetuse hetkel suure tõenäosusega võib kirvega pähe saada.
KV ja KL võiksid mõelda kas võitlejate tervisele. Sealhulgas ka kaitsevahenditele, et veoka kastis kruusateedel tohutus tolmus ringi sõites hingamiselundeid ei rikuks.
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas mongol »

Nii ongi, täitsa nõus KVJ-ga.
Aga.
Miks me siis juba praegu mingilgi määral liikuvat tehnikat maha ärime? Seda saab ju veel kasutada, tsentraalselt transpordivahendite saabudes saab need siis lõpuks romulasse viia. Jah, seni saab olema kulusid selle kirju peldikupargi töös hoidmiseks, aga vähemalt saavad üksused õppida ja harjutada ka taktikalist värki, mitte vaid improviseerimist koondumispunktidest tegevusalasse jõudmiseks.

Kohe otse küsimus ka - kuidas on tsiviilregistris oleva sõiduki KL-ile annetamisega? St enne kui ma hakkan rohujuuretasemelt "sõpru" leidma, tahaks teada, kas see oleks üldse mõeldav? Mul on näiteks üle universaal, mis on seni mind hästi teeninud ja ma ei näe põhjust seda mitte oma malevkonnale/maakaitsekompaniile kinkida, aga siis juba ametlikult KV/KL sõidukiregistrisse kandmisega (ametliku sõidupäeviku olemasolu ja kütusekaardi tõttu näiteks).
professional retard
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Some »

Võhikust kõrvaltvaatajana tundub, et ainus variant on iga kord õppustele sõiduks rentida Atko-st bussid. Või siis harjutada iga kord ka rekvireerimist? See, et igaüks peab ise transpordi leidma, tundub veider.
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Martin Herem »

Mnjaaa ... tõesti huvitav, kuidas on meil nii läinud, et need küsimused KVJni jõuavad ja enne keegi vastust ei anna.
Tegelikult ma tean, et päris tihti on antud, aga ikka tahetakse KVJ seisukohta ...

kraal
Nagu me teame siis KL-is on üks jalaväepataljon mis kuulub 1. brigaadi kooseisu. 5 aastaga
See pataljon ei kuulu 1.brigaadi alla, vaid PõMKR alla ning opereerib selle territooriumil. Õppusteks võib ta ju kuskile viia aga SA ülesanne on Harju- ja Rapla maakond + Tallinna linn.
... 5 aastaga ei ole meil rühmas autodega midagi muutunud
- teeme nüüd nii, et mina kontrollin a)milline on komplekteeritus selles pataljonis ja b)millal on pataljoni midagi juurde antud.
Selles olen ma päris kindel, et KLile antud SA üksuste transpordivahendite olukord on 5 aasta jooksul märkimisväärselt paranenud. Nii kvantiteedis kui kvaliteedis. Teie aga palun öelge a)mis pidi paremaks mine ja b)mida te tahaksite et paremaks läheb.
Kurb, paraku ei ole mina nõus liikuma masinaga kus õnnetuse hetkel suure tõenäosusega võib kirvega pähe saada. KV ja KL võiksid mõelda kas võitlejate tervisele. Sealhulgas ka kaitsevahenditele, et veoka kastis kruusateedel tohutus tolmus ringi sõites hingamiselundeid ei rikuks.
kas te olete ikka kindel oma KLi kuulumise motiivides? Ja palun näidake mulle KVs "tolmuvaba transpordiga allüksus".

mongol
Miks me siis juba praegu mingilgi määral liikuvat tehnikat maha ärime?
- vot see küsimus esitage Kaitseliitu. "Äri" saab toimuda ainult selle transpordiga, mis ei kuulu SA üksustele. Minu pärast tehtagui sellega mida KL vanematekogud heaks arvavad. Kuid ma võin muidugi arvata miks - sest riigi raha nendele ei saa hästi kulutada ja seda ei peeta mõistlikuks ka.
Kuidas KLile tehnikat annetada ma ei tea. Aga kui sinna annetetakse "kerget remonti vabatahtlike jõuga" vajav tehnika, siis jõuame samasse kohta.

Some
Võhikust kõrvaltvaatajana tundub, et ainus variant on iga kord õppustele sõiduks rentida Atko-st bussid.
- lihtsalt kõrvaltvaataja ei peaks lihtsalt targutama. Minu arvates ei ole täna KLis tervikuna puudus Maakaitseüksustele antud masinatest, selleks et Maakaitseüksusi õppustele viia. Eelmine suvi ütles nii isegi Harju maleva pealik. Ja kui vaja imiteerida sundkoormisi, siis tulekski tehnikat rentida. Vaevalt et igaks õppuseks.

Aga tulen algusesse tagasi - pole mingit mõistlikku põhjust miks te neid vastuseid siit peate otsima. Malevates on see info olemas või saavad nad selle info küsida.
Samas ... kui teie siin ei teadnud kes kuulub maakaitsesse :shock: ja kuhu kuulub 41.Pataljon :shock: , siis äkki olete te veel midagi tähelepanuta jätnud? Või äkki pole olemas olev info oma "ebameeldivuse" tõttu teadmiseks muutunud?
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas mongol »

Mina olen oma vastused saanud, aga vaatan, et juhatajal on transpordivahenditest üks pilt ja ainil teine :scratch:
professional retard
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ain vaatab kuskilt osta.ee oksjonitelt, et müüakse (näiliselt) täitsa siledaid autosid võiku hinnata, no on kahjurid.
Eriti kui Aini üksus on mõne nõgestes seisnud vraki üles putitanud ja kasutab aktiivselt.

KV/KL vaade on aga selline, et kui mõne auto käigushoidmseks kuluv summa muutub liiga suureks, siis läheb see käigust maha ja oksjonile. Neile ei anneta Ainid raha ja seni, kuni on platsilt võtta, on otstarbekas liiga romusid mitte parandada.

Ma ei tea praegu mis seis on täna, aga kui ma viimati KL Tallinna maleva sõidukite eelarvet nägin, oli seal number alla 50 tuhande. Arvestades, et autosid oli paarisaja ringis, siis rasketehnika korrashoiuks on (oli) see täitsa kommiraha ju. Vaata ainuüksi, mis jooks rehve maksab. Sellest on muidugi aastaid möödas, äkki täna on olukord vähe parem.

Eks siin see tõde kuskil kahevahel on - osad oksjonil müüdavad autod teeks vabatahtlikud korda küll, kuid tõde on ka selles, et nende vabast ajast ja omast rahast remonditud autode põrumine ülevaatustel on üsna sage, näiteks põhjusel, et kallimate/keerukamate tööde tegemiseks pole raha või oskusi. Ja sugugi mitte kõik neist putitatutest pole lahinguvalmis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 660
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas kraal »

Martin Herem kirjutas: 26 Mai, 2023 10:56 Mnjaaa ... tõesti huvitav, kuidas on meil nii läinud, et need küsimused KVJni jõuavad ja enne keegi vastust ei anna.
Tegelikult ma tean, et päris tihti on antud, aga ikka tahetakse KVJ seisukohta ...
Kõige suurema lugupidamise juures siiski inimeseloom on üks väga teadmishimuline olevus ja kasutab igasugu võimalusi oma teadmisjänu rahuldada ja kasutab selleks kättejuhtud võimalusi.
Kui Teie teate, et teavet on antud siis kahjuks igaühele keda vastav teema väga puudutab see info pole jõudnud.

kraal
Nagu me teame siis KL-is on üks jalaväepataljon mis kuulub 1. brigaadi kooseisu. 5 aastaga
Martin Herem kirjutas: 26 Mai, 2023 10:56 See pataljon ei kuulu 1.brigaadi alla, vaid PõMKR alla ning opereerib selle territooriumil. Õppusteks võib ta ju kuskile viia aga SA ülesanne on Harju- ja Rapla maakond + Tallinna linn.
Jah minu viga, nii on.
... 5 aastaga ei ole meil rühmas autodega midagi muutunud
-
Martin Herem kirjutas: 26 Mai, 2023 10:56 teeme nüüd nii, et mina kontrollin a)milline on komplekteeritus selles pataljonis ja b)millal on pataljoni midagi juurde antud.
Selles olen ma päris kindel, et KLile antud SA üksuste transpordivahendite olukord on 5 aasta jooksul märkimisväärselt paranenud. Nii kvantiteedis kui kvaliteedis. Teie aga palun öelge a)mis pidi paremaks mine ja b)mida te tahaksite et paremaks läheb.
Ja olles näinud KL-i territoorjumil lisanduvat tehnika hulka ja muutunud relvastust siis edasiminek on olnud märkimisväärne.
Ei hakka kirjutama isikliku varustuse puudusest (ei ole kiivreid välja arvatud igivanad Rootsi kiivrid ja killu/kuulivestid. Võitlejad põrkavad vanade USA või siniste politsei killuvestidega), kõike korraga ei saa ja küll ka võitlejad saavad mida vaja. Viimasel ajal on KL-i liikmeid tormiliselt juurde tulnud.
Nüüd Teie küsimuste juurde.
a) ja b) Olen seda juba kirjutanud aga kordame. Meil kompaniis pole piisavalt masinaid. Minu arvates see ei ole normaalne, et terve rühma peab ära mahutama kahte veokisse. Kusjuures koos rühma ja isikliku varustusega. Näiteks 2 jagu ühte masinasse ja teine jagu koos rühma juhtkonnaga ja rühma varustusega teise autosse. No ei kipu eriti mahtuma ja ka pole turvaline.
Ei tahagi mõelda mis juhtub kui peaks rühmavarustuse masin koos 10-15 võitlejaga "eurokraavi" sõitma ja seda mitte juhi süül võid teise liikle tõttu. Selge see, et kui kastis kirkad, kirved kangid "ringi lendma" hakkavad on tagajärjed rängad.

Võimalus on jah vajalikud masinad teistelt üksustelt laenata. Noh sellega on ka probleeme. 2017 aasta Kevadtormil oli täiesti tõsine probleem. Lepiti isegi sellega, et renditakse bussid, et võitlejad saaksid õppuste alale sõita. Õnneks saadi teisest malevast veokad. Seda muidugi teisest Eesti otsast.
Selle aasta õppusel HUNT õnneks või kahjuks lisa masinaid ei olnud aga saadi hakkama sest kõik võitlejad ei saanud õppustele ilmuda.
On ka olnud õppustel variante, et osad rühma võitlejad on liikunud teiste üksustega koos.
Selle aasta Kevadtormil olid 10 võitlejad eraautodes, neisse kahte veokasse nad lihtsalt ei ole normaalselt mahtunud. Jah koti hunniku otsas kõõludes või kellegi süles istudes oleks hakkama saanud aga kas see on normaalne?
Kurb, paraku ei ole mina nõus liikuma masinaga kus õnnetuse hetkel suure tõenäosusega võib kirvega pähe saada. KV ja KL võiksid mõelda kas võitlejate tervisele. Sealhulgas ka kaitsevahenditele, et veoka kastis kruusateedel tohutus tolmus ringi sõites hingamiselundeid ei rikuks.
Martin Herem kirjutas: 26 Mai, 2023 10:56
kas te olete ikka kindel oma KLi kuulumise motiivides? Ja palun näidake mulle KVs "tolmuvaba transpordiga allüksus".
Jah meil on kruusateed ja need tolmavad ja need ei kao ka kuhugi. Kas austatud KVJ jaoks on normaalne kui kastitäis võitlejaid sõidab tolmus nii, et pooli võitlejaid ei ole tolmu tõttu näha ja riik ei suvatse isegi selleks isikukaitse vahendeid jagada. Las rikuvad oma tervist. Kuigi selle vastu on vahendid täitsa olemas. Niigi kaitseliitlane panustab oma elust väga palju aega ja ka raha toimetamistele kaitseliidus. Samas riigi poolt ei ole mingeid hüvesid ette nähtud vaid on arusaamine, et kaitseliitlane on prunt mida saab iga augu ette toppida. Sellise suhtumisega hakkab moraal paraku kärisema ja ka motiivid muutuvad.

Minu KL-i kuuluvuse motiivid on vägagi aatelised ja isamaalised aga kas on ikkagi õigustatud riskida õppustel tervisega kui selle vältimiseks on olemas tegelikult odavad lahendused?

Kõik need küsimused muidugi tuleks esitada oma ülematele aga paraku selle 5 aastaga ei ole mitte midagi muutunud. Teades, et ülemad on nende probleemidega tegelenud aga tulemusi pole veel näha.

Vot selliseid suure masinavärgi väikese mutrikese väikesed mured ja heietused.
Kasutaja avatar
M.R.
Liige
Postitusi: 181
Liitunud: 19 Veebr, 2015 19:33
Asukoht: Anelema
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas M.R. »

Kahjuks pean akf. kraaliga nõustuma...
Lisaks enda heaolule/tervisele mõjutab tolm ka muid detaile (optikad/relvad/tehniline varustus). Täiesti enda kogemusest: mingil Kevadtormil kupatati autokasti ja sõit läks Läti piiri äärde. Relvur oli andnud relva mis nõretas õlist ja kohale jõudes, otse varitsusse sõites ei teinud püss piuksugi enam sest õli ja tolm on sõbrad isekeskis. Omaenda kallist optikat/vaatlusseadmeid/tehnikat autokasti sellisel juhul kaasa ei võtaks, aga näiteks pooljaole antud MRAP-i... why not!
Kindlasti räägitakse ka kuskil KL- i koosolekutel tehnika ja varustuse olukorrast, tulevikuplaanidest ja tegevuskavadest, aga mehe/naiseni kes korralikult õppustel käib kuid staabis istumise asemel kantseldab lapsi/värvib maja, see info ei jõua. Nii tekibki tunne et iseenesest on isamaalisus minus ju olemas aga uus info minuni ei jõua, masinad on samad (krt mingi Orkaan tuli autokastis 14h Saaremale -4 C sõita! Isegi vanad hundid kiristasid hambaid ja vandusid tuld ja tõrva, rääkimata mingist võitlusvõimest) ja TL-na ma käsirelvadest üldse ei hakka rääkimagi, siis sorry aga motti tuleks kuidagi tõsta v...!? Kuidas - see on juba juhtide nuputada.
Seoses HLT-ga on jagude (rõhk sõnal jagude) liikuvus hüppeliselt kasvanud ja enam pole niisama lihtne ühe rühma kastikaga logistikat teha. Meie kasutame nüüd suuremas osas isiklikke sõiduvahendeid aga kas see peakski nii olema :dont_know:
Edu ja jaksu soovides,
M.R
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Martin Herem »

Kordan siis üle - KL on vabatahtlik organisatsioon.
Kui vabatahtliku motivatsiooni hakkab "tervistkahjustav autokastisõit" segama, siis on tal erinevalt reservväelasest täiendavad võimalused lahenduseks.
Maakaitse üksuste varustuse olukord järgmiste aastate jooksul märkimisväärselt ei muutu.
Individuaalvarustus muutub järgmiseks aastaks kõigil. Kõik peaksid saama 3-1s kandesüsteemi. Viimne kui üks 43000st võitlejast. Et iga kaitseliitlasest maakaitseväelane selle saaks, kulub üle 30 miljoni EURi.
AK4 vahetatakse täielikult välja tõenäoliselt pärast 2027.
Uued KPd aasta lõpuks.
Uued Kustid peaks käes olema.
Juurde tuleb Spike SR ja Instalaza. Veel hangime suundlaenguid.
Öövaatlust ja termokaameraid tuleb ka mingil määral.
Ja siis laskemoona. Ja siis veel laskemoona. Ja siis veel laskemoona.
Täiendavaid autosid aga ei tule.
Olemasoleva maismaa transpordivahendite pargi hooldus maksab aastas umbes 40 miljonit.
Minul on täna valik, kas VEEL laskemoona või VEEL laskemoona.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Some »

Martin Herem kirjutas: 04 Juun, 2023 11:48 Kordan siis üle - KL on vabatahtlik organisatsioon.
Kui vabatahtliku motivatsiooni hakkab "tervistkahjustav autokastisõit" segama, siis on tal erinevalt reservväelasest täiendavad võimalused lahenduseks.
Oot, st kui ei meeldi, istu kodus?
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Mudakoon »

Some kirjutas: 04 Juun, 2023 12:53
Martin Herem kirjutas: 04 Juun, 2023 11:48 Kordan siis üle - KL on vabatahtlik organisatsioon.
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Some »

Sain aru. Kui oled vabatahtlik siis sajaga. Riiki ei huvita kas vabatahtlikke on 10 tuhat või tuhat.
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Mudakoon »

Ma ei saa küll riigi nimel kõneleda, aga olen kindel(loodan), et huvitab. :) Lihtsalt antud ajastul on prioriteedid nats teised ja kuigi ma ei ole eelarvetega kursis, arvan et põhjendatult.
Austatud Ksf, mina käin kah küll Unna kuudis või Mersu tendiall kolistades õppustel, ausalt.
Viimati muutis Mudakoon, 04 Juun, 2023 14:18, muudetud 1 kord kokku.
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas davidsoniharald »

Dziisas mehed... Tolmumaski jõuab vast igaüks endale ise osta?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist