Blohm & Voss BV-142 lugu
Postitatud: 04 Veebr, 2008 23:34
Siit üks väike lugu jällegi.
Mõni lennuk on ilus. Ilu on teadagi vaataja silmades, aga kui juba
mitmed samamoodi on mõelnud, siis kujunevadki välja üldsuse arvamused ja lõpuks legendid. Mõni lennuk on omapärane, huvitav ja ilus ka.
Minuarust on järgmise loo lennukis kõike seda, kuigi seda lennukit
teavad ehk vähesed.
Blohm & Voss BV142 pidi olema esimene tsiviilotstarbeline pikamaa
postilennuk, kavandatud Lufthansa kasutusse. Selle alatiivaline ja kahe
vertikaalse stabilisaatoriga põhilahendus võeti vesilennukilt BV 139.
BV142 esmalend toimus 11 juulil 1938. Valmis neli prototüüpi (V1-V4)
kuid peagi alanud sõda pani ka selle projekti seisma. Peagi peale sõja
algust tunti siiski huvi teha valminud neli prototüüpi ümber luure,
transpordi ja ehk isegi pommituslennukiteks. Ümberehituse käigus said
kõik lennukid pikendatud ninaosa, ülemise ja alumise laskuri pesa, kuhu
paigutati kokku 5-7 7.92 mm MG 15 kuulipildujat.
BV142-l oli algusest peale probleemiks liiga väike kandevõimega. Nii
jäi selle lennuki jõudlus loodetust väikemaks ja peale mõningat
kasutust transpordi ja eriüksue lennukina, tõmmati need peale 1942
aastat relvastusest tagasi. Üheks viimaseks ülesandeks kavanadi
väidetavalt ka juhitava torpeedo Blohm & Voss GT 1200C kandmist, aga
sllest plaanis siiski loobuti.
Peale relvastusest maha võtmist väidetavalt kõik neli lennukit lammutati
Ehk oleks selle lennuki saatus olnud teine ja jätkatud arendustööd, aga ilmselt mängis siin rolli Fw-200 Condor piisavalt õnnestunud esinemine samades rollides
Siin siis väike tabel andmetega.. aga lisaks sellele on päises olev pilt minu hinnangul üks ilusamaid vaateid lennukitest üldse:)
http://www.aviastar.org/air/germany/blohm_bv-142.php
Niisiis pole sellel lennukil ette näidata kuulsust ja lahinguid, aga omamoodi ilus ja omapärane on see kindlasti Lisaks ei ole saksa neljamootorilisi just palju.. ja sellea on asi otustatud:)
Mudel.
Kes täna tahab BV 142 valmis teha, saab valida Mach2 short run resti ja Airmodeli vacu vahel... pole just julgustav! Esimene variant on kallis ja töömahukas, teine variant odav ja väga töömahukas. Minu kogus leidub ka BV139 ja see on Mach2, siis 142ga otsustasin veel raskemat teed minna.
Airmodeli valikus leidub erinevat tüüpi vacusi ja 142 on üks kõige piinarikkam variant kui rääkida mis tuleb ise ja ümber teha.
Siin siis ülevaade, mis on karbis.
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV152.jpg
Siinkohal tasuks ära mainida, mida seal ei ole. Niisiis täielikult puuduvad: kogu kabiini jm sisu, mootorid, telikud, propid jm pisem kraam. St ka tootja eeldab, et ehitaja leiab ja leiutab kõik selle ise juurde.
Aga asun siis asja kallale. Siin on näha detailide vabastamine ja mõõtu lihvimine.
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV028.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV031.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV034.jpg
Edasi tiivad... kuna materjal on õhuke, siis peale lihvi tiiba kokku proovides tündub see nii habras, et ilma tugevdusteta valjub lausa kokku.
Siin siis näha tugevdused, mis tegin:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV018.jpg
Edasi läksin veidi hoogu.. Silikon on minumeelst üks inimkonna parimaid leiutisi ja on lausa uskumatult palju asju, mida selle asjaga korda saab saata. Peale kuivamist pidi see andama tiibadele lisatugevust ja andiski. Siin tiib hetk enne kokku panemist:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV023.jpg
Aga millegipärast tahtsin ma asja väga tugevaks saada. Tiivad saidki nii tugevad ja jäigad, justkui oleks need täis epost valatud. Aga üsna pea sai mulle selgeks ka probleem sellega seoses... Minu uued tiivad kaaluvad lihtsalt nii palju, et nüüd vajab kere lisa tugevdusi (siis lisa lisa..ilma poleks ka kergemate tiibadega pääsenud:) Noh, järgmine kord panen siis vähem:)
Siin näha osad kere sisesed tugevdused:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV1028.jpg
Auku läheb tavalise puust rootsu asemel teras varras, et rasked tiivad omavahel kadma panna:) Kõik toimis nagu plaanitud ja tiibade liigne raskus sai ära jaotatud. Peale tiibade kinnitamist ja kere kokku panekut, selgus aga üks oluline tõisiasi. Nimelt on tootja olulise vea teinud tiiva nurgaga. Hea, et õpetuses on 1/72 joonis olemas, sellega võrdluses oli tiiva otsas olev viga mõõtkavaga korrutdes juba üle meetri:) Egs midagi.. olukorra pääsrmiseks tuli teha operatsioon, mille käigus saagisin tiibadesse lõhed ja paigaldasin kiilud, kuniks nurk patka sai:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV067.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV070.jpg
Esimese osa lõpetuseks veel mõned vaated:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV074.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV072.jpg
Kuigi hulk kõige raskemat tööd on seljataga on väga palju tööd ees ja vasti tuleb ka puuduvaid osi tegema hakata. Hetke pilt võib tunduda suht lootusetu, aga ise loodan küll, et sellest saab siiski üks ilus asi.
Tegelikult pidin peale viimaseid suuremaid vaevlemisi Ki-77 ja Wellington Mk V kallal võtma midagi vähema vaevaga asja ette, aga kuidagi avastan end ikkagi halust lennukit voolimas:)
Tänan vaatamast.
Kk
Mõni lennuk on ilus. Ilu on teadagi vaataja silmades, aga kui juba
mitmed samamoodi on mõelnud, siis kujunevadki välja üldsuse arvamused ja lõpuks legendid. Mõni lennuk on omapärane, huvitav ja ilus ka.
Minuarust on järgmise loo lennukis kõike seda, kuigi seda lennukit
teavad ehk vähesed.
Blohm & Voss BV142 pidi olema esimene tsiviilotstarbeline pikamaa
postilennuk, kavandatud Lufthansa kasutusse. Selle alatiivaline ja kahe
vertikaalse stabilisaatoriga põhilahendus võeti vesilennukilt BV 139.
BV142 esmalend toimus 11 juulil 1938. Valmis neli prototüüpi (V1-V4)
kuid peagi alanud sõda pani ka selle projekti seisma. Peagi peale sõja
algust tunti siiski huvi teha valminud neli prototüüpi ümber luure,
transpordi ja ehk isegi pommituslennukiteks. Ümberehituse käigus said
kõik lennukid pikendatud ninaosa, ülemise ja alumise laskuri pesa, kuhu
paigutati kokku 5-7 7.92 mm MG 15 kuulipildujat.
BV142-l oli algusest peale probleemiks liiga väike kandevõimega. Nii
jäi selle lennuki jõudlus loodetust väikemaks ja peale mõningat
kasutust transpordi ja eriüksue lennukina, tõmmati need peale 1942
aastat relvastusest tagasi. Üheks viimaseks ülesandeks kavanadi
väidetavalt ka juhitava torpeedo Blohm & Voss GT 1200C kandmist, aga
sllest plaanis siiski loobuti.
Peale relvastusest maha võtmist väidetavalt kõik neli lennukit lammutati
Ehk oleks selle lennuki saatus olnud teine ja jätkatud arendustööd, aga ilmselt mängis siin rolli Fw-200 Condor piisavalt õnnestunud esinemine samades rollides
Siin siis väike tabel andmetega.. aga lisaks sellele on päises olev pilt minu hinnangul üks ilusamaid vaateid lennukitest üldse:)
http://www.aviastar.org/air/germany/blohm_bv-142.php
Niisiis pole sellel lennukil ette näidata kuulsust ja lahinguid, aga omamoodi ilus ja omapärane on see kindlasti Lisaks ei ole saksa neljamootorilisi just palju.. ja sellea on asi otustatud:)
Mudel.
Kes täna tahab BV 142 valmis teha, saab valida Mach2 short run resti ja Airmodeli vacu vahel... pole just julgustav! Esimene variant on kallis ja töömahukas, teine variant odav ja väga töömahukas. Minu kogus leidub ka BV139 ja see on Mach2, siis 142ga otsustasin veel raskemat teed minna.
Airmodeli valikus leidub erinevat tüüpi vacusi ja 142 on üks kõige piinarikkam variant kui rääkida mis tuleb ise ja ümber teha.
Siin siis ülevaade, mis on karbis.
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV152.jpg
Siinkohal tasuks ära mainida, mida seal ei ole. Niisiis täielikult puuduvad: kogu kabiini jm sisu, mootorid, telikud, propid jm pisem kraam. St ka tootja eeldab, et ehitaja leiab ja leiutab kõik selle ise juurde.
Aga asun siis asja kallale. Siin on näha detailide vabastamine ja mõõtu lihvimine.
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV028.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV031.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV034.jpg
Edasi tiivad... kuna materjal on õhuke, siis peale lihvi tiiba kokku proovides tündub see nii habras, et ilma tugevdusteta valjub lausa kokku.
Siin siis näha tugevdused, mis tegin:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV018.jpg
Edasi läksin veidi hoogu.. Silikon on minumeelst üks inimkonna parimaid leiutisi ja on lausa uskumatult palju asju, mida selle asjaga korda saab saata. Peale kuivamist pidi see andama tiibadele lisatugevust ja andiski. Siin tiib hetk enne kokku panemist:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV023.jpg
Aga millegipärast tahtsin ma asja väga tugevaks saada. Tiivad saidki nii tugevad ja jäigad, justkui oleks need täis epost valatud. Aga üsna pea sai mulle selgeks ka probleem sellega seoses... Minu uued tiivad kaaluvad lihtsalt nii palju, et nüüd vajab kere lisa tugevdusi (siis lisa lisa..ilma poleks ka kergemate tiibadega pääsenud:) Noh, järgmine kord panen siis vähem:)
Siin näha osad kere sisesed tugevdused:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV1028.jpg
Auku läheb tavalise puust rootsu asemel teras varras, et rasked tiivad omavahel kadma panna:) Kõik toimis nagu plaanitud ja tiibade liigne raskus sai ära jaotatud. Peale tiibade kinnitamist ja kere kokku panekut, selgus aga üks oluline tõisiasi. Nimelt on tootja olulise vea teinud tiiva nurgaga. Hea, et õpetuses on 1/72 joonis olemas, sellega võrdluses oli tiiva otsas olev viga mõõtkavaga korrutdes juba üle meetri:) Egs midagi.. olukorra pääsrmiseks tuli teha operatsioon, mille käigus saagisin tiibadesse lõhed ja paigaldasin kiilud, kuniks nurk patka sai:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV067.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV070.jpg
Esimese osa lõpetuseks veel mõned vaated:
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV074.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV072.jpg
Kuigi hulk kõige raskemat tööd on seljataga on väga palju tööd ees ja vasti tuleb ka puuduvaid osi tegema hakata. Hetke pilt võib tunduda suht lootusetu, aga ise loodan küll, et sellest saab siiski üks ilus asi.
Tegelikult pidin peale viimaseid suuremaid vaevlemisi Ki-77 ja Wellington Mk V kallal võtma midagi vähema vaevaga asja ette, aga kuidagi avastan end ikkagi halust lennukit voolimas:)
Tänan vaatamast.
Kk