Centurion MK. 8
Postitatud: 08 Veebr, 2008 22:10
Nagu siin juba kunagi mainitud sai oli ülekaal vahepeal lendurite poolele läinud, siis seega mõttlesin et pers* kh paneks siis ühe oma käkerdistest üles, piltide kvalideedi pärast vabandan, pildid tehtud vahetult peale värvimist selle pärast ka nii läikiv kogu see värk tundub, praegu ei ole kaamerat et uusi pilte teha aga lihsalt kujutage seda muldeit mattina
,ja aluse kohta veel niipalju et pole valmis isegi mitte poole peal (peaks tulema "Tank grossing bridge" ) ja siis ootask kommentaare ka selle käkki kohta,
Ja natuke siis tangist endast kh, see jut kül üldiselt MK´de kohta sest tõlkisn pikka juttu ära milleks kulus 2 tunid siis läksin wc samal ajal oli õde jõudnud minu töö kinni panna ja mitte salvestada :1943 aastal laskis Tanki disaini valitsus välja töötada uuetüübilise disainiga rasketanki mis sai markeeringu A41. Originaalne A41 toodeti Centurion Mk-1 nime all ning lisasoomustatud versioon A41A Centurion Mk-2. Tanke toodeti Leylandi mootoritehases, Royal Ordnance tehases Leedsis kui ka Woolwichis ning Vickers Ld Elswickis. Centurioni võis esimest korda näha lahingutes Korea poolsaarel Briti armee koosseisus. Tanki on kasutatud & kasutatakse lahingutes üle maailma Lähis-Idas (Iisrael, Iraak, Iraan, Egiptus, Jordaania), Lõuna-Aasias (India), Vietnamis ning Austraalia armee poolt. Centurionit saatis ekspordiedu, kusagil 2500 & 4400 masina vahel müüdi erinevatele ostjatele. Edu võti seisnes selles, et Centurionit ostes võis talle peale panna igasuguse soomuse, mootori & suurtüki. Alguses oli Centurionil väiksekaliibriline suurtükk mis lõpuks asendati 105mm L7 seeria suurtükkidega. Ülejäänud uuendused hõlmasid suurendatud kütusemahutavust, luukide lahtikäidavust ning läbivust. Viimane variant mida toodeti oli Mk-10 (tegu oli lisasoomustatud ning uue suurtükiga Mk-8 variandiga). kuni Mk-13 (igale poolse suunatav kuulipilduja ning infrapunane öövaatlusseadmestik). Mk-13 kere oli keevitatud soomusplaatidest, torn aga üleni valatud. Tanki juht istus korpuse eesotsas paremal pool. Laadija vasakul pool, komandör paremal pool torni ning sihtur komandöri ees allpool. Originaalne tankimootor oli Rolls-Royce Meteor V12 bensiinimootor jõudlusega 650hp käigukastiga Merrit-Brownilt. Vedrustus oli Horstmanni vedrustussüsteemi kolm üksust küljel igaühel kaks paari rattaid, vedav ratas tanki tagaosas, pidurdav ratas eesotsas ning kuus tagasisõidu ratast.


Ja natuke siis tangist endast kh, see jut kül üldiselt MK´de kohta sest tõlkisn pikka juttu ära milleks kulus 2 tunid siis läksin wc samal ajal oli õde jõudnud minu töö kinni panna ja mitte salvestada :1943 aastal laskis Tanki disaini valitsus välja töötada uuetüübilise disainiga rasketanki mis sai markeeringu A41. Originaalne A41 toodeti Centurion Mk-1 nime all ning lisasoomustatud versioon A41A Centurion Mk-2. Tanke toodeti Leylandi mootoritehases, Royal Ordnance tehases Leedsis kui ka Woolwichis ning Vickers Ld Elswickis. Centurioni võis esimest korda näha lahingutes Korea poolsaarel Briti armee koosseisus. Tanki on kasutatud & kasutatakse lahingutes üle maailma Lähis-Idas (Iisrael, Iraak, Iraan, Egiptus, Jordaania), Lõuna-Aasias (India), Vietnamis ning Austraalia armee poolt. Centurionit saatis ekspordiedu, kusagil 2500 & 4400 masina vahel müüdi erinevatele ostjatele. Edu võti seisnes selles, et Centurionit ostes võis talle peale panna igasuguse soomuse, mootori & suurtüki. Alguses oli Centurionil väiksekaliibriline suurtükk mis lõpuks asendati 105mm L7 seeria suurtükkidega. Ülejäänud uuendused hõlmasid suurendatud kütusemahutavust, luukide lahtikäidavust ning läbivust. Viimane variant mida toodeti oli Mk-10 (tegu oli lisasoomustatud ning uue suurtükiga Mk-8 variandiga). kuni Mk-13 (igale poolse suunatav kuulipilduja ning infrapunane öövaatlusseadmestik). Mk-13 kere oli keevitatud soomusplaatidest, torn aga üleni valatud. Tanki juht istus korpuse eesotsas paremal pool. Laadija vasakul pool, komandör paremal pool torni ning sihtur komandöri ees allpool. Originaalne tankimootor oli Rolls-Royce Meteor V12 bensiinimootor jõudlusega 650hp käigukastiga Merrit-Brownilt. Vedrustus oli Horstmanni vedrustussüsteemi kolm üksust küljel igaühel kaks paari rattaid, vedav ratas tanki tagaosas, pidurdav ratas eesotsas ning kuus tagasisõidu ratast.
