1. leht 1-st
Junkers JU-52/3M "Tante Ju"
Postitatud: 22 Veebr, 2008 21:28
Postitas Sabonis
Kuigi olen otsustanud ennast siduda 1:35 masinatega, sai mule Euromekkas käik selle lennuki osas saatuslikuks. Tundus hirmsasti sümpaatne ja nii ta minu omaks sai. Tegu siis Italeri toodanguga, skaalaks 1:72. Hinnaks oli 150 krooni. Karp ise näeb välja nõnnamoodi:
Uurisin aparaadi kohta ka väheke taustainfot:
Lennuk on tuntud hüüdnimedega Tante Ju (Tädi Ju) ja Iron Annie (Raudne Annie). Ju 52-e töötas välja Ernst Zindel ja tema meeskond 1930. aastal Junkersi tehases Dessaus. Kokku toodeti neid aastatel 1932-1945 ligikaudu 5000. Lennukit kasutati nii tsiviil- kui ka sõjaväeteenistuses. Põhiliselt lendasid Ju 52-d Lufthansa ja Swissairi kompaniide värvides, kuid neid kasutati ka teistes riikides. Kolmemootoriline lennuk suutis näiteks vahemaa Berliini ja Rooma vahel katta 8 tunniga.
Sõjaolukorras kasutati Ju 52-te esmakordselt Hispaania Kodusõjas - nii pommitaja kui ka transpordilennukina. Järgmine etteaste toimus septembris 1939, kui Ju 52-d osalesid Varssavi pommitamises. Edaspidi kasutati teda II Maailmasõjas põhiliselt transpordilennukina.
Viimased Ju 52-d olid kaubalennukitena veel kasutusel 1980-ndatel mõningates troopikariikides.
Andmeid:
Meeskond: 3
Pikkus: 18,90 m
Tiibade siruulatus: 29,25 m
Kõrgus: 4,5 m
Tiibade pindala: 110,5 m2
Tühikaal: 6510 kg
Täiskaal: 9200 kg
Maksimaalne täiskaal: 10990 kg
Jõuallikad: 3 BMW 132 T radiaalmootorit (igaüks neist 715 Hj)
Maksimaalne kiirus: 265 km/h
Lennukaugus: 870 km
Üks pilt toimetustest ka:

Postitatud: 22 Veebr, 2008 21:48
Postitas janno8
Endas tekkitas ka ses mudel suurt sümpaatiat kui teda war.ee´s uurisin, peaaegu oleks endalegi soetanud aga kahjuks jäi ostmata
Hetkel küll natuke vähe tehtud ,et midagi suurt komenteerida aga ootan huviga uusi postitusi
Jõudu tööle

Postitatud: 22 Veebr, 2008 22:07
Postitas Janka
Postitatud: 22 Veebr, 2008 22:42
Postitas kalle
Tõeline nö klassika ja üks tuntumaid lennukeid üldse!:)
Minu kogus on esialgu vaid militaar transpordi variant(Revell)
Tsiviilvarianti pole soetanud esialgu sellepärast, et kõik need mida ma näinud olen, on tegelikult transa variandi restiga, millele siis vajadusel istme rest lisatud. Ootan, äkki keegi teeb nö puhta tsiviilvariandi ka. Ei peaks seda kaubaust, (mis sul seal esialgu seespoolt värvimata paistab) kinni nikerdama ja akendes poleks ka kuulipilduja avasi sees. Kuigi kui vaatan, millise vaevlemisega ise hetkel tegelen, tundub see jutt räige pipardamisena;)
Ja need mainitud asjad ongi tühitähi tegelt. Karbis on mõnusalt palju jupe ja kvaliteet on väga hea ja küll tuleb sellestki ilus asi.. niiet jõudu aga!
ps...Revell ja Italeri jud vist sama vormiga tehtud
Kk
Postitatud: 23 Veebr, 2008 9:01
Postitas fossiil
See on ka minu jaoks üks tõmbenumber, mõned aastad tagasi oleksin teise äärepealt ära ostnud, aga viimasel hetkel lõi pähe, et karp on kole suur, tookord sihtisin nimelt 1:48 mudelit...
Igatahes algus on tehtud, nii et edasi.
Urmas.
Postitatud: 23 Veebr, 2008 11:13
Postitas Panzergrenadier
Väga lahe projekt peab mainima.

Postitatud: 23 Veebr, 2008 11:22
Postitas Janka
kalle kirjutas:Tõeline nö klassika ja üks tuntumaid lennukeid üldse!:)
Ei peaks seda kaubaust, (mis sul seal esialgu seespoolt värvimata paistab) kinni nikerdama ja akendes poleks ka kuulipilduja avasi sees.
Oot, kui seda piltidel olevat minu mudeliks pead, siis STOP!
Need fotod on tehtud Berliinis ühes sealasuvas tehnikamuuseumis. Lennuk elusuuruses.
Väga head mälestused möödunud kevadest.
Postitatud: 23 Veebr, 2008 13:15
Postitas Immelmann
Pätsisin kunagi kah sedasama mudelit kohe kaks tükki järjest valmis. AGO värvides, kuigi pärast selgus, et vigadega. ES-AUL ärandati, praeguseks on vaid ES-AGO alles. On siit foorumist kah läbi käind, aga vanad pildilingid ei tööta vist.
Igal juhul hää vaadata, kuidas teised vana tuttavat ehitavad. Jõudu tööle!
Postitatud: 23 Veebr, 2008 13:23
Postitas Hellcat
sa tahtsid end siduda 1:35 mudelitega aga võtsid 1:72le mudeli..aga mis ikka sellest.
kas mitte selline eestisgi mingi aasta tagasi lendand.
Postitatud: 23 Veebr, 2008 13:29
Postitas Sabonis
Põhiliseks jääbki 1:35, see lennuk on lihtsalt hea vahepala.
Postitatud: 23 Veebr, 2008 14:52
Postitas kalle
Janka kirjutas:kalle kirjutas:Tõeline nö klassika ja üks tuntumaid lennukeid üldse!:)
Ei peaks seda kaubaust, (mis sul seal esialgu seespoolt värvimata paistab) kinni nikerdama ja akendes poleks ka kuulipilduja avasi sees.
Oot, kui seda piltidel olevat minu mudeliks pead, siis STOP!
Need fotod on tehtud Berliinis ühes sealasuvas tehnikamuuseumis. Lennuk elusuuruses.
Väga head mälestused möödunud kevadest.
Noh tegelikult ma ikka üritan aru saada kas tegu on mudeli või päris lennukiga:)
Minu jutt käis ikka esimese postituse alumise pildi kohta, kus püsti olevas seinas uks seespoolt teist värvi paistab. Ja pealegi pole seda kaubaluuki nendel muuseumi piltidel jutkui nähagi ju.
Kk
Postitatud: 29 Veebr, 2008 0:00
Postitas Sabonis
Nonii, viimastel päevadel pole olnud väga palju aega "tädiga" tegeleda, kuid vaikselt asi susiseb.
Tiivad pole veel kere külge liimitud. Piltidelt on hästi näha tiibade siruulatus: tavalise tumba katab kenasti ära.
Nii kaugel siis omadega

Postitatud: 01 Mär, 2008 11:50
Postitas fossiil
Edeneb, päris hea kohe teist vaadata - kolme mootoriga masinad on mind miskipärast alati lummanud.
Urmas.
Postitatud: 03 Apr, 2008 21:17
Postitas Sabonis
Viimasel ajal aega nappinud ehitustandril, kuid lõpuks asi nii kaugel, et tädi saab "karvakihte" peale.
Praegu siis seis selline:
PS. Põhja alt paistvat kollast korki ei tasu tähele panna, see oli pildistmisel kasutusel vaid tungrauana.
Postitatud: 04 Apr, 2008 15:16
Postitas fossiil
Eks soovime siis sulle rohkem vaba aega - millegi muuga aidata ei oska..

Aga järgmisi pilte ootame küll.