1. leht 2-st

AMOS: "vaese" riigi versioon?

Postitatud: 12 Mai, 2008 13:53
Postitas Error404
Tavaliselt on AMOS soomukite peal, mis kõlab ka loogiliselt aga kuna Eestil on nii või naa vähe soomukeid - BTRid ja Pasid napilt 100 kokku annavad, siis oleks praeguste Paside AMOSiks kohandamine ilmselt napi "rasketehnika" raiskamine.

Minu idee AMOS süsteemi kasutamisest EKVs:

Eeldused:
* maksimaalne kiirus 90 km/h, mis on võrdväärne soomuki omaga kui mitte ei ole soomukist kiirem.
* Kandejõud 7000 kg, millest AMOS võtab ära 4,445 kg, samas veoautole paigaldades annaks tõenäoliselt nii veoauto registrimassi kui ka AMOSi kaalu vähendada, ca 3000kg jääks laskemoonale.

1) AMOS süsteem asuks mitte soomusmasina vaid taktikalise veoauto MAN 4620 peal.
2) AMOS süsteem ja masina kasti osa muuta ja kohandada süsteemi kandmiseks, suurendada saaks ilmselt laskemoona kogust, kuna masin on suhteliselt pikk ja avar.
3) AMOSi juhtimine toimuks veoauto kabiinist, kus tulejuht juhib arvutiteel ühendatud süsteemi toimimist. Sellega saaks hakkama ka naiskaitseväelane.
4) AMOS+MAN4620 meeskonna moodustaksid 2 meest; autojuht ja tulejuht. Edukalt sobiksid ka naised sellise masina peale kui mehi ei jätku.

Maksumus:
* uue veoauto hind, AMOS süsteemi hind, ümberehitus, tehniline töö, laskemoon. ülejäänu ilmselt ei ole märkimisvärrsed kulutused.

Ei ole roomiku mure, ei raisata niigi nappe soomukeid, saaks jalaväebrigaadi(de)le mobiilsed miinipilduja üksused, varuosasid ka lihtsam hankida ja remontida.
PiltPilt

Küsimus laiale ringile:
Kas selline asi on teostatav ja perspektiivikas? Kas selline masin oleks operatiivne sõjas ning kas selle masina raam kannataks ümberehitust ja AMOSiga ühendamist? Julgen arvata, et selline asi on kordades odavam kui soomuki+AMOS ostmine.

Re: AMOS: "vaese" riigi versioon?

Postitatud: 12 Mai, 2008 15:11
Postitas kala
Error404 kirjutas:Tavaliselt on AMOS soomukite peal, mis kõlab ka loogiliselt aga kuna Eestil on nii või naa vähe soomukeid - BTRid ja Pasid napilt 100 kokku annavad, siis oleks praeguste Paside AMOSiks kohandamine ilmselt napi "rasketehnika" raiskamine.
Need mis scoutsile peaks minema, tulevad loodetavasti ka uute masinate peal. Nt AMV, soomlased ostsid kah AMOSed AMV peal, mitte PASI peal, PASI oli test platvormiks. PASI peal olev AMOS olevat ka mobiilsust vähendanud.

Pealegi ei tundu see MANi kasti toppimine eriti odav kah, sest süsteemi ümber ehitus peab kindalti kapitaalsem olema kui lihtsalt torni kasti viskamine.

Teemast veidi välja nüüd järgnev, aga kui tahaksime odavamat mobiilset miinipildujat võiks välja pakkuda sellise varjandi:Pilt

Postitatud: 12 Mai, 2008 22:49
Postitas A4
Arvestades seda, et selline moodne tuletoetussüsteem nagu AMOS pole iseenesestki, ilma kandurita, kõige odavam seadeldis, ei annaks nende paigutamine tavalise veoauto kukile erilist säästu. Tegemist on siiski jalaväe tuletoetusrelvaga, millel on üsnagi suur tõenäosus eesliini läheduses sattuda vaenlase suurtükiväetule või õhurünnaku all. Sellises olukorras oleks ohutum (ja kokkuvõttes ka rentaablim - kasvavad võimalused lahingust tervelt naasta) paigutada see siiski mingile soomustatud platvormile. Jah, sarnaselt Unimogiga saab ka MAN-ile lisasoomust külge kruvida, kuid mis saab sellisel juhul AMOS-e, laskemoona ja soomusega koormatud masina niigi keskpärasest maastikuläbivusvõimest?

Ühesõnaga - sellise kalli riista nagu AMOS paigutamine MANi selga oleks sama, kui me hakkaks 155mm haubitsaid vedama hobustega põhjendusel, et nii on odavam ja bensiini kulub vähem.

Postitatud: 13 Mai, 2008 8:29
Postitas paharet
Kui platvormist rääkida siis pigem MAN 4640 kandevõime on natukese suurem ja ka soomustada annaks.Võibolla annaks sinna isegi 122 või 155 kahuri peale panna.Tšehhidel Slovakkidel on analoogse skeemiga Tatra peal 152 ja 155 mm-sed Pilt

Postitatud: 13 Mai, 2008 9:16
Postitas Kapten Trumm
No meie küll neid kahureid sinna peale ei pane. Kui vastane peab meie liikuvaid kahureid hakkama hävitama, hävivad meie kultuuriväärtused. Kahurid tuleb panna fikseeritud positsioonidele ja et nad eriti efektiivselt vastu ei tulista, ostame iga kahuri peale 5 mürsku ja võtame veoautod ära. Et ei tekist efektiivsuse soove. Ja meie NATO partnerid pahandavad, kui me siin Venemaa plaane segame. Ja raha eraldamine kaitsevõimet tugevdavatele projektidele pole ju prestiizne, pigem panustame jalaväerühma saatmisele Darfuri ja Abhaasiasse, sõdivaid kohalikke primaate lahutama ja toitma.

Pealegi on tegemist külma sõja vanarauaga, praeguse aja sõjad võideldakse ikka internetis, börsil või vähemalt enesetapupommidega. Ohud on vägagi assümmeetrilised (ühel pool hiigelsuure armeega VF, teisel pool EKV, relvastatud peamiselt NATO-partnerlusega).

Me vajame vaid kõrgtehnoloogilist, üdidi professionaalset kergjalaväest koosnevat tulevikuarmeed.

Postitatud: 13 Mai, 2008 9:31
Postitas hillart
Pisut irooniat (tegelikult heatahtlikku).
:wink:

Kood: Vali kõik

3) AMOSi juhtimine toimuks veoauto kabiinist, kus tulejuht juhib arvutiteel ühendatud süsteemi toimimist. Sellega saaks hakkama ka naiskaitseväelane. 
4) AMOS+MAN4620 meeskonna moodustaksid 2 meest; autojuht ja tulejuht. Edukalt sobiksid ka naised sellise masina peale kui mehi ei jätku. 
Missugune kenake seksistlik seisukoht. Just-kui naisinimene polekski inimene, vaid mingi vaevalt jalul püsiv liikuv objekt (kellel siiski mingi elementaarne mõttetegevus olemas on, kui on). :roll:
Kui see just kedagi huvitab, siis naisinimeste väetiteks ja mitte millegagi hakkama saajateks pidamine on meeste poolt tingitud pigem kinnistunud mõttemallidest ja naiste poolt (meeste aktiivsel toetusel, sest see võimaldab ju ennast kangesti ülemuslikuna tunda)) on tegemist ilmse nn. õpitud abituse sündroomiga. Tegelikkuses puuduvad taolisteks arusaamadeks igasugused objektiivsed põhjendused. Kõik on kinni ikka inimeste eneste mõttetegevuses. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Postitatud: 13 Mai, 2008 14:24
Postitas Error404
paharet kirjutas:Kui platvormist rääkida siis pigem MAN 4640 kandevõime on natukese suurem ja ka soomustada annaks.Võibolla annaks sinna isegi 122 või 155 kahuri peale panna.Tšehhidel Slovakkidel on analoogse skeemiga Tatra peal 152 ja 155 mm-sed Pilt
ma vaatasin algul ka seda, et vb aga samas see 4640 on ikka rämedalt suur hotdog võrreldes selle teisega. raskem maskeerida ja lihtsam vaenlasel lennuki-kopteriga hävitada..

Postitatud: 13 Mai, 2008 14:28
Postitas Error404
hillart kirjutas:Pisut irooniat (tegelikult heatahtlikku).
:wink:

Kood: Vali kõik

3) AMOSi juhtimine toimuks veoauto kabiinist, kus tulejuht juhib arvutiteel ühendatud süsteemi toimimist. Sellega saaks hakkama ka naiskaitseväelane. 
4) AMOS+MAN4620 meeskonna moodustaksid 2 meest; autojuht ja tulejuht. Edukalt sobiksid ka naised sellise masina peale kui mehi ei jätku. 
Missugune kenake seksistlik seisukoht. Just-kui naisinimene polekski inimene, vaid mingi vaevalt jalul püsiv liikuv objekt (kellel siiski mingi elementaarne mõttetegevus olemas on, kui on). :roll:
Kui see just kedagi huvitab, siis naisinimeste väetiteks ja mitte millegagi hakkama saajateks pidamine on meeste poolt tingitud pigem kinnistunud mõttemallidest ja naiste poolt (meeste aktiivsel toetusel, sest see võimaldab ju ennast kangesti ülemuslikuna tunda)) on tegemist ilmse nn. õpitud abituse sündroomiga. Tegelikkuses puuduvad taolisteks arusaamadeks igasugused objektiivsed põhjendused. Kõik on kinni ikka inimeste eneste mõttetegevuses. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ei ei seksismis ple siin midagi. asi pigem selles, et kui oleks tegemist tatra tüüpi liikursuurtükiga siis sellel on laskemoonaks mürsud - kaaluvad tublisti enam kui miinid. miine jõuaksid ka naised tõsta-laadida. mürsu suhtes ma optimistlik pole, suht raske ka meestele..selles oli point :P

Postitatud: 13 Mai, 2008 15:09
Postitas kaur3
See kõik tundub kuidagi liiga raske :) Mida te arvate sellest masinast lingi lk. 20?

http://www.armada.ch/05-6/complete_05-6.pdf

http://www.defensenews.com/osd_story.ph ... &i=3379541

Pluss Strix.

http://www.youtube.com/watch?v=oY9S-PcKLYs

Postitatud: 13 Mai, 2008 17:17
Postitas Toddie
vaatasin neid eelmisi linke. minu meelest igati kaval ja tõenäoliselt ka taskukohane masin. Huvitav kas NATO isakesed kas või hüpoteetiliselt lubaksid seda meil Singapurist osta? :roll:

Postitatud: 13 Mai, 2008 18:21
Postitas kala
Toddie kirjutas: Huvitav kas NATO isakesed kas või hüpoteetiliselt lubaksid seda meil Singapurist osta? :roll:
No keegi ei keela Kreekal mitu sada BMPd Venemaalt osta nt.

Postitatud: 13 Mai, 2008 19:04
Postitas Error404
kala kirjutas:
Toddie kirjutas: Huvitav kas NATO isakesed kas või hüpoteetiliselt lubaksid seda meil Singapurist osta? :roll:
No keegi ei keela Kreekal mitu sada BMPd Venemaalt osta nt.
samas Kreeka pole pointless riik riigikaitse seisukohast nagu Eesti 8)
hm kahtlane kas aasiast midagi hangitakse, pigem euroopa piiridesse jäävad hanked. probleem on selles, et need idioodid kes on valitud juhtima on mingis nato ekstaasis - on meil vabariik või mingi vaba riik (liiduvabariik nato kapitalistlike rahvaste liidus)? täiesti arusaamatu miks lömitatakse nato ees nagu oleks viimane mingi delfi oraakel või Moskva, kust tuleb signaal - hüppa, veere, keeruta, liputa saba jne :evil: :?:

Postitatud: 13 Mai, 2008 19:34
Postitas araterI
Kahtlane selle imeriista puhul see, et juba 2005 on sellest lobisetud aga 2008 räägitakse, et kohe hakkame tegema. Selle liikuri ilma miinipildujata versioon on nii kidur, et ei kujuta hästi ette kuidas ta ilma täiendavate tugedeta miinipilduja laksule vastu peab või mis selle lasketäpsus on. Analoogilised isegi väiksema mm-ga miinipildujad valgetest riikidest on pandud tunduvalt kobedamate riistade peale nendel on kõigil allalastavad toed, isegi siis kui veermiku/amordi lukustus olemas on.

Kahtlane värk ilma asiaat olematagi.

Postitatud: 13 Mai, 2008 19:34
Postitas tommy
Error404 kirjutas: on meil vabariik või mingi vaba riik (liiduvabariik nato kapitalistlike rahvaste liidus)? täiesti arusaamatu miks lömitatakse nato ees nagu oleks viimane mingi delfi oraakel või Moskva, kust tuleb signaal - hüppa, veere, keeruta, liputa saba jne :evil: :?:
Oh come on,..ei keela see NATO meil midagi,..lihtsalt kohalikud asjapulgad kasutavad seda omaenda laiskuse ja tegematajätmise õigustamiseks....

Postitatud: 13 Mai, 2008 19:45
Postitas Tux
Pilt
Pilt
Aga võib ju ka nii teha. Esimesel pildil siis Indias toodetud BMP2. Teises afgaanide BMP koos ZU-23-ga, mis ka meil tuntud on. Me võiksime võtta rootslaste 350 BMP-1 ja paarikümnel neist torni maha võtta...
Võiksime, aga ilmselt ei tee