Värvi mahavõtmine.
Postitatud: 13 Mai, 2008 16:17
Panen siia paar rida uue teemana kirja, et edaspidi oleks lihtsam viidata, muidu otsi alati taga ja vahel ei leiagi ning hakka seletamisega jälle otsast peale..
Vahel tuleb ikka ette, et värvimistöö läheb nahka, kui värv on aerograafi või mõne muu pihustiga peale kantud, pole asi veel niiväga hull - pihustatud kihid on reeglina tüki maad õhemad, kui pintsliga pealekantud ja jääb võimalus üle värvida. Kuigi mõnikord ei tee sellegipoolest paha kõik eelnev maha koorida. Pintsliga värvimisel on kiht/kihid palju paksemad, nii et sel puhul muutub värvi mahavõtmine aktuaalseks. Selleks sobib kanalisatsiooni ummistuste korral kasutatav vedelik, nimeks on "Torusiil". Tegemist on sööbeleelisega, millega ümberkäimisel tuleb olla tavalisest ettevaatlikum - söövitab sunnik, nii enda nahka, kui ka riideid. Silma sattudes võib asi päris hulluks minna, kui kohemaid kraani alla ei torma.
Aga mudelit katvale vanale värvile mõjub see-eest ääretult hästi: teeb värvikihi/kihid pehmeks ja lahustab nad osaliselt, tavaliselt saab väikese leotamise ja vana hambaharjaga nühkimise abil (ettevaatlikult, et leelist mitte laiali pritsida!) mudeli värvist praktiliselt puhtaks. Kusjuures plastikule ta reeglina mingit mõju ei avalda, igatahes minul ei ole sellist asja seni ette tulnud.
Kuid epovalu ja metallist detailid, etsid/söövitused tuleb eelnevalt mudeli küljest ära võtta - need hävinevad leelises päris kiiresti, või siis jõuavad protsessi kestel tundmatuseni moonduda.
Selleks et vajalik toimetamine mööduks ohutult ja ei põhjustaks ka kodustele ekstsesse, tuleb varuda piisava suurusega plastmassist või klaasist anum (suurema suuga purk, väiksemast kanistrist lõigatud segment jne.). Igatahes sellise suurusega, et mudel sinna vabalt ära mahuks, ent mitte liiga suur - pole ju mõtet Torusiili liitrite kaupa lödistada. Leelis ei peagi mudelit üleni katma - leotamise kulgu on nagunii soovitav jälgida ning aeg-ajalt mudelit pöörata. Kui värv hakkab juba lahti lööma ja maha tulema, mida tuleb aeg-ajalt vana hambaharjaga testida, siis on soovitav protsessi kulgu sellesama hambaharja abil kiirendada. Kogu see tsükkel peaks kindlasti toimuma kraanikausi lähedal, et oleks vajadusel võimalik sõrmed või mida iganes koheselt üle loputada. Selga soovitavalt mõni vanem kalts, kätte õhukesed kummikindad ja ette kaitseprillid. Selline välimus võib kodustes muidugi teatavat hämmingut tekitada, aga ohutus kõigepealt!
Tavaliselt tuleb värv täiesti maha, kuid vahel harva jääb siia-sinna mõningane kiht alles, aga see on reeglina nii õhuke, et edaspidiseid värvimisi ei sega. Viimane vaatus on voolava vee alla põhjalik loputamine, seejärel las kuivab, kui väga kiire, võib fööniga ettevaatlikult aidata.
Loodan et sai kõik kirja, eks parandate, kui midagi unustasin.
Urmas.
Vahel tuleb ikka ette, et värvimistöö läheb nahka, kui värv on aerograafi või mõne muu pihustiga peale kantud, pole asi veel niiväga hull - pihustatud kihid on reeglina tüki maad õhemad, kui pintsliga pealekantud ja jääb võimalus üle värvida. Kuigi mõnikord ei tee sellegipoolest paha kõik eelnev maha koorida. Pintsliga värvimisel on kiht/kihid palju paksemad, nii et sel puhul muutub värvi mahavõtmine aktuaalseks. Selleks sobib kanalisatsiooni ummistuste korral kasutatav vedelik, nimeks on "Torusiil". Tegemist on sööbeleelisega, millega ümberkäimisel tuleb olla tavalisest ettevaatlikum - söövitab sunnik, nii enda nahka, kui ka riideid. Silma sattudes võib asi päris hulluks minna, kui kohemaid kraani alla ei torma.
Aga mudelit katvale vanale värvile mõjub see-eest ääretult hästi: teeb värvikihi/kihid pehmeks ja lahustab nad osaliselt, tavaliselt saab väikese leotamise ja vana hambaharjaga nühkimise abil (ettevaatlikult, et leelist mitte laiali pritsida!) mudeli värvist praktiliselt puhtaks. Kusjuures plastikule ta reeglina mingit mõju ei avalda, igatahes minul ei ole sellist asja seni ette tulnud.
Kuid epovalu ja metallist detailid, etsid/söövitused tuleb eelnevalt mudeli küljest ära võtta - need hävinevad leelises päris kiiresti, või siis jõuavad protsessi kestel tundmatuseni moonduda.
Selleks et vajalik toimetamine mööduks ohutult ja ei põhjustaks ka kodustele ekstsesse, tuleb varuda piisava suurusega plastmassist või klaasist anum (suurema suuga purk, väiksemast kanistrist lõigatud segment jne.). Igatahes sellise suurusega, et mudel sinna vabalt ära mahuks, ent mitte liiga suur - pole ju mõtet Torusiili liitrite kaupa lödistada. Leelis ei peagi mudelit üleni katma - leotamise kulgu on nagunii soovitav jälgida ning aeg-ajalt mudelit pöörata. Kui värv hakkab juba lahti lööma ja maha tulema, mida tuleb aeg-ajalt vana hambaharjaga testida, siis on soovitav protsessi kulgu sellesama hambaharja abil kiirendada. Kogu see tsükkel peaks kindlasti toimuma kraanikausi lähedal, et oleks vajadusel võimalik sõrmed või mida iganes koheselt üle loputada. Selga soovitavalt mõni vanem kalts, kätte õhukesed kummikindad ja ette kaitseprillid. Selline välimus võib kodustes muidugi teatavat hämmingut tekitada, aga ohutus kõigepealt!
Tavaliselt tuleb värv täiesti maha, kuid vahel harva jääb siia-sinna mõningane kiht alles, aga see on reeglina nii õhuke, et edaspidiseid värvimisi ei sega. Viimane vaatus on voolava vee alla põhjalik loputamine, seejärel las kuivab, kui väga kiire, võib fööniga ettevaatlikult aidata.
Loodan et sai kõik kirja, eks parandate, kui midagi unustasin.
Urmas.