1. leht 2-st

Panther ausf a.

Postitatud: 13 Mai, 2008 17:57
Postitas janno8
Nii sai siis lõppuks ka teema tehtud, mudeliga olen tegelenud 4 päeva vahelduva eduga. Tegu Italeri 1/35 ausf a. saab teha nii tavalise kui zimmerit kandava masina, mina valisin selle viimase varjandi. Masinast endas siis ka veidi :

PzKpfw V Panther ehk Panzerkampfwagen V Panther (tänapäevaselt ka Panzer V Panther või siis lihtsalt Panther) olid Saksamaal, aastatel 1943 - 1945 toodetud keskmised tankid, mis olid relvastatud 75 mm kahuriga. Põhiehituse järgi asus nende mootor taga, keskel oli torn relvastuse ja laskemoonaga, ees juhi ja kuulipilduri vahel asus käigukast. Mootor ja käigukast olid omavahel ühenduses piki tanki põhja kulgeva kardaaniga, käigukastist oli jõuülekanne esiteljele ja esitelg koos esiratastega oligi vedav. Tanki toodeti põhiliselt kolmes variandis (D, A ja G) ning valmimisjärgus olid ka F mudel ja Panther II.

Masin oli tootmises 11. jaanuarist 1943 kuni 23. aprillini 1945 ning selle ajaga jõuti valmis ehitada kokku 5996 masinat. Panthri tootmisega tegeles firma Henschel und Sohn septembrini 1943, MNH (Maschinenfabrik Niedersachsen Hannover) märtsini, Daimler-Benz aprillini ning MAN (Maschinenfabrik-Augsburg-Nuernberg) aprilli lõpuni 1945, kes valmistas ka kokku kõige rohkem - 2048 tanki.Panthri pearelvaks oli 75 mm tankikahur 7,5 cm KwK42, mis oli valmistatud firmas Rheinmetall-Borsig Düsseldorfis. Relva raua pikkuseks oli 70 kaliibrit - 5250 mm ning koos suudmepiduriga 5535 mm. Suurtüki kaaluks oli 1000 kg, koos suurtükimaskiga 2650 kg. Tagasijooks oli 420 mm, vertikaalselt sai suurtükki liigutada -8 kuni +18 kraadi

Kasutusel olid mürsud:

* Pz.Gr39/42 (soomustläbistav) kaaluga 14,3 kg, laenguga 6,8 kg, mürsu algkiirusega 925 m/s ning 1000 m pealt läbistas 111 mm soomust.
* Pz.40/42 (alakaliibriline) kaaluga 11,55 kg, laenguga 4,75 kg, mürsu algkiirusega 1120 m/s ning 1000 m pealt läbistas 149 mm soomust..
* Gr.34 (kildfugass) laengu kaaluga 5,74 kg ning algkiirusega 700 m/s.

Suurtükiga oli paaris 7,92 mm kuulipilduja MG34. Teine kuulipilduja paiknes korpuse esiseinas radisti ees (A ja G mudelitel spetsiaalse kuulkinnitusega). A ja G mudelitel oli võimalik komandöritorni külge kinnitada ka kolmas - õhutõrjekuulipilduja MG34.
Lahingukomplekti kuulusid 79 (Ausf. D ja A) või 82 mürsku (Ausf. G) ning 5100 (Ausf. D ja A) või 4200-4800 (Ausf. G) padrunit.

* Meeskond: 5 meest
* Kaal: 45,5 tonni
* Pikkus: 8,86 m ja 6,88 m ilma suurtükita
* Laius: 3,44 meetrit
* Kõrgus: 2,98 meetrit
* Mootor: Maybach HL230P30 võimsusega 700 hobujõudu
* Kiirus maanteel: 46 km/h
* Kiirus maastikul: 24 km/h
* Läbisõit maanteel: 200 km
* Läbisõit maastikul: 177 km
* Relvastus: 75 mm suurtükk KwK42L/70 (79 mürsku) ja 2 x 7,92 mm kuulipildujat MG34 (5100 padrunit)
* Soomus: 16-110 mm
* Toodang: 2000 masinat (August 1944 - mai 1944)
* Tootjafirma: MAN, Daimler-Benz, Demag-Benrath ja MNH

Pildid siis tehtud tööst:
Pilt
Pilt
Roomikutega tuleb loomulikult vaeva näha sest kaasas olevad kummipaelad on ebardlikult paindes jne : laheda:Pilt
Tänaseks siis kõik :wink:

Postitatud: 13 Mai, 2008 18:52
Postitas Rebu
Päris ilus ootan juba teisi pilte

Postitatud: 13 Mai, 2008 19:49
Postitas KASTNER
Kas need lindid ei ole mitte liiga pingul?

Postitatud: 13 Mai, 2008 19:58
Postitas andrusan
Liiga pingul pole kohe kindlasti, neile veel kuju andmata. Ise kasutasin selleks traati ja fööni.

Postitatud: 13 Mai, 2008 20:04
Postitas KASTNER
Minu tiigril vajusid lindid ilusti oma kohale ja ma ei pidanud neile kuju andma, oota kas need on kummist? :shock:

Postitatud: 13 Mai, 2008 20:08
Postitas janno8
Just kuju on andmata nagu andrusan ütles, tegelikult on need ainult ühest kohast kinni pandud ja teine kinnitusgi veel lahtine(ühe poole roomiku koosneb 2hest eraldi kummipaelast) , niisama pildi tegemiseks viskasin peale.Ja andrusan ehk viitsid rääkida fööni ja traadiga kuju andmisest, mul mõlkus rohkem mõttes super attack'iga roomiku rataste külge kinni liimida nagu seda "Elevandil" tegin :roll:
A ja KASTNER muideks need jah on kummist :wink:

Postitatud: 13 Mai, 2008 20:09
Postitas Markko
Justament kummist. Värvimiseprotsess oli minu jaoks igatahes asja pärl

Postitatud: 13 Mai, 2008 20:11
Postitas KASTNER
Oih... minu viga! :D
Jälle targem :wink:

Postitatud: 13 Mai, 2008 20:17
Postitas Panzergrenadier
Eks mida muud kui jõudu soovida. :wink:

Postitatud: 14 Mai, 2008 8:07
Postitas andrusan
ehk viitsid rääkida fööni ja traadiga kuju andmisest
Mina tegin nii, et tõmbasin roomiku traadiga paari koha pealt ratta telje külge kinni ja siis ajasin fööniga kuumaks. Pärast võtsin traadid ära ja igaks juhuks liimisin mõned punktid Super Attack-iga. Roomiku värvisin enne ära. Föönitamisel tuleb olla VÄGA ettevaatlik, kui annad kuuma liiga palju, siis läheb kohe sulama. Ise hoidsin soojendamise ajal sõrme lähedal, kui hakkas põletama, võtsin kuuma vähemaks. Kuju andmisel saab kasutada ka papitükke, mille asetad korpuse ja roomiku vahele.

Postitatud: 14 Mai, 2008 12:50
Postitas skeletondude
Üle pika aja sain ka lõpuks netti ja vaata aga, terve foorum uusi postitusi täis. ;)
Aga ilus töö on, mina ootan huviga uusi pilte.

Marek

Postitatud: 15 Mai, 2008 20:57
Postitas janno8
Sai edasi veidi tehtud, pikka juttu ei aja :D
Zimmer enamvähem peal, tahab mõnest kohast veel kohendamist aga no..
Pilt
Pilt
Sai koba peale 2 värvi ka ostetud, ei ole kindel kas just õiged toonid on aga no segades peaks asja ära ajama :roll:
Pilt

Postitatud: 16 Mai, 2008 8:35
Postitas andrusan
Mina värvisin enda oma selliseks
PiltPilt

Postitatud: 16 Mai, 2008 8:38
Postitas skeletondude
Oi kuram, mulle Su masin meeldib! :)
Aga Jannole, hea töö, loodame siis juba uusi pilte varsti ka näha.

Marek

Postitatud: 17 Mai, 2008 10:13
Postitas fossiil
Edeneb, kena vaadata, valmisostetud värve kommenteerida ei oska, kuna ise ei ole veel selle ajajärgu masinateni jõudnud :wink: Aga kui roomikuid "töötlema" hakkad, uuri kindlasti reaalsete masinate fotosid, et tulemus sarnane oleks.

Andrusan -i Panther on igas mõttes kobe, nii et tasub eeskujuks võtta!

Urmas.