Panther ausf a.
Postitatud: 13 Mai, 2008 17:57
Nii sai siis lõppuks ka teema tehtud, mudeliga olen tegelenud 4 päeva vahelduva eduga. Tegu Italeri 1/35 ausf a. saab teha nii tavalise kui zimmerit kandava masina, mina valisin selle viimase varjandi. Masinast endas siis ka veidi :
PzKpfw V Panther ehk Panzerkampfwagen V Panther (tänapäevaselt ka Panzer V Panther või siis lihtsalt Panther) olid Saksamaal, aastatel 1943 - 1945 toodetud keskmised tankid, mis olid relvastatud 75 mm kahuriga. Põhiehituse järgi asus nende mootor taga, keskel oli torn relvastuse ja laskemoonaga, ees juhi ja kuulipilduri vahel asus käigukast. Mootor ja käigukast olid omavahel ühenduses piki tanki põhja kulgeva kardaaniga, käigukastist oli jõuülekanne esiteljele ja esitelg koos esiratastega oligi vedav. Tanki toodeti põhiliselt kolmes variandis (D, A ja G) ning valmimisjärgus olid ka F mudel ja Panther II.
Masin oli tootmises 11. jaanuarist 1943 kuni 23. aprillini 1945 ning selle ajaga jõuti valmis ehitada kokku 5996 masinat. Panthri tootmisega tegeles firma Henschel und Sohn septembrini 1943, MNH (Maschinenfabrik Niedersachsen Hannover) märtsini, Daimler-Benz aprillini ning MAN (Maschinenfabrik-Augsburg-Nuernberg) aprilli lõpuni 1945, kes valmistas ka kokku kõige rohkem - 2048 tanki.Panthri pearelvaks oli 75 mm tankikahur 7,5 cm KwK42, mis oli valmistatud firmas Rheinmetall-Borsig Düsseldorfis. Relva raua pikkuseks oli 70 kaliibrit - 5250 mm ning koos suudmepiduriga 5535 mm. Suurtüki kaaluks oli 1000 kg, koos suurtükimaskiga 2650 kg. Tagasijooks oli 420 mm, vertikaalselt sai suurtükki liigutada -8 kuni +18 kraadi
Kasutusel olid mürsud:
* Pz.Gr39/42 (soomustläbistav) kaaluga 14,3 kg, laenguga 6,8 kg, mürsu algkiirusega 925 m/s ning 1000 m pealt läbistas 111 mm soomust.
* Pz.40/42 (alakaliibriline) kaaluga 11,55 kg, laenguga 4,75 kg, mürsu algkiirusega 1120 m/s ning 1000 m pealt läbistas 149 mm soomust..
* Gr.34 (kildfugass) laengu kaaluga 5,74 kg ning algkiirusega 700 m/s.
Suurtükiga oli paaris 7,92 mm kuulipilduja MG34. Teine kuulipilduja paiknes korpuse esiseinas radisti ees (A ja G mudelitel spetsiaalse kuulkinnitusega). A ja G mudelitel oli võimalik komandöritorni külge kinnitada ka kolmas - õhutõrjekuulipilduja MG34.
Lahingukomplekti kuulusid 79 (Ausf. D ja A) või 82 mürsku (Ausf. G) ning 5100 (Ausf. D ja A) või 4200-4800 (Ausf. G) padrunit.
* Meeskond: 5 meest
* Kaal: 45,5 tonni
* Pikkus: 8,86 m ja 6,88 m ilma suurtükita
* Laius: 3,44 meetrit
* Kõrgus: 2,98 meetrit
* Mootor: Maybach HL230P30 võimsusega 700 hobujõudu
* Kiirus maanteel: 46 km/h
* Kiirus maastikul: 24 km/h
* Läbisõit maanteel: 200 km
* Läbisõit maastikul: 177 km
* Relvastus: 75 mm suurtükk KwK42L/70 (79 mürsku) ja 2 x 7,92 mm kuulipildujat MG34 (5100 padrunit)
* Soomus: 16-110 mm
* Toodang: 2000 masinat (August 1944 - mai 1944)
* Tootjafirma: MAN, Daimler-Benz, Demag-Benrath ja MNH
Pildid siis tehtud tööst:


Roomikutega tuleb loomulikult vaeva näha sest kaasas olevad kummipaelad on ebardlikult paindes jne : laheda:
Tänaseks siis kõik
PzKpfw V Panther ehk Panzerkampfwagen V Panther (tänapäevaselt ka Panzer V Panther või siis lihtsalt Panther) olid Saksamaal, aastatel 1943 - 1945 toodetud keskmised tankid, mis olid relvastatud 75 mm kahuriga. Põhiehituse järgi asus nende mootor taga, keskel oli torn relvastuse ja laskemoonaga, ees juhi ja kuulipilduri vahel asus käigukast. Mootor ja käigukast olid omavahel ühenduses piki tanki põhja kulgeva kardaaniga, käigukastist oli jõuülekanne esiteljele ja esitelg koos esiratastega oligi vedav. Tanki toodeti põhiliselt kolmes variandis (D, A ja G) ning valmimisjärgus olid ka F mudel ja Panther II.
Masin oli tootmises 11. jaanuarist 1943 kuni 23. aprillini 1945 ning selle ajaga jõuti valmis ehitada kokku 5996 masinat. Panthri tootmisega tegeles firma Henschel und Sohn septembrini 1943, MNH (Maschinenfabrik Niedersachsen Hannover) märtsini, Daimler-Benz aprillini ning MAN (Maschinenfabrik-Augsburg-Nuernberg) aprilli lõpuni 1945, kes valmistas ka kokku kõige rohkem - 2048 tanki.Panthri pearelvaks oli 75 mm tankikahur 7,5 cm KwK42, mis oli valmistatud firmas Rheinmetall-Borsig Düsseldorfis. Relva raua pikkuseks oli 70 kaliibrit - 5250 mm ning koos suudmepiduriga 5535 mm. Suurtüki kaaluks oli 1000 kg, koos suurtükimaskiga 2650 kg. Tagasijooks oli 420 mm, vertikaalselt sai suurtükki liigutada -8 kuni +18 kraadi
Kasutusel olid mürsud:
* Pz.Gr39/42 (soomustläbistav) kaaluga 14,3 kg, laenguga 6,8 kg, mürsu algkiirusega 925 m/s ning 1000 m pealt läbistas 111 mm soomust.
* Pz.40/42 (alakaliibriline) kaaluga 11,55 kg, laenguga 4,75 kg, mürsu algkiirusega 1120 m/s ning 1000 m pealt läbistas 149 mm soomust..
* Gr.34 (kildfugass) laengu kaaluga 5,74 kg ning algkiirusega 700 m/s.
Suurtükiga oli paaris 7,92 mm kuulipilduja MG34. Teine kuulipilduja paiknes korpuse esiseinas radisti ees (A ja G mudelitel spetsiaalse kuulkinnitusega). A ja G mudelitel oli võimalik komandöritorni külge kinnitada ka kolmas - õhutõrjekuulipilduja MG34.
Lahingukomplekti kuulusid 79 (Ausf. D ja A) või 82 mürsku (Ausf. G) ning 5100 (Ausf. D ja A) või 4200-4800 (Ausf. G) padrunit.
* Meeskond: 5 meest
* Kaal: 45,5 tonni
* Pikkus: 8,86 m ja 6,88 m ilma suurtükita
* Laius: 3,44 meetrit
* Kõrgus: 2,98 meetrit
* Mootor: Maybach HL230P30 võimsusega 700 hobujõudu
* Kiirus maanteel: 46 km/h
* Kiirus maastikul: 24 km/h
* Läbisõit maanteel: 200 km
* Läbisõit maastikul: 177 km
* Relvastus: 75 mm suurtükk KwK42L/70 (79 mürsku) ja 2 x 7,92 mm kuulipildujat MG34 (5100 padrunit)
* Soomus: 16-110 mm
* Toodang: 2000 masinat (August 1944 - mai 1944)
* Tootjafirma: MAN, Daimler-Benz, Demag-Benrath ja MNH
Pildid siis tehtud tööst:


Roomikutega tuleb loomulikult vaeva näha sest kaasas olevad kummipaelad on ebardlikult paindes jne : laheda:

Tänaseks siis kõik
