1. leht 1-st
Päev Männikul: mis pildil?
Postitatud: 24 Mai, 2008 18:28
Postitas gnadenlose
Postitatud: 24 Mai, 2008 19:14
Postitas Faust
See alumiinuim ümar kaaneke see on kõige tavalisem Nõuka gaasimaski varuklaaside niiöelda tops. Teine pool ka juurde ja siis ta ongi sama paks/õhuke karbike. See suur junn on saksa mürsukonteineri kaas. Kabenupuke jah kaaluviht, vist sinna tsaariaega. Nööbil olev suur kotkas sarnaneb Reichwehri kotkaga.
Postitatud: 24 Mai, 2008 19:50
Postitas gnadenlose
Faust kirjutas:See alumiinuim ümar kaaneke see on kõige tavalisem Nõuka gaasimaski varuklaaside niiöelda tops. Teine pool ka juurde ja siis ta ongi sama paks/õhuke karbike. See suur junn on saksa mürsukonteineri kaas. Kabenupuke jah kaaluviht, vist sinna tsaariaega. Nööbil olev suur kotkas sarnaneb Reichwehri kotkaga.
Alumiiniumkaanel see alumine pool külges, kui teraselt vaadata
Tänkjuu! Ootaks asjatundjate hinnangut ka selle tiivulise ratta kohta!
Postitatud: 24 Mai, 2008 20:00
Postitas gnadenlose
...
Postitatud: 25 Mai, 2008 21:31
Postitas Dan
See totsik mille koha öeldi et on gaasimaski varuklaaside oma, seda see on. Omal ajal vedeles seal neid sadu, kui mitte tuhandeid.
Ise olen leidnud sealt täiesti juhuslikult kasutamata õppegranaadi (EI KORJANUD ÜLES).
Postitatud: 25 Mai, 2008 21:35
Postitas gnadenlose
Tundub, et seal on asunud Tallinna garnisoni laod

Postitatud: 25 Mai, 2008 21:42
Postitas T-62
Ülalt teine pakuks kontsaraud, tundub küll natuke väike selleks

Postitatud: 25 Mai, 2008 21:57
Postitas gnadenlose
T-62 kirjutas:Ülalt teine pakuks kontsaraud, tundub küll natuke väike selleks

Kontsaraud küll. Mul küsimused hoopis teiste esemete kohta

Praegu tahaks teada, kas see suur kotkaga nööp on ikka keiserliku saksa oma?
Postitatud: 26 Mai, 2008 12:32
Postitas Soobel
Tiivaga ratas peaks käima raudteelase vormi kraenurgale (teisel kraenurgal käib samasuguse peegelpilt)
Postitatud: 26 Mai, 2008 17:00
Postitas gnadenlose
Tegin järelpärimise, vastus säändne:
arkku!
Sinu poolt maa seest leitud märgi näol on tegemist vabariigiaegse Eesti
Vabariigi Raudtee (EVR) raudteelase eraldusmärgiga, mida kanti vormikuue
püstkrae otsadel või palitu kaeluse otsadel. Seega standardses mõttes
lõkme (petlitsa) või lõkme osaga tegemist ei ole. Selle raudtee
embleemmärgist (ratas kahe tiivaga) stiliseeritud märgiga koos võidi
kasutada ka nurkasid (90 kraadi) ja nelinurkseid tähtesid. Märgi
dateerimiseks peaks arvestama järgneva infoga. Teadaolevalt esimene
määrus Eesti Vabariigi raudteelaste vormiriietuse kohta kinnitati
Vabariigi Valitsuse poolt 21. jaanuaril 1921 ja ilmus Riigi Teatajas nr
8 sama aasta veebruaris. Selles märgitakse esimest korda "rahvusvahelise
liikumise embleemi" mütsimärgina. Kahjuks pole andmeid, et seal oleks
juttu muudest raudteelase eraldusmärkidest. Seda määrust täiendati 18.
oktoobril 1922 (RT nr 132, 1922) - täienduse sisu on mulle paraku
teadmata. Kindlamad andmed on 25. märtsil 1925 teedminister Karl Virma
poolt kinnitatud määrusega nr 1148 seoses. Mainitud määrus - "Määrus
raudtee ametnikkude ja teenijate vormiriidega varustamise kohta. -
Vormiriide erandmärgid" - avaldati Riigi Teatajas nr 57/58 7. aprillil
1925 ning selle juures oli lisaks eraldusmärkide kirjeldusele ka
"kinnitatud erandmärkide joonistus", kust võib tõepoolest tiivakesega
ratta leida. Raudteelaste vormi täiustati peagi aga veel. Vabariigi
Valitsus kinnitas 19. detsembril 1929 uue "Raudteeteenijate vormiriiete
ja erimärkide määruse" (RT nr 2, 7. jaan. 1930), mille Raudteevalitsuse
direktor oma käskkirjaga nr 738 17. jaanuarist 1930 ka kehtima pani. Uue
määruse järgi oli nii mütsimärkidel kui kaeluse "teenistuserimärkidel"
väike lisand: sõltuvalt ametist joodeti tiivakes(t)ega rattale külge kas
ristatud labidas ja kirves, signaalkettad või vasar ja tellitav
kruvivõti. Üksnes Raudteevalitsuse, raudtee tervishoiuameti ja
finantsameti töötajatele jäi nii mütsil kantav ratas tiivakestega kui
kaeluse otsadel kantav ratas tiivaga ilma lisanditeta. See kord kehtis
1940. aasta juunipöördeni. 1930. aastatel kasutusel olnud raudteelaste
eraldusmärgid võeti uuesti kasutusele eestlastest raudteelaste vormi
juures 1941-1943. Eeltoodust lähtuvalt võiks märgi valmistus- ja
kasutusajaks pakkuda vahemikku 1925-1940. Ehk aeg, mil meil esimest
korda oli iseseisev ja euroopalik riik ning euroopalik raudtee - koos
vastavate sümbolitega. Illustreerimise mõttes lisan oma kirjale ka kaks
näidist: "erimark1925" kujutab ühe raudteeametniku kaeluse otsa 1925.
aasta määruse järgi, "erimark1930" aga sama ametniku kaeluse otsa
1929./30. aasta määruse järgi. Muuseumitöötajana pakub mulle muidugi
huvi, milline maapõu küll raudteelaste eraldusmärke varjab ja kus
selline maalapp asuda võiks? Üldiselt on vabariigiaegsed raudteelaste
eraldusmärgid üsna haruldaseks muutunud, maapõuest leitud raudteelaste
märkidest kuulen aga esimest korda.
Parimat soovides,
Tõnu Tammearu
teadur/varahoidja
Eesti Raudteemuuseum
Postitatud: 26 Mai, 2008 17:47
Postitas Soobel
Jaa, Haapsalu muuseumiinimesed on teoorias tugevad, säilitaks nad välieksponaate ka nii hästi...
Postitatud: 26 Mai, 2008 22:29
Postitas T-62
gnadenlose kirjutas:T-62 kirjutas:Ülalt teine pakuks kontsaraud, tundub küll natuke väike selleks

Kontsaraud küll. Mul küsimused hoopis teiste esemete kohta

Praegu tahaks teada, kas see suur kotkaga nööp on ikka keiserliku saksa oma?
Vaata seda kohta:
http://www.pugoviza.ru/files/other_cut3 ... assman.htm
Väidetavalt kolmanda riigi aegne raudteelase või postitöötaja oma. valmistati kolmes läbimõõdus: 17mm, 20,5mm ja 24mm.
Postitatud: 27 Mai, 2008 16:46
Postitas gnadenlose
Tänkjuu, siis tuleb välja, et kogu see punt kellegi staažika raudteelase kodust prügikuhja sattunud.
Postitatud: 27 Mai, 2008 20:20
Postitas Soobel
Kui kaugel see värk Männiku ja Tammemäe (täpselt samasugune jaamahoone Saku ja Männiku vahel) jaamadest oli? Noh selles mõttes, et kas paistis reaalne variant, et prügihunnik oli sobivas kauguses mõnest neist jaamahoonetest, et sealsed töötajad seda kohta prügi loopimiseks võisid kasutada?
Postitatud: 28 Mai, 2008 17:41
Postitas gnadenlose
See kuhi oli sellest kohast, kus tee Männiku küla vahele keerab, umbes paar-kolmsada meetrit (võib-olla ka pisut rohkem). On kuidas on, igatahes oli väga huvitav veerandilt ruutmeetrilt üles korjata vähemalt kolme erineva riigikorra raudteelase värgendust.