Sõda Gruusias (08.08.08)
-
- Liige
- Postitusi: 1723
- Liitunud: 02 Dets, 2012 12:44
- Kontakt:
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Põhimõtteliselt polekski olnud ju vaja tunnelit mingiks pikaks perioodiks kinni panna. Ainult niikauaks kuni esimene kolonn osseedi paramilitaaridest läbi murdnuks, kohale sõitnuks ja positsioonid sisse võtnuks. Distantsid seal Lõuna-Ossetias väga suured ei tohiks olla ning ega tunnelit enam läbida ei saa kui teine ots on vastase käes.
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Üldiselt mäetunnelid (kui ei ole tegemist jõgede alt läbi minevate tunnelitega) tehakse alati keskosas kõrgemad, ja seda just ventilatsiooni tagamiseks.Kapten Trumm kirjutas:Miskis eestikeelses publitsistikas (kas mitte mõni Enn Vaino kirjutis) räägitakse A-stani sõja ajal loost, kuidas modzaheedid lasid vene tankipataljoni tunnelisse lõksu ja seltskond seal lämbus.
Mingeid kinnitusi netist ma aega leida ei suutnud. Või on see lihtsalt sama Salangi õnnetustest tekkinud rahvapärimus ja modzaheede tegelikult polnud, oli vaid suurvene rumalus?
Olen paar korda sõitnud läbi Norras Flam'i lähedal asuva Laerdali tunneli, mis on 24 km järjest maa all.
Kuigi seal on hea ventilatsioon, on tunneli keskosa siiski päris hämune ja auto ventilatsiooni hoidsin kohe heaga siseringis (vaatamata norrakate reklaamile - oma silm on kuningas).
Viga on selles, et kõik see toss on õhust raskem (ka Co2) ning ei kipu nii kergesti ventileeruma - ja vajub ise sügavamale (Laerdali tunnel on konkreetselt poole pealt sügavamal - kõigepealt sõidad 12 km allamäge ja siis 12 km üles.)
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40141
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Hakkan vist vanaks jääma
Kusjuures mäletasin nii selgesti pikka-pikka allamäge sõitu ja neid mingeid neoonvalgusega mäekambrikesi poole peal.
Kusjuures mäletasin nii selgesti pikka-pikka allamäge sõitu ja neid mingeid neoonvalgusega mäekambrikesi poole peal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
See on muuseas päris omapärane tajumise eripära mägedes. Ma olen tihti seda ka kergelt tõusvatel mägiteedel tundnud, et tee justkui läheb allamäge ainult et teega paraleelselt kulgev mägioja miskipärast voolab vastu.Kapten Trumm kirjutas:Hakkan vist vanaks jääma
Kusjuures mäletasin nii selgesti pikka-pikka allamäge sõitu ja neid mingeid neoonvalgusega mäekambrikesi poole peal.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Mulle tundub, et venelased ikkagi valmistusid. Et piisavalt hästi ei valmistunud, näitab lihtsalt seda, et ei võtnud vastast eriti tõsiselt. Kui nad tõsisemalt vastast võtavad, on jamasid ikkagi, aga ainult vähem. Vaevalt, et osseedid täiesti iseseisvalt seal eelnevalt pingeid kruvisid gruusia külasid tulistades.
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Olen autoga sõitnud Äkäslompolos ühel teel mis viib üles Yllästunturi peale. Seal on üks koht kus paistab välja nagu tee läheb allamäge edasi sõides. Aga kuin auto seisab paikal ja pidurit ei ole tööl siis läheb auto veerema tagurpidi. Mingi optiline asi on see.
Nii et härra Kapitän, Teie pole üldse vana.
Nii et härra Kapitän, Teie pole üldse vana.
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Neid kuramuse tunneleid on seal nigu kirjuid koeri, kusjuures lähikonnas oli tõepoolest üks, kus keskkoht madalas. Nimi ei löö praegu ette, kui järgmine kord sealkandis asjatamist, siis panen spetsomm kirja. Nii et kergelt võib segamini minna. Kusjuures on langus sedavõrd järsk, et lööb kõrvad lukku. Teine samasugune on Oslost taga, kus esmalt pikalt kukkumist ja siis vaevalist mäkkeronimist toimetada tuleb. Ja selle optilise pettuse teemal- tõepoolest ongi nii, tee läheb alla, teeäärne vesi pahiseb vastu ja käike tuleb poole kaupa järjest madalamaks pilduda. Päris üleval kipub lisaks veel õhupuudus mootori jõust suure väitsaga tükke lõikama.Kapten Trumm kirjutas:Hakkan vist vanaks jääma
Kusjuures mäletasin nii selgesti pikka-pikka allamäge sõitu ja neid mingeid neoonvalgusega mäekambrikesi poole peal.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40141
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Tegelikult peabki iga armee valmistuma oma maa kaitsmiseks (või oma huvide kaitseks lähinaabruses) ja seda ei saa Venemaale pahaks panna.Mulle tundub, et venelased ikkagi valmistusid. Et piisavalt hästi ei valmistunud, näitab lihtsalt seda, et ei võtnud vastast eriti tõsiselt. Kui nad tõsisemalt vastast võtavad, on jamasid ikkagi, aga ainult vähem. Vaevalt, et osseedid täiesti iseseisvalt seal eelnevalt pingeid kruvisid gruusia külasid tulistades.
See on igitüüpne, et provokatsioone teevad mingid liitlaste tankistid ja pole see liitlane USA ka sellest patust puhas olnud.
Nii on mugav asju ajada, las genotsiidi teevad osseedid kuni on VF huvides - pärast saab kaamera ees silmi volksutada, et "juhtum on kahetsusväärne, uurime" ja käed puhtaks pesta.
Kui armee sõjaks oma maa eest ei valmistu, vaid tegeleb näiteks piraaditõrjega, on tagumine aeg hakata küsima, mis riigi huve vastavat valdkonda juhtivad tegelased teenivad (nt Lätis võiks küsida juba).
Siinkohal oleks sobiv parafraseerida kirjamees Mark Soloninit, kes väga rahvalikult seletab armee sisu.
Armee sisu ongi sõjaks valmistumine ja ta peab seda suutma läbi viia vastase vastutegevuse tingimustes, nii, et asjad ei lähe plaanipäraselt või üldse lendavad plaanid kuradile.
Täna pole sugugi kindel, et samasuguses olukorras me grusiinidest kuidagi paremini esineksime.
Kurb oli vaadata seda, kuulivestide ja haavatu statistika kõrval oli ekskaitseminister kõrvale jätnud selle "valmisoleku teema". Nagu ütlevad jänkid, "its all about combat readiness".
Valmisolek mitte ainult konkreetseks konfliktiks, vaid valmisolek peab olema KOGU AEG. Sest sündmuste areng ei ole 10 aastat ette prognoositav. Kui keegi väidab, et suudab 10 aastat julgeolekuolukorda ette prognoosida, siis meenutage 11. septembrit, kus maailma suurim ja võimsaima luureaparaadiga riik ei suutnud s***gi teha, et peatada mõnda reisilennukit, mis muutsid maailma (ainus jõud, kes suutis midagi ette võtta, oli "sihtmärgile" mittejõudnud lennuki reisijate seltskond, kes otsustas asja oma kätte võtta - Washingtoni asemel kukkus lennuk kuskile põllule).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Lærdal'i tunnel on ainulaadne, peaks ta ju ikka veel olema maailma pikim maantetunnel 24.51km ja ainulaadne ka ventilatsioonisüsteemi ning nende sinise valgusega koobaste poolest. Olen sealt vist 2 korda läbi sõitnud ja mul on meeles, et peale mõningat aega oli juba sassis, kas tee tegelikult langeb või tõuseb. Kõrguste vahe on 260 m ja tunneli keskosa on kõrgemal kui otsad. Vägev värk igatahes...
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Noh, sinise valgusega tunnelit(boonusena on lausa tähedki tunneli lakke löödud) võib ju siinsamas lähedal Stokis uudistada...Ja veel mitmes teises kohas silma jäänud. Vabandust OT pärast, mitu viimast posti on Gruusia sõjast juba üpris kaugele läinud. Uus teema?? "Looduslike tõkete kasutamine pealetungiva vaenlase vastu Eesti tingimustes"?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9123
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Mina olen sealt 3 korda läbi sõitnud. 3 selle pärast, et ükskord sai see tunneli kohal olev mägi autoga ületatud - soovitan soojalt kõigile. Väga ilus. Lisaks on seal ka üks Norra vahvamaid vaatekohtiHydrazine kirjutas:Lærdal'i tunnel on ainulaadne, peaks ta ju ikka veel olema maailma pikim maantetunnel 24.51km ja ainulaadne ka ventilatsioonisüsteemi ning nende sinise valgusega koobaste poolest. Olen sealt vist 2 korda läbi sõitnud ja mul on meeles, et peale mõningat aega oli juba sassis, kas tee tegelikult langeb või tõuseb. Kõrguste vahe on 260 m ja tunneli keskosa on kõrgemal kui otsad. Vägev värk igatahes...
.
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Pealik on sinuga nõus, plaan ja ettevalmistus oli olemas...Jaanus2 kirjutas:Mulle tundub, et venelased ikkagi valmistusid. Et piisavalt hästi ei valmistunud, näitab lihtsalt seda, et ei võtnud vastast eriti tõsiselt. Kui nad tõsisemalt vastast võtavad, on jamasid ikkagi, aga ainult vähem. Vaevalt, et osseedid täiesti iseseisvalt seal eelnevalt pingeid kruvisid gruusia külasid tulistades.
http://www.youtube.com/watch?v=u3ureBVwmIY
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Uurimus Illarionovi blogis
За что Медведев наградил 10-ю бригаду спецназа орденом Жукова?
http://aillarionov.livejournal.com/
http://aillarionov.livejournal.com/567319.html
http://aillarionov.livejournal.com/567624.html
За что Медведев наградил 10-ю бригаду спецназа орденом Жукова?
http://aillarionov.livejournal.com/
http://aillarionov.livejournal.com/567319.html
http://aillarionov.livejournal.com/567624.html
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40141
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
Arvata võib, et presidendivalimistega finaliseeruva võimuvahetusega Gruusias ujuvad peagi pinnale igasugu asjad, mis puudutavad 888 sõja ja selle otsuste tagamaid.
Võibolla ka see, millise kvaliteediga nõu andsid eestlastest nõuandjad ja milline roll sellel oli.
Võibolla ka see, millise kvaliteediga nõu andsid eestlastest nõuandjad ja milline roll sellel oli.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Sõda Gruusias(08.08.08)
О наличии у руководства Грузии планов скорректировать приоритеты в военной области свидетельствуют последние заявления высокопоставленных грузинских политиков и прежде всего министра обороны Ираклия Аласании. Так, в официальном документе военного ведомства "Видение министра на 2013 год", опубликованном на сайте министерства, подчеркивается необходимость "развития мобильных систем обороны" и оснащения армии "новейшим противотанковым оружием". Ту же мысль Ираклий Аласания высказал и во время церемонии проводов в Афганистан грузинского контингента ISAF. А глава парламентского комитета по обороне и безопасности Ираклий Сесиашвили недавно заявил в интервью первому каналу грузинского телевидения, что отныне "приоритетом станет оснащение армии оборонительным вооружением".
Ведущий грузинский эксперт в военной области, главный редактор независимого военно-аналитического издания "Арсенали" Ираклий Аладашвили пояснил "Ъ", что танки и другое тяжелое вооружение "уже непригодны в новых условиях". "Идея состоит в том, что, поскольку Грузия не собирается ни на кого нападать, противотанковые системы нужнее танков",— говорит господин Аладашвили. Кроме того, по его словам, содержание танков и вертолетов, в том числе их ремонт на Украине (где традиционно закупалась и ремонтировалась грузинская техника), обходится все дороже.
http://www.kommersant.ru/doc/2365012
Ведущий грузинский эксперт в военной области, главный редактор независимого военно-аналитического издания "Арсенали" Ираклий Аладашвили пояснил "Ъ", что танки и другое тяжелое вооружение "уже непригодны в новых условиях". "Идея состоит в том, что, поскольку Грузия не собирается ни на кого нападать, противотанковые системы нужнее танков",— говорит господин Аладашвили. Кроме того, по его словам, содержание танков и вертолетов, в том числе их ремонт на Украине (где традиционно закупалась и ремонтировалась грузинская техника), обходится все дороже.
http://www.kommersant.ru/doc/2365012
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline