1. leht 4-st
Land-Wasser-Schlepper
Postitatud: 29 Aug, 2008 0:06
Postitas vaoinas
Katsuks siis seda foorumit siin kuidagi elavdada - kaua võib, et iga kahe päeva tagant tekib siia vaid üks post. ja kõik grillivad õues vihma käes vorsti.
Sain siis täna oma Bronco "paat-tanki" kätte - või noh, karpi avades selgus, et tegemist on pigem "laev-tankiga". Ise eeldasin, et tegu võib olla mingi Panzer IV suuruse asjaga, kõrgemaga küll, aga pikkuselt umbes sama mõõtu (eks see ole muidugi ka enda viga, et eeltöö tegemata oli) aga karbist vaatas vastu selline mölakas, et kohv loksus ümber. Veermikujooks on nii pikk, et roomikulülide puhastamise kõrvale on stressi maandamiseks ohtralt mullikilet kaasa pandud.
Mudel ise on vinge, tundub, et teostuselt isegi parem, kui dragoni ja tristari karbis nähtu - servad on teravad ja selgepiirilised, pisidetaile ja täpsust on rohkesti jne. Needipead on nii tillukesed, et liivapaberiga kogemata üle nühkides oleks nad jäädavalt kadunud ka. Viriseda võiks veermiku üle, mille montaaž on nii napakalt üles ehitatud, et ei võimalda seda kuivalt kokku panna - eks see ole võibolla minu kiiks ka. Samuti ei oska karbis olnud Kriegsmarine lipuga suurt midagi peale hakata - neid on küll kaks tükki, aga mõlemad ühepoolsed.
Pilte ka, esimese päeva lõpuks oli seis selline:
Väike suuruse võrdlus ka Panzer III'ga. Urmase TKS'e mahuks terve pataljoni jagu sellise kõrvale jutti.
Kristjan
Postitatud: 29 Aug, 2008 6:57
Postitas Panzergrenadier
Tore näha, et asja kätte said. Eks ta ole üks päris eriline masin, mis mulle küll väga oma kuju poolest ei istu, kuid mis mind tehnilisest küljest päris huvitab. Saab huvitav olema näha kuidas asi kokku läheb ja värvitud saab.
Samuti ei oska karbis olnud Kriegsmarine lipuga suurt midagi peale hakata - neid on küll kaks tükki, aga mõlemad ühepoolsed.
Jajah, ilusad riide peale trukitud ka veel, haakristid kõik olemas, kuid näed kahepoolne käis neil ülejõu.

Postitatud: 29 Aug, 2008 8:24
Postitas fossiil
Oioioi, mis ilus asjakene....
Suu läks miskipärst kohe vesiseks, ei tea mis nüüd siis juhtus, lubasin ju küll endale, et ei ühtegi mudelit enam, vähemalt mitte enne, kui itaallane valmis....
Aga vägev tundub küll, olen ta kohta juba päris pikalt fotosid kogunud, kataloogis on teisi juba 90 ringis, kuigi kordusi on muidugi üksjagu. Ent kui fotod peaksid huvi pakkuma - anna teada.
Jään asja edenemist ja uusi pilte ootama.
Urmas.
Postitatud: 29 Aug, 2008 8:42
Postitas vaoinas
Tänud pakkumise eest, Urmas, kindlasti olen fotodest väga huvitatud, kuna netis eriti palju pilte sellest liikvel ei ole. Et anna teada, kuidas sulle sobib neid jagada?
Siimule: Mulle LWS just huvitava kuju poolest silma jäigi - ikkagi selline kiiksuga saksa imeloom. Ja muidugi Commandos 2'st läbi käinud ja meelde jäänud masin.
Kui keegi oskab värvimise kohta nõu anda, siis see oleks väga teretulnud - et mis värvi sõukruvid on - kere tooni, krundipunased, või hoopis mingit kolmandat värvi, mis osas kokpit valge oli ja palju seal muid värve kasutati. Kas ja kuidas märgistati veepiiri jne.
Postitatud: 29 Aug, 2008 9:04
Postitas Joss Metsast
Assamait... see ju päris suur laev.
Tekkis kohe naljakas tunne et ega sinna mootorit õnnestu peale sokutada ?? Roomama teist panna on ilmselt maru keeruline , aga vee peale liikuma saaks teise vast suhteliselt hõlpsast. Saaksid Trummi Elkoga joonele panna
Igastahes jõudu "paadiga" mässamisel, nüüd sul veel mure et kuskohast meeskond hankida.
Levar
Postitatud: 29 Aug, 2008 9:56
Postitas fossiil
Fotodega on nii, et LWS -i kaust on kusagil 8 mega, seega ühe matsuga hoti adrest läbi ei pressi. Kui sul on G-maili konto olemas, saada mulle aadress privaati ja siis panen tulema. Või siis kärsatan plaadile ja saad septembri kokkutulekul kätte - see ju vist juba järgmisel nädalal.
Aga masin on huvitav, isegi väga, kibelesin veidi ja siis otsisin infi, rangelt võttes pole küll minu rida, aga ehk pakub teistelegi huvi:
..LWS kujutas endast saksa sõja-merejõudude ja insenerivägede soomustamata transpordimasinat, mis oli ette nähtud veetõkete forsseerimiseks ja dessantide kaldaletoimetamiseks.
Masina väljatöötamine algas juba 1936 aastal, kuid esimese seeria LWS-de montaažini jõuti Rheinmetall-Borsig -i tehases alles 1940. aastal. Peale emafirma osalesid konstrueerimises ja tootmises veel kuus saksa ettevõtet. 1940 aastal toodeti seitse masinat, mis läbisid seepeale põhjalikud ja mitmekülgsed katsetused.
Esimese seeria amfiibidel oli meeskonnaruum üsna suurte akendega (mida sai vajadusel sulgeda soomusluukidega) ja väikeste illuminaatoritega. Õhk jõudis meeskonnaruumi ja mootorini kolme šahti kaudu, need väljusid meeskonnaruumi katusele, mis vältis nendesse vee sattumise. Amfiibi tagaosas asusid sõukruvid ja puksiirkonks. Vedav ratas asetses ees, jõuallikaks oli Maybach HL 108TR, sama mis tankil Pz. IV.
Amfiibi olemasolust said liitlased teada 7 jaanuaril 1941, kui ameeriklaste sõjaväeatašee juhtus ühte nägema saksamaal Potsdamist Hamburgi suunduval teel. Teist korda kohtas ta LWS -i 31. märtsil 1941 Berliini tänaval ja suutis sellest visandada eskiisi.
Teine seeria läks tootmisse pärast esimese seeria masina vigade parandamist, kokku valmistati neid 14 masinat. Meeskonnaruum tehti kardinaalselt ümber - akende suurust vähendati, illuminaatorite arvu kahandati kolmeni, muudeti puksiirkonksu asukohta ning viidi sisse muidki väiksemaid muudatusi. Kolme õhušahti asemel oli nüüd üksainus suurem, sundventilatsiooniga. Varem tagaosas asetsenud kahe väiksema šahti asemel troonis seal nüüd avatud komandosild.
(Väidetakse ka, et teise seeria LWS -ide veermik oli koosnenud Pz. IV veo- ja tugiratastest, kuid kahjuks ei ole mulle veel ühtegi sellist fotot ette juhtunud.)
Seejuures olevat osa väljalastud masinaid olnud nn. vahepealsed, mis väljendus selles, et esimese seeria pealisehitis oli monteeritud teise seeria veermikule ja ka vastupidi.
Urmas.
Postitatud: 29 Aug, 2008 10:32
Postitas skeletondude
Kole suur mölakas, mis veel öelda.
Ise mõtlesin ümber enda oma tellimisega, raha ka pole hetkel ja ka aega.
Edu selle masinaga!
Postitatud: 31 Aug, 2008 22:33
Postitas vaoinas
Nädalavahetuse aruanne:
Kuna mootori õhuvõtuavad nägid juhendi järgi välja sellised:

siis lõikasin tekile augud sisse ja ehitasin stüreenist õhuvõtušahtid:
samuti puurisin läbi külgmised õhuvõtud:
tekki alusvanni külge liimides jäi ühenduskoht päris liimine - ei kujuta ette, kui palju sellest värvi alt välja paistma jääb - samas jääb see niikuinii rohkemal või vähemal määral vendrite alla, nii, et ilmselt pole hullu.
Süvenesin ka bronco poolt pakutavatesse värviskeemidesse ning Urmase fotodesse. Kuna kõik LWS'id olid veidi erinevad, siis Bronco pakub n.ö. tüüp A ja tüüp B detailide paigutust kabiini külgedel (vahe seisneb külgindikaatorite ja käepidemete erinevas paigutuses), ning värviskeemidena masinat LWS667, mis on tüüp A ja LWS1071, mis on tüüp B.
Alustuseks selgub fotosid uurides, et 1071 osutus detailide paigutuselt hoopis tüüp A'ks, 667 aga tüüp B'ks. Värviskeemina pakutakse 667't tumekollasena Tobruki kandis 1942'ndal. Kuna Urmase saadetud fotodest umbes pooled kujutasid LWS667't, siis ei tundu neist ühelgi pildil masina värv tumekollane, vaid harilik välihall, samuti on loodus pigem Euroopa, kui Põhja-Aafrika kanti - ilmselt on Bronco siin kõvasti mööda pannud.
Hetkeseisuga tuleb siis masin välihall pardanumbriga LWS667 ning kuna 667't kujutavatel fotodel on vähemalt kolm erinevat varianti selle eraldusmärkide paigutusest, siis lähtun enda mudeli puhul sellest fotost:
üldine progress tänaseks õhtuks on selline:
Kristjan
Postitatud: 31 Aug, 2008 22:56
Postitas Panzergrenadier
Väga vahva siiamaani. See stüreeniehitus mis sa ise tegid on väga ilus ja puhas.

Endal tuleb tavaliselt pahtel appi võtta.
Postitatud: 02 Sept, 2008 8:31
Postitas fossiil
Sihuke "aruanne" paneb kohe "ohoo" ütlema

, väga efektne mudel, sihuke laevukese ja tanki ristand - tundub juba, et tahaks endalegi...

Aga ehk jätkub kainet mõistust....
Õhuavad tegid väga head, filigraanne töö! Ilus vaadata ja jäävad mudeli peal samuti väga efektsed.
Ootan järge, Urmas.
Postitatud: 07 Sept, 2008 23:42
Postitas vaoinas
Esmaesitlus viimasel kokkutulekul on nüüd tehtud, aga postin siia ka, mis tehtud ja teoksil.
Kõigepealt esituled: Nendele tegin ma alguses juhtmekinnituse altpoolt, kust see junn sealt laternastatiivist välja ulatub, lähtudes loogikast, et raudpoltkindlalt tuleb just sealt see kaabel välja. Aga ei tulnud... hiljem fotosid vaadates tuleb välja, et kaabel läheb ulja kaarega otse üles laternasse. Niisiis tuli nuga ja traat kätte võtta ning õigesti teha.
Nagu eespool mainitud sai, on veermiku montaaž üles ehitatud tagurpidi ning eeldab täielikku kokkuliimimist, et ta üldse kinni püsiks - kuna mina vähemasti ei oska ratastel kumme kuskilt hoobade ja vedrude vahelt värvida ning tahaks ühtlasi samal ajal ka roomikuga tegelda, siis ehitasin ta ise teistpidi üles:
Roomik ise koosneb eraldi lülidest ja on nn. workable, ehk toimiv - tegelikult asi küll nii roosiline ei ole, kuna kipub ikkagi laiali lagunema, ja ega ta eriti loomulikult rippuma ka ei jää... Lülisid ei ole karpi just erilise varuga pandud, nii, et kui ta üldse välja tuleb siis ikka paari lüli täpsusega ja kui ei tule, siis on pekkis ja tuleb alternatiive otsima hakata.
Leidsin ühe värviskeemi ka 667'st, mis näitab samuti, et masin oli tumehall:
Ja üldine olukord:
Kristjan
Postitatud: 08 Sept, 2008 7:56
Postitas Joss Metsast
Vägev. Kusjuures nii pildi pealt polegi aru saada kui suur ta tegelikult on.
Rataste kumme oleksid sel vedrude vahel (no õieti ju polegi teisi

) kenasti värvida kui rattad liikuma saab jätta. Kui ei, siis on teine tera.
Jõudu edspidiseks,
Levar
Postitatud: 08 Sept, 2008 8:47
Postitas vaoinas
ehhee, eks ma järgmine kord katsun pildistamise ajaks tikutoosi või mündi kõrvale panna:)
Aga ega ma neid rattaid liikuma jätta väga ei taha jah... ja praegu niikuinii jupp tööd selle veermiku ümberehitamisega ära tehtud kah.
Postitatud: 08 Sept, 2008 9:50
Postitas asjaajaja
Ära seda tikutoosi siis fossiili käest laena, pane ikka originaalsuuruses asi!
Kui esimest korda elus seda monstrumit nägin, arvasin et see ei-kala/ei-liha tekitab vastumeelseid tundeid nii merekarudes, kui ka kuivamaarottides. Nüüd foorumist kommentaare lugedes paistab, et oled lausa mõlemad pooled ära võlunud - nii tankifännid, kui ka laevnikud vaatavad ja nõristavad sülge.
Anna aga pihta, väga ilus töö!
Postitatud: 08 Sept, 2008 11:13
Postitas fossiil
Jaa, võtab ilmet, võtab... paganama ilus asi saab kokku panduna, nii et ootan, järge. Perthi lehel on nüüd revüüd kah üleval, kus võrreldakse Bronco LWS -i Hobby Boss -i omaga. Ja tundub et selles mõttes on sinu poolt eelistatud variant parem:
http://www.perthmilitarymodelling.com/r ... 82430.html
http://www.perthmilitarymodelling.com/r ... 35015.html
Nii et ootan järge!
Urmas.
P.S. Ning tikutoosid on mul ikka täpselt samasugused, nagu kõikidel teistelgi..., igatahes!
