1. leht 1-st

Radarite toimekaugus

Postitatud: 28 Okt, 2008 18:34
Postitas Kapten Trumm
Leidsin ühe populaarteadusliku graafiku küsimusele "kes keda enne näeb"

Pilt

MiG-29 ei roki üldse ning võrdlusel Su-27-ga tuleb silmas pidada, et lennuki enda radarisignatuur on tohutusuur (15-20 m2 F-16 3-5 m2 vastu).

Ameeriklaste AESA tehnoloogia rebib muidugi pikalt ees.

Re: Radarite toimekaugus

Postitatud: 17 Mär, 2022 9:38
Postitas Kriku
Kapten Trumm kirjutas:Kui piloodil samal ajal kabiinis Berjoza (RWR) vilistab ja näitab, et mingi UKR radar lukustub parasjagu, eks siis käsi väriseb ikka. Lastakse rakett enamvähem õiges suunas lendu ja padavai kodupoole. Erinevalt ameerikla lennukitest on vene RWR selline anonüümne, tuvastab ainult kas maapeal või õhus ja enamvähem suuna, kuid ei tuvasta kiirguse allikat. Seepärast võib ka radar, mille jaoks lennuk on liiga kaugel, panna põlve värisema.
Mind on juba mitu päeva huvitanud küsimus, et kas saaks vene lennukeid lihtsalt trollida - seada kuhugi üles radar, mis nende peale aeg-ajalt lukustub, aga millel reaalset ÕT võimekust taga polegi?

Seda saaks teha ilmselt suurema maa-ala peale, kui ÕT kataks.

Re: Radarite toimekaugus

Postitatud: 17 Mär, 2022 14:51
Postitas Aspelund
Mikrolaineahjud suunata lahtise uksega taevasse?

Re: Radarite toimekaugus

Postitatud: 17 Mär, 2022 15:30
Postitas Fuchs
Aspelund kirjutas:Mikrolaineahjud suunata lahtise uksega taevasse?

Smaili jäi vist lõppu panemata?
WWII lõpus oli saksa allveelaevadel mingi algeline radarituvastus või eelhoiatus seade, võimsa mikrolaineahjuga oleks ilmselt seda õnnestunud trollida... tänapäevase lennuki vastavat seadet kindlasti mitte (isegi venelaste 70ndate lennukitel oli minuteada see eelhoiatus-seadeldis vastavale sagedusele reguleeritud, ikka et lendurit igasugusest jamast säästa)