Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Sündmused, mis saavad ajalooks alles homme.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Air_Force

Ca 500 nendest on NSVL-järgsed tüübid, mida suurest ja jagamatust alles ei jäänud.
Siia hulka ma ei arvanud MiG-29 ja Su-27 tüüpe, mis võivad tõesti uuendused olla.
Pean silmas siis Su-30, Su-34, Su-35 ja Jak-130 tüüpi lennukeid ainult.
Neid jäi NSVL ajast üksikuid prototüüpe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas:
2010-2021 osteti üle 600 uue lennuki), 


Kust Sa sellise numbri välja koukisid? See peaks ka parimal juhul olema kõik kokku, uued pluss vanematele uute kellade-vilede külgeriputamine.


Sellest hävitajaid MiG-29-l ja Su-27-l põhinevaid lennukeid kokku 473.

Nii palju, kui mina aru saan, ei ole veleaste põhiprobleem mitte lennukite, vaid oskustega pilootide krooniline puudus.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

VF õhujõudude tuumiku (ca 1000 lennukit) moodustavad siiski suhteliselt uued lennukid. Ja tootmine käis ka enne 2010. aastat.
Nõuka ajastu kraam on põhiliselt Su-24, Su-25 ja MiG-31 ning rasked pommitajad.
See taktikaline lennuvägi, mis Ukrainas lendab, on vähemalt 50% uuendatud tüübid ja ilmselt moodsama varustuse ja relvastusega kui Ukraina omad.
Muidugi lennuväes on äärmiselt kriitiline faktor tihend istme ja pedaalide vahel.

Ukrainas kasutamist piirab lennukite arvust vast enam siiski lennuväljade nappus, sest peale NSVL lagunemist on enamik lennuväljasid lihtsalt olnud mahajäetud ega ole kasutatavad. Tüüpiline NSVL taktikalise lennuväe baas on loodud teenindama polku (40 lennukit). Vene lennuväe kohta olen näinud hinnanguid, et teevad ca 250 lendu ööpäevas. See tähendab siis sellises mugavas rütmis 1 lend ööpäevas lennuki/piloodi kohta 5-6st lennuväebaasist.
2 tk kindlasti on Krimmis, vähemalt 1 Valgevenes ja ülejäänud Venemaa alal. Tundub, et see NSVL järgne optimeerimine käis nii, et diviisi lennuväebaasidest (3-4 lennuvälja) jäi alles 1, samuti jäi diviisi lennukitest peale lagunemist ja käest laskmist alles polk või polk miinus (20-40 lennukit).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Rebane11
Liige
Postitusi: 1146
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda

Postitus Postitas Rebane11 »

Kapten Trumm kirjutas:[...]
Lihtsalt kvantiteet hakkab looma oma kvaliteeti ja kui rahvas riiki kukutama ei hakka, siis Putin võib veel kaua sõdida. [...]

Aga ka kvantiteeti pole ju. NZ varud- keegi polkovnik laskis end maha, sest varude 20 tankist 1 saadi enam- vähem tuksuma. Ma mäletan enda teenistust PVO Gorki korpuse staabis. 35 töökohta radistidele ja reaalselt oli 6 mis igapäevaselt kasutuses. Ülejäänud olid kestad, kust kõik väärtuslik ära nopitud.
kana tagumik
Liige
Postitusi: 1870
Liitunud: 13 Mai, 2009 19:12

Re: Vene-Ukraina sõda

Postitus Postitas kana tagumik »

Millest selles "venemaa taastab varud 5..10...20...aastaga" asjus ei räägita, ikka unustatakse ära et venemaa pole enam nsvliit. Põhja koread ei maksa näiteks tuua, see on erijuhtum, selle juhtkonna ja armee suursponsor on Hiina. Venemaal pole mingeid sponsoreid. Seda esiteks. Teiseks, kogu sõja on põletatud juba NSVL aegadest pärit reserve, varusid ja ressursse. Mitte ainult seda, mida venemaal on suudetud alates 1991 aastast toota. Kolmandaks, kui midagi hiljem taastoodetakse, siis see omakorda tuleb järjest kiireneva tehnoloogilise mahajäämuse hinnaga.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

Pean silmas siis Su-30, Su-34, Su-35 ja Jak-130 tüüpi lennukeid ainult.


Su-30 tüüpi masinaid on venelastel tiba vähem kui 140, needki paljud vanad(tootmist alustati ikkagi 1998). Su-34 on 131, Su-35 kah kuskil sadakond. Kusjuures ka need on tootmises juba aastast 1988. Jak-130 pole tegelikult ju lahingulennuk, vaid AJT. Mida venelastel on 107. Nii et 600 ei kraabi mingi vindiga kokku
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Rebane11
Liige
Postitusi: 1146
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Rebane11 »

Kuskilt on meelde jäänud väide, et varsti on Euroopas F-35 rohkem kui Venemaal sõjalennukeid. Ukrainlased neid ka vähemaks noppinud. Veerandi võrra siis?
mumuu
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 29 Aug, 2014 20:44
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas mumuu »

Nii palju, kui mina aru saan, ei ole veleaste põhiprobleem mitte lennukite, vaid oskustega pilootide krooniline puudus.


Millest selles "venemaa taastab varud 5..10...20...aastaga" asjus ei räägita, ikka unustatakse ära et venemaa pole enam nsvliit. Põhja koread ei maksa näiteks tuua, see on erijuhtum, selle juhtkonna ja armee suursponsor on Hiina. Venemaal pole mingeid sponsoreid. Seda esiteks. Teiseks, kogu sõja on põletatud juba NSVL aegadest pärit reserve, varusid ja ressursse. Mitte ainult seda, mida venemaal on suudetud alates 1991 aastast toota. Kolmandaks, kui midagi hiljem taastoodetakse, siis see omakorda tuleb järjest kiireneva tehnoloogilise mahajäämuse hinnaga.


Pärast CCCR-i kokkukummist oli sõjavägi ju VF-il aastaid alarahastud ja siis kui moderniseerima hakati siis läks kah ilmselt rahast "pool vasakule". Aga siin tuleks võibolla võrrelda umbes sama suurusega majanduste lennuvägedega. Venemaa majandus on umbes Itaalia, Hispaania vahepeal. Näiteks Eurofighter Typhoone, mis peaks olema kallim osta ja kallim pidada, kuid muidu enamus MIGidest nagu tase üles .... mõlema relvastuses on umbes 100 eri modifikatsioonides. Ilmselt pole Itaalia ja Hispaania neid ka kokku ahnitsenud, kuna ohtu pole ja rünnata ka pole kedagi nagu plaanis, kuid mingi tajumusliku võrdlusmomendi annab. Palju neist igapäevaselt töös on pole teada, aga need on tarnenumbrid.

Soomlased ostavad 60-pluss F-35te asendamaks oma elutsükli lõppu jõudvaid F18 horneteid ja Soome on stabiilselt iseseisvasse riigikaitsesse panustanud tugevalt.

Esimene tõsine reaktiivhävitaja, Messerschmitt 262 oleks suht kindlasti suutnud Saksamaale õhus ülekaalu saavutada, aga neid ei suudetud toota piisavalt kiiresti ja piisavalt palju ja lõpuks võtsid kogenud kätes Briti Spitfired oma, kuigi olid spetsikatsioonilt kõvasti kehvemad. Samas ega neid ME262-sid ka ikka anti eliitlenduritele mitte ei jagatud suvaliselt laost välja nagu vatijopesid. Aga selleks et neid opereerida adekvaatselt on vaja lennutunde. Ja nendega ma pakun on VF aastakümneid koonerdatud sest see on kallis. Jänkidel on 10 lennukikandja lahinggruppi, mis tähendab et nö emalaeva kaitseks on koguaeg posu lennukeid taevas ja pilootidel käed soojas. VF piloodid on oma lennutundidega keskmiselt umbes nagu keskmine kaitseväelane iseseisvusaja alguses, kes sai ajateenuste jooksul peotäie padruneid.

Mis ma öelda tahan. Iga allalastud MIG või Su pole üldse lihtsalt asendatav. Lendavat ja normaalselt hooldatud tehnikat on vähe, adekvaatsete lennutundidega piloote samuti. Kui U raporteerimised taevast alla toodud punakotkaste kohta vähegi tõele vastavad, siis nagu saavadki lennukid ja kopterid lihtsalt otsa. Millest ka see, et nad vist väga enam ei lenda Ukraina kohal enam. Ülekaalu õhus pole saavutatud ja ei saavutata ka. Mis tähendab, et maapeal effektiivselt rünnata on väääääääga keeruline. Saaks nüüd sinna natuke moodsat õhutõrjet ainult juurde .....
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

...aga neid ei suudetud toota piisavalt kiiresti ja piisavalt palju... 


Miski jamps...toodeti piisavalt palju, ligi 1500 masinat, samal ajal oli neist üheaegselt kasutusel vaid kuskil 150 masinat. Puudus oli kütusest, pilootidest, lennuväljadest ja lõpuks ka masina tehnilisest tasemest. Telgkompressor oli tolles ajas ilmselgelt tupiktee, mitte ilmaasjata ei teinud järgnevad aastakümned õhus ilma tsentrifugaalkompressorid.

Aga selleks et neid opereerida adekvaatselt on vaja lennutunde. Ja nendega ma pakun on VF aastakümneid koonerdatud sest see on kallis.


Viomastel aegadel on olnud lugeda keskmisest lennutundide arvust tiba üle saja aastas, mis läheneb lääne näitajatele. See paar-paarkümmend lennutundi on 90ndate teema, tänaseks on olukord kõvasti paranenud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

UKR ja VF kvaliteetne vahe on Auftragstaktik, mida UKR on omandanud, Vene mitte nii väga.
See puudutab ka neid tihendeid katapultistme ja pedaalide vahel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Pints
Liige
Postitusi: 69
Liitunud: 05 Apr, 2022 13:01
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Pints »

Lemet kirjutas:
Viomastel aegadel on olnud lugeda keskmisest lennutundide arvust tiba üle saja aastas, mis läheneb lääne näitajatele. See paar-paarkümmend lennutundi on 90ndate teema, tänaseks on olukord kõvasti paranenud.



Sattusin nägema saadet Venemaa Föderatsiooni lennuväest, kus väideti et lahingpiloot vajab aastas 160-180 tundi aga kärbete tõttu on see hetkel langenud 80-90 tunni peale ja sinna hulka arvestatakse nüüd ka transpordilennud. Pean vabandama, sest ei suuda kohe allikat/autorit meenutada.
analooge mitteomav sõrulane
Kasutaja avatar
oleeg
Liige
Postitusi: 5193
Liitunud: 23 Jaan, 2006 14:10
Asukoht: Kodutares
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas oleeg »

Andrei Soldatov: "FSB sees valitseb segadus"

Putini karistusmasin töötab korraga mitmes suunas. Ühelt poolt tapab ta rahumeelseid ukrainlasi, teiselt poolt purustab ta opositsiooni ja kolmandaks puhastab ta FSB-d ja hävitab oma bürokraadid. Viimane repressioonide kategooria on eriti aktiivseks muutunud nüüd, sõja ajal. Ekspertide hinnangul on FSB-st vallandatud juba üle saja inimese.

Kuidas ja miks see juhtub, räägib uuriv ajakirjanik Andrei Soldatov.


Vene keeles

https://www.youtube.com/watch?v=bbS5a6r ... %D0%B9LIVE

terv
o
[i]Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.[/i]
Frederic Manning
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 1999
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Keegi on proovinud kokku lugeda kui palju vene tanke on ja millises seisus nad on. https://www.youtube.com/watch?v=eHhgVrKJJoA
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19206
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas ruger »

Läänemerele tuleb laevu tagasi ja juurde.
The Northern Fleet Ivan Gren-class LST Ivan Gren passed the Great Belt bridge southbound at 1100z, enroute to the Baltic.
https://twitter.com/The_Lookout_N/statu ... 6055760899

The Baltic Fleet Steregushchiy's Soobrazitelnyy and Stoikiy, and the tug Viktor Konetskiy, passed the Great Belt southbound today, returning to the Baltic.
https://twitter.com/The_Lookout_N/statu ... 9949742081
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas mart2 »

ruger kirjutas:Läänemerele tuleb laevu tagasi ja juurde.
The Northern Fleet Ivan Gren-class LST Ivan Gren passed the Great Belt bridge southbound at 1100z, enroute to the Baltic.
...
The Baltic Fleet Steregushchiy's Soobrazitelnyy and Stoikiy, and the tug Viktor Konetskiy, passed the Great Belt southbound today, returning to the Baltic...
Nojah, siia veel Neptunid ei ulatu! :lol:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], vaoinas ja 16 külalist