Tere-tere!
Niisiis alustan sellest , et olen ise 1/48 mõõtkava fänn, aga asjaolude tõttu sattus minu kätte selline karp millel taoline aparaat:
BIG is Beautiful e. Suur on Ilus - nagu ütles tundmatu ameerika kaevur
Ja tõesti karp oli ikka üüratu. Sees oli ka palju SUURI detaile. Seda tõdesid kõik ,kes , kui ma ei eksi siis üleelmine club miitingul, olid. Arvamusi oli palju , et kui suur ta võib siis kokkupanduna olla....
On ikka kolakas

küll nagu viimasel kohtumisel nägime
Karbi sisu kahjuks ise ei taibanud korralikult pildistata aga paneksin viite kus seda vaadata saaks:
http://www.hyperscale.com/2008/reviews/ ... ewkb_1.htm
Nii siis asusin projekti ellu viima...Eelnevalt on kogemus ühekohalise Su-27 kohta selline, et kui mudel oli valmis ,selgus , et ninaosa oli selgelt nähtavalt tömp ja mitte just Flankeri moodi. Nüüd siis uurisin võimalikest kohtadest infot ,et kas tuleb midagi suurt "kirurgilist " ette võtta ja millises mahus. Plaan oli teha ta võimalikult "karbist". Aga võta näpust. Kuna olen juba selline masuurikas , et näpud sügelevad ,siis ka teen seda

Nüüd siis uurides oma materjale ja mõõtes objekti tuli välja, et puudu jääb ~15 mm pikkusest. Enne seda muidugi oli ühes netiffoorumis äge poleemika SU nina ja õhukanalite vormi kohta, et kas on parandatud või mitte. Üks tüüp olevat isegi resin komplekti valmis teinud. Tolle fotodelt oli ka võrdlus moment tehtud. Ja minu silm ei leidnud mingit vahet mudeli ja resinkomplekti vahel. Aga infoks niipalju, et resin maksis üle 100 taala, vot... Seega selgus , et parandatud olid mingil määral klaasi esiosa, õhukanalid, kuid nina koonus oli siiski minu meelest ikkagi kuidagi tömp, mis oligi argumendiks , et tuleb lõigata.
Seega eemaldasin terariistaga koonuse detaili ja kasvatasin otsa puudujäävad mm-d. Ja nüüd nägi see välja nii:

Enne seda muidugi tuli kokkupanna sisse minevad detailid nagu kahur ja kabiini osad. Kahjuks selle osa kohta on piloodi kabiinist ainult pilte:

Tuleks mainida seda, et komplektis olev kabiin pole muidugi perfektne. On olemas igasugu resin komplekte mis teeksid mudeli 10 korda vingemaks, on supertäpse imitatsiooniga ja et istmed on nii ja naa aga see jääb juba mudelisti otsustada . Jään arvamuse juurde, et selle mudeli saab edukalt ka karbist teha. Niisiis piloodi "office" oli kokkupaneku osas päris korralik. Ei hakanud reljeefseid konsoole oma viimistlus tehnikaga vaevama vaid kasutasin komplektis olevaid kokpiti konsoolide ja armatuurlaua dekaale.Dekaalikeemiaga õnnestus nad päris hästi söövitada värvitud reljeefsele pinnale. Töökäigus tegin mudelile preshadingut e. eelvarjendust. Käisin osa paneelide servasid musta(tumeda) värviga üle. Seda tegin aerograafiga:

Skeemi järgi ka mootori metallist paneelid said Testorsi värvidega maalitud ja siis kerge läige lapiga antud. Parandatud sai ka stabilaatorid(kõrgustüür). Õigemini sai tehtud uus kinnitus koht ja paremad kronsteinid tüüride jaoks. Siis uurisin maandumistelikute konstruktsiooni. Trump pakub seda kahes variandis. Plastikust ja metallist. Eelistasin siiski plastikut. Kuna telikute kinnituskohad on siiski plastikust ja peaksid liimitama supergluega siis jääb oht, et ühendus ei hoia kuigi hästi, kuna liimitav pind on üsna väike... . Peale selle puudusid täielikult telikutel igasugunegi vihje hüdraulika voolikute olemasolule:

Peale mõningast mässamist traadiga sai siis imitatsioon ka peale:

Ja siis tuligi kätte aeg, mil tuli värvima hakata . Kuna aparaat on üsna suur siis läks ka värvi parajalt. Paar kihti helesinist , siis hallikat ja seejärel "lapid" tume halliga ja praegu näeb ta välja umbes nii:

Ja nagu viimasel kokkutulekul selgus, et hr. Surmaingel oma kullipilguga ja porgandit palju tarvitanud

, suutis leida paar defekti , mis tuli ka ära parandada. Üks neist isegi koonusel näha lapi näol...vot
Nii et ootamas on ka raketirelvad, telikute viimistlus , "pesu", muud pisidetailid.
Jätkub.....
Lugupidamisega