Fieseler Fi 156 Storch A-0/C-1
Postitatud: 10 Jaan, 2009 14:19
Terv
Tegu on siis nüüd selle mudeliga, millle Urmas mulle hirmsate ähvarduste abil maha müüs. Muidu olen ma rohkem nagu tankiinimene, kuid kuna Tristar toodab seda lennukit õiges mõõtkavas, siis saab mu lagi tulevikus ka ühe lennukiga kaunistatud.
Nii, natuke masinast endast ka:
Tellimus lennukile esitati 1935. aastal, prototüübi esmalend toimus 36. aasta kevadel ja teenistusse asusid esimesed aparaadid 1937. aasta keskel. Erakordseks tegi selle lennuki peaaegu olematu distants mida see vajas maandumiseks ja õhku tõusmiseks. Storch oli võimeline lendama vaid 50 km/h kiirusega, mistõttu maandumiseks vajas ta vaid kuni 18 m. pikkust rada. Seetõttu on mõnevõrra liialdades öeldud, et ta maandus "koha peale", või isegi "tagurpidi". Kerge kaal, küllaltki hea mootor ja suur tiivapind lubasit tal aga õhku tõusta vähem kui 45. meetri pealt. teliku vedrukäik oli pea pool meetrit mistõttu sobis maandumispaigaks kuitahes mätlik suvaline metsalagendik.
Lisaks on see lennumasin osalenud Hispaania kodusõjas, Teise ilmasõja kõikidel rinnetel, päästnud ära Mussolini ja toonud von Greimi vaenlase tule all otse Brandenburgi väravate juurde. Ning Last-but-not-least on ta väidetavalt ainus lennuk teises sõjas, mis oli sunnitud maanduma vaenlase lennukist avatud püstolitule peale.
Fieseler Storch jäi mulle silma samast kohast, kus "Maailmamerede Hirmgi" - nimelt sellest suurepärasest mängust:

Mudel on Tristarile kohaselt vinge - kuigi nii mõnigi pulk kokpitis on saanud liiga jäme või natuke lihtsustatud... Kõige rohkem kummitab piltide vähesus - eriti kokpiti puudutav pildimaterjal.
koostamist alustasin mootorist, millele ma tegin vasest ise uued tõukurivardad. samuti tuli peavõllile traadist pikendus panna, kuna see hakkas muidu logisema ja propeller oleks seetõttu viltu vajunud.


ja kuivalt aiste vahel:

Kokpiti puur. Talakonstruktsioon, mis jääb istmete alla sai vasega asendatud peaasjalikult seepärast, et tristar oli plastikust variandid nii peenikesed valanud, et need purunesid juba enne restist kätte saamist. Tagantjärele on praegune lahendus isegi parem, kuna puuri konstruktsioon on sellest tulenevalt jäik ja lubab seda alusest eraldi käsitleda.


ning üks pilt koos kuivalt kokku pandud kerega:

Praegu siis rohkem ei ole:)
Kristjan
Tegu on siis nüüd selle mudeliga, millle Urmas mulle hirmsate ähvarduste abil maha müüs. Muidu olen ma rohkem nagu tankiinimene, kuid kuna Tristar toodab seda lennukit õiges mõõtkavas, siis saab mu lagi tulevikus ka ühe lennukiga kaunistatud.
Nii, natuke masinast endast ka:
Tellimus lennukile esitati 1935. aastal, prototüübi esmalend toimus 36. aasta kevadel ja teenistusse asusid esimesed aparaadid 1937. aasta keskel. Erakordseks tegi selle lennuki peaaegu olematu distants mida see vajas maandumiseks ja õhku tõusmiseks. Storch oli võimeline lendama vaid 50 km/h kiirusega, mistõttu maandumiseks vajas ta vaid kuni 18 m. pikkust rada. Seetõttu on mõnevõrra liialdades öeldud, et ta maandus "koha peale", või isegi "tagurpidi". Kerge kaal, küllaltki hea mootor ja suur tiivapind lubasit tal aga õhku tõusta vähem kui 45. meetri pealt. teliku vedrukäik oli pea pool meetrit mistõttu sobis maandumispaigaks kuitahes mätlik suvaline metsalagendik.
Lisaks on see lennumasin osalenud Hispaania kodusõjas, Teise ilmasõja kõikidel rinnetel, päästnud ära Mussolini ja toonud von Greimi vaenlase tule all otse Brandenburgi väravate juurde. Ning Last-but-not-least on ta väidetavalt ainus lennuk teises sõjas, mis oli sunnitud maanduma vaenlase lennukist avatud püstolitule peale.
Fieseler Storch jäi mulle silma samast kohast, kus "Maailmamerede Hirmgi" - nimelt sellest suurepärasest mängust:

Mudel on Tristarile kohaselt vinge - kuigi nii mõnigi pulk kokpitis on saanud liiga jäme või natuke lihtsustatud... Kõige rohkem kummitab piltide vähesus - eriti kokpiti puudutav pildimaterjal.
koostamist alustasin mootorist, millele ma tegin vasest ise uued tõukurivardad. samuti tuli peavõllile traadist pikendus panna, kuna see hakkas muidu logisema ja propeller oleks seetõttu viltu vajunud.


ja kuivalt aiste vahel:

Kokpiti puur. Talakonstruktsioon, mis jääb istmete alla sai vasega asendatud peaasjalikult seepärast, et tristar oli plastikust variandid nii peenikesed valanud, et need purunesid juba enne restist kätte saamist. Tagantjärele on praegune lahendus isegi parem, kuna puuri konstruktsioon on sellest tulenevalt jäik ja lubab seda alusest eraldi käsitleda.


ning üks pilt koos kuivalt kokku pandud kerega:

Praegu siis rohkem ei ole:)
Kristjan