PAK-FA
Re: PAK-FA
Ja saabki teoks realistide ennustus peale esmalendu aastal 2010- mingist tõsiseltvõetavast seeriatootmisest võib rääkida alles parimal juhul aastatel 2023-2025. Ja oi kuidas neid ennustajaid toona vene foorumitel nüpeldati...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
Ja saabki teoks realistide ennustus peale esmalendu aastal 2010- mingist tõsiseltvõetavast seeriatootmisest võib rääkida alles parimal juhul aastatel 2023-2025. Ja oi kuidas neid ennustajaid toona vene foorumitel nüpeldati...
No tegelikult pole see 12 lennukit aastas mingi seeriatootmine. Ma ei kujuta ette kuidas nad sellise väikese arvuga üldse suudavad hinda kontrollida. Näiteks CNC pinkidel on selliste koguste juures vaevu mõtet asjaga tegeleda. Mõned tootjad alla 10 detaili (olenevalt detailist muidugi) ei hakkagi tegema - pole lihtsalt kuluefektiivne. Maht sarnaneb pigem prototüüpimisele, mille kulu on mõistetavalt suur. Ja kui venelased igale mudelile mingeid muudatusi ka teevad...
Võrdluseks, F-35 esimese aasta toodang oli kokku 14 lennukit. Ehk siis sisuliselt juba aasta peale esimest seeriakõlbuliku masina lendu suutsid ameeriklased rohkem lennukeid toota kui venelased "seeriatootmises" (kusjuures kahes erinevas variandis samaaegselt!). Praegustest numbritest ei maksa rääkidagi.
Re: PAK-FA
Kirjutatakse...
Sellest võib järeldada, et end üheks maailma juhtivaks lennundusriigiks (vähemalt tavakodaniku teadvuses) pidavas arusaamatuses ulatub mahajäämus mootoritehnoloogiates MINIMAALSELT 20+ aastani. Sest konkurent F-22 lendab vastava mootoriga juba aastast 2005, venelased aga alles plaanivad aastaks 2027.
Член российской коллегии ВПК внес немного ясности в вопрос двигателя второго этапа для Су-57. Он опроверг ранее поступавшую информацию от различных источников в ОПК, что испытания истребителя с новым двигателем завершатся в 2022 году, заявив, что окончание испытания СУ-57 с двигателем второго этапа планируется в конце 2024 года. В целом, испытания самолета с новой силовой установкой продлятся до 2026 года.Испытания истребителя пятого поколения Су-57 с двигателем второго этапа завершатся в 2024 году, а с 2027 года самолет будет поставляться в войска в новом облике. Об этом рассказал СМИ первый заместитель председателя коллегии Военно-промышленной комиссии (ВПК) Андрей Ельчанинов
Sellest võib järeldada, et end üheks maailma juhtivaks lennundusriigiks (vähemalt tavakodaniku teadvuses) pidavas arusaamatuses ulatub mahajäämus mootoritehnoloogiates MINIMAALSELT 20+ aastani. Sest konkurent F-22 lendab vastava mootoriga juba aastast 2005, venelased aga alles plaanivad aastaks 2027.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
2 lennukit olemas siis..
Two new "serial" Su-57 fighters (bort red 02 and 52, including RF-81775) photographed in Novosibirsk.
https://twitter.com/RALee85/status/1489302156729593869
Two new "serial" Su-57 fighters (bort red 02 and 52, including RF-81775) photographed in Novosibirsk.
https://twitter.com/RALee85/status/1489302156729593869
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: PAK-FA
Pole küll päris PAK-FA, aga vene lennutööstusest küll.
Jänkid on teinud põneva semantilise analüüsi SU-75 levitatavate omaduste kohta. Osavalt žonglööritakse 5nda generatsiooni karakteristikutega, kuid peamisest - stealth-tehnoloogia termini kasutamisest hoidutakse kui katkust. Tundub, et põhjusega:)
https://www.19fortyfive.com/2021/11/su-75-is-russias-new-stealth-fighter-actually-stealth/?fbclid=IwAR3KmWmptQoJTnIPiShSKOPdb2uzfJFLXk2ZnkH4YbVBv0J6VQZzkx6x6Hs
Jänkid on teinud põneva semantilise analüüsi SU-75 levitatavate omaduste kohta. Osavalt žonglööritakse 5nda generatsiooni karakteristikutega, kuid peamisest - stealth-tehnoloogia termini kasutamisest hoidutakse kui katkust. Tundub, et põhjusega:)
https://www.19fortyfive.com/2021/11/su-75-is-russias-new-stealth-fighter-actually-stealth/?fbclid=IwAR3KmWmptQoJTnIPiShSKOPdb2uzfJFLXk2ZnkH4YbVBv0J6VQZzkx6x6Hs
And while the Su-75 has yet to even manifest in a flyable way, the firm responsible for developing the aircraft has carefully tip-toed around the topic of stealth throughout multiple stories published by Russia’s state-owned news outlets in recent months. Even the language used by these outlets is more reserved than you’ll often find in the international media. As one glaring example, you’ll find the Su-75 Checkmate referred to as a stealth fighter all throughout American media… but you won’t find Rostec (the firm developing the aircraft) use that term.
However, Russian media does refer to the Checkmate as a 5th generation fighter from time to time.
After scrubbing through dozens of articles Tass has published about the Su-75 Checkmate, and every press release on the Rostec website about it, you won’t find a single example of it being described as a stealth fighter at all. The only time phrases like “5th generation” appear, they’re either floated by the article’s author or are in reference to the F-35 Rostec has tried to position its Checkmate as competition for… and even then, the statement came with some qualifying “previous generation” language.
----
“Among single-engine fifth-generation and previous-generation aircraft, only the F-35 can boast comparable characteristics as the Checkmate’s main rival. However, our plane is more cost efficient compared to it,” Rostec CEO Sergey Chemezov told Tass this week.
----
The most damning statement about the Su-75 Checkmate’s stealth came from Rostec this week as well. In a piece published by Tass today (Nov. 12), a Rostec spokesperson told the outelt in no uncertain terms that the Checkmate will need to operate outside enemy air defenses, rather than within them.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: PAK-FA
Eelpoolviidatud artiklis oleva pildi alusel (all) tekivad huvitavad mõtted. Esiteks pasitab, et selle Checkmate arendusülesanne oli sõnastatud järgmiselt: "Kuna me suudame Su-75 tiibasid rohkem toota, kui keresid, siis vaatame, mis me sinna külge veel teha saame." Teiseks tundub, et vähemalt kupli tagumine osa ja mootor on samuti samad. Iseenesest oleks tegu üsna optimaalse lahendusega, kui tegemist oleks päris lennukiga mitte mingi sellise kummalise pakasuuhaga.
-
- Liige
- Postitusi: 370
- Liitunud: 22 Juun, 2014 18:39
- Kontakt:
Re: PAK-FA
2 uut Su 57 hävitajat
Sellise tempo juures hakkatakse üsna varsti rääkima 6 põlvkonna hävitajatest, mida saab olema sadu.
Sellise tempo juures hakkatakse üsna varsti rääkima 6 põlvkonna hävitajatest, mida saab olema sadu.
Re: PAK-FA
Tegelikult ju ongi juba sadu, lihtsalt need on nähtamatud (ka kasutajale endale) ja seega meie seda ei tea... mäletate juttu kuninga uutest rõivastest?Xender kirjutas:2 uut Su 57 hävitajat
Sellise tempo juures hakkatakse üsna varsti rääkima 6 põlvkonna hävitajatest, mida saab olema sadu.
Isiklik arvamus.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: PAK-FA
Miks see viimane post (mis vastas küsimusele "miks venelased ei saa ehitada ühemootorilist hävitajat") oli kasulik ära kustutada?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: PAK-FA
Xender kirjutas:2 uut Su 57 hävitajat
Sellise tempo juures hakkatakse üsna varsti rääkima 6 põlvkonna hävitajatest, mida saab olema sadu.
võibolla oleks mõistlik ka kuues vahele jätta. Ja kohe 7nda põlvkonna kallale asuda?
Re: PAK-FA
gooligan kirjutas:võibolla oleks mõistlik ka kuues vahele jätta. Ja kohe 7nda põlvkonna kallale asuda?
venemaale ei ole kuues ja seitsmes ja mis iganes edasine põlvkond tehnoloogiliselt jõukohane. Küll aga on neil tuumariigina olemas võimekus toota viimase põlvkonna hävitajaid - olgu nende põlvkonna number siis missugune iganes.
Re: PAK-FA
Su-57 tegi testlennu nädal tagasi
Video of a test flight of a modernized Su-57 fighter (bort blue 511). The first flight reportedly took place last week.
https://twitter.com/RALee85/status/1586296902877839360
Video of a test flight of a modernized Su-57 fighter (bort blue 511). The first flight reportedly took place last week.
https://twitter.com/RALee85/status/1586296902877839360
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: PAK-FA
Ei tohiks foorumi lugejale üllatus olla, kuid siin üks tavapärasest veidi põhjalikumalt käsitletud artikkel kus näidatakse et Su-57 ei ole 5G hävitaja ja et Venemaal puudub ka tööstuslik baas 5G hävitaja loomiseks. Rääkimata sellest et tegu on tegelikult Su-27 edasiarendusega.
https://theaviationgeekclub.com/the-su- ... heres-why/
https://theaviationgeekclub.com/the-su- ... heres-why/
Re: PAK-FA
Su 57 puhul on terve projekt ükskõik mis vaatenurgast üldse arusaamatu praegustes tingimustes, ning ainuke seletus on selles, et selle varjus saab riigieelarvest uskumatus koguses raha varastada.
Selle arendamise alla pandi 10 miljardit dollarit, kokku tahetakse saada 76 lennukit (Soome ostis sama raha eest 64 F35 hävitajat). Ühesõnaga, ainuüksi RD kulud on ühe hävitaja kohta 131 miljonit. Kui eeldada, et hävitaja maksab teine samapalju ... (pigem rohkem) on tegemist ühe kalleima hävitajaga maailmas.
Sealjuures pole kindel, millal need 76 hävitajat üldse valmis saavadki. Hetkel on tootmistempo olnud 1tk 2020 aastal, 2tk 2021 ja 3tk 2022. Samal ajal pole venemaa tellinud ka muid hävitajaid eriti. Mis on debiilsus kuubis. Üks hävitaja eeldab tohutult erinevaid tootmisvõimekusi, mida peab alles hoidma aastaid. See tähendab, et näiteks ühe jublaka hind (mida võiks muidu toota näiteks 20 tk kuus, kuid toodetakse 4 tk aastas) kasvab võrreldes normaaloludega 50X - 60X.
Siin võiks rääkida midagi, et säilitatakse tootmisvõimsusi - kuid sellise mikrotootmise juures tähendab see reaalselt seda, et jupid tehakse nagunii põlve otsas ja üksikeksemplaaridena. Seega kui tuleb suur sõda, siis tootmist kasvatada pole nagunii võimalik, faktiliselt oleks masstootmiseks vaja alustada ikkagi nullist ülesehitada (mida on näidanud ka praegune sõda).
Mingist muust tehnoloogilise baasi ja sarnase säilitamine on ka reaalselt küsitav, sest faktiliselt on jäävad Su 27 (mille sügav edasiarendus ka S57 on) Venemaa lennukitootmise nagunii tipuks. Sealt edasi ei tule enam midagi ning mahajäämus muu maailmaga ainult kasvab. Arvatavasti juba praegu oleks Su-35 vs F35 lennukite kaotus lahingus nii 1 : 10nele, 20 aasta pärast, kui F35 Block 35 vms oleks erinevus umbes sama kui üritada minna Jak 9 kurja ameeriklast püüdma.
Kuid üldiselt on muidugi positiivne, et Venemaa oma raha matab musta auku.
Selle arendamise alla pandi 10 miljardit dollarit, kokku tahetakse saada 76 lennukit (Soome ostis sama raha eest 64 F35 hävitajat). Ühesõnaga, ainuüksi RD kulud on ühe hävitaja kohta 131 miljonit. Kui eeldada, et hävitaja maksab teine samapalju ... (pigem rohkem) on tegemist ühe kalleima hävitajaga maailmas.
Sealjuures pole kindel, millal need 76 hävitajat üldse valmis saavadki. Hetkel on tootmistempo olnud 1tk 2020 aastal, 2tk 2021 ja 3tk 2022. Samal ajal pole venemaa tellinud ka muid hävitajaid eriti. Mis on debiilsus kuubis. Üks hävitaja eeldab tohutult erinevaid tootmisvõimekusi, mida peab alles hoidma aastaid. See tähendab, et näiteks ühe jublaka hind (mida võiks muidu toota näiteks 20 tk kuus, kuid toodetakse 4 tk aastas) kasvab võrreldes normaaloludega 50X - 60X.
Siin võiks rääkida midagi, et säilitatakse tootmisvõimsusi - kuid sellise mikrotootmise juures tähendab see reaalselt seda, et jupid tehakse nagunii põlve otsas ja üksikeksemplaaridena. Seega kui tuleb suur sõda, siis tootmist kasvatada pole nagunii võimalik, faktiliselt oleks masstootmiseks vaja alustada ikkagi nullist ülesehitada (mida on näidanud ka praegune sõda).
Mingist muust tehnoloogilise baasi ja sarnase säilitamine on ka reaalselt küsitav, sest faktiliselt on jäävad Su 27 (mille sügav edasiarendus ka S57 on) Venemaa lennukitootmise nagunii tipuks. Sealt edasi ei tule enam midagi ning mahajäämus muu maailmaga ainult kasvab. Arvatavasti juba praegu oleks Su-35 vs F35 lennukite kaotus lahingus nii 1 : 10nele, 20 aasta pärast, kui F35 Block 35 vms oleks erinevus umbes sama kui üritada minna Jak 9 kurja ameeriklast püüdma.
Kuid üldiselt on muidugi positiivne, et Venemaa oma raha matab musta auku.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist