1. leht 6-st
Milleks küll?
Postitatud: 23 Mär, 2009 21:33
Postitas Wots
Tervist.
Mispärast oli Sakslastel tootmises kuni sõja lõpuni nii ME109 kui ka FW190?
Üldiselt uuem&parem vahetab vanema välja....
Olen tänulik info eest.
Postitatud: 23 Mär, 2009 21:44
Postitas jackpuuk
Mõtle ise loogiliselt, uue mudeli väljatoomiseks pead liinid ümber seadistama, mis võtab kõvasti aega, ka on uued mudelid lastehaigustega pmst. alati. Tehti evolutsiooni revolutsiooni asemel, täiendati mudeleid võimsamate mootoritega ja raviti mudelite vigu välja, see andis töökindluse. Ei vahetanud ju vasjadki T-34 -ja välja, vaid täiustasid seda, ometi olid ju olemas T-34M ja uuemad versioonid. Revolutsioon on vajalik ainult siis, kui vastane osutub sinust korraga peajagu üle olevaks.
Postitatud: 23 Mär, 2009 21:53
Postitas Wots
Lennukitest tean ülivähe,aga FW190 läks tootmisse juba 1941 ja toodeti 20 000 eksemplari. ME109 toodeti 36 000 tükki. Seega polnud tegu enam tüüpilise situatsiooniga kus viimastel sõjakuudel oli jube hea relva valmis kuid seda toota ning katsedada ei jõua. Mõlemad olid vägagi head lennukid!
Postitatud: 23 Mär, 2009 22:18
Postitas jackpuuk
Just nimelt, läks tootmisse juba sõja ajal, see panebki asjad paika, väga raske on sõja ajal tootmist ümber korraldada, ilma et rinne kannataks, ka polnud näiteks Messer puudusteta(neid ei suudetudki kõrvaldada). See oleks eeldanud täiesti uue mudeli välja toomist.
Postitatud: 23 Mär, 2009 22:47
Postitas Kilo Tango
Vale vastus. Tehased olid erinevate firmade omad ja asusid erinevates kohtades. Mingit ümber seadistamist ei toimunud.
Algselt pidigi Fw-190 messeri välja vahetama. Aga selgus, et need hoopis täiendavad teineteist. Asi oli selles, et nii palju kui mina tean on need hävitajad mõnevõrra erinevad. Bf-109 lendas kõrgemal paremini ja sobis seega paremini pommitajate eskortimiseks ja hiljem liitlaste pommitajate kimbutamiseks. Fw-190 manööverdas paremini. Eriti madalatel kõrgustel.
Kindlasti ei saa alatähtsustada ka seda, et Willy Messerschmitt-il oli Reichsluftfahrtministerium-is käpp sees ning tihti kippusid konkursid tema kasuks langema. Seetõttu (ja kuna tema lennuk kannatas täiesti kriitikat) polnud mingit põhjust teist tootmisliini maha võtta.
Postitatud: 24 Mär, 2009 3:18
Postitas Wots
To Jackpuuk:
T-34M oli prototüüp,mille arendus katkes seoses alanud sõjaga ida-rindel ja seeriatootmisest oli asi väääägaaa kaugel .Siinkohal ärme rohkem räägi tankidest,selle jaoks on muud teemad olemas.
---
Ma usun,et tootmise ümberkorraldamine on küll hea jutuks,aga tegelikult oli just Saksamaa tuntud hästi paljude erinevate(soomusväed) kuid väikse hulga tehnika tootmise tõttu.
Pealegi kas vastab tõele,et BF109 ja FW190 tootmine maksis sama palju? Mõlematel umbes hinnalipik jäi 50 000 Reich marga juurde.
Ja üks natukene teema väline küsimus,oskab keegi nimetada põhjuseid miks ei kasutatud kõrgelt arenenud lennukimootoreid maavägedes(eriti tankide peal) ? Ma ei mõtle,mitte 1:1 aga vähendatud võimsusega ning ümberkohantatuna. Olid ju Sakslaste lennukimootorid tõelised tehnika imed bensiini kulistavate tankimootorite kõrval.
Postitatud: 24 Mär, 2009 8:45
Postitas andrus
Kilo Tango kirjutas:Kindlasti ei saa alatähtsustada ka seda, et Willy Messerschmitt-il oli Reichsluftfahrtministerium-is käpp sees ning tihti kippusid konkursid tema kasuks langema. Seetõttu (ja kuna tema lennuk kannatas täiesti kriitikat) polnud mingit põhjust teist tootmisliini maha võtta.
ja kuidas sobivad selle argumenteerimata väitega Udeti enesetapp 1941.a. lõpus ja Me 210?
Postitatud: 24 Mär, 2009 9:02
Postitas Kilo Tango
andrus kirjutas:Kilo Tango kirjutas:Kindlasti ei saa alatähtsustada ka seda, et Willy Messerschmitt-il oli Reichsluftfahrtministerium-is käpp sees ning tihti kippusid konkursid tema kasuks langema. Seetõttu (ja kuna tema lennuk kannatas täiesti kriitikat) polnud mingit põhjust teist tootmisliini maha võtta.
ja kuidas sobivad selle argumenteerimata väitega Udeti enesetapp 1941.a. lõpus ja Me 210?
Ei maksa peast ragistada

. Messerscmitt oli pigem seotud Göringi ja Hessiga. RLM-is oli tal lausa isiklik vaenlane Milch-i näol. Mis see Udet siia puutub? Ja Me 210? Jutt on praegu Bf 109-st.
Postitatud: 24 Mär, 2009 14:53
Postitas Soobel
Nad ei tootnud sõja lõpus neidsamu masinaid, mis sõja algul, Täiustatud modifikatsioone tuli ju kümneid välja. Ja ajavahe oli lühike, kõigest 3-4 aastat. Ja need lennukid polnud pahad, näiteks FW190 vedelikjahutusega mootoriga variandid D9 ja TA152 olid seda masti riistad, mida mingi Mustangiga polnud mõtet püüda. Vaid miski inglise ime (Vist viimased Hawker Tempestid?) oli nendega võrdväärne?
Ja kohe kuidagi ei saa nõustuda, et saksmannid oleks paigal tammunud ja poleks relvastust edendanud, Me262 ju lendas ja sõdis ja koguni nõnda, et kuniks tal kütust jagus, seniks Mustangid kadusid areenilt - 4x30mm kahurid olid veenev argument. Üks üle varre kihkukähku arendatud asi oli neil veel volksjäger "Salamander" mis hilisemate katsetuste järgi olla siiski pigem hästi välja kukkunud. Väga vastik vastane olnuks liitlastele Go229, mis erinevalt Me262-st ei vajanud super lennuvälja (maandumiskiirus veits üle 100km/h), oli inglise radaritele halvasti nähtav ja võttis peale kaks 1000kg pommi.
Mulle tundub, et sõja lõpu ajal möllasid natsid põhiliselt HeS1011 korraliku reaktiivmootori kallal, mida nad valmis ei saanud. Ehkki lennuk Me1011 oli selleks juba olemas ja Ta183 paberitel - need olid aga juba sellised Mig15 ja F86 tasemel riistapuud. Eks seniks, kuni imerelvad valmis polnud, tuli vanu masinaid modifitseerida. Lihtne.
Kui tihti tänapäeval rahu ajal lennukiparki uuendatakse? Minu meelest ikka mõõdetakse seda aega 10-tes aastates.
Postitatud: 24 Mär, 2009 15:01
Postitas Lemet
Kui tihti tänapäeval rahu ajal lennukiparki uuendatakse? Minu meelest ikka mõõdetakse seda aega 10-tes aastates.
F-16- esmalend 1974, hetkel plaanitakse toota kuni 2018 aastani. Siis 44 aastat...

Postitatud: 24 Mär, 2009 15:39
Postitas Kilo Tango
Soobel kirjutas:Ja kohe kuidagi ei saa nõustuda, et saksmannid oleks paigal tammunud ja poleks relvastust edendanud, Me262 ju lendas ja sõdis ja koguni nõnda, et kuniks tal kütust jagus, seniks Mustangid kadusid areenilt - 4x30mm kahurid olid veenev argument. Üks üle varre kihkukähku arendatud asi oli neil veel volksjäger "Salamander" mis hilisemate katsetuste järgi olla siiski pigem hästi välja kukkunud. Väga vastik vastane olnuks liitlastele Go229, mis erinevalt Me262-st ei vajanud super lennuvälja (maandumiskiirus veits üle 100km/h), oli inglise radaritele halvasti nähtav ja võttis peale kaks 1000kg pommi.
Mulle tundub, et sõja lõpu ajal möllasid natsid põhiliselt HeS1011 korraliku reaktiivmootori kallal, mida nad valmis ei saanud. Ehkki lennuk Me1011 oli selleks juba olemas ja Ta183 paberitel - need olid aga juba sellised Mig15 ja F86 tasemel riistapuud. Eks seniks, kuni imerelvad valmis polnud, tuli vanu masinaid modifitseerida. Lihtne.
Kui tihti tänapäeval rahu ajal lennukiparki uuendatakse? Minu meelest ikka mõõdetakse seda aega 10-tes aastates.
Me 262 oli väga hea lennuk kui mootorid välja arvata (mis pmst. tehti põllumajandusterasest ja lagunesid seetõttu väga kiriesti). See "kuniks kütust jätkus" tähendas lennuulatust üle 1000 km. Pigem üritati lendude kestust piirata, et mootoreid säästa.
Volksjäger oli küll hästi juhitav, kuid tal ilmnesid üsna vastikud stabiilsusprobleemid. Teisalt oli tegemist vineerist ja kangast valmistatud lennukiga, mis lendas ligi 900 km/h!
Horten IX oli esimene turboreaktiivmootoritega vaidtiib. Tegemist oli ka esimese lennukiga, mille RCS-i üritati teadlikult vähendada. Selleks lisati vineerikihtide vahele kiht grafiiti. Projekteeritud lõppkiirus oli 977 km/h. Puitlennukil!
Horteni teeb huvitavaks tõsiasi, et Tartus on üks mu tuttav tegelemas Horten III purilennuki täiendatud koopia lõpetamisega.
Postitatud: 24 Mär, 2009 18:09
Postitas urmas
Ho IX tehti saepuruplaadist ja vineerist eelkõige seepärast, et sõja lõpus oli puudus metallist... see madal radarijälg oli pigem poolkogematta saadud. Lendava tiiva eesmärk oli eelkõige 1000x1000x1000 programmi täitmiseks. Aga kes tahab vendade Hortenite tegemistest rohkem lugeda siis sellel lehel juttu
http://nurflugel.com/Nurflugel/Horten_N ... ugels.html
Postitatud: 24 Mär, 2009 18:19
Postitas Kilo Tango
urmas kirjutas:Ho IX tehti saepuruplaadist ja vineerist eelkõige seepärast, et sõja lõpus oli puudus metallist... see madal radarijälg oli pigem poolkogematta saadud. Lendava tiiva eesmärk oli eelkõige 1000x1000x1000 programmi täitmiseks. Aga kes tahab vendade Hortenite tegemistest rohkem lugeda siis sellel lehel juttu
http://nurflugel.com/Nurflugel/Horten_N ... ugels.html
Ma olen Hortenite teemal lausa raamatutki lugenud.
Postitatud: 24 Mär, 2009 18:22
Postitas urmas
Äkki avaldad saladuse mis raamat ja kust saab

Postitatud: 24 Mär, 2009 19:10
Postitas Kilo Tango
urmas kirjutas:Äkki avaldad saladuse mis raamat ja kust saab

Mingi saksa ja inglise keelne raamat oli. Nime ei mäleta.Laenasin selle Tartu Hortniehitaja käest. Amazonist ehk saab.