1. leht 2-st

Messerschmitt Bf 109 G-10

Postitatud: 07 Mai, 2009 16:18
Postitas Panzergrenadier
Tere!

Siiani olen peamiselt tegelenud soomustehnikaga. On loomulik, et on vaja ka vaheldust. Seega tahtsingi nokitseda hilise Messer 109 kallal. Selle lennuki jooned on kuidagi eriti südamelähedased.

Pilt

Võtsin kohe suures skaalas asja käsile, sest siis saab natuke vabamalt töötada. Mudelit oli väga mõnus kokku panna. Tiivaaluste 20mm kahurite torud on enda aretatud ja näevad paremad välja, kui see mis karbis kaasas oli.
Lenduri rihmad on Eduardi toodang. Värvilised etsid, kuid taluvad vähe näperdamist, ning lamineertitud ehituse tõttu on neid pisult ebamugav igat pidi loomulikult kumeraks saada. Nendest spets pilti ei teinud, sest vajavad pisult korrigeerimist.

Siiani on kõik olnud vägagi nauditav, ei midagi erilist millest raporteerida. Järgmine suur aste on värvimine, eks näis kuidas mul see õnnestub.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Siim

Postitatud: 07 Mai, 2009 16:25
Postitas Sho
Näita ikka seda va kõige huvitavamat asja, kabiini sisemust, suuremalt..

Postitatud: 11 Mai, 2009 22:45
Postitas Panzergrenadier
Küll tuleb, küll tuleb, sain natuke värvimise osas veel näpunäiteid. :wink:

Postitatud: 12 Mai, 2009 7:49
Postitas vaoinas
Tore suur tiivuline tükk. Kui siin teised nende väiksemas mõõtkavades lennumasinatega jandavad, on tore näha vahelduseks ka mõnd 1:32 propellermasinat kokku minemas.

Ootan samuti mõnd detailsemat makrovõtet kokpitist - Kokkutulekul sai seda sisemust ka mõnevõrra uuritud, kuid valgust oli vähe ja ega filmi kõrvalt suurt mahti ei olnud ka. Ning kuidas tal mootor oli - lihtsalt väljalaske osa, või muud ka?

Kristjan

Postitatud: 16 Juul, 2009 14:27
Postitas Panzergrenadier
Ning kuidas tal mootor oli - lihtsalt väljalaske osa, või muud ka?

Ainult väljalaskeosa, kahjuks või õnneks, ma ei oskagi öelda.


Aga.... nüüd on Gustav lõpuks valmis.
Värvimisprotsessi juures midagi erilist ei olnud. Õpetuse järgi üldine camo ja dekaalid. Paneelijooned varjutasin aerograafiga, aga mõningas kohas võib märgata, et ehk oli mu spets segu pisult liiga kontsentreeritud.
Dekaalid olid tiibade alumistel külgedel pisult vastikud, sest ei tahtnud peale Mr Mark Setteri kasutamist enam sirgeks minna, mujal tuli lihtsalt hoolikas olla, et suured ja paksud dekaalid ilusti paigale jääksid. Tankide juures on dekaalidega mässamist ikka tohutult palju vähem. :) Ma oli natuke loll ka, sest korralikult lakkisin enne ainult suurte dekaalide piirkonnad, aga hiljem selgus, et Hasegawa toodang ei taha eriti hästi poolmati pinnaga kokku sulanduda. Dragoni kleepse olen teinekord lausa matile pinnale pannud - täiesti ilma probleemideta.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kas viimasel, või eelviimasel kokkutulekul soovitati mul ka propelleri värvi natuke räsida....

Pilt

Ainus enam-vähem normaalne pilt kokpitist. Klaas oli juba PVA-ga õrnalt kinnitatud, aga ega midagi, sai jälle eemaldatud. Teinekord tean, et enne kerepoolte kokku liimimist, tuleks sisust pildid ära teha.

Pilt

Pilt

Pilt



Ärge näkku lööge, minu esimene lennuk üle pika pika aja.


Siim

Postitatud: 16 Juul, 2009 14:46
Postitas Sho
Hea küll.. lööme siis makku..
liiga ilus mudel, tekitab teistes alaväärsuskomplekse.. kas saaks ta kuidagi ära rikkuda?

Postitatud: 16 Juul, 2009 15:17
Postitas von manstein
See masin on klass omaette!

Huvitav oleks nüüd lugeda tiivuliste ekspertide arvamusi: et mida kostavad Anton, Kalle ja Joss?
Eraldi vajaks ära märkimist perfektne värvimine. Sellise kamo pealekandmiseks peavad olema nii head tööriistad kui ka paras ports meisterlikust.
Dekaalid on samuti ideaalselt peale istutatud.
Peen nüanss muidugi reedab, et koostaja on põhiolemuselt "tankist": nimelt rattad on tolmuseks toonitud. Selliseid pisiasju päris "lendurid" tavaliselt tähele ei pane!

Siim, tundub et su messer on nagu paremini õnnestunud kui MAN.
Kas hakkadki nüüd lennukitega tegelema?

Sul on ju veel mitmeid pooleli asju, mis nendest on saanud?

Postitatud: 16 Juul, 2009 15:44
Postitas von manstein
Mõned küsimused veel.

Kas armatuuri kellad said valgeks kuiva pintsliga?
Kuidas propilabasid kulutasid?

Postitatud: 16 Juul, 2009 16:53
Postitas Parovoz
Tere-tere!
See on lihtsalt SUPER! Võtab sõnatuks...eriti fotografeerimise pool.
Mis siis ikka, Kuldsed käed on Teil Söör :) ...10 ballise skaala järgi 15 punkti
Lugupidamisega

Postitatud: 16 Juul, 2009 20:28
Postitas Panzergrenadier
Tänud!
.. kas saaks ta kuidagi ära rikkuda?
Eks ma olen ise seda juba suutnud. Peale piltide tegemist murdsin kogemata ühe kahuri küljest. :oops:

Kas hakkadki nüüd lennukitega tegelema?

Sul on ju veel mitmeid pooleli asju, mis nendest on saanud?
Tuleb tunnistada, et lennukid tõmbavad praegu palju rohkem kui soomustehnika. Järgmise projektina on näiteks jälle lennuk plaanis.
Mis puutub pooleli asjadesse, siis praegu on enamus neist kuhugi ära pandud või seisavad niisama. Laud on ''puhas'', st ei ole plaanigi nendega lähiajal jälle algust teha.

Kas armatuuri kellad said valgeks kuiva pintsliga?
Kuidas propilabasid kulutasid?
Armatuur jah kuivpintsliga.
Popilabasid tupsutasin väikese tüki metallikvärvise svammiga.


Siim

Postitatud: 17 Juul, 2009 9:51
Postitas Surmaingel
Siimpoiss, kas need väljalaske torude valujooned on tehases originaalina või olid sa laisk?

Postitatud: 17 Juul, 2009 16:12
Postitas fossiil
Nojaa, vaat see on küll kena tükk, originaalis vaadatuna (kokkutulekul) oli tegelikult veelgi parem, nii et ainult kiidusõnad, ei muud...
Aga nendel väljalasketorudel olidki sellised randid peal, ilmselt keevitati teised kahest poolest kokku ja keevituse rant jäi peale. Nii et pole ta laisk poiss ega miskit, ikka tubli, vaatamata sellele, et on tankidele selja pööranud....

Urmas.

Postitatud: 17 Juul, 2009 17:02
Postitas Joss Metsast
Ühinen ka kiitjate kooriga , kena masin. Ja mis põhiline , fotod on super !!!
No ma ei tea mis järgmiseks tuleb. Bismark äkki ;) tahaks filigraanset 1/350 tööd ka näha :)

Postitatud: 23 Juul, 2009 23:10
Postitas Blitzkrieg
Ilus on küll ja seoses sellega tuli ka natuke tuunimise tuju peale. Niiöelda kulutasin labad ja tiivapealse. Siis aga mõtlesin et tiivapealsed punased jooned näitavad ju kuhu astuda ja kuhu mitte. Kas mul on asjast õige arusaam ? Kui nii ongi siis tuleb Bf 109 läheneda eespoolt mitte tagant ja kulunud koht peaks olema mujal :roll:

Postitatud: 24 Juul, 2009 16:50
Postitas kalle
Hr manstein pingutab siin veits yle, kui mind lennukite spetside ridadesse paneb. Aga Eks teadjad juba kommivad, nagu ma naen.

Tegelt polegi vaga vahet, kes mida teeb..andega tegija tunneb ara ja seda Siim kahtlemata on. Viimistlus on seda jalle toestamas. Minu silma veidi riivab armatuur, mis sellises mastaabis voiks detilmsem olla..justkui 72 oleks suurendatuna pildil. 32s saab juba kelladele klaasid jne paika, aga see on pisiasi tegelt.

ps sorry kirjapilt..hetkel Belgradi netikohvikus kulutan maktud aega siia postitamisega;)

Kk