1. leht 1-st
Ülehelikiirusega lennuk iseehitajatele
Postitatud: 18 Mai, 2009 20:03
Postitas Kapten Trumm
Ka see on järgi proovitud, 1 miljoni dollari eest komplekt osi, millest ehitad endale ülehelikiirusega masina. L-159 hinna eest saab neid kihulasi terve eskadrilli ju
http://www.youtube.com/watch?v=mFcXSqrk ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=O206cGDny4c&NR=1
10 000 jala kõrgusele 40 sekundiga....see kisub juba Gripeni mängumaale?
Sama kompanii BD-5, mis sai kuulsaks ühes Bondi filmis
http://www.youtube.com/watch?v=hzfvJaRH ... re=related
Postitatud: 18 Mai, 2009 21:12
Postitas Xender
Siiski, siiski KaptenTrumm ei maksa lasta ennast ära pimestada kõigest mida netist loed/näed.
Max kiirus mida see lennuk tegelikult saavutas oli Mach 0.83.
Ja asja arendamine lõpetati 90nendate keskel, ehk 15 aastat tagasi.
Postitatud: 19 Mai, 2009 7:55
Postitas Kapten Trumm
Katsetamine lõppes selle kiirusega põhjusel, et lennukil tekkisid tugevusprobleemid (mis on lahendatavad), mitte seepärast, et lennuk poleks jäksanud). Kui tõusukiirust vaadata, siis see on vägagi hävituslennukite klassist.
Tõenäoline probleem on selles, et väiketootjale pole kättesaadavad suurte lennukiehitajate võimalused+suured lennukiehitajad on eluaeg kasutanud inetuid võtteid, et tõrjuda kõrvale väiksemaid/innovaatilisemaid tegijaid oma pudrukausi juurest.
Postitatud: 19 Mai, 2009 8:08
Postitas Sporrenberg
Siin veel üks "kodukootud":
Viper Jet Mk 2
http://www.youtube.com/watch?v=lV7Vzw0L5c0
Postitatud: 19 Mai, 2009 9:07
Postitas Qtec
Postitatud: 19 Mai, 2009 9:35
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:Katsetamine lõppes selle kiirusega põhjusel, et lennukil tekkisid tugevusprobleemid (mis on lahendatavad), mitte seepärast, et lennuk poleks jäksanud). Kui tõusukiirust vaadata, siis see on vägagi hävituslennukite klassist.
Tõenäoline probleem on selles, et väiketootjale pole kättesaadavad suurte lennukiehitajate võimalused+suured lennukiehitajad on eluaeg kasutanud inetuid võtteid, et tõrjuda kõrvale väiksemaid/innovaatilisemaid tegijaid oma pudrukausi juurest.
Elementaarsed arvutusvead või koostamisvead. Väikesed tegijad ei suuda alati kõiki konstruktsiooni nüansse piisava põhjalikkusega läbi arvutada. Eriti kui tegemist on ülehelikiirusega lendamisega, kus tekivad erinevad rõhulained jms nüansid, millega tuleb arvestada. Suurte lennufirmade sahkerdamisega pole siin küll mingit pistmist. Lennundus on sedalaadi valdkond, kus info on üsna tipptasemel üsna avalikult kätte saadav. Küsimus on selles, kas teadmisi suudetakse õieti rakendada.
Üldiselt mina ei vaimustuks sellest $1mil maksvast üheistmelisest liialt. Pealegi on need Bede leiutised kõik mingi kiiksuga olnud ning alla on kukkunud neid kah suhteliselt suurel hulgal.
Mina suhtun nendesse toredatesse väikelennukitesse nii, et kui ise parajasti ostamas ei ole, siis pole mõtet nende ümber ka kiimelda.
Postitatud: 19 Mai, 2009 9:45
Postitas Qtec
http://www.controller.com/listings/fors ... CB5A2A61CA - L59 vabalt müügis ning hind $649 000.
Samal lehel vanemaid L39 lennukeid lausa nagu muda...
Muideks, seal vabalt müügis ka F5'ed, MIG21 -
http://www.controller.com/listings/fors ... 93F338AEFA
Postitatud: 19 Mai, 2009 10:04
Postitas Kilo Tango
Sedalaadi müügikuulutuste seast võib teinekord leida ka masinaid, mis on Eesti registris.
Postitatud: 19 Mai, 2009 14:24
Postitas Qtec
Tõepoolest, registris on meil L-39 tervelt 15tk. L29'aid on 2tk. Huvitav, kellele nad kuuluvad ning mis moodi nad siia sattunud on?
Selle taustal on veelgi imelikum, et EKV endale vähemalt 1-2 treeninglennukit pidada ei suuda.
Postitatud: 19 Mai, 2009 21:38
Postitas Kilo Tango
Qtec kirjutas:Tõepoolest, registris on meil L-39 tervelt 15tk. L29'aid on 2tk. Huvitav, kellele nad kuuluvad ning mis moodi nad siia sattunud on?
Selle taustal on veelgi imelikum, et EKV endale vähemalt 1-2 treeninglennukit pidada ei suuda.
Selle kohta oli isegi kunagi Ekspressis lugu. Raivo Susi (seesama, kes lennukeid ka EKV-le rentis) tegeles nendega hangeldamisega suunaga Venemaalt Läände. Eesti registrisse jäid sel lihtsalt põhjusel, et nii on omanikule kasulikum. Eesti on lennunduses mõnes mõttes selline peaaegu, et mugavuslipu maa. Susil oli Tallinna lennuvälja kõrval isegi oma isiklik angaar, kus üks mu tuttav tal need lennukid pärast põhjalikku hooldust üle värvis. Vanasti oli selle ettevõtmise nimi AS Musket. Ainus artikkel, mis ma praegu leidsin oli see:
http://www.ap3.ee/Default2.aspx?PaperAr ... idx_192702