1. leht 1-st

Üle 400 km/h lendav kopter

Postitatud: 27 Mai, 2009 12:20
Postitas wolfgang
Eilsest lehest selline uudis, et venelased lubavad kopterit, mis suudab 450 km/h lennata, 30. inimesega ja seda 1500 km kaugusele. http://www.arileht.ee/artikkel/469575
Veel enam! Kamov lubas 900 km/h lendava kopteri teha! Lisaks veel, et USA kavatseb kiirkoptereid 2012 seerias välja laskma.
Veider, mu arust, kuna ma teadsin siiamaani, et kopterid ei saa üle 400 km/h lennata, seoses rootori labade pöörlemiskiiruse jõudmisega helikiiruseni. Et isegi see 400 km/h saadi G-Lynx-iga mingi eksperimentaal rootoriga.
Ja nüüd panevad idanaabrid sellise paugu :shock: .
Mis arvate, kas järjekordne katteta võstupjoož või on meestel tõsi taga.

Postitatud: 27 Mai, 2009 13:40
Postitas Soobel
Mingis Schwartzenegeriga ulmefilmis lennati selliste kopteritega, millele teatud kiirusel pandi kahetiivaline rootor seisma, labad keerati 45kraadise nurga alla ja sealtmaalt hakkasid need toimima tiibadena. Rootori labad olid vastavalt ka laiad latakad. Omamoodi efektne lahendus oli, iseasi, kuidas sellisega reaalsuses töökindlus, kaal ja efektiivsus oleksid. Samas minu pea muud varianti ei suuda välja raalida, kuidas kopter üle poole helikiirusest lendama panna. Tahes-tahtamata peab mingil kiirusel rootor funktsioneerimast lakkama ja kopter lennukiks ümber kehastuma. Mil moel? Võimalusi on mitu. Kasvõi O.Kallase loodud kangelaskonstruktor Nooniuse MÕV-i moodi, ehkki seal kehastus kopter amfiibautoks, mitte lennukiks. Rootor pakiti kokku sellegipoolest.

Postitatud: 27 Mai, 2009 14:16
Postitas urmas
Kusagilt netiavarustest jäi mõned aastad tagasi silma kirjutis Sikorsky firma katsetustest 70-l ja 80-l koperdajaga, mille neljalabalise rootori sai lennu ajal kindlasse asendisse blokeerida ja siis lendas kahe reaktiivi jõul nagu lennuk. Mõned korrad isegi lendas nii aga projekt lõpetati keerukuse ja kalliduse tõttu.

Postitatud: 27 Mai, 2009 15:29
Postitas Lemet

Postitatud: 27 Mai, 2009 20:20
Postitas Kilo Tango
Kopteri tiiviku labad ei kanna kopterit kui rootor ringi ei käi. S.t., et kopteri tiivik painduks läbi kui tsentrifugaaljõud seda otse ei hoiaks. 900 km/h kopter on küll üsna võimatu. Isegi seisva rootori korral tekivad sirgete labadega tiiviku korral piisavalt suured rõhulained, et need tiivikud flätterisse läheks.

Kui selline kiirus ka saavutatakse, on tegemist mingi muu lennumasinaga aga mitte helikopteriga.

Tandemrootoriga on 450 km/h teoreetiliselt võimalik. Tandemi korral võib rootoriketta ühe külje tõstejõud ka negatiivne olla - seda kompenseerib teise rootori positiivne tõstejõud samas küljes. Samas on imho mõistlik pigem keskenduda mingile Osprey sarnasele VTOL lennukile kui punnitada kopterist mingite ebaratsionaalsete imenippidega seda viimast kiirusepiiska välja.

Postitatud: 27 Mai, 2009 22:34
Postitas kobra
Selliste kiiruste korral ületavd rootorid kindlalt helikiiruse ja see tekitab igasugu probleeme juurde. Ma väga kahtlen, et see projekt õnnestub, see on pigem propaganda.

Postitatud: 29 Mai, 2009 10:21
Postitas Fucs
Veel üks "veneime" ("Värske" uudis)

http://live.hot.ee/aggregator/postimees/125346

Loe ka kommentaare :lol:

Postitatud: 29 Mai, 2009 10:32
Postitas Kilo Tango
Fucs kirjutas:Veel üks "veneime"

http://live.hot.ee/aggregator/postimees/125346
Postimehe keelekeenjuzed:
Katselendurid nimetavad seda kopteriks-võitlejaks.

Tegemist on terve kompleksiga, mis võimaldab piloodil võidelda ka öösel. See on termoülekanne. «Kõnealuses kopteris on see lahendatud kahes variandis - lenduri ja operaatori jaoks on öiseks tegevuseks olemas erilised prillid,» rääkis Moskva kopteritehase peakonstruktori asetäitja Dmitri Sergejev.
ja:
Loojate väitel on kopter varustatud aukartustäratava relvastusega. Sel asub integreeritud liikuv suurtükk kümne mürsuga
ja:
Kopter on varustatud spetsiaalse hukukindlussüsteemiga.
Tegelikult on tegemist 1988.a. esmalennu teinud venelaste "Apachega". Kopter jõudis üksustesse 2006.a. ning tootmine käib edasi u. samas tempos kui siis. Kus siin see uudis, jääb mulle arusaamatuks.

Üldiselt on sedalaadi masinaga nii, et las raiskavad. Jääb raha vähemaks tegelike vajaduste rahuldamiseks. Pealegi on kopteri hooldus keerulisem ja kallim kui lennukil, mis röövib samuti pidevalt raha. Nii, et andku minna. Lõppeks on Mi-28 jaoks ohtlik moon, mis on suurema kaliibriga kui pooletolline (ka pooletolline soomustläbistav peaks juba elu huvitavaks tegema). Apache peaks vastu pidama päris mitmele 23mm õhutõrjemoona tabamusele.

Postitatud: 29 Mai, 2009 22:23
Postitas FixXxer

Postitatud: 29 Mai, 2009 22:40
Postitas Lemet
AH-56 Cheyenne, esmalend 67 aastal, ehitatud kümme masinat. Telliti esialgselt veidi alla 400 masina, aga peale katsetajast piloodi surmaga lõppenud õnnetust 69 aasta kevadel ja uurimise tulemusena välja selgitatud tõsiste puuduste ilmnemist jäi projekt venima, kuni 1972 aastal tühistati

Postitatud: 30 Mai, 2009 6:49
Postitas urmas