1. leht 1-st

Trumpeteri TU22M2 1/72

Postitatud: 08 Sept, 2009 17:35
Postitas FW Anton
Sain siis sellise komplekti omanikuks. Kuna olen selle masinaga nooruseas üsna pikalt ja tihedalt kokku puudtunud olid eelteadmised juba olemas ning nendele toetudes pean mainima, et tegu ei ole kõige õnnestnuma mudeliga ehkki Italeri omale annab kindlasti silmad ette. Selle mudeli puhul on baasmudeliks ikkagi TU-22M3 (Italeri puhul vastupidi) ja seda on püütud kohandada M2 versiooniks jättes kahe silma vahele olulisi detailide erinevusi nende kahe modifikatsiooni vahel.
Alustame kabiinidest:
juba manuaalis on segi aetud esikabiini ja tagakabiini aramatuurlaudade komponendid ja suuruselt on kleepsud ka kohe valesti trükitud. Ära annab vahetada küll kuid pilootide armatuurlaualt läheb osa kellasid kaduma. Samuti on pilootide armatuurlaud liiga kõrgel, seda tuleks lasta allapoole 1,5-2 mm ning teha avad, jalgade jaoks. Kabiinidest puudub ka mitmeid olulisi paneele mida mina siis omalt poolt täiendavalt lisasin. Fotod:
Pilt
Pilt

Telikutest esimene on OK ja läheb oma pesasse fikseeritult, kuid tagumised telikud jäävad oma pesassse töllerdama. Nende õigeks fikseerimiseks on vaja kere esimene ja tagumine pool ennem kokku liimida (manuaalile vastupidiselt) ja asetada lennuk liimitud telikutega hästi siledale pinnale, et saaks peatelikud õigesse asendisse seada ja lasta siis kuivada liimil. Tehasest tulles olid peatelikute keskmise telje rattad nende paksuse võrra otsmistest väljapool. Pakendis aga on M3 versiooni telik kus rattad kõik ühel joonel. Selle probleemi lahendasin Kullost ostetud metalltoru abil, fotod:
Pilt
Pilt

Tehasest tulid M2 versioonid kõik õhus tankmimise torudega, pakendis on maha võetud toruga versioon. Probleemi lahendasin Italeri pakendist järgi jäänud toruga mis pole küll päris õigetes mõõtudes kuid ajab asja ära. Foto:
Pilt
Ette on nähtud pidurdusklappide lahti oleku võimalus ja tagatiibade allalaskmise võimalus (kuid mitte kõikide). Tavaliselt pidurdusklapid seisu ajal lahti polnud, neid avati remondi ja hoolduse jaoks. Tagatiivad on allalastavad ainult tiiva liikuval osal kuid mitte liikumatul osal mis on suur möödalaskmine Trumpeteri poolt. Kes viitsib pusida võib proovida lahti lõigata, mina loobusin. Alla lastud tagatiibadega tiivaosa saab jätta ainult ühte asendisse ning see tuleb liimida kindlasti liikumatu tiivaosa alumise poole külge muidu tiivad vajuvad longu. Päris õige ei jää siis ka tiiva noole nurk. Foto:
Pilt

Mootorid on jällegi M3 versioonilt ja selle tagadüüs on lühem kui M2 versioonil. Foto:
Pilt

Peatelikute juurde tagasi tulles on Trumpeteril teliku karbi luugid ette nähtud lahti olema kuid normaalasendis olid need suletud. Kui need sulgeda tuleb teliku külgtõmmetest ülemisi lühendada vähemalt 3 mm võrra, et tõmbed jääksid teise nurga alla muidu luuke pole võimalik sulgeda. Foto:
Pilt

Relvastuses on pommid, kaks Kh-22 raketti ja väiksemate rakettidega kassett mis käib pommiruumi. Seda viimast minu silmad M2 versioonidel pole näinud! Seetõttu otsustasin ühe Kh-22 raketi paigutada tavapäraselt kõhu alla. Selleks tuli pommiluugi kaaned pikuti keskelt pooleks lõigata ja 90 kraadise nurga all kokku liimida (nagu päriseltki) ja luugid oma õigesse asendisse liimida kere küljes. Fotod:
Pilt
Pilt
Kuna komplektis oli vaid kaks Kh-22 raketti, jäi tiibade alla esialgu raketid panematta.

Edasi esiklaasi kuju pole päris õige ja klaas pole ka õige pikkusega, see rikub natuke mudeli ilusat välimust aga kes seda ei tea ei oskagi aimata.
Pilt

Ja valminuna näeb mudel siis välja nii:
Pilt

ja kogu protsessi näeb siit:
http://nagi.ee/photos/FWAnton/sets/225365/

Postitatud: 11 Sept, 2009 14:46
Postitas Würger 190G
ILUS!

Postitatud: 11 Sept, 2009 15:23
Postitas The*Siim
Oii kurat! :shock: Vot see on "suur"!Paistab vägailus! :D

Postitatud: 11 Sept, 2009 16:24
Postitas Joss Metsast
Tegelikult pildi pealt ei saa aru kui suur ta on. Kokkutulekul sai teist oma silmaga nähtud, võimas.

Postitatud: 14 Sept, 2009 20:08
Postitas von manstein
Siiamaani oleme su esituses ainult 2MM masinaid näinud ja nüüd järsku selline aparaat?
Teostus on igatpidi vinge, nii et kobisemiseks pole põhjust.
Tegelikult huvitaks sinu isiklik suhe sellesse aparaati.
Kuna tegu polnud reisilennukiga ja kokpitti jõudsid vaid aukraadidega spetsialistid, siis valgustaksid mõne sõnaga oma kuulsusrikast militaarset minevikku?

Postitatud: 15 Sept, 2009 14:14
Postitas FW Anton
Kuna tegu polnud reisilennukiga ja kokpitti jõudsid vaid aukraadidega spetsialistid, siis valgustaksid mõne sõnaga oma kuulsusrikast militaarset minevikku?
Sul on veits vale arusaam asjadest. Möödunud sajandi 70ndatel olid IL-28, TU-16, TU-95, TU-142 ja TU-22M kokpittides ka reakoosseisu tegelinskid kes olid läbinud vastava väljaõppe lennukoolides. Militaarminevik on osa minu isiklikust elust, seetõttu pole see siin avalikustamiseks.

Postitatud: 15 Sept, 2009 14:54
Postitas Sho
Militaarminevik on tagantjärgi huvitav.. mina olin merelennuväe kaugpommitajate kahuripolgu nimekirjas. Must laevastiku univorm, sinised lennuväe lõkmed ja pagunitriibud, ristatud napoleoni kahurikujutistega.. neil polnud veel laos nii suurt sinelit, mis mulle selga oleks mahtunud..

Postitatud: 16 Sept, 2009 9:52
Postitas fossiil
See on jah üks vägev riistapuu - kokkutulekul sai teist imetletud, aga mind huvitaks, et kuna sa oled ise selle masinaga väga lähedalt tutvust teinud, siis kui järsu nurga alla ta õhku tõusis? Eriti kui pommilast peal oli.

Urmas.

Postitatud: 16 Sept, 2009 10:17
Postitas FW Anton
See on jah üks vägev riistapuu - kokkutulekul sai teist imetletud, aga mind huvitaks, et kuna sa oled ise selle masinaga väga lähedalt tutvust teinud, siis kui järsu nurga alla ta õhku tõusis? Eriti kui pommilast peal oli.
Sõltus muidugi lennuki komandöri kogemustest ja julgusest. Täislastis oli nurk 20-25 kraadi, treeninglendudel kui masin oli tühi ei olnud 45 kraadi mingiks probleemiks.

Postitatud: 17 Sept, 2009 9:48
Postitas von manstein
Tõepoolest äge dünaamika, nagu hävituslennukil!

Seoses sellega on liikvel legend, et B29 nõukogude kloon Tu-4 olla olnud väga mannetu minekuga.
Startides olla marjaks ära kulunud maakera kumerus.
Pika stardiraja lõpus vajus maapind lihtsalt rataste alt ära ja masin sai niiviisi õhku.

Tu-22 on igatahes kõva progress edasi!