NL lennuväe/IA PVO struktuur
Postitatud: 26 Aug, 2005 16:20
Endal suht hägune ettekujutus külma sõja aegse NL lennuväe struktuurist.
Venelastel oli vähemalt IIMS üksuse mõiste väga veniv, eskadrill koosnes seal 9-15 lennukist (räägime täiskoosseisust, mitte "hõrendatud" väeosast).
Tüüpilises hävituslennukite baas (ala Haapsalu) oli angaare 28-le masinale, pluss karponiirid kaheksale valvemasinale.
Kas siis on korrektne eeldada, et polk koosnes nt 2 eskadrillist?
Kõige väiksem üksus on vahelduva eduga olnud para ja zveno (3, lüli). Enne IIMS oli zveno, siis avastati, et selle formatsiooni manööverdusvõime on nigel (kuna välimine lennuk jäi maha) ja kasutati edasi paari.
Külma sõja ajal kohtab mõistet zveno. Haapsalus nt lendasid küll paaridena, vist ka sellepärast et lennuraja laius lubas korraga startida 2-l masinal.
Valgustage, kes teavad.
Venelastel oli vähemalt IIMS üksuse mõiste väga veniv, eskadrill koosnes seal 9-15 lennukist (räägime täiskoosseisust, mitte "hõrendatud" väeosast).
Tüüpilises hävituslennukite baas (ala Haapsalu) oli angaare 28-le masinale, pluss karponiirid kaheksale valvemasinale.
Kas siis on korrektne eeldada, et polk koosnes nt 2 eskadrillist?
Kõige väiksem üksus on vahelduva eduga olnud para ja zveno (3, lüli). Enne IIMS oli zveno, siis avastati, et selle formatsiooni manööverdusvõime on nigel (kuna välimine lennuk jäi maha) ja kasutati edasi paari.
Külma sõja ajal kohtab mõistet zveno. Haapsalus nt lendasid küll paaridena, vist ka sellepärast et lennuraja laius lubas korraga startida 2-l masinal.
Valgustage, kes teavad.