1. leht 2-st

A-50 läti piiri ääres lendamas

Postitatud: 18 Sept, 2009 15:24
Postitas Gideonic
Huvitav, mida küll tegi vene AWACS Läti piiri ääres, just siis kui meil Eurofighterid siinmail on :D

http://www.postimees.ee/?id=165558

Iseenesest ju hea sõnum, et seda eskorditi, kuigi tundub kuidagi lühinägelik. Ilmselt oli tegu ju ainult Eurofighteri radarite töö luuramisega ja see tehti ju sakslaste poolt üsna lihtsaks :P

Postitatud: 18 Sept, 2009 17:38
Postitas Arnold
Huvitav, mida küll tegi vene AWACS Läti piiri ääres
No ei olnud kütust kaugemale lendamiseks - on siis nii raske aru saada?!

Postitatud: 18 Sept, 2009 20:16
Postitas Gideonic
Kui sellised õppused siin aina tihenevad, pole vene luure aktiivsuses ka midagi imestada:

http://www.postimees.ee/?id=165717
Õppuste teises etapis tegutsevad Baltimaade õhuruumis kaks tankurlennukit KC-135R, kaheksa hävituslennukit F-16 ja Saksa õhukaitselennukid Eurofighter, mis alustasid 31. augustil Baltimaade õhuturbemissiooni, teatas Läti kaitseministeerium.
Siin mõned pildid selle A-50'e eskordist

Pilt
Pilt
ja ka Gripenite ja Eurofighterite ühisõppusest baltikumis:
Pilt
Pilt

rohkem siit: http://www.luftwaffe.de/

Ja siin on 1. video meie Foward Air Controller'itest (teine osa peaks veel tulema):

http://www.natochannel.tv/

Palju ilusaid kaadreid 8)

Postitatud: 19 Sept, 2009 17:02
Postitas Kapten Trumm
Antud lennuki kinnipüüdmine ei eelda üldsegi mitte radari kasutamist. Eurofighteril on ka muid poppe sensorsüsteeme peale radari, eriti veel nii suure ja kõvasti kiirgava objekti leidmiseks. Pealekauba käib lendamine maapealse kontrolleri suuniste järgi ja sellisel kõrgusel leiab niisuure märgi juba 20-30 km tagant visuaalselt.

Sugugi ei arva, et ülikavalad tiblaluurajad tõmbasid NATO lohku. Pigem saadi nad taaskord moosivargilt kätte. Eks Trojanovi lugu (kus jõuti kohale peale leedukate tuletõrjet) läks JG71 meestele vähe hinge ja seekord käisid saapad jalga-kiivrid pähe tavaliselt kõvasti kiiremini :lol:

Postitatud: 19 Sept, 2009 19:24
Postitas EOD
Pildilt paistab, et venelased testisid saatva hävitaja aeglase lennu võimekust. Pole küll näha, kas tagatiivad on väljas, kuid püstine nina asend viitab väikesele lennukiirusele.

Postitatud: 20 Sept, 2009 9:47
Postitas Dan
Gideonicu postitatud piltidest esimesel on eestimaa rand. Vasakule serva jäävad Pakri saared, otse ees on Keibu ja Nõva rand, paremal Osmussaar. Kui ei usu, võtke ise Eesti kaart "jalad ülespidi" kätte ja vaadake.

Üldiselt on A-50-te peal peale radari ka passiivse vastuvõtu seadmed. Ei tea kas õppisid meie raadioeetri pealtkuulamist :D ?

Postitatud: 20 Sept, 2009 11:12
Postitas Gideonic
Dan kirjutas:Gideonicu postitatud piltidest esimesel on eestimaa rand. Vasakule serva jäävad Pakri saared, otse ees on Keibu ja Nõva rand, paremal Osmussaar. Kui ei usu, võtke ise Eesti kaart "jalad ülespidi" kätte ja vaadake.

Üldiselt on A-50-te peal peale radari ka passiivse vastuvõtu seadmed. Ei tea kas õppisid meie raadioeetri pealtkuulamist :D ?
On ja krt, endal maakoht sealsamas ja ikka ei tundnud ära :P Jäin küll mõtlema, et Lätil ju saari ei ole aga ära ikka ei ühendanud, kus siis :scratch:

Postitatud: 20 Sept, 2009 12:14
Postitas allatah
Huvitav, kas see Paldiski kandis tehtud foto on esimene sellest seeriast.
Ma sihin oma küsimusega sinna, et kui kiiresti reageeriti ja millal jõuti objektile.
A50 ilmselt väga kiiresti ei lenda. Ja kui juba juhiti tähelepanu asjaolule, et EFide nina on aeglase lennu tõttu püsti, siis kui suur võis tol hetkel olla kiirus? Kuskohas see A50 võis üldse olla, kui otsustati talle järgi minna? Kas starditi Leedust või oldi juba õhus?
Palju põnevaid küsimusi, aga samas on meedias mainitud, et tegemist pole esimese korraga.
Ning arvuta kuidas tahad, aga Leedust tulnud hävitajad ei jõua vist mingil viisil tõkestada Su-de teekonda Tallinnale

Postitatud: 20 Sept, 2009 12:48
Postitas Lemet
IL-76MD baasil loodud masina tehnilised andmed on siin:

Основные летно-технические характеристики комплекса РЛДН А-50 (А-50М)

Максимальная взлетная масса, т – 190

Запас топлива, т – 64,82

Рабочие высоты патрулирования, км – 5-10

Скорость патрулирования, км/ч – 600

Продолжительность боевого патрулирования, ч:

на удалении 1000 км от базы – 4

на дальности 2000 км – 1,4

Практический потолок, км – 10,2

Продолжительность полета, ч – 7

Практическая дальность, км – 5000

Состав экипажа, чел.:

летный экипаж – 5

операторы системы – 10

http://old.vko.ru/article.asp?pr_sign=a ... 2005.25.35

Ülejäänu on koolimatemaatika... :wink: Kiirus võis olla ka väiksem, aga mitte väga palju- selline kolakas peaks õhus püsimiseks ikka päris palju tuult tiibade ümber tahtma.

Postitatud: 20 Sept, 2009 16:38
Postitas toomas tyrk
Venelased jälgisid toimuvaid õppuseid. Nende käigus on raadioside paratamatu. Kui õppused päädisid lahinglaskmisega - ka mõninga muu elektroonika pruukimine...

Samas - tänu venelaste kohalolekule sai ka õhukaitse komponent praktilisi harjutusi teha. Kust nad startisid - seda võib võib-olla lugeda hiljem õppuste kokkuvõttest.

Kui seda avalikku ossa pannakse :wink:

Postitatud: 20 Sept, 2009 17:41
Postitas Kapten Trumm
A-50 käis kahe F-15 pärast. Vaatatata tiblastani propateenistuse pasundamisele kodumaise tehnika üleolekust on F-15E näol tegemist masinaga, mis vene kindraleid natuke nihelema paneb, eriti piiri ääres. Huvipakkuvaid asju on palju - näiteks huvitab, kuidas on eestlased omandanud koostöö tegemise liitlaste lennuväega, samuti kasutatavad rünnakuprofiilid (kaugused, kõrgused), kuidas lennuk radaril paistab jne.

A-50 pildid on ju tehtud Soome skääride ja Osmussaare taustal. Lätist pole seal midagi.

Õhukaitse komponent kahe Typhooni näol oli tol päeval kogemata õiges kohas (õppustel koos jänkidega), mitte ei startinud ekstra. Treeninglend muutus lihtsalt poole pealt lahingulennuks, kui kutsumata külaline välja ilmus.

Postitatud: 21 Sept, 2009 7:54
Postitas Gideonic
Kapten Trumm kirjutas:A-50 käis kahe F-15 pärast. Vaatatata tiblastani propateenistuse pasundamisele kodumaise tehnika üleolekust on F-15E näol tegemist masinaga, mis vene kindraleid natuke nihelema paneb, eriti piiri ääres. Huvipakkuvaid asju on palju - näiteks huvitab, kuidas on eestlased omandanud koostöö tegemise liitlaste lennuväega, samuti kasutatavad rünnakuprofiilid (kaugused, kõrgused), kuidas lennuk radaril paistab jne.
Üsna loogiline. Ilmselt tahetakse ka teada mis sagedusel ja krüpteeringuga videopildi edastus käib:

http://www.usafe.af.mil/news/story.asp?id=123168263
This exercise, in particular, allowed us to practice convoy escort and video downlink
Sest teada ju on, et afganistaanis kasutatakse downlink'i üsna palju, nagu on mainitud põhjalikult siin blogis (võibolla isegi liiga põhjalikult, sest natu aega peale seda pidi kirjutaja brittide juurest lahkuma :D) :

http://www.michaelyon-online.com/bad-medicine.htm

Postitatud: 21 Sept, 2009 9:21
Postitas Kapten Trumm
Mul hoopis olulisem küsimus - miks ei ole neid FAC-sid Eestis väljaõpetatavate jalaväepataljonide juures ja miks selliseid asju ei tehta nt Kevadtormi ajal? Ikka ainult missioonile.

Kuidas me seda NATO taevamannat siis vastu võtma kavatseme hakata, kui pole kedagi, kes taevamanna langemist juhatada mõistaks? Kevadtormil teeme huippu manöövreid ja vastast imiteerib metsavaht. Kogu koostöö õhuväega seisneb telkide maskeeringu kontrollimises.

Üks järjekordne tegemata oluline asi Eesti riigikaitsetuses. Vägisi jääb mulje, et peale NATOsse saamist on kadunud siht silme eest ning käib vaikne ja mõnus vegeteerumine.

Niiet järgmine Kevadtorm sooviks pettunud üldsus näha ka samaaegselt NATO õhumanöövreid koos FAC-de kasutamisega. Ega mõni J-star ka paha ei tee. A4, sa koostööst jutlustaja, kuidas jääb sellega? :P

Postitatud: 21 Sept, 2009 9:36
Postitas Kapten Trumm
Gideonic kirjutas:Pilt
Palju ilusaid kaadreid 8)
See jäi kohalikel analüütikutel muidugi märkamata, et Eurofighteri tiiva all paistavad 2 uusimat õhk-õhk raketti IRIS-T.

Postitatud: 21 Sept, 2009 9:55
Postitas Dan
Kleebin siia ka Babelfishiga tõlgitud teksti, Luftwaffe leheküljelt, neile kellel saksa keelega raskusi on

http://www.luftwaffe.de/portal/a/luftwa ... ontent.jsp

On Tuesday, 15 September 2009 at 9.50 o'clock EEST (eastern European summer time) was released „a Tango - Scramble “. Before the start the pilots kept the information only direct that it itself around a training mission with some F-15 „Eagles “of US - air Force in the Baltic air space acts. With a “Tango - Scramble “becomes the sharp employment „the alpha - Scramble “, one to one simulates. But today it should come differently. Shortly before end of the mission a sharp „alpha became - Scramble “released and the two Eurofighters received Lithuanias from the air traffic control center in Kaunas, to intercept the coordinates around an airplane started in Russia. This airplane flew past very closely the border of the Baltic air space. A permission for the transit flight or for the overflight/flyover of the Baltic states was not given. After short flying time of the German Eurofighters the unknown airplane became as a Berijew A-50 Schmel, with which NATO code name identifies „Mainstay “, flying under russicher flag, a Russian version of an air reconnaissance aircraft. A-50 „Mainstay “forms the counterpart to Boeing the E-3 Sentry of NATO (air fount warning and control system). Still during the identification of a-50 „“the pilots of the German QRA gang noticed Mainstay that two Suchoi Su-27, with which NATO code name „Flanker “unlocked, very fast from that to rear air space. There these however not in the proximity of the Baltic, but in the Finnish air space were, them by the Finnish QRA gang were intercepted, identified and over international waters escorted. To a flying time of approximately 90 minutes both German Eurofighters returned to the airbase Siauliai.


et siis kaks SU-27-t olid nii-öelda "igaks juhuks" A-50-e sappa istutatud ? Ja siin artiklis ei räägita midagi Läti piiri lähedal lendamisest.