9.05. 2010 seiskus Mig-29-l Kremli kohal lennates üks mootor

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 1040
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

9.05. 2010 seiskus Mig-29-l Kremli kohal lennates üks mootor

Postitus Postitas krijgsvolk »

Lisaks kõikvõimalikele muudele lennumasinatele lendas 9.mail Moskva kohal ka 11 ründelennukit Su-25 ja 12 hävitajat Mig 29, mis moodustasid konfiguratsioonis juubelinumbri "65".
Juhtus aga nii, et ühel Mig-29-l seiskus teadmata põhjustel üks mootoritest, fakt mida Vene Realvajõud kõigest väest üldsuse eest varjata püüavad.
Samas on pressi käsutuses isegi lendurite omavaheliste kõneluste üleskirjutused, kust asi välja tuleb, pluss muud allikad
Tundub, et ikkagi ei ole muutunud midagi Idanaabri sõjaväes. Suhteliselt väheohtlik intsident muutub seda eitades ja maha salates üha suuremaks. Ja skandaal muudkui kasvab.
Selle kohta aadress ka:
http://www.infox.ru/accident/incident/2 ... a_Pa.phtml
Seal ka pilootide kõnesalvestused.
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 1040
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Postitus Postitas krijgsvolk »

Sa lausa norid tüli,noormees!
Erinevalt kptn Trummist ja teistest, ei viitsi ma sinuga lihtsalt vaielda! Su jutust tuleb välja, et sa linki pole kasutanud ja seal leiduvat materjali näinudki!
Tegelikult võiks mr Trumm sind harida, kuna tema lendamisest rohkem teab, aga olgu, ainult sulle, avaldan ühe suure SALADUSE,aga vaata, et kellelegi edasi ei ütle: kahemootoriline lennuk ei kuku nimelt alla,kui üks mootoritest seisma jääb!!!Isegi mitte suht väikesel kiirusel ja rivikorras lennates! Ja hea piloot ei lase isegi kiirusel langeda kui hea reaktsiooniga on.
Noh, kas tundsid kuidas ürgne tarkus su sabasulgi kergitab?Sa ju omadest kogemustest peaks teadma, mis?
Ja veel üks päris tasuta nõuanne:jää mingi kindla ala juurde ja õpi seda hästi tundma ja etle siis. Muidu kukub kuidagi narrilt välja:tera siit, teine sealt,puruke kolmandast kohast..
Ja pealiskaudsus ja põhjalikuse puudumine läheb sulle ükskord kalliks maksma, usu mind, noormees...
Muidu aga... ilusat kevadet ja ära viha ka pea, sest ise sa kutsud sellise suhtumise esile.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

krijgsvolk kirjutas:Sa lausa norid tüli,noormees!
Erinevalt kptn Trummist ja teistest, ei viitsi ma sinuga lihtsalt vaielda! Su jutust tuleb välja, et sa linki pole kasutanud ja seal leiduvat materjali näinudki!
Tegelikult võiks mr Trumm sind harida, kuna tema lendamisest rohkem teab, aga olgu, ainult sulle, avaldan ühe suure SALADUSE,aga vaata, et kellelegi edasi ei ütle: kahemootoriline lennuk ei kuku nimelt alla,kui üks mootoritest seisma jääb!!!Isegi mitte suht väikesel kiirusel ja rivikorras lennates! Ja hea piloot ei lase isegi kiirusel langeda kui hea reaktsiooniga on.
Noh, kas tundsid kuidas ürgne tarkus su sabasulgi kergitab?Sa ju omadest kogemustest peaks teadma, mis?
Ja veel üks päris tasuta nõuanne:jää mingi kindla ala juurde ja õpi seda hästi tundma ja etle siis. Muidu kukub kuidagi narrilt välja:tera siit, teine sealt,puruke kolmandast kohast..
Ja pealiskaudsus ja põhjalikuse puudumine läheb sulle ükskord kalliks maksma, usu mind, noormees...
Muidu aga... ilusat kevadet ja ära viha ka pea, sest ise sa kutsud sellise suhtumise esile.

...täitsa lahe hommikune epistel - kulub meile kõigile vist vahest ära 8)

Aga mõnedele siiski rohkem, kui teistele :lol: :lol:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas Gideonic »

Jäin just mõtlema, et tean mitut intsidenti näiteks lennušhowl, kus Mig-29 on ühe mootori seiskumise tõttu päris kindlasti alla kukkunud, aga ei tea ühtegi kus ta oleks õhku jäänud. Minuarust on ka ktp. Trumm väitnud, et hoolimata NSVL-i propagandast on mootorite üsna kauge paiknemise tõttu üksteisest selle lennuki võimekus ühe mootoriga lennata üsna kahtlane.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5711
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Gideonic kirjutas:Jäin just mõtlema, et tean mitut intsidenti näiteks lennušhowl, kus Mig-29 on ühe mootori seiskumise tõttu päris kindlasti alla kukkunud, aga ei tea ühtegi kus ta oleks õhku jäänud. Minuarust on ka ktp. Trumm väitnud, et hoolimata NSVL-i propagandast on mootorite üsna kauge paiknemise tõttu üksteisest selle lennuki võimekus ühe mootoriga lennata üsna kahtlane.
MiG-29 ja Su-27 on lennukid, milledel thrust/weight suhe jääb kusagile 1,1 kanti. St. et tegelikult tiiba vaja polekski et lennata :P

Ühe mootori ülesütlemisel langeks see siis (teise mootori max võimsusel käimapanemise puhuks) kusagile 0,5 peale, mis on normaalsele lennukile lendamiseks täiesti piisav.

Lennukite allakukkumine lennushow'del on enamasti seotud just seal kasutatavate ebanormaalsete manöövritega. Kui sellise manöövri ajal äkki mootorite tõukejõud langeb poole peale - see võib ikka manöövri väga segamini lüüa.

Otsejoones lennata ning rivis kohta hoida võib aga MiG-29 ühe mootoriga ilma suuremate probleemideta. Mootori ülesütlemisel võis vaid olla hetkeline rivi rikkumine.
Lemet
Liige
Postitusi: 20820
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Mootori ülesütlemisel võis vaid olla hetkeline rivi rikkumine
Seegi sõltub ilmselt piloodi reaktsioonist ning ei pruugi sellisel suht väikesel kiirusel, nagu Moskva kohal lennati, märgatavgi olla.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44063
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Arvestage

1. Punasel väljakul lendavad parimatest parimad, mitte suvaline vanemleitnant Sidorov 36. kaardiväe hävituslennuväe polgust, kes eelmine aasta kogemata 14 tundi lennata sai. Sellest tuleb lähtuda ka igasuguste "lagunes-ei lagunenud rivi" teemal. Et ei lagunenud, ei tõenda veel midagi. Uurige videosid, normaalkoormustel käib MiG-29 mootorite taga kenake toss, kui üks tossutriip äkki kaob, siis mootor lahkus.

2. Paraadil oli kriitilises kohas horisonaallend mõõdukal kiirusel, kui piloot oli kiire reaktsiooniga ja läigatas allesjäänud mootoril gaasi põhja, siis ei pruugi seda isegi mitte märgata. Tuletame meelde sarnast intsidenti Soome Hornetiga, kus pealtvaatajad said aimu alles siis, kui päästeautod kihutama asusid.

3. MiG-29 äksidendid, kus ühe mootori lahkumine toob kaasa avarii, on toimunud stardil, väikesel kõrgusel ja kui Kvotsuri ilmkärakas Pariisi lennushowl välja arvata, leidsid aset rivilendurite käe all. Venelased klaimisid omal ajal, et MiG-29 stardib ühe mootoriga ja teine käivitatakse alles lennul - tegelikkuses lõpeb see trikk stardirajal rattad taeva poole. Probleemiks on märkimisväärne veojõu assümmeetria, mis väikestel kiirustel tekib äkki ja mida ei suudeta kompenseerida. Assümmeetriat põhjustab mootorite vaheline kaugus - ohutuskaalutlustel on F-15 ja F-18 mootorid kõrvuti. Omal ajal kukkus mootoriprobleemide tõttu alla ka F-14'd päris hulgi - ühe mootoriga on raskesti kontrollitav. Seal ka mootorid "laiali".

4. T/W ratio 1,0 ei tähenda, et lennuk lendaks tiibadeta. Esiteks on see thrust mõõdetud maapinnal (kus on natuke teine õhu O2 sisaldus ja õhurõhk) ja teiseks mõjutab peale veojõu ja lennuki kaalu liikumist ka õhutakistus.

Punktid 1-3 tuleb arvesse võtta selle juhtunu teemal teoretiseerimisel. Ei imestaks kui see nii oli, sest MiG-29 mootorid on vägagi probleemsed.
Seegi sõltub ilmselt piloodi reaktsioonist ning ei pruugi sellisel suht väikesel kiirusel, nagu Moskva kohal lennati, märgatavgi olla.
MiG-29 mootorite töö kontrollimiseks on lennukil mitte vähe aparatuuri, peale tahomeetrite on seal terve pinu kellasid-tulesid, näiteks indikaator, mis registreerib metalliosakeste ilmumise õlisse, põletuskambri temperatuuri näitajad jne jne. Ehk on tõenäoline, et probleem oli piloodile juba teada ja ta jõudis asja reguleerida - võimalik, et formatsioon võis isegi kiirust kasvatada/kahandada, et õnnetu saaks ohtlikust kiirusereziimist välja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 1040
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Postitus Postitas krijgsvolk »

No näed, Corvus!
Ei olnudki valus, kui targad onud sulle kõik asjad üksipulgi ära seletasid..
Sain ise ka targemaks mott.
Aga pakutud materjaliga võiks ikka teinekord tutvuda, siis ei hakka pilootide suhtlemist teineteise ja lennujuhtimiskeskusega võltsinguks ja turueide lobaks sõimama. Mis mõtet on võltsida sellist asja?
Ja ma olen absoluutselt kaugel sellest , et naabrimeest lolliks pidada!
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Täisvõimsust on vaja tõusul või lennates maksimaalkiirusel. Horisontaallennul kiiruse VMD piirkonnas (Velocity of Minimum Drag) piisab reeglina täiesti kui üks mootor kahest töötab.
Ebasümmeetriline tõmme mängib rolli väiksematel kiirustel. Lennuki käsiraamatus on minimaalne ühe mootoriga lendamise kiirus kirjas, Sellest suuremal kiirusel piisab lennuki kallutamisest ja pöördetüüri andmisest töötava mootori suunas. Nii, et kui ühel lennukil puudus ühe mootori taga heitgaaside jälg ja lennuk oli veidi "viltu", võib vast intsidendi lugeda tõestatuks. :roll:
Gaaside protsentuaalne koostis troposfääris on muutumatu. Alles ülemistes atmosfäärikihtides hakkab see muutuma. Ja kui tõmme ületab raskusjõudu, siis tiibade tõstejõudu põhimõtteliselt tõesti vaja pole. Vaatame siin näiteks helikopterit.
Lemet
Liige
Postitusi: 20820
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Sa, corvus, oled ikka koomik küll, peab tähendama. Kui keegi on sinust erineval arvamusel, siis tuleb sult sarnast tiraadi...
Tüüpilise inimese suhtumine, kes ei saa asjast aru, seega käitub kui siil ohtu haistes. Ainult, et okaste turri tõmbamise asemel esineb...Parastades. Vingudes. Maha tehes. Negativismist nõretades... jne
Ja kui on selge, et oled ilmselt puusse pannud, tuleb sujuvalt...
Et siis nagu selgitasid ära, et asi konkreetselt juhtuski? Kohe nii kindel ja kategooriline nagu A on tähestiku esimene täht? Või siiski selgitati, et tehniliselt on võimalik jätkata lendu, juhul kui ingnoreeritakse instruktaazi?
Ajuti tuleb sind lugedes meelde see vana anekdoot praporist, kelle jutu järgi oli "teatud tingimustel" külilikeeratud kahuriga nurga taha lasta võimalik küll...

Aga see, et tegu on " sisuliselt turueide lobaga" jäi ju ka sinu poolt tõestamata. Seda pole olnud sest seda pole olnud????
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 20820
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

corvus, kui ma tohiksin, siis minu arvamus on, et võis olla nii või naa. Hetkel tõestusi pole. Kumbagi poole väidetele. Ja ka mina pole midagi sellist väitnud. Ja erinevalt sinust ei kibele ma neid asju raudkindlaks faktiks tembeldama. Nagu siin suuremad ja targemad onud sullegi püüdsid selgitada, võis see olla nii ja naa. Katsu aru saada nii lihtne väljend ju... Katsu üle saada, et kõik sinu väiteid viimase intstantsi tõena ei võta. Need sinu väited sellest tõenäoliselt mitteseiskunud mootorist- servapidi spetstehnikat nuusutanud inimesena peaks sul ju kuradi hästi teada olema igasuguse tehnika võime ka kõige ebasobivamal hetkel saba anda. Nii et jah, ei kvalifitseeru see sinu jutt paraku minu jaoks mingiks mainstreamiks. Liiatigi arvestades, kes seda juttu ajab ja kus see kõik juhtus.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5711
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Hulk isiklikke postitusi kustutatud.

Kui on väga suur soov tõestada, kas see Mig ikka lendas ühe mootoriga või mitte, siis võiks ja tuleks ikkagi selle lennuki pilte siia postitada. Mitte hakata ümberpööratud tankiga oma õigust tõestama...
Lemet
Liige
Postitusi: 20820
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Pildid siis nimetatud sündmusest:

http://englishrussia.com/index.php/2010 ... er-moscow/



Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44063
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

-mootori avariisignaali tööle rakendumine 024, peale Punaselt väljakult ülelendu, milletõttu lahkus ta 023 saatel Lipetskisse.
Pannes see võrrandisse teema pealkirjaga, on üsna selgelt 1+1=2 ehk sellest sündmusest on see vaht alguse saanudki.

Corvus lihtsalt tootis terve lehe vebaalset kõhulahtisust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20820
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Corvus,OT küll, aga sa katsu edaspidigi must-valgelt oma usk kirja panna, muidu kipuvad koduse kasvatuse puudujäägid koledast esile... :wink:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist