Niisiis käidud see trip. Tuuker, sinu ülevaatest oli palju kasu, aitäh veel kord. Kirjutan natuke ka oma kogetust.
Alates Jurmalast kuni Kolka tipuni on mustmiljon väikest küla, kus kiirus 50 km/h, mis teeb liikumise teatud mõttes vaevaliseks, sest vaadata (lihtsalt möödasõites) ei tundunud paraku seal suurt midagi - palju mereäärseid külasi, aga üsna nõukaaegse pärandiga ja ka räämas. Paljuski pakkusid kohalikud teeääres kala, kuid hinnad turisti omad x 2. Kolka tipp on muidugi väga ilus ja vesi oli ka soe, kuid tuntav temperatuuri vahe oli täpselt tipu juures - see pool mis jäi piki kallast Ventspilsi poole oli soojem kui see, mis jäi Jurmala poole. Ilusad liivad muidugi. Parkimine jah - suslikud nõuavad seal 1 latt tunnis, aga korraks pole see ka hullu. Sealt tipust paistab huvitav väike majakas mingite hoonetega (kirjade järgi 6 km kaldast meres), seal pidi olema Balti mere suurim laevade surnuaed. Samuti oli ujuine tipus kirjade järgi väga ohtlik - kas nüüd nende hoovuste pärast (teatavasti jookseb meri seal kaheks) või mingi muu raua kolu pärast, seda ei õnnestunudki teada saada...
Edasi läks sõit juba tuukri poolt mainitud telkimispaika. Kui nime järgi poleks eelinfot, siis ei oskaks minna kuna silti tee pealt ei näita. Sealsed tingimused olid täpselt sellised nagu kirjutas tuuker - tasub minna sinna. Ja muidugi 3 min jalutusäigu kaugusel väga puhas liivarand koos laiskade ja tugevate lainetega.
Edasi sõitsime juba sinna raadioteleskoopide poole. Huvitav objekt, aga ei jällegi mingit viita. Kes teab, et kui kuskilt viib betoonplaatidest tee, siis sealt võib leida nii mõndagi huvitavat, see oskab minna, kes seda koodi välja lugeda ei oska, see jääb paljustki ilma

Nägin vaid üht torni, kus oli mingi reklaam küljes, aga ei hingelsitki muud - nii et ekskursija jäi ära. Aga mis kõige huvitavam asja juures on see, et kui enne mängis mul autos Läti Star FM, siis seal all muutus see järsku Eesti Star FM-iks - see oli müstika, sest mingeidki Eesti kanaleid seal poolsaarel ei levinud, aga ma ei oska seda seletada ja seda kanalit jätkus mul veel nii umbes 10 km kaugusele objektist eemaldudes...
Edasi juba Ventspils. Raha on neil palju, tundub, et kogi kesklinna tänavad ja kõnniteed on kiviparketiga üle valanud, sõita on sellel igapäevaselt minu arust väga ebamugav, aga noh ei lähe võõrasse mosheesse kombeid õpetama. Sealt edasi Liepaja ja Palanga. Kõige mõttetum on vist minna palaval suvepäeval võõrasse randa, oskamata kuhugi autot parkida, aga see selleks. Mina ei saa aru, miks kiidetakse taevani seda randa, kui nii Lätis kui meil on palju pareaid kohti, aga teadagi maitse üle ei vaielda vaid...
Sealt tagasi Liepaja kauda Riiga kuid vahele jäi veel sellinne huvitav koht nagu Skrunda. Küsisin kohaliku käest ja jällegi leidsin vaevata üles betoonplaatidest tee, mis viis väravani. Alles kirjutas sellest kui mahajäetud linnast, mida üritati tulutult maha müüa, aga keegi ei tahtnud osta. Üllatus oli see, et värava oli kinni, valvur (kes kutsumise peale lähemale kui 20 m ei söendanud tulla) oli olemas ja ei mingit sissesaamist ega ringi vaatamist. Küsisin siis oma vene keele jõuvarusid kokkuvõttes, et kus see suur radarijaama hoone on ja sain vastuseks, et seda pole enam??? Huvitav kas me mõistsime teineteist valesti või ei saanud mina õieti aru, aga nii ma välja lugesin, või tahtis vanamees tüütust külalisest lihtsalt kähku lahti saada, igatahes egin siis minekut. Ah jaa, tegemist oli Skrunda 1 linnakuga, võibolla on neid siis veel...
Ja sealt edasi juba läbi Riia kodusesse Pärnusse. Kokku tuli tripi pikkuseks mõnikümmend km alla 1200 km. Tasub minna ja veel enam eeltööd teha, sest kogu see mereäär seal on ikka fantastic.
Üks tähelepanek vee: ma ei tea mis haigusest see tingitud on, aga piilusin silma nurgast ka vastutulevaid autosid ja nende nubrimärke. NO ei kohanud seal poolsaarel ainsatki Eesti tunnustega autot. Viimaseid nägin natuke pärast Jurmalat siit minnes ja tagasitulles juba enne Läti Leedu piiri Palanga juures. Samas minna Saaremaale ja sõrve tippu, on kõik kohad täis Läti numbreid...