1. leht 4-st
Vene helikopterid...
Postitatud: 01 Sept, 2010 12:44
Postitas Lemet
...paistavad päris hästi kaubaks minevat, ilmselt on hinna ja kvaliteedi suhe siis ikkagi päris hea. Argentiina ostis neil päevil samuti kaks MI-17 tüüpi koperdajat, asendamaks CH-47C Chinooke. Tehingu maksumus oli 20 miljonit dollarit. Huvitav, palju maksti meie Agustade eest? Mul on nagu meelde jäänud number 220 miljonit krooni, aga võin ka eksida. Samas oli ilmselt osa rahastamist eurorahadest...
Postitatud: 01 Sept, 2010 13:49
Postitas hillart
Postitatud: 01 Sept, 2010 15:30
Postitas Kilo Tango
Hillartil on küll kaasfoorumlastest mingi kummastav ettekujutus tekkinud. Imho ei ole see asi nii ühene midagi.
Postitatud: 01 Sept, 2010 17:20
Postitas Some
Mhmhh... Mind näiteks panevad vene iseliikuvad suurestükid päris kukalt kratsima. Sama asi katjuušakeste järeltulijatega. Siin Tommy postitas ühes teemas ultramoodsa välismaise 155mm suurtüki tutvustuse mis kõike ise tegi kahemehelise meeskonnaga. Ainult et kui ma nägin igal pool puutetundlikke LCD-sid, isegi laadimisluugi juures, tõusid mul karvad püsti... Muide, on keegi proovinud miinuskraadide juures LCD ekraaniga hakkama saada?

Postitatud: 01 Sept, 2010 18:38
Postitas Lemet
Autos vedelenud Garmin Nüvi 250 toimetas möödunud talve miinuskraadide juures küll. Sel kah puutetundlik ekraan...

Postitatud: 01 Sept, 2010 19:07
Postitas vanahalb
LCD-ekraane kiputakse tänapäeval tsiviilmasinatele ka külge pookima. Eelmine talv - nii -10/-15 nagu veel toimis. Sealt edasi oli hommikul pilt must. Me surusime töötule (70W pirn) vastu ekraani ja siis võttis vungi üles. Aitas ka kui latern sinna kasti panna mille esiseinal LCD oli.
Militaarmasinatel või "eriti arktilistel variantidel" võib see asi mingi soojendusspiraali või muidu burzuikaga lahendatud olla.
Postitatud: 05 Sept, 2010 21:45
Postitas stg44
Kopteriteema jätkuks ütleks Eesti MI-ga ja hetkel siis Agustadega lendavate inimeste sõnad: MI ja muud vene kopterid olid head tööloomad - st. võtsid inimesi ja kaupa piisavalt pardale, ehk sai normaalselt tööd teha. Aga Agustaga on lihtsalt hea ja mugav ringi lennata, töötegemiseks pole mõeldud.
Postitatud: 09 Sept, 2010 10:08
Postitas Lemet
Vene koperdajateehitajaid ilmselt tööpuudus ei ähvarda, hindud tahavad samuti ligi 59 seda tüüpi masinat osta. Lisaks 2008 aastal ostetud 80 MI-17-1-V masinale. Toona läks tehing hindudele maksma 660 miljonit dollarit, mis teeb ühe helikopteri hinnaks 8,25 miljonit dollarit. Tehingu hinna sisse kuulusid ka trenažöör ja maapealne varustus.
http://www.lenta.ru/news/2010/09/09/mi/

Postitatud: 14 Nov, 2010 21:27
Postitas vetewana
Vene helikoptereid Mi-8/Mi-17 kasutavad Afganistaanis näiteks Briti eriväed, SAS, SBS, SRR, SFSG jne. Osteti need muidu küll Bulgaariast. Hetkel peaks neil lendama RAF-i koosseisus Afganistaanis vähemalt 5 masinat Mi-17. Need Vene masinad Mi-8/Mi-17 sobivad Afganistaani karmidesse tingimustesse palju paremini kui need Brittide enda kopterid ja on ka odavamad.
Samas jälle Vene helikoptereid Mi-8/Mi-17. kasutavad laialdaselt Afganistaanis ja mujal näiteks USA eriväed, CIA SAD, Blackwater, USMC libeerias jne.
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... s-Aircraft
Huvitav, miks ta siis meile ei peaks sobima?
Postitatud: 14 Nov, 2010 21:36
Postitas Soobel
Kahtlen, kas nad siin, kaitsesõjas, end õigustaks. Kusagil kõrbes meeste ja varustuse edasitagasi tassimiseks käraksid küll. Iseasi vaid, et kas neid seepärast soetada tasub...
Postitatud: 14 Nov, 2010 21:55
Postitas vetewana
Kaitseväel on/oli millalgi plaanis hankida omale 4 helikopterit SAR või CSAR lendudeks enne ei saa hävitajad Ämarist õhku tõusta. Oli vist? Taanlaste, soomlaste arvates pidavat Merlin ja NH-90 uppuja hoopis ära uputama ja ei sobi eriti pääste lendudeks. Piirivalve AW139 on jälle rohkem tsiviil takso VIP lendudeks. Huvitav, mis see valik võiks olla Black Hawk?
Postitatud: 15 Nov, 2010 16:40
Postitas Kapten Trumm
Mi-8/17 ja meil olevad Augustad on vähe eri klassi masinad ka. Mi-8 otsene asendaja oleks MH-60 või NH-90. Selliste loomade uuena ostmiseks meie rahakott ei küüni. Ja osteti see, mida kannatas - ehk väiksem. Kuna käivad kõrbesõjad, siis vähekasutatud uuemaid lääne koptereid saada pole. On kas vanad rümbad või võtad tehase järjekorda ja ostad, mida rahakott kannab.
Ehk siis - arvestades tüüpilist lennuprofiili, on Augustast küll, kuid kui juhtub mingi suurem asi olema (nt on vaja mingi 15 inimest korraga merest välja vinnata) on asi ühel pool.
Mi-8/17 on üks väheseid vene lennumasinaid (koos Il/An transpordilennukitega), mida võiks üle maailma edukaks nimetada.
Postitatud: 25 Dets, 2010 12:15
Postitas hirmus
mõtlesin et ehk sobib siia teemasse, aga venelastel uued koperdajad, ehk on neist asjust varem räägitud aga minu jaoks uus teema, ehk on kellegil asja kohta rohkem inffi...
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/ ... _1110.html
Postitatud: 01 Veebr, 2011 16:28
Postitas Kilgore
Ei hakka uut teemat tegema. Ilus fotoseeria Ми-8АМТШ ja Ми-24П seest ja väljast:
English Russia
Postitatud: 01 Veebr, 2011 17:53
Postitas denis23
Kapten Trumm kirjutas:
Mi-8/17 on üks väheseid vene lennumasinaid (koos Il/An transpordilennukitega), mida võiks üle maailma edukaks nimetada.
Enda arust, Su-27/30 on väga edukas lennuk just müügi osas. Juba peale NLiidu lagunemist on seda ostnud vähemalt 12 riiki kokku üle 800 tk, ehk siis oluliselt rohkem, kui seda oli valmistatud Venemaa/NLiidu ajal:
Hiina 200+
India 300+
Algeria 30+
Malaisia ca 20
Vietnam ca 40
Venezuela 24
Uganda 6
Angola 10
Eritrea 17
Indonesia 10
Kazahstan 40
Uzbekistan 25