1. leht 2-st

Kalle lennukilood. Fokker T-VIII

Postitatud: 12 Sept, 2010 10:41
Postitas kalle
Kuniks Hendon lõpplikuks valmimiseks värvimaski lõikamist ootab, tuli lauale järgmine töö. Ja loosi tahtel sai selleks pealkirjas mainitud lennuk. Ja lugu saab siis selline:

Fokker T-VIII - kahemootoriline torpeedopommitaja ja luurelennuk, mis oli algselt välja töötatud kasutuseks Hollandi koloniaalvetes, Java ja Borneo aladel. Seda lennukit toodeti kahes variandis. TVII W/G oli kesktiivaline monoplaan, mille kere ninaosas kasutati alumiiniumit, keskosa oli puust ja sabaosa terasraam riidekattega. Tiivad olid bakeliidist ribide ja vineer kattega.
T VII W/M oli aga sabaosa ja ka tiivad alumiiniumist. Telikuna kasutati duralumiiniumist bontoone, kuhu olid paigutatud kummagisse kuus veekindlat ruumi kütusemahutite tarvis.

Pärast esmalendu 1938 aastal, läks 11 lennukit Hollandi mereväe lennuteenituse käsutusse. 1940 aasta saksalste sissetungi ajal baseerusid 9 neist ümber Prantsusmaale, kust põgenesid mais 1940 Inglismaale, et liituda RAFi Hollandi üksusega. Varuosade puudusel tuli need lennukid siiski üsna pea seisma panna.
Samal ajal lõpetasid sakslased Fokkeri tehases pooleli olnud lennukid ja kasutasid neid edukalt luure, merepääste ja allveelaevatõrje rollides. Kokku toodeti erinevaid tüüpe Fokker T-VIII-si 36 tk


Andmed:


Pikkus: 13 m
Tiibade siruulatus 18 m
Kõrgus: 5 m
Kaal: (koormatud) 5000 kg
Mootorid: 2 x 450hp Wright Whirlwind R-975-E3 9 silindriline radiaalmootor.
Kiirus: (maks.) 285kmh/3000m
Lennukaugus: 2750 km,
Meeskond: 3

Relvastus:
2 x 7,92MM kuulipilduja
600kg pomme või torpeedosi


Mudel:

Siinkohal on tegu MPMi short run plastikuga. Karbis leidub ka veidi etsi ja epo mootorid. Üldine klapp ja sobivus üsna hea. Veidi tuleb siiski erinedaid osi sobitada ja klaasidega kokku minevad servi ja mootori katteid õhemaks teha.

Siin siis senised edenemised:

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0320.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0321.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0323.jpg

Ja komponeeritud üldvaade:

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0324.jpg

tööd jätkuvad vaikselt..tänud vaatamast.

Kk

Postitatud: 12 Sept, 2010 11:34
Postitas von manstein
Väga hea, et projekti sissejuhatuseks ajalooline ülevaade ja põhilised tehnilised andmed avaldatud saavad.
Kalle postitused avardavad igatahes oluliselt publiku silmaringi.

Valmimise poole pealt on näha, et lõdva randmega säherdused asjad kokku ei lähe, vaeva tuleb kõvasti näha.

Ootame järge.

Postitatud: 12 Sept, 2010 14:38
Postitas calico
jälle üks lennuk harulduste osakonnast, mille valmimist huvitav jälgida! 8)

Re: Fokker T-VIII lugu

Postitatud: 12 Sept, 2010 16:37
Postitas toomas tyrk
kalle kirjutas: Fokker T-VIII - kahemootoriline torpeedopommitaja ja luurelennuk, mis oli algselt välja töötatud kasutuseks Taani koloniaalvetes, Java ja Borneo aladel.
Kui ma alles noor veel olin, siis tõlgiti Dutch eesti keelde Hollandiks. Ka ei olnud Taanil Java saarel ja Borneos kolooniaid.

Muidu aga ootan rohkem pilte :P

Postitatud: 12 Sept, 2010 17:44
Postitas Parovoz
Ka ei olnud Taanil Java saarel ja Borneos kolooniaid.
Minu teada olid küll. Niinimetatud Dutsh East Indian e. Indoneesia, territoorium.Siit ka Java ja Borneo:) Mitte et norida tahaks aga endal on Brewster Buffalo mudel sealse piirkonna lennuüksuse värvides ootamas.

Igal juhul huvitav teema.

Lugupidamisega

Postitatud: 12 Sept, 2010 17:48
Postitas toomas tyrk
Parovoz kirjutas: Minu teada olid küll. Niinimetatud Dutsh East Indian e. Indoneesia, territoorium.
Hm, kas mina olen tõesti see ainuke loll, kes arvab, et Dutch on ikkagi Holland, mitte Taani?

Parandage siis juba wiki ka ära...
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_T.VIII

Postitatud: 12 Sept, 2010 17:58
Postitas Parovoz
:lol:
Olen hämmingus :shock: Dutch peaks olema jah Taani aga millegi pärast on see hoopis Hollandiga seotud. Äkki kuidagi Flying Dutcmanist- segadus lahti läinud :) . Igal juhul on Hollandi territoorium õige aga ehk lihtsalt kutsuti tol ajal niimodi Hollandit ja temaga seonduvat?

Postitatud: 12 Sept, 2010 18:26
Postitas Sho
Parovoz kirjutas: Dutch peaks olema jah Taani
Mis ajast?
Ma olen mitu korda olnud tunnistajaks kui inimesed Dutchi Taaniks peavad.. aga alati on lõpuks ikka Madalmaadega tegemist olnud.

Postitatud: 12 Sept, 2010 18:32
Postitas kalle
Vaatasingi, et kahtlaselt palju vastuseid on tekkinud. Aga on ju hea võimalus teemasse elevust saada:) Loomulikult on tegu Hollandiga, juba seetõttu, et Fokkeril pole Taaniga liiga palju pistmist. Aga mis seal ikka, seda on minuga enne ka juhtunud, et kirjutan üht ja mõtlen teist ja ilma igasuguse häbita..taani ja holland on mul enne ka segi läinud, lihtsalt ühe asemel tuleb teine:) Samas pole mul ka selle vastu midagi, kui arvate, et ma tõsimeeli Fokkerit Taani firmaks pidasin. Kui kogu selle irvitamise kõrvalt keegi veel paar korda pilte vaatab, siis ongi hästi:))

Kk

Postitatud: 12 Sept, 2010 19:35
Postitas Hertsog
irw, ma mõtlesin ka, et mis kuradi valdused seal Taanil kuskil vaiksel ookeanil olla said... aga rohkem ei viitsinud süveneda

Postitatud: 12 Sept, 2010 21:03
Postitas Joss Metsast
Dutch on ikke holland olnud kogu aeg.
Lennuk on vahva , Kalle kohe oskab põnevaid subjekte leida.

Tundub kähkukas tulema?

Postitatud: 13 Sept, 2010 6:46
Postitas Würger 190G
No Taani ikka inglise keeles hoopis midagi muud ja kolooniate jutt....Liiga palju liimiauru õhus ju vist.
Siin foorumis ikka nalja saab.

Postitatud: 13 Sept, 2010 12:01
Postitas asjaajaja
Tegijail ikka juhtub - ka minul on aeg-ajalt probleeme, kas väljamaa keeles räägitakse Rootsist või Šveitsist. Ja mõnikord ei saagi lõplikult selgust. :|
Seega - keskendugem põhilisele, Fokkerile!!! 8)
Ootan põhjalikku tegevusaruannet...

Postitatud: 29 Sept, 2010 23:02
Postitas kalle
Joss Metsast kirjutas: Tundub kähkukas tulema?

Minu jaoks suht kähkukas, kuigi viimasel ajal nati seisnud. Aga veidi edenemisi siiski.

Enne kui lennuk junnidele püsti sai, avastasin, et kui karbist kokku panna, siis jääb lenniki nina nii alla, et vaatleja kukub ninga klaasi. Pranduseks tuli teha väike luu pikendamine. Kas viga on minus, või mudelis, jääb esialgu lahtiseks. Tükk, mis vahele tuli panna, pole väike nagu näha:

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0011.jpg

Üleval pool, hakkab ka juba looma:

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT007.jpg

Ja üldvaade siis selline hetkel:

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT009.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0016.jpg

Päris ise siiski kokku ei lähe ja lõppu annab veel oodata, aga mulle juba meeldib:)

Kk

Postitatud: 23 Okt, 2010 11:43
Postitas kalle
Nonii.. veame selle teema ka kokku. See T-8 läks riiulisse Fokker T-5 kõrvale HOLLANDI;) osakonda täiendama. Üldiselt sujus kõik kenasti, aga dekaalidega tuli küll tagasilöök. Pealtnäha värsked pildid pudenseid mitmeks tükiks ja saba oma pidi lausa pudist kokku sulama. Aga siin tuli SOL appi. See aine teeb kohati ikka imet ja nii sai ka saba mingil määral ära tehtud. Siinkohal võiks legend olla, et seda on välitingimustes kiirelt remonditud:)

Minu ustav fotokas kooles nüüd lõplikult. Vaid heade sõnadega meenutan seda Olympuse karbikest, mis siiani vapralt vintsutusi talunud ja teinud pilte palju rohkem, kui talt võiks oodata. Sellega siis sedasi ja võtsin asenduseks teise. Sellega nüüd kiirelt mõned klõpsud ka. Nina sihiku liimisin pärast pildistamist, aga muus osas on asi selline, nagu riiulisse läks. Üle keskmise short run MPMilt igatahes ja lõpptulemus ka selline rahuldav.

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0014.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT011.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0010.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0018.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0019.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/FOKKER_T8/PFT0020.jpg


Kk