Autožiirod

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Margus Kiis
Liige
Postitusi: 144
Liitunud: 12 Mär, 2022 14:46
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Margus Kiis »

Kilo Tango kirjutas:
Margus Kiis kirjutas:...
See et midagi on militaarias vähe kasutatud, ei näita midagi. Militaaria on konservatiivne ala, uuendused tulevadki aeglaselt. Vintpüss leiutati juba 18 sajand aga sõjanduses tuli kasutusele alles 1860ndatel. Auto võeti sõjanduses kasutusele alles I maailmasõjas. Jne jne.


Küll aga näitab see, et autožiirot ei kasutata ka tsiviillennunduses. Tegemist on madala lennuohutusega keeruka juhitavusega aparaadiga millel on kõikide probleemide õigustamiseks liiga vähe eelliseid STOL lennukite ja helikopterite ees. Lisaks ei ole autožiiro mingi uus leiutis. Esimene selline lendas juba 1923.a. Tõsiasi, et seda eriti mujal ei kasutata, kui väikelennunduses (sealgi ülivähe ja üliharva) on kõnekas. Kõik, mida autožiiro teeb, on tehtav ka helikopteriga ja kõik, mida see ei tee, on tehtav lennukitega ja helikopteritega tõhusamalt ja ohtumalt. Mina ei näe autožiirodel küll mitte mingeid eeliseid näiteks korralike STOL lennukite või helikopterite ees.

Margus Kiis kirjutas:...
Kui juba hiinlased uhkelt seda demonstreerivad, siis on asjal siiski potentsiaali.


Täiesti vigase loogika põhjal tehtud järeldus. Eeldus, et Hiina teeb otsuseid alati ratsionaalselt ja kaaultletult on pehmelt öeldes mäda.


Jätkuvalt kasutate liiga radikaalseid kuid asjatundmatuid väljendeid. Amatöörlennunduses on gyroplaan üks levinuimaid aparaate. Ja palun tuua mõni link, kus tuuakse välja, et gyro on "madala lennuohutuse ja keeruka juhitavusega aparaat".
Enamus "lendava auto" ideemudeleid baseerub gyroplaanil.
Gyrot saaks ehk täiendada tsiviiltrooni moodi nelja väiksema tiivikuga põhja nurkades, mis stardil gyro mõneks ajaks maast üles tõstaks, et see saaks edasi lennata juba norm rezhiimis.
Gyroplaani suur eelis kopteri ees on lihtsus ja suhteline odavus. Helikopter on tehniliselt keerukas, võimast mootorit nõudev ja kallis lennuvahend. Eestis naljalt helikopterit ei tooda. Güroplaani täitsa vabalt.
Kui militaarselt mõelda, siis gyroplaani oleks mõtet kasutada hulgakesti, see tähendab, et operatsioonis osaleks mitu või mitukümmend gyrot. Sel juhul ei oleks suurt mõtet hakata ühte-kahte alla tulistama, sest laskja tabataks teiste poolt kiiresti.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2451
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Castellum »

Margus Kiis kirjutas:Jätkuvalt kasutate liiga radikaalseid kuid asjatundmatuid väljendeid. Amatöörlennunduses on gyroplaan üks levinuimaid aparaate. Ja palun tuua mõni link, kus tuuakse välja, et gyro on "madala lennuohutuse ja keeruka juhitavusega aparaat".

Ja palun tuua mõni link, kus tuuakse välja, et "amatöörlennunduses on gyroplaan üks levinuimaid aparaate".

Algul jälgisin kõrvalseisjana teemat huviga. Tehniliselt ei oska seni midagi rääkida kaasa, aga esituse poole pealt küll.

Tekkinud on lihtsalt mingi uus troll, kes ise millelegi viitamata postitab massiliselt täiesti lambist võetud väiteid. Talle vastatakse mitmelt poolt asjatundlikult, aga troll saab sellest ainult hagu katla alla. Nüüd on ilmselt läinud närvi ja hakanud palju kirjavigu tegema...
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Some »

Margus Kiis kirjutas:Kui militaarselt mõelda, siis gyroplaani oleks mõtet kasutada hulgakesti, see tähendab, et operatsioonis osaleks mitu või mitukümmend gyrot. Sel juhul ei oleks suurt mõtet hakata ühte-kahte alla tulistama, sest laskja tabataks teiste poolt kiiresti.


Et siis gyroplaanide relvastus võimaldab siis kohest ja vältimatut kättemaksu? Kaalupiirangute tõttu nad soomustatud ka ei ole, nii et üks korralik jahilaskur teeks tolles parves korraliku hävitustöö :P
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Lemet »

Kõigutamatu fakt on see, et täna on autožiiro siiski piiratud kontingendi hobilendurite lustimisvahend, ei enamat. Ja jutt saja masinaga neljaseid gruppe kuhugi vedada kuulub ratsionaalsuse osas mitteteadusliku fantastika valdkonda, mida ei kannata tõsiselt võtta. Sama töö teeksid odavamalt, kiiremini ja -mis eriti oluline- ohutumalt ära kümmekond Mi-8 tüüpi helikopterit. Autožiirode ainus tõsiseltvõetav kasutus militaarias oli 80 aastat tagasi saksa allveelaevade slepis veetavate vaatlusmasinate näol, muus osas pole nad oma elujõulisust kuskil tõestanud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
moppel
Uudistaja
Postitusi: 25
Liitunud: 29 Mai, 2011 10:30
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas moppel »

Margus Kiis kirjutas:Kaalupiirangute tõttu nad soomustatud ka ei ole, nii et üks korralik jahilaskur teeks tolles parves korraliku hävitustöö :P


Argument on tõene. Selles valguses on mõtet pigem keskenduda orkide pakutud ründehanede aretamisele. Jahilaskuri probleem jääb, aga hukkunud võitlejad sobivad toiduks (mõelge blokeeritud tsiviilidele). Lisaks paljunevad haned kergemini kui autoziirod.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Kilo Tango »

Margus Kiis kirjutas:... Amatöörlennunduses on gyroplaan üks levinuimaid aparaate. ...


Ei ole. Kõige rohkem on mootorlennukeid, siis purilennukid, paraplaanid ja deltaplaanid, siis helikopterid, siis kuumaõhupallid ja siis pärast suurt tükki tühja ruumi tulevad alles autoziirod.

Autoziirode õnnetuste osakaal on ca. 100 KORDA suurem, kui ülejäänud väikelennunduses. UK-s on 306 autoziirot CA. 21000 väikelennuki kohta.
https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin ... hos.666689

Of the 21 000 UK-registered general aviation aircraft, only 306 are autogyros, compared to over 4300 microlights and almost 2600 gliders. Despite this fact, the autogyro has been seen to exhibit a fatal accident rate up to 100 times higher than those of the microlight or glider.


Ma ei tea, kuidas hr. Kiis enamust leiab, kuid mina ei näe seda enamust küll mitte kusagil.

Võiks selle haipimise nüüd ära lõpetada.
2korda2
Liige
Postitusi: 1595
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas 2korda2 »

Margus Kiis kirjutas:1. Sama mürarikas kui iga teine sisepõlemismootoriga õhusõiduk.

Kui mul on rühmale vaja valida luuramiseks abivahendit, siis vaikne elektriline droon jääb absoluutselt igas olulises kategoorias peale.
Kui mul on vaja pataljonile dessandiks õhusõidukit, siis helikopter jääb absoluutselt igas olulises kategoorias peale.
Margus Kiis kirjutas:2. Kiiireteks lendudeks on teised vahendid aga 150 km/t pole üldse halb.

See on paras kiirus, et jalaväelane saaks oma käsitulirelvast tiirulaskmist teha. Kui panna sellele sinu 100 ühikuga dessandi teele üks kaasaegne lahingumasin kiirlaskekahuri ja programmeeritava moonaga (näiteks CV9035), siis jääks dessandist minutiga alles riismed. Mingist korduvast ülelennust pole mõtet unistadagi. Sama saatus tabaks dessanti lahingkopteriga kohtudes - kui tollel peaks moon otsa saama, siis võib lihtsalt nendest putukatest läbi lennata.
Margus Kiis kirjutas:3. Piloodi kaitset saab ehitada. Tänapäeval ei pea teras olema. Ja saab ka ehitada distantsjuhtimisega gyrosid muide.

Muidugi saab kaitset ehitada, ainult et pärast seda ei jää kandevõimest enam midagi järele.

Margus Kiis kirjutas:Mitmerootoline elektridroon.

1. Püsib õhus ca 15 minutit, samas kui gyro võib paagitäiega õhus olla järjest mitu tundi.

459€ maksev DJI mini 2 püsib õhus pool tundi, edastab FHD resolutsioonis pilti 6km kauguselt. Sinna 6km kaugusele jõuab seljakotist lahti pakkima hakates vähem kui 10 minutiga. 100m kõrgusel lennates äärmiselt raskelt tuvastatav. Kui DJI Mavic 3 eest käid välja 2099€, siis pikeneb lennuaeg kolmveerand tunnini, droon lendab kiiremini, signaal on tugevam (8km).
Selle raha eest saad mitte ainult drooni vaid ka kaamerad (kallimal on tegemist juba väga hea kaameraga).
Kui sind huvitab mida on võimalik, siis juba on näidatud elektrilist drooni, mis lendas enamasti 6km kõrgusel järjest 26 tundi. Seejuures lihtsalt tarkvara uuendusega on võimalik panna see droon kasutama tõusvaid õhuvoolusid ja sellisel juhul pikeneks lennuaeg väidetavalt suurusjärgu võrra. Palju see žiiro peaks kütet peale võtma, et nädal järjest õhus püsida?
Margus Kiis kirjutas:2. Manöövedab vaid kindlas asendis, mis piirab kasutusvõimalusi.

Erinevalt sellest "putukast" võivad multirootordroonid liikuda igal teljel mõlemas suunas, võivad teha surmasõlmesid, saltosid, mida iganes. Multirootordroonidele pole manööverduses lihtsalt vastaseid.
Margus Kiis kirjutas:4. Palju elektridroon peale võtaks? 100 kg võtab ära?

4 aastat tagasi oli olemas 200+kg kasuliku koormaga elektriline droon. On siiski selge, et massi vedamiseks vahetatakse jõuallikas SP mootori vastu. Sellegipoolest oleks multirootoriga droon eelistatud - piloodi turvalisus, maandumise ja õhkutõusu ruumi osas oluliselt väiksemad nõuded.
Margus Kiis kirjutas:5. Kas oleks odavam? Mingi väike tsiviilikas jah. Aga spets militaarne suuremõõtmeline? kahtlane.

Meil on teada terve rivi ülesandeid, kus odavad kommertsdroonid on juba päriselt olnud kasutusel, on päriselt näidanud väga häid tulemusi (erineva taseme luureülesannetest tulejuhtimise, sihitamise aga ka pommitamiseni). Sinul pole ette näidata isegi teoreetilist ülesannet, kus see putukas võiks kasvõi teoreetiliselt droonist ja helikopterist parem olla.
Margus Kiis kirjutas:6. Kui hakkad seljakotidrooniga sõda pidama siis... Palju õnne.

Eestist läks minu teada terve koormatäis odavaid kommertsdroone Ukrainasse ja seal ollakse nendega vägagi rahul. Teevad kõiki ülal loetletud ülesandeid (väikse järeleaitamisega pommitamiseni välja). Ukraina pole seejuures sugugi esimene sõda, kus odavad kommertsdroonid on vägagi efektiivseks osutunud. Õigupoolest kõikjal kus neid siiani vähegi arvestatavalt kasutatud on, on efekt olnud vägagi "kuluefektiivne".
Fuchs
Liige
Postitusi: 290
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Fuchs »

Lemet kirjutas:Autožiirode ainus tõsiseltvõetav kasutus militaarias oli 80 aastat tagasi saksa allveelaevade slepis veetavate vaatlusmasinate näol, muus osas pole nad oma elujõulisust kuskil tõestanud.

Tänud Lemet, see oli minu silmist-kõrvust täiesti möödalibisenud fakt, üle pika aja natuke uut ja huvitavat lugemist-uurimist WW2 aja tehnika kohta.

Focke-Achgelis Fa 330 oli siis pisike allveelaeva järgi veetav ilma mootorita lohe tüüpi gyroplaan. Vajadusel monteeriti aparaat kokku 4 minutiga ning kui muidu nägi allveelaeva tornist nii umbes 5 meremiili kaugusele siis 120m kõrgusele veetud gyro pealt nii umbes 25Nm. Idee oli tervameelne aga selle abiga avastatud ja kinnitatud ainult ühe laeva uputamine.

Videolink ka selle huvitava riistapuu kokkumonteerimisest ja tegevusest: https://www.youtube.com/watch?v=6NtI-KS45xk
Margus Kiis
Liige
Postitusi: 144
Liitunud: 12 Mär, 2022 14:46
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Margus Kiis »

Kilo Tango kirjutas:
Margus Kiis kirjutas:... Amatöörlennunduses on gyroplaan üks levinuimaid aparaate. ...


Ei ole. Kõige rohkem on mootorlennukeid, siis purilennukid, paraplaanid ja deltaplaanid, siis helikopterid, siis kuumaõhupallid ja siis pärast suurt tükki tühja ruumi tulevad alles autoziirod.

Autoziirode õnnetuste osakaal on ca. 100 KORDA suurem, kui ülejäänud väikelennunduses. UK-s on 306 autoziirot CA. 21000 väikelennuki kohta.
https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin ... hos.666689

Of the 21 000 UK-registered general aviation aircraft, only 306 are autogyros, compared to over 4300 microlights and almost 2600 gliders. Despite this fact, the autogyro has been seen to exhibit a fatal accident rate up to 100 times higher than those of the microlight or glider.


Ma ei tea, kuidas hr. Kiis enamust leiab, kuid mina ei näe seda enamust küll mitte kusagil.

Võiks selle haipimise nüüd ära lõpetada.


Riigiti on gyro populaarsus lihtsalt väga erinev. UK järgi üksi ei saa midagi öelda. Gyrosid on teistest enam Venemaal, USAs, Poolas. Tundub, et gyrosid eelistavad riigid, kus on palju lagedat ja tasast maad, vähem mägesid ja vähem probleeme eravaldustega (et kui maandud põllule, ei karga kohe kusagilt sealtsamast välja farmer jahipüssiga). Ning võimalik, et laiatarbe-lennuväljade vähesus tundub ka olevat teema.
Suhteliselt suur õnnetuste hulk ongi seletatav asjaoluga, et gyro on väga paindlik ja meelitab uljaspäid tegema ohtlikke manöövreid. Kohmaka ja ebakindla loomuga, vaevu õhus püsiva ultralightiga sa naljalt ei trikita, gyroga küll.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Kriku »

Margus Kiis kirjutas:et kui maandud põllule, ei karga kohe kusagilt sealtsamast välja farmer jahipüssiga
Kui Suurbritannia relvaseadusi vähegi tunda, on mõtte kontekst kaunis koomiline.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Kilo Tango »

Margus Kiis kirjutas:...

Riigiti on gyro populaarsus lihtsalt väga erinev. ....


Maailmas on kokku umbes 4000 autoziirot, mis on muu väikelennunduse lennuvahendite koguse kõrval tühine. Mitte üheski sinu nimetatud riigis ei ole autoziirode hulk isegi mitte ligilähedaseltki väikelennukite hulgaga võrreldav. Ainuüksi USA-s, Saksamaal ja UK-s on igaühes purilennukeid rohkem, kui maailmas autožiirosid kokku. Mootorlennukitest rääkimata. Isegi kuumaõhupalle on rohkem.

Erakordsed väited nõuavad erakordseid tõendeid. Näita nüüd, millistel andmetel sinu väited põhinevad. Järgmise sinu sellise udupostituse esitan moderaatorile üle vaatamiseks kui trollimise.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas davidsoniharald »

Margus Kiis kirjutas:
Suhteliselt suur õnnetuste hulk ongi seletatav asjaoluga, et gyro on väga paindlik ja meelitab uljaspäid tegema ohtlikke manöövreid. Kohmaka ja ebakindla loomuga, vaevu õhus püsiva ultralightiga sa naljalt ei trikita, gyroga küll.


:shock: Millel see väide põhineb?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Kilo Tango »

davidsoniharald kirjutas: :shock: Millel see väide põhineb?


Ei millelgi muul, kui hr. Kiisi upsakusel. Siiani ei ole ta oma väidetele ühtegi allikat esitanud ja esita ka tulevikus, sest kogu tema argumentatsioon (kui seda suvaliste väidete loopimist nii saab nimetada) ei põhine mitte millelgi peale mehe ettekujutuse asjadest. Vean kihla, et tal pole ühtegi iseseisvalt lennatud lennutundigi, mille alusel mingeid järeldusi teha. Ammugi ei ole ta oma ihusilmaga elu sees ühtegi autožiirot näinud. Ka ei tunne ta ühtegi helikopteri pilooti ja ei tea, mismoodi helikopteri ja lennuki piloteerimine teineteisest erinevad. Tema väited autožiiro eripäradest on fännisaitidelt loetud ja puuduliku inglise keele tõttu vigaselt omandatud. Kriitlise mõtlemise puudmine lisab omalt poolt veel vürtsi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sõbrad
Lenin armastanud öelda, et praktika on tõe kriteerium. Kui autoziiro oleks nii perspektiivikas, küllap seda juba kasutataks.
Paraku isegi A-stanis mitte, seal leiti, et puuduva ÕT-ga Talibani vastu on vaja propelleriga ründelennukit (WWII kraam).
Arvan, et Il-2ga oleks väga hea neid Talibane laagreid äestada, kuid neid vaid võtta oleks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autožiirod

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas:Sõbrad
Lenin armastanud öelda, et praktika on tõe kriteerium. Kui autoziiro oleks nii perspektiivikas, küllap seda juba kasutataks.
Paraku isegi A-stanis mitte, seal leiti, et puuduva ÕT-ga Talibani vastu on vaja propelleriga ründelennukit (WWII kraam).
Arvan, et Il-2ga oleks väga hea neid Talibane laagreid äestada, kuid neid vaid võtta oleks.



Hei trumm, äkki aitab juba Lenini tsiteerimisest? Kriku on ilusti kokku võtnud, miks seda ei peaks tegema:
Kriku kirjutas:Kriitikavabalt oma mõttekäigu aluseks endale sobiva ideoloogi tsitaadi valimine on ühtlasi ka enese positsioneerimine. Sellepärast neid Brežnevi tsitaate ka küpsuskirjanditesse nõuti 8) .
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist