Kilo Tango kirjutas:Margus Kiis kirjutas:...
See et midagi on militaarias vähe kasutatud, ei näita midagi. Militaaria on konservatiivne ala, uuendused tulevadki aeglaselt. Vintpüss leiutati juba 18 sajand aga sõjanduses tuli kasutusele alles 1860ndatel. Auto võeti sõjanduses kasutusele alles I maailmasõjas. Jne jne.
Küll aga näitab see, et autožiirot ei kasutata ka tsiviillennunduses. Tegemist on madala lennuohutusega keeruka juhitavusega aparaadiga millel on kõikide probleemide õigustamiseks liiga vähe eelliseid STOL lennukite ja helikopterite ees. Lisaks ei ole autožiiro mingi uus leiutis. Esimene selline lendas juba 1923.a. Tõsiasi, et seda eriti mujal ei kasutata, kui väikelennunduses (sealgi ülivähe ja üliharva) on kõnekas. Kõik, mida autožiiro teeb, on tehtav ka helikopteriga ja kõik, mida see ei tee, on tehtav lennukitega ja helikopteritega tõhusamalt ja ohtumalt. Mina ei näe autožiirodel küll mitte mingeid eeliseid näiteks korralike STOL lennukite või helikopterite ees.Margus Kiis kirjutas:...
Kui juba hiinlased uhkelt seda demonstreerivad, siis on asjal siiski potentsiaali.
Täiesti vigase loogika põhjal tehtud järeldus. Eeldus, et Hiina teeb otsuseid alati ratsionaalselt ja kaaultletult on pehmelt öeldes mäda.
Jätkuvalt kasutate liiga radikaalseid kuid asjatundmatuid väljendeid. Amatöörlennunduses on gyroplaan üks levinuimaid aparaate. Ja palun tuua mõni link, kus tuuakse välja, et gyro on "madala lennuohutuse ja keeruka juhitavusega aparaat".
Enamus "lendava auto" ideemudeleid baseerub gyroplaanil.
Gyrot saaks ehk täiendada tsiviiltrooni moodi nelja väiksema tiivikuga põhja nurkades, mis stardil gyro mõneks ajaks maast üles tõstaks, et see saaks edasi lennata juba norm rezhiimis.
Gyroplaani suur eelis kopteri ees on lihtsus ja suhteline odavus. Helikopter on tehniliselt keerukas, võimast mootorit nõudev ja kallis lennuvahend. Eestis naljalt helikopterit ei tooda. Güroplaani täitsa vabalt.
Kui militaarselt mõelda, siis gyroplaani oleks mõtet kasutada hulgakesti, see tähendab, et operatsioonis osaleks mitu või mitukümmend gyrot. Sel juhul ei oleks suurt mõtet hakata ühte-kahte alla tulistama, sest laskja tabataks teiste poolt kiiresti.