1. leht 1-st

BE-200 efektiivsusest.

Postitatud: 16 Okt, 2010 21:55
Postitas Lemet
Veidi OT, aga vast huvitab...Eks me mäletame kõik sellesuviseid metsatulekahjusid Venemaal ja naaberriigi suurt puudust kustutusvahenditest. Vaevalt jäi ka kahe silma vahele peaminister Vladimir Putini kenitlemine kustutuslennuki Be-200 komandöriistmel
Pilt
Ja jätkuv kiidulaul tuntud headuses, mille võib kokku võtta tuntutd väljendiga “…не имеет аналогов в мире…”
Prantsuse nädalaajakiri “Air et Cosmos” võttis ilmutada Pjotr Butovski artikli, mis võib ka lugupeetud foorumlastele huvi pakkuda. Artikkel pealkirjaga “Küsimused Be-200 kohta” on pühendatud lennuki, mida kasutati sel suvel suuremõõduliste metsatulekahjude kustutamisel Venemaa keskrajoonides, efektiivsuse analüüsile ning Eriolukordade Ministeeriumi kavatsusele osta täiendavalt kaheksa sedasorti masinat.
Pilt
Nagu märgitakse artikli alguses, osutusid kõik hinnangud turuosa kohta , mida uue amfiiblennuki programmi käivitamisel silmas peeti, ebaõigeteks. Pessimistlike hinnangute kohaselt hinnati turu mahtu Be-200 jaoks ekspertide poolt 400 masina kanti, optimistlike prognooside kohaselt aga 800 lennuki ümber. Siiski osutusid mõlemad numbrid reaalsusest kaugel olevaks. Ühinenud Lennukiehituskorporatsiooni presidendi Aleksei Fedorovi sõnul ei osutunud Be-200 lennundusturul populaarseks. “Hindame maailmaturu mahtu Be-200 jaoks järgmise 15 aasta jooksul 50-70 lennuki suuruseks” arvab praegusel hetkel A. Fedorov.
Välismaalt on lennukit alates 2004 aastast paar korda rentinud Itaalia ja Portugal. Mitmel korral on seda esitletud ka Prantsusmaal, Kreekas ja Saksamaal. Kuigi lennuki väljatöötajad lootsid, et pärast mitmekordseid esitlusi suudetakse masinat maailmaturul realiseerida, ei olnud neil lootustel määratud täituda.
Kui lähtuda Be-200operatiivkasutuse võimalustest, siis põhipuuduseks on sellele lennukile sobivate veevõtukohtade, mida meeskond saaks paakidesse vee varumiseks kasutada, vähesus. Portugalis sai Be-200 kasutada vaid 13 veekogu, samal ajal kui amfiiblennuk “Canadair” sai vett võtta 63 veekogul.
Samal ajal , kui Be-200 tegevustsoonis oli kuni 10 km kaugusel veekogu, suutis vana lennuk heita põlengukoldesse tunni jooksul 69 tonni vett. Sama aja jooksul suutis lennuk CL-215 visata vaid 23 tonni vett,
Pilt
CL-415 aga 27 tonni
Pilt
Žurnaal toob eraldi võetuna näitliku statistika Be-200 ja CL-415 kasutamisest Samaara lähedal toimunud metsatulekahjude kustutamisel. Sealt on näha, et 5 ja 6 augustil viskas üks Be-200 tulekoldesse 60 reisiga 483 tonni vett , s.t. igapäevaselt heideti alla 242 tonni vett. Sealjuures suudeti ühe käiguga mööda veepinda korjata vaid 8 tonni vett, mitte 12, nagu väitsid masina väljatöötajad.
Järgmise kolme päeva jooksul viskasid kaks Itaalia lennukit CL-415 tulest haaratud metsamassiividele kokku alla 1713 tonni vett, sooritades sealjuures 290 väljalendu. Ümber arvestatuna ühe lennuki kohta tuleb välja, et igapäevane veepuistamise norm oli 285 tonni, kusjuures ühe käiguga veepinnal tangiti keskmiselt 5,9 tonni.
Sel kombel, esitades võrdleva analüüsi kokkuvõtted, tuvastas ajakiri, et CL-415, olles oma massi ja gabariitide poolest Be-200 enam kui kaks korda väiksem, osutus kokkuvõttes vene lennukist efektiivsemaks.
Pilt

Postitatud: 17 Okt, 2010 7:24
Postitas Kapten Trumm
Häda algab sellest, et tsiviilkasutuseks on reaktiiv-vesilennuk vähe vale kontseptsioon.

Postitatud: 17 Okt, 2010 10:29
Postitas Lemet
Jäi ka mulle venelaste sedalaadne ponnistus arusaamatuks. Sedasorti lennuk peaks ju põhimõtteliselt olema võimalikult odav pidada, eeldama võimalikult lühikest stardi-maandumisrada(akvatooriumit) ja võimalikult.kiiret veetankide täitmist. Mida kõike BE-200 pole. :dont_know:

Postitatud: 17 Okt, 2010 13:48
Postitas Gideonic
Lemet kirjutas:Jäi ka mulle venelaste sedalaadne ponnistus arusaamatuks. Sedasorti lennuk peaks ju põhimõtteliselt olema võimalikult odav pidada, eeldama võimalikult lühikest stardi-maandumisrada(akvatooriumit) ja võimalikult.kiiret veetankide täitmist. Mida kõike BE-200 pole. :dont_know:
Noh, aga näeb ju seksikam välja ja on maailma suurim !!! :lol:

Postitatud: 17 Okt, 2010 13:54
Postitas Arnold
Maailma suurimate taskuarvutite leiutajalt/tootjalt võib edaspidigi huvitavaid leiutisi oodata :mrgreen:

Postitatud: 18 Okt, 2010 1:54
Postitas krijgsvolk
Da soveršenno pravilno: naša sovetskaja mikroshema, eta samaja krupnaja mikoroshema v mire!..

Postitatud: 18 Okt, 2010 10:30
Postitas asjaajaja
Kas Be-200 võib osutuda efektiivsemaks näiteks siis kui põlenguala jääb võimalikust veevõtukohast (veekogudest) oluliselt kaugemale? Suurel ja laial Venemaal peaks selliseid kohti ikka leiduma. Siis ehk on õigustatud ka reaktiivmootorite kasutamine...

Postitatud: 18 Okt, 2010 10:44
Postitas Arnold
Et veame vett 1000 km? Ja kus vett ei ole? Õige - kõrbes ei ole! Aga seal ei ole millelgi põleda kah :lol:

Postitatud: 18 Okt, 2010 20:14
Postitas asjaajaja
Vee ja kõrbe vahele jäävad veel metsad, põllud ja umbes 1000 kilomeetrit asustatud maad, kus elavad pärismaalased. Ja kui su asula juhtub mõnest suuremast veekogust umbes 600-700 kilomeetri kaugusel olema ning ümberringi stepp põleb, siis on kustutusvett vedava lennuki kiirus üpris oluline näitaja.
Meil siin Eestis ja näiteks ka 1000 järve maal Soomes on kindlasti raske mõista, et kusagil maailmas on sadade kilomeetrite kaupa ilma suuremate veekogudeta maad.

Postitatud: 18 Okt, 2010 21:09
Postitas Lemet
Ja nelja lennukiga (sest niipalju peaks neid venelastel hetkel lennuvõimelisi olema) 1000 km kauguselt steppi kustutama...kaks tundi sinna- kaks tagasi-selleks ajaks on kõik ilmselt maha põlenud. Ei tasu ära. Bombardieriga läheks muidugi kolm tundi...

Postitatud: 18 Okt, 2010 21:15
Postitas Arnold
Venemaal on mõtet kustutada ikka seal, kus mingi vähegi silmatorkavam elutegevus ja kommunikatsioonid paiknevad. Tühja steppi või taigat ei jõua keegi kustutada.