1. leht 2-st

Kriegslokomotive BR-52

Postitatud: 08 Nov, 2010 18:45
Postitas FW Anton
Vahelduseks lennukitele otsustasin kätt proovida ühe veduri mudeli kokkupanekuga. Palatikaaslased on seda osaliselt protseduuritoas näinud aga lõpuks on ta nüüd lõplikult koos. Tegu siis HobbyBossi 1/72 tootega. Detailide viimistlus väga peen aga täpsetest mõõtudest ei peeta lugu - sõrmed/tapid liiga suured ja augud kuhu need minema peavad liiga väiksed. Tuuletiivad vist hiinlaste endi poolt välja mõeldud, vähemalt sellistega pole originaalis neid vedureid toodetud (jätsin panemata). Veduri veorataste kinnitus vähe niru ja vasaku poole sidetiislite sõrmed ei lähe kokku aukudega kuhu nad peavad minema. Norida võiks nii mõnegi asja kallal veel aga tont sellega, kokku ma ta sain.

Ajaloost niipalju, et vedurite ehitust alustati 1942. Tootsid neid siusliselt kõik Saksamaa veduritehased kokku üle 8000 masina. Ehitati neid spetsiaalselt sõja jaoks, mistõttu olid ainult olulised pinnad ja detailid töödeldud, sellega võideti aega ja hoiti kokku raha ning materjali. Leida võib neid tänapäeval pea kõigist Euroopa riikidest, ka Venemaalt. Sibul kahmas suurel hulgal neid vedureid peale sõda endale ning tegi oma laiusele ringi. Piirilinnades (nagu Brest jne) olid osa vedureid ka euro laiusele (teadagi miks). Sõja ajal liikus Tapa depoos 6 BR 52 vedurit, Tallinnas neid polnud. Peale sõda tõi venelane neid suuremal hulgal Eestisse, viimane neist on säilitatud Haapsalu raudteemuusuemis.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 08 Nov, 2010 18:52
Postitas ajaleht993
Ilus töö. Kas värvi alla ka läheb kunagi? Ja kuna juurde kasvu loota on veduritele?

Postitatud: 08 Nov, 2010 18:57
Postitas Bodyguard
Olen ma pime või rumal, kuid minule tundub et jääbki selline hallikas. Dekaalid juba peal jne. Tahab ilmselt kõvasti pesemist saada, vms?

Postitatud: 08 Nov, 2010 23:58
Postitas calico
tore näha selle masina ülevaatust. kavas kunagi isegi selline hankida kui kappi ruumi tekib (yeah right!)

Postitatud: 09 Nov, 2010 7:18
Postitas Hertsog
vedur on kihvt. värvivalik muidu oleks võin olla julgem. tehti ju neid vedureid igasuguses kamuflaažis ning ega ka tavaline kere must/veermik punane poleks ka halb olnud. ja silma riivab ikkagi, nagu vanameistrid ütlevad: käiguosa monotoonsus. kas värvipesu ja tahma lisamist ka plaanis on ?

muidu on kindlasti mahukas töö. ehitatud on puhtalt ja hoolikalt.

P.S. sinna järgi sobiks kindlasti ka mõni samas skaalas raudteekahur ;)

Postitatud: 09 Nov, 2010 8:46
Postitas vaoinas
Ega see värv reaalsuses nii halb polegi, kui pisivedur ilma ekraani vahenduseta inimsilma alla satub. Ekraanil paistab küll halli plastiku tooni, aga tegelikult on päris kobe. Eks see hall tuleb ka vastavalt mõõtkavale heledamaks segada. Mudel on siiski ju 1:72.

Toonimist ehk siin-seal oleks aga vaja küll, kuid siin on jällegi see konks, et mida väiksem mõõtkava, seda kergemalt võib mudeli ära rikkuda. 1:35 standardi järgi poole pisemat mõõtkava toonima asudes võib tulemus kergelt öeldes groteskne saada.

Kullos seda käes keerutades tundus küll fantastiline see väike vedur.

Kristjan

Postitatud: 09 Nov, 2010 8:56
Postitas Blitzkrieg
Sõitsin pühapäeval Haapsalust läbi ja see vedur oligi selline ühtlaselt hall ja puhas. Seega kõik klapib :) . Mudelit vaadates oleme harjunud igatsorti kamodega ja viguritega aga siin peab leppima sellisega nagu see on. Minge külastage Haapsalu linna ja visake siis ka sellele 1:1 vedurile pilk peale :)

Postitatud: 09 Nov, 2010 11:16
Postitas FW Anton
Värv on selline nagu nad tehasest tulid (RAL 7011). See milliseks nad hiljem mäkerdati mind ei huvita. Kõik vajalikud toimingud on veduril tehtud need lihtsalt ei paista fotolt välja kuna välklambi valgus summutab need, midagi lisama enam ei hakka.

Postitatud: 12 Nov, 2010 22:48
Postitas von manstein
Kui pesuvärk on autori nägemuse järgi üleliigne, siis las ta olla. Üldmuljet parandaks suuresti ka mudeli katmine poolläikiva lakiga. Rõhutaks masina "metalset" olemust. Praegu tundub liiga matt.
Muidu väga detailne ja korrektne teostus.

Postitatud: 13 Nov, 2010 1:21
Postitas FW Anton
Seepsee ongi, et ainult tundub. Mudel on kaetud poolläikiva lakiga.

Postitatud: 14 Nov, 2010 12:22
Postitas Joss Metsast
Ega fotoaparaat inimese silma vastu saa, reaalses elus kullos nähtu oli kenam ja sugugi mitte nii plastmassine. Võibolla oleks sellesse halli törtsu valget juurde pidanud segama , oleks skaalaeffekt paremini välja tulnud. Aga see juba pisiasi ja norimine.
Kena pisike vedur, või mis pisike, esimese hooga poleks pakkunudki et 1/72-le, hirmus pirakas tegelikult teine ;)

Postitatud: 15 Nov, 2010 8:36
Postitas fossiil
Nojah, päriselus oli hall ikka hoopis teist karva ja palju realistlikum, kui välguga pildistamine võimaldab. Kuid heleduse poolest oli üsna OK, muidu kisuks vist juba liiga lahjaks

Postitatud: 21 Nov, 2010 18:44
Postitas autoblinda96
Pärnumaal on selline kah olemas(1:1 mõõtkavas).
Lavassaare raudteemuuseumis.

Postitatud: 21 Nov, 2010 19:02
Postitas FW Anton
autoblinda96 kirjutas:Pärnumaal on selline kah olemas(1:1 mõõtkavas).
Lavassaare raudteemuuseumis.
Lavassaares kindlasti sellist ei ole, seal pole laiarööpmelist raudteedki. Üks ja ainus BR 52 vedur Eestis seisab Haapsalus. Lavassaares on Saksa väliraudtee kitsarööpmeline auruvedur HF-110C.

Postitatud: 21 Nov, 2010 19:11
Postitas autoblinda96
Vabandust, minu viga!