NASA AD-1
Postitatud: 25 Jaan, 2011 23:23
Kõige imelikum lennuk, mida kunagi NASA on loonud.

Silmad ei peta, -selle lennuki tiivad on tõepoolest kõveriti ning pööratud kere suhtes 60 kraadi. Lennuaparaat pöördtiivaga (oblique wing) AD-1 (Ames Dryden -1) on kahtlemata üks kõige eriskummalistematest lennumasinatest, mis NASAs kunagi loodi. Aga miks ta selliseks loodi?
Esimene taoline konstruktsioon oli Blohm & Voss P.202, välja töötatud Richard Vogti poolt 1942 aastal.

AD-1 töötati välja ning ehitati Hugh L. Dryden nimelises Drydeni lennu-uurimise keskuses, mis asub Californas, Mojawe kõrbe lääneosas möödunud sajandi 70-ndatel. Insenere huvitas sellise lennuki aerodünaamilised näitajad, samuti selliste konstruktsioonide juhtimisvõtted. Millised olid inseneride eesmärgid? Eeskätt kütuse kokkuhoid. Katsetused NASA aerodünaamilises torus näitasid, et sellise kõvera tiivakonstruktsiooni puhul kulub tänu suurepärastele aerodünaamilistele omadustele helikiirustest suurematel kiirustel poole vähem kütust.

AD-1 projekti raames töötati 70-ndate keskel välja distantsjuhtimisega vähendatud prototüüp. Aga esimene inimese poolt piloteeritav lennuk , mida piloteeris piloot Thomas McMurtry tõusis õhku 1979 aasta 21 detsembril. Kõik töötas. Olles normaalses konfiguratsioonis, tõusis masin õhku. Kiirust kogunud, alustasid tiivad pöörlemist, kuni saavutasid oma optimaalse nurga.

Segasevõitu väljanägemisega lennuk täitis kõik endale pandud tehnilised ülesanded, kuid tema puuduseks oli halb juhitavus alates tiibade pöördest 45 kraadi. Osalt olid selles süüdi ka materjalid, mida lennuki ehitamisel kasutati. Kahjuks edasisi uurimisi läbi ei viidud ning viimast korda tõusis lennuk maast lahti 7 augustil 1982 aastal.
http://www.youtube.com/watch?v=KqZDHBe2 ... r_embedded
http://mixednews.ru/?p=3489

Silmad ei peta, -selle lennuki tiivad on tõepoolest kõveriti ning pööratud kere suhtes 60 kraadi. Lennuaparaat pöördtiivaga (oblique wing) AD-1 (Ames Dryden -1) on kahtlemata üks kõige eriskummalistematest lennumasinatest, mis NASAs kunagi loodi. Aga miks ta selliseks loodi?
Esimene taoline konstruktsioon oli Blohm & Voss P.202, välja töötatud Richard Vogti poolt 1942 aastal.

AD-1 töötati välja ning ehitati Hugh L. Dryden nimelises Drydeni lennu-uurimise keskuses, mis asub Californas, Mojawe kõrbe lääneosas möödunud sajandi 70-ndatel. Insenere huvitas sellise lennuki aerodünaamilised näitajad, samuti selliste konstruktsioonide juhtimisvõtted. Millised olid inseneride eesmärgid? Eeskätt kütuse kokkuhoid. Katsetused NASA aerodünaamilises torus näitasid, et sellise kõvera tiivakonstruktsiooni puhul kulub tänu suurepärastele aerodünaamilistele omadustele helikiirustest suurematel kiirustel poole vähem kütust.

AD-1 projekti raames töötati 70-ndate keskel välja distantsjuhtimisega vähendatud prototüüp. Aga esimene inimese poolt piloteeritav lennuk , mida piloteeris piloot Thomas McMurtry tõusis õhku 1979 aasta 21 detsembril. Kõik töötas. Olles normaalses konfiguratsioonis, tõusis masin õhku. Kiirust kogunud, alustasid tiivad pöörlemist, kuni saavutasid oma optimaalse nurga.

Segasevõitu väljanägemisega lennuk täitis kõik endale pandud tehnilised ülesanded, kuid tema puuduseks oli halb juhitavus alates tiibade pöördest 45 kraadi. Osalt olid selles süüdi ka materjalid, mida lennuki ehitamisel kasutati. Kahjuks edasisi uurimisi läbi ei viidud ning viimast korda tõusis lennuk maast lahti 7 augustil 1982 aastal.
http://www.youtube.com/watch?v=KqZDHBe2 ... r_embedded
http://mixednews.ru/?p=3489