1. leht 1-st

Unimog

Postitatud: 03 Apr, 2011 17:42
Postitas 1661
Tere.
Kas kellelgi on või kust leida Unimog 416 manuaali. Vaja oleks igapäevase hoolduse taset. Kuhu midagi valada, kuskohast taset kontrollida, kuskohast õhust vett eemaldada kus on kummipumpamise kraan jne..... Püüti küll selgeks teha, et ei ole ja ei saa. Ei usu, et igale värskele sõdurile/autojuhile visatakse kätte saksakeelne kapsas kus on kuni kolvirõngaste ja pukside lõtkudeni pikka jahumist ja ei midagi elementaarset.
Tänudega
Toomas

Postitatud: 03 Apr, 2011 22:46
Postitas isakene
Küsi 4x4.ee tegelaste käest, kellelgi ehk ikka on. Ja kui ei ole, on mehed täiesti võimelised ise sellise asja koostama :write:

Postitatud: 04 Apr, 2011 18:46
Postitas hummel
Kahju, et KL-il on küll tehnika, kuid puudub kirjalik materjal perioodilisteks hooldustöödeks.

Ega seal ei ole kindlasti midagi uskumatut, kuid vastav kinnitatud dokumentatsioon peaks organisatsioonis nagu ikka olema.

Oma peaga pakuks välja, et võrrelduna üksuses tehvaga/toimima saaduga võiksid asjad põhimõtteliselt käia järgnevas üldstiilis.

1) EKV autode aastaseks läbisõidupiiranguks on teadaolevalt 6000 km. Kas KL-is sama, ei tea, aga võimalik, et jah.

2) Saksa autodele tehakse perioodilist hoolet 4 tasemena ja see tundub täitsa toimivat. Tasemed on täpselt kirjas Bw hooldusmanuaalides, mis sätestavad hooldused: kuuhooldus (Frist 1), poolaastahooldus, aastahooldus ja 2 aasta hooldus (Frist 4). Lisaks perioodihooldustele on hooldemanuaalis toodud ära konserveerimis- ja dekonserveerimishooldused, kasutuse-eelne, -aegne ja -järgne kontroll-list ning täitekogused.

3) Seoses asjaoluga, et meil on tehnika kasutamine väga ebaühtlane, pole mõtet perioodilist hoolet päris kalendrilõikesse panna ja nii peaks saksmannide manuaali töid järgides toimima järgmised aastast läbisõidupiirangut arvestavad hooldustasemed:
- TH-1 iga 500 km järel. Näiteks niplite ja liigendite määrimised, kondentside väljalaskmised, üldine kontroll. Kasutaja tavatase.
- TH-2 iga 3000 km järel. Sisaldab ka TH-1. Näiteks põhjalikum määrmine-õlitamine ja kontroll. Kasutaja peaks manuaali abiga ja spetsialisti näpunäiteid järgides hakkama saama.
- TH-3 iga 6000 km järel, kuid vähemalt kord aastas, kui masin on olnud kasutusel. Sisaldab ka TH-2, TH-1. Näiteks mootori õlivahetus.
- TH-4 iga 12000 km järel, kuid vähemalt kord 2 aasta tagant, kui masin on olnud kasutusel. Sisaldab ka TH-1, TH-2, TH-3. Näiteks jahutusvedeliku vahetus, sillaõlide vahetus, õhufiltri vahetus.

Loomulikult ei saa kõiki päris ühe puuga võtta ja selleks peaks igal masinal olema korralik hooldusjuhend (tööde nimistu, koguste ja vajadusel ka skeemidega), aga need oleks nagu läbivamad märksõnad. Mersu 250 GD-le näiteks pole 1. taset ette nähtudki ja UNIMOG 1300 -l on 1. taseme tööde/kontrollide listis vaid paar asja. MAN seerial on aga igal tasemel mitu lehekülge loetelu. Kõik läbi mõeldud.
Tegelikult peaks olema veel üks hooldetööde tase, mis hõlmaks piduriklotse, rihmasid vms, mida vaja vahetada harvem. Samuti peaks TH-1 tegema ka pärast iga tõsisemat maastikusõitu.

Endastmõista peaks olema militaarorganisatsiooni masinal veel hooldusraamat, kuhu saab nähtud vaeva kohta kõik kasulised andmed kenaste sisse kanda. :wink:

Küllap see MBU 416 hooldemanuaal on ka kusagil KL-is olemas. Võimalik, et oli iga autoga kaasas, aga kuna keegi "ei mõistnud seda keelt", äkki visati enamus minema (selmet tellida tõlge ja jagada kasutamiseks?).
Aga 4x4.ee tipptehnofriigid oskavad kindlasti ise ka tööd kirja ja eri tasemetesegi panna. :D

Postitatud: 04 Apr, 2011 21:33
Postitas 1661
Tere.
Härrad ohvitserid.
Ma olen võimeline kõik need saksakeelsed manuaalid mälupulgalt ENDALE ära tõlkima. Aga ma ei usu, et EV, kus peaks olema umbes kolm- kuni nelisada samasugust masinat kaitseväes, ei ole seda juba tehtud. Lihtsalt see inf ei liigu.
Miks ma pean endale jalgratast leiutama?
N Liidu lennuväes seisis kapten kõrval ja õpetas- natike vasakule, tunned kahte pistikut, nüüd edasi, vasakul on kaitsmed, veel edasi ,tunned näppude all lüliteid, neid ei puutu,nüüd keera käsi ringi ja keera see kuradima läbipõlend kaitse välja. Ma olin õlani MIG-21 sparka esiratta taguses teenindusluugis sees. Praeguseni leiaks /vist/ kätte selle neetud kaitsme.
Kes teab, see on vait, kellel kirjas, see veel rohkem!
Olen näinud oma eelmises töökohas irvitavaid kolleege-ah sina veel ei teagi selle sideavarii põhjust, meie juba ammu teame. Aga me ei ole edasi ka öelnud.
Otsin lihtsalt igapäevast manuaali. Kuhu valada,kust välja lasta, palju peab olema?
Toomas

PS. Oma esindusmootorratta BMW R-12 Wermacht andmed on ilma saksa keelt oskamata peas.
Toomas

Postitatud: 04 Apr, 2011 22:13
Postitas hummel
EKV arsenalis ei ole üldiselt olnud UNIMOG 416 tüüpi masinaid. Neid sai KL Taanist avalikel andmetel alla 100. Väga võimalik, et mõni üksik on isegi EKV-s varem kunagi olnud (Taani abi?). Muidu on seal jah hulgi 1300 (435) ja paar 3000 või 5000 ja olid 404S. 1300 kohta on tõlgitud kasutusjuhend ja hooldejuhend. Nende masinate ehitus on aga minumeelest erinev 416 omast.

Postitatud: 04 Apr, 2011 22:28
Postitas 1661
Selge.
Tuleb mõned õhtud kodutööd teda.
Toomas.

Postitatud: 05 Apr, 2011 11:18
Postitas Tiam

Postitatud: 06 Apr, 2011 22:02
Postitas 1661
Muidugi oleks!
Aga oma tervise huvides ma pealikule ei räägi.
Toomas.