Kahju, et KL-il on küll tehnika, kuid puudub kirjalik materjal perioodilisteks hooldustöödeks.
Ega seal ei ole kindlasti midagi uskumatut, kuid vastav kinnitatud dokumentatsioon peaks organisatsioonis nagu ikka olema.
Oma peaga pakuks välja, et võrrelduna üksuses tehvaga/toimima saaduga võiksid asjad põhimõtteliselt käia järgnevas üldstiilis.
1) EKV autode aastaseks läbisõidupiiranguks on teadaolevalt 6000 km. Kas KL-is sama, ei tea, aga võimalik, et jah.
2) Saksa autodele tehakse perioodilist hoolet 4 tasemena ja see tundub täitsa toimivat. Tasemed on täpselt kirjas Bw hooldusmanuaalides, mis sätestavad hooldused: kuuhooldus (Frist 1), poolaastahooldus, aastahooldus ja 2 aasta hooldus (Frist 4). Lisaks perioodihooldustele on hooldemanuaalis toodud ära konserveerimis- ja dekonserveerimishooldused, kasutuse-eelne, -aegne ja -järgne kontroll-list ning täitekogused.
3) Seoses asjaoluga, et meil on tehnika kasutamine väga ebaühtlane, pole mõtet perioodilist hoolet päris kalendrilõikesse panna ja nii peaks saksmannide manuaali töid järgides toimima järgmised aastast läbisõidupiirangut arvestavad hooldustasemed:
- TH-1 iga 500 km järel. Näiteks niplite ja liigendite määrimised, kondentside väljalaskmised, üldine kontroll. Kasutaja tavatase.
- TH-2 iga 3000 km järel. Sisaldab ka TH-1. Näiteks põhjalikum määrmine-õlitamine ja kontroll. Kasutaja peaks manuaali abiga ja spetsialisti näpunäiteid järgides hakkama saama.
- TH-3 iga 6000 km järel, kuid vähemalt kord aastas, kui masin on olnud kasutusel. Sisaldab ka TH-2, TH-1. Näiteks mootori õlivahetus.
- TH-4 iga 12000 km järel, kuid vähemalt kord 2 aasta tagant, kui masin on olnud kasutusel. Sisaldab ka TH-1, TH-2, TH-3. Näiteks jahutusvedeliku vahetus, sillaõlide vahetus, õhufiltri vahetus.
Loomulikult ei saa kõiki päris ühe puuga võtta ja selleks peaks igal masinal olema korralik hooldusjuhend (tööde nimistu, koguste ja vajadusel ka skeemidega), aga need oleks nagu läbivamad märksõnad. Mersu 250 GD-le näiteks pole 1. taset ette nähtudki ja UNIMOG 1300 -l on 1. taseme tööde/kontrollide listis vaid paar asja. MAN seerial on aga igal tasemel mitu lehekülge loetelu. Kõik läbi mõeldud.
Tegelikult peaks olema veel üks hooldetööde tase, mis hõlmaks piduriklotse, rihmasid vms, mida vaja vahetada harvem. Samuti peaks TH-1 tegema ka pärast iga tõsisemat maastikusõitu.
Endastmõista peaks olema militaarorganisatsiooni masinal veel hooldusraamat, kuhu saab nähtud vaeva kohta kõik kasulised andmed kenaste sisse kanda.
Küllap see MBU 416 hooldemanuaal on ka kusagil KL-is olemas. Võimalik, et oli iga autoga kaasas, aga kuna keegi "ei mõistnud seda keelt", äkki visati enamus minema (selmet tellida tõlge ja jagada kasutamiseks?).
Aga 4x4.ee tipptehnofriigid oskavad kindlasti ise ka tööd kirja ja eri tasemetesegi panna.
