Helikopterid
Re: Helikopterid
Tohtrid on nagunii haiglas valves ju. Praegugi istub kopterisse reanimobiili brigaad sisse.
Re: Helikopterid
Ega ei istu. Brigaadid on praegu valdavalt hõivatud, helikopterite jaoks tuleb uued brigaadid komplekteerida. Kui sedasorti teenust igapäevaselt pakkuda plaanitakse. Muideks- mujal maailmas on kopterimeeskonnad parameediku kutsega, et mitte ilmaasjata brigaade kaasa lohistada. Nagu öeldud- kallis lõbu.Crispy kirjutas:Tohtrid on nagunii haiglas valves ju. Praegugi istub kopterisse reanimobiili brigaad sisse.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Helikopterid
100% kirjutan alla - kallis ta on. Medikopteri teenus on mõeldud eelkõige piirkondadele, kus suured vahemaad ning abi kohale jõudmine muude vahenditega väga aeganõudev või võimatu.Lemet kirjutas: Ega ei istu. Brigaadid on praegu valdavalt hõivatud, helikopterite jaoks tuleb uued brigaadid komplekteerida. Kui sedasorti teenust igapäevaselt pakkuda plaanitakse. Muideks- mujal maailmas on kopterimeeskonnad parameediku kutsega, et mitte ilmaasjata brigaade kaasa lohistada. Nagu öeldud- kallis lõbu.
Täna, kus igapäevaselt korjame raha laste operatsioonide jaoks välismaal, tundub kogu see kopteribusiness priiskamisena.
3 kopteriga suudab PPA täna tagada selle, et vähemalt üks oleks suvalisel hetkel töövalmis. Kuid on tulnud ette ka hetki, kus kõik 3 olemasolevat on remondis. Lisaks tehnilistele probleeemidele oli suuri väljakutseid ka mehitamisega.
Samaga peaks arvestama ka 3 lisanduvaga - reaalselt oleks üks varnast võtta. 24/7 valveks vaja vähemalt 3-4 meeskonda kopteri kohta + kohapealne hooldusvõimekus (nt Saaremaal?)
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Helikopterid
Hetkel pidada tulema meeskonnad töövälisel ajal toimuva häire korral kodust välja. St seal kopteriangaaris inimesed pidevalt ei ela.Üpris kahtlane. Kas ei saa reageerimisaeg suurt erinema praegusest või läheb selle süsteemi ülevalpidamine üüratult kalliks. Vähemalt 12 meeskonda pluss tohtrid hoida 24/7/365 valmisolekus- üpris kallis lõbu. Olukorras, kus iga miljoni ümber kraaklemine käib,
Rääkides valmisolekust, siis Mustamäelt lennujaama alla 15 min ei pressi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Helikopterid
Seda valmisolekuteemat on siin ju pikalt lahatud. Ja et Tallinnas kella 8.30 paiku või 16.00 näiteks Viimsist või Paljassaarest 10-15 minutiga lennujaama jõuab, ei kõla jah tõsiseltvõetavalt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Helikopterid
Leedukad müüvad ühte oma piirivalve helikopterit. Esimene oksjon kukkus vist läbi. Hind 2,76 miljonit.
https://www.15min.lt/verslas/naujiena/k ... 73-1373756
Soovitakse ühtlustada masinaparki ja seetõttu müüakse EC145 tüüpi helikopter maha ja hangitakse asemele H135.
https://www.15min.lt/verslas/naujiena/k ... 73-1373756
Soovitakse ühtlustada masinaparki ja seetõttu müüakse EC145 tüüpi helikopter maha ja hangitakse asemele H135.
Re: Helikopterid
Kuna kolme kiirabikopteri hange on eelarves sees, uuriksin foorumikaaslastelt mis nende hinnangul optimaalseim masin oleks?
Re: Helikopterid
Augusta Westland 109 Power Grand
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Helikopterid
Miks mitte mõni Airbusi omadest?
Re: Helikopterid
Ühe tootja kaup oleks õhukese rahakoti puhul pikemas perspektiivis vast parem?
Re: Helikopterid
Seda kindlasti.
Ma mõtlesin, et äkki on Kulibinil veel mõni muu põhjendus.
Ma mõtlesin, et äkki on Kulibinil veel mõni muu põhjendus.
Re: Helikopterid
Netis pilte sirvides jäi mulje, et enamasti on kiirabikopterid mitte ratastel vaid jalgadega mudelid. Ilmselt siis kindlam maanduda kahtlastele põldudele, et sisse ei vajuks?
Muidu ega pole mõtet väga jalgratast leiutada. Tuleb lihtsalt vaadata mida kasutatakse Saksas-Rootsis-Soomes-Poolas ning meile sarnased valida. Nagunii on EU rahadega valikus vaid Airbus (Eurocopter) ja Leonardo (AW).
Mudelitest rääkides siis ilmselt kas AW109/139 või EC135/145/155.
Muidu ega pole mõtet väga jalgratast leiutada. Tuleb lihtsalt vaadata mida kasutatakse Saksas-Rootsis-Soomes-Poolas ning meile sarnased valida. Nagunii on EU rahadega valikus vaid Airbus (Eurocopter) ja Leonardo (AW).
Mudelitest rääkides siis ilmselt kas AW109/139 või EC135/145/155.
Re: Helikopterid
Lähimatest rootslased võtsid kasutusele peale meid ka Agustasta Westland AW-139 mudelid, vist oli 7 tükki ja samuti SAR -i. Kiirabiteenusega on vist ka sihuke asi, et näiteks Rootsis pakuvad kiirabiteenust(võimalik, et osaliselt) ka erafirmad. Kas polnud üks vähemalt Lufthansa oma? Kallis see lõbu on, aga kas oleks selline variant ka Eestis mõeldav? Ilma riigipoolse dotatsioonita vast mitte.
Re: Helikopterid
Kiirabikopterite maandumisest veel niipalju, et minu teada ei oma telik (suusk või ratas) suurt tähtsust, sest suvalisele põllulapile või heinamaale nad nagunii maha ei tule, seal on suur probleem pinna tasasus ja maapinna kandevõime. Näiteks haiglate juures on maandusmisplatsid ja vajadusel saab sellise platsi ka igal suuremal parkimisplatsil tekitada. Oluline on, et teemat tundev inimene on koha enne üle kontrollinud ja seal ei ole näiteks puid, juhtmeid või poste, mille otsa kopter võiks takerduda ja kogu täiega alla kukkuda.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Helikopterid
Rattaid kasutatakse kopteril siis, kui see peab omal jalal suutma ruleerida.
Suuskadega kopteril on selleks vaja vastavaid abivahendeid.
Kuna meil asuvad kopterid Tallinna lennujaamas, kus nad asuvad angaaris, aga häire korral peavad sõitma ise stardiplatsile, vahest seepärast taolised valikud.
Muidugi sissetõmmatav telik ise on üks maksumust ja hoolduskulukust lisav asi, "suusad" on siin suhteliselt hooldevabad.
Ega sel muud põhjust pole kui õhutakistuse vähendamine.
Suuskadega kopteril on selleks vaja vastavaid abivahendeid.
Kuna meil asuvad kopterid Tallinna lennujaamas, kus nad asuvad angaaris, aga häire korral peavad sõitma ise stardiplatsile, vahest seepärast taolised valikud.
Muidugi sissetõmmatav telik ise on üks maksumust ja hoolduskulukust lisav asi, "suusad" on siin suhteliselt hooldevabad.
Ega sel muud põhjust pole kui õhutakistuse vähendamine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist