Helikopterid
Re: Helikopterid
Netis pilte sirvides jäi mulje, et enamasti on kiirabikopterid mitte ratastel vaid jalgadega mudelid. Ilmselt siis kindlam maanduda kahtlastele põldudele, et sisse ei vajuks?
Muidu ega pole mõtet väga jalgratast leiutada. Tuleb lihtsalt vaadata mida kasutatakse Saksas-Rootsis-Soomes-Poolas ning meile sarnased valida. Nagunii on EU rahadega valikus vaid Airbus (Eurocopter) ja Leonardo (AW).
Mudelitest rääkides siis ilmselt kas AW109/139 või EC135/145/155.
Muidu ega pole mõtet väga jalgratast leiutada. Tuleb lihtsalt vaadata mida kasutatakse Saksas-Rootsis-Soomes-Poolas ning meile sarnased valida. Nagunii on EU rahadega valikus vaid Airbus (Eurocopter) ja Leonardo (AW).
Mudelitest rääkides siis ilmselt kas AW109/139 või EC135/145/155.
Re: Helikopterid
Lähimatest rootslased võtsid kasutusele peale meid ka Agustasta Westland AW-139 mudelid, vist oli 7 tükki ja samuti SAR -i. Kiirabiteenusega on vist ka sihuke asi, et näiteks Rootsis pakuvad kiirabiteenust(võimalik, et osaliselt) ka erafirmad. Kas polnud üks vähemalt Lufthansa oma? Kallis see lõbu on, aga kas oleks selline variant ka Eestis mõeldav? Ilma riigipoolse dotatsioonita vast mitte.
Re: Helikopterid
Kiirabikopterite maandumisest veel niipalju, et minu teada ei oma telik (suusk või ratas) suurt tähtsust, sest suvalisele põllulapile või heinamaale nad nagunii maha ei tule, seal on suur probleem pinna tasasus ja maapinna kandevõime. Näiteks haiglate juures on maandusmisplatsid ja vajadusel saab sellise platsi ka igal suuremal parkimisplatsil tekitada. Oluline on, et teemat tundev inimene on koha enne üle kontrollinud ja seal ei ole näiteks puid, juhtmeid või poste, mille otsa kopter võiks takerduda ja kogu täiega alla kukkuda.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Helikopterid
Rattaid kasutatakse kopteril siis, kui see peab omal jalal suutma ruleerida.
Suuskadega kopteril on selleks vaja vastavaid abivahendeid.
Kuna meil asuvad kopterid Tallinna lennujaamas, kus nad asuvad angaaris, aga häire korral peavad sõitma ise stardiplatsile, vahest seepärast taolised valikud.
Muidugi sissetõmmatav telik ise on üks maksumust ja hoolduskulukust lisav asi, "suusad" on siin suhteliselt hooldevabad.
Ega sel muud põhjust pole kui õhutakistuse vähendamine.
Suuskadega kopteril on selleks vaja vastavaid abivahendeid.
Kuna meil asuvad kopterid Tallinna lennujaamas, kus nad asuvad angaaris, aga häire korral peavad sõitma ise stardiplatsile, vahest seepärast taolised valikud.
Muidugi sissetõmmatav telik ise on üks maksumust ja hoolduskulukust lisav asi, "suusad" on siin suhteliselt hooldevabad.
Ega sel muud põhjust pole kui õhutakistuse vähendamine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Helikopterid
Kuressaare ja Kärdla haigla juurde maandumisplatsid alles sel aastal ehitati ja vähemalt Kuressaare puhul kopter nn põllule haigla taga varem maanduski. Meie kopterimeeskond praktiseerib varianti, kus enne rataste maha panekut tundmatu pinnase puhul, jäetakse kopter veidi maapinnast "rippu" ning kolmas meeskonnaliige hüppab maapinnale ja vaatab-hindab-kombib kiirelt pinnase sobilikkust maandumiseks. Olen seda ka reaalselt näinud.
Re: Helikopterid
Kolme aasta tagune artikkel
Kui pisikeste ratastega kopter ei saa maanduda pehme pinnasega kohtades, siis tähendab, et on lahendusi, millega saab pehme pinnasega kohtadesse maanduda.
Artiklis väljatoodud kiirabikopterid on kõik suusaga. Ja välja on toodud ka igapäeva kulud.
https://www.postimees.ee/4185635/kogenu ... ma-kopteriKaitseväes töötav ja Afganistanis meditsiinilise evakuatsiooni kopteri piloodina missioonil olnud mees tõi näite, et praegu politsei- ja piirivalveameti lennusalga kasutus olevad kolm Augusta kopterit on päästetöödeks liiga väiksed, samas piiripatrulli või kiirabilendudeks liiga suured. Ka ei saa pisikeste ratastega päästekopterid maanduda paljudes kohtades, näiteks pehme pinnasega aladel, saartel aga pole kopteri maandumiseks sageli piisavalt ruumi.
Kui pisikeste ratastega kopter ei saa maanduda pehme pinnasega kohtades, siis tähendab, et on lahendusi, millega saab pehme pinnasega kohtadesse maanduda.
Artiklis väljatoodud kiirabikopterid on kõik suusaga. Ja välja on toodud ka igapäeva kulud.
Viimati muutis wudu, 15 Dets, 2020 16:23, muudetud 1 kord kokku.
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Re: Helikopterid
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Re: Helikopterid
Kirs kirjeldas väga hästi, kuidas käib maandumisplatsi kontrollimine tundmatus kohas - kui pinnaltpäästja ikkagi kopterilt maandudes poolest põlvest savisse vajub, siis ei maandu sinna keegi. Kuressaare haigla juures ja muudes vastavates regulaarselt käidavates kohtades kasutatav maandumisala on kindlasti korduvalt kontrollitud ja ehk ka korrashoitud. Isegi asfaldist plats tasub aegajalt üle vaadata, vahel võib pinnasevesi kruusa minema uhtuda ja siis vajub tühja koha pealt sisse.
Re: Helikopterid
Pigem AW119Kx või H135. Ülejäänud on liialt suured pelgalt selle ülesande jaoks.Mudelitest rääkides siis ilmselt kas AW109/139 või EC135/145/155.
Isiklikult arvan muidugi, et võiks ühe AW139 juurde hankida. See tagaks olemasoleva salga pideva valmisoleku ning oleks palju mitmeotstarbelisem - võimaldades ka tuletõrje ülesannetes osaleda. Väiksematel helikopteritel pole lihtsalt kandevõimet ja ühe (minu arust suhteliselt marginaalse) ülesande täitmiseks kolm helikopterit osta on overkill.
Re: Helikopterid
Tuletõrjet tehakse ka praegu peamiselt metsa-rabapõlengutel nn veekotiga.
Re: Helikopterid
Kopteripilootide endi arvates ei olnud see AW139 meie jaoks toona siiski päris õige valik.
«Kui Vene tehnika vahetati Augusta päästekopteri vastu, siis üritati leida masin, mis teeks kõike. Aga lennunduses ei ole nii, et üks asi teeb kõike ja teeb seda hästi,» rääkis kogenud kopteripiloot Martin Noorsalu MTÜ Eesti Kiirabikopterist.
Kaitseväes töötav ja Afganistanis meditsiinilise evakuatsiooni kopteri piloodina missioonil olnud mees tõi näite, et praegu politsei- ja piirivalveameti lennusalga kasutus olevad kolm Augusta kopterit on päästetöödeks liiga väiksed, samas piiripatrulli või kiirabilendudeks liiga suured. Ka ei saa pisikeste ratastega päästekopterid maanduda paljudes kohtades, näiteks pehme pinnasega aladel, saartel aga pole kopteri maandumiseks sageli piisavalt ruumi.
Eestiga samal ajal soetas Euroopa Liidu toel endale uued kopterid ka Leedu. Kui Eestisse osteti kolm ühesugust kopterit, siis Leedus osteti kaks väikest kopterit, kaks kiirabikopterit ja üks suurem kopter. «Nemad majandavad väga kuluefektiivselt – kui on vaja patrullida, siis läheb välja väike kopter. Aga meil on kolm suurt masinat, mis peaks tegema kõike, aga ei tee midagi hästi,» sõnas Noorsalu.
Nüüd, kus kõne all on veel ühe päästekopteri soetamine, ei pea Noorsalu seda põhjendatuks, sest Augusta on liiga suur ja kallis. «Seda kopterit kasutatakse politsei- ja kiirabilendudeks vaid väga rikastes riikides, näiteks USAs Marylandis, kus meie nendega lendasime,» lisas ta.
Re: Helikopterid
Nu nende kopteripilootide arvates on vist ainuõige Airbus, sest nende FB vaadates nagu muud kopterit kiirabilendudeks ei eksisteerikski. Huvitav oleks muidugi teada, mida PPA Lennusalk-kopteripiloodid ise praegustest kopteritest arvavad.
Lätlased millalgi peale meid soetasid kaks, väiksemat AW109 mudelit.
Lätlased millalgi peale meid soetasid kaks, väiksemat AW109 mudelit.
Re: Helikopterid
Võibolla tõesti, aga kas ei või siin olla ka teatav annus seda, et kui oled õppinud lendama ning teeninud Black Hawkil siis millegi vähema pulti istumine on nagu AMG Mercedese roolist Octavia rooli istumine, et tsipake kriibib eneseuhkust?paalberg kirjutas:Kopteripilootide endi arvates ei olnud see AW139 meie jaoks toona siiski päris õige valik.
«Kui Vene tehnika vahetati Augusta päästekopteri vastu, siis üritati leida masin, mis teeks kõike. Aga lennunduses ei ole nii, et üks asi teeb kõike ja teeb seda hästi,» rääkis kogenud kopteripiloot Martin Noorsalu MTÜ Eesti Kiirabikopterist.
Kaitseväes töötav ja Afganistanis meditsiinilise evakuatsiooni kopteri piloodina missioonil olnud mees tõi näite, et praegu politsei- ja piirivalveameti lennusalga kasutus olevad kolm Augusta kopterit on päästetöödeks liiga väiksed, samas piiripatrulli või kiirabilendudeks liiga suured. Ka ei saa pisikeste ratastega päästekopterid maanduda paljudes kohtades, näiteks pehme pinnasega aladel, saartel aga pole kopteri maandumiseks sageli piisavalt ruumi.
...
Re: Helikopterid
Eks igaüks kiida ikka enese lemmikut...
Re: Helikopterid
Vee tassimiseks on vaja kandevõimet, mis väiksematel kopteritel on üsna tühine. Lisaks on neil koormaga palju väiksem ulatus kui suurematel helikopteritel.Tuletõrjet tehakse ka praegu peamiselt metsa-rabapõlengutel nn veekotiga.
Leedu on tegelikult otsustanud oma lennusalka standardiseerida ning see (veidi) suurem helikopter müüakse maha, asemele hangitakse väiksem. Samas Leeduga pole meil mõtet end võrrelda, sest neil on lisaks nendele väiksematele ka kolm keskmise suurusega helikopterit ja juurde hangitakse veel neli Black Hawki. Ehk siis valdavalt saavad neil olema ikkagi suuremad mitmeotstarbelised helikopterid.Eestiga samal ajal soetas Euroopa Liidu toel endale uued kopterid ka Leedu. Kui Eestisse osteti kolm ühesugust kopterit, siis Leedus osteti kaks väikest kopterit, kaks kiirabikopterit ja üks suurem kopter. «Nemad majandavad väga kuluefektiivselt – kui on vaja patrullida, siis läheb välja väike kopter. Aga meil on kolm suurt masinat, mis peaks tegema kõike, aga ei tee midagi hästi,» sõnas Noorsalu.
Ma ei tea kas meie poolt valitud helikopteri mudel oli õige, kuid ma arvan, et suurus oli küll üsna paras. Meil lihtsalt pole raha, et tervet eskadrilli erinevaid lennuvahendeid ülal pidada. Seetõttu peab iga olemasolev vahend võimalikult mitmekesine olema. Praegune lennusalga tehnikapark tundub minu jaoks üsna optimaalne olevat. Milleks veel mingeid eraldi kiirabikoptereid vaja on (ja veel kolm tükki!), seda ma ei mõista.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist