Tsiviilmaasturi taktikaliseks tegevuseks ettevalmistamine
Tsiviilmaasturi taktikaliseks tegevuseks ettevalmistamine
Ikka kui jutt läheb kaitsejõudude tehnikavähesusele, mainib keegi rekvireerimise võimalust. Mida vähem on võimalikul üksusel tegemist kuulsusrikka esimese brigaadiga, seda sagedamini. Et Kevadtormil torkas silma maasturite puudus, siis sai vaadatud, et mida meil õigupoolest rekvireerida on. Arvestades, et üksuse piires võiks maasturid olla enam vähem sarnased (sama tootja/toode) siis ooleks ilmselt mõistlik vaadata masinaid, mida on palju. Tartus hetkel pakkumises olevatest maastureist viiendik on Jeep Cherokeed ja teine viiendik Opel Fronterad. Kuidas oleks neid kõige mõistlikum võimalikult kiirelt taktikaliseks kasutamiseks ette valmistada? Esimese asjana tuleb pähe kere mattroheliseks/-halliks/-pruuniks võõpamine ja maastikule sobivamad rehvid. Veljed samamoodi (helkivate alumiiniumvelgedega metsavahele vist ei läheks). Mis veel? Uste eemaldamine, tagumiste akende ülevärvimine või hoopiski eemaldamine, veekindlad istmekatted?
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Täpselt. Moondamise-maskeerimise eesmärk on ikka võimalikult vähe "välja paista" ja tausta sulanduda. Pakun, et ülejala nato-roheliseks võõbatud maastur paistab siin tunduvalt rohkem silma (st. äratab kahtlust) kui tsiviilvärvi masin. Ja kuna valdav enamus maastureid on meil nii-ehk-naa suht tagasihoidliku värvi (rahvuslik eripära vist ), valgeid või kärtspunaseid nagu väga silma ei torka, niiet las jääda nagu on. Rehvirõhud paika, veenduda et vedelikud normis, mehed peale ja tuld!TTA kirjutas:Arvatavasti nö. "igaks juhuks" ei rekvireerita midagi. Seega on tõenäoliselt piisavalt tuli takus et mingeid ettevalmistusi süsteemselt ei jõuagi teha. Hea kui värvidagi jõuab.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40168
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Ma arvan, et statistikas on "juhtiv maastur" hoopis Honda CR-V
Olen üsna kindel, et Gaz-53 ületab oma läbivuselt enamikke linnamaastureid. Eriti kui oleks kalluri versioon, see on üsna paksust rauast kasti ja kõrgete portedega, mis annab vähe kaitset ka. Mul oli vanaisa kolhoosiajal Gaz-53 juht, sai küllalt ka ülesküntud põlde pidi kaasa sõidetud. Hea näide on väetisekülvikud, mis olid Zil-130 baasil, mis said taha võimsamad rehvid ning sõitsid küll.
Lisaks näitab Iraagi kogemus lahtises kastis suuremat ellujäämise tõenäosust kuskile lõhkekeha lähedusse sattudes (Unimog) kui plekist kinnises karbis (Hummer). Samas 0.8 mm külmvaltsplekk katusel ei taga kaitset isegi külgede eest.
Mina panustaks vene kaheteljelistele porte- ja kallurautodele.
Lääne 4x2 vms tsiviilveokad ei päde maastikul absoluutselt, väike kliirents, asfaldirehvid, suur mass jne.
Muidugi tuleb enne rekvisitsiooni mõelda teemal "hearts and minds", eriti kui sissivõitlus perspektiivis on. Juba Mao Zedong ütles, et elanikkonnalt ei tohi vägisi nõelagi võtta.
Olen üsna kindel, et Gaz-53 ületab oma läbivuselt enamikke linnamaastureid. Eriti kui oleks kalluri versioon, see on üsna paksust rauast kasti ja kõrgete portedega, mis annab vähe kaitset ka. Mul oli vanaisa kolhoosiajal Gaz-53 juht, sai küllalt ka ülesküntud põlde pidi kaasa sõidetud. Hea näide on väetisekülvikud, mis olid Zil-130 baasil, mis said taha võimsamad rehvid ning sõitsid küll.
Lisaks näitab Iraagi kogemus lahtises kastis suuremat ellujäämise tõenäosust kuskile lõhkekeha lähedusse sattudes (Unimog) kui plekist kinnises karbis (Hummer). Samas 0.8 mm külmvaltsplekk katusel ei taga kaitset isegi külgede eest.
Mina panustaks vene kaheteljelistele porte- ja kallurautodele.
Lääne 4x2 vms tsiviilveokad ei päde maastikul absoluutselt, väike kliirents, asfaldirehvid, suur mass jne.
Muidugi tuleb enne rekvisitsiooni mõelda teemal "hearts and minds", eriti kui sissivõitlus perspektiivis on. Juba Mao Zedong ütles, et elanikkonnalt ei tohi vägisi nõelagi võtta.
Viimati muutis Kapten Trumm, 25 Mai, 2011 9:09, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Cherokeel on esisilla ehitus selline, et peale korralikumat tiiru maastikul sellega enam eriti kuhugi ei sõida. Kõige madalam punkt põhja all on roolivarras ja selle leevendusamort. Üks mis tuleb kindlasti teha, on õhuvõtu kõrgemale viimine, kasvõi painduva voolikuga. Uste eest ära võtmisega on nii ja naa, ühtepidi on nad takistuseks, kuid teistpidi ei pea ennast autos küünte ja hammastega kinni hoidma.
sitt päev, kellele kurdad
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40168
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Mul on välja uuritud, kuskohast saada paar Gaz- tüüpi "taktikalist veokit" ja need võetakse sealt enne kui ükski KRK komisjon kohale jõuab. Ei hakka ootama, millal ülevaltpoolt taevamannat tuleb, hearts and minds on tagatud (firma auto).
Kui kaka ventilaatorisse lendab, siis jagunevad nagunii mängus osalejad "the quick and the dead".
Minuarust võiks Eestis raskeveokimaks olla soodustusega neile, kes tellivad kastiauto, mis on värvitud mattroheliseks. Tehasel on suht savi, mis värvi tellitav auto värvida, ettevõtjad hoiaks raha kokku ja vajadusel oleks kohe võtta.
Kui kaka ventilaatorisse lendab, siis jagunevad nagunii mängus osalejad "the quick and the dead".
Minuarust võiks Eestis raskeveokimaks olla soodustusega neile, kes tellivad kastiauto, mis on värvitud mattroheliseks. Tehasel on suht savi, mis värvi tellitav auto värvida, ettevõtjad hoiaks raha kokku ja vajadusel oleks kohe võtta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40168
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
kordus
Viimati muutis Kapten Trumm, 25 Mai, 2011 9:21, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Ega sa ei võtagi... korjad sadamate territooriumile ja lennuvälja parkimisplatsile jäetud kobedamad sõidukid kokku ja nii onKapten Trumm kirjutas:Muidugi tuleb enne rekvisitsiooni mõelda teemal "hearts and minds", eriti kui sissivõitlus perspektiivis on. Juba Mao Zedong ütles, et elanikkonnalt ei tohi vägisi nõelagi võtta.
Kui lisaks sissidele ja võitlusgruppidele hakkab näiteks Lõuna-Eesti ruumis opereerima suurusjärgus 25-30 kergejalaväepataljoni, siis need vajavad tuhatkond maasturit. Paari kättesaadava Gasi/Uazi teadmisest üksi ei piisa. Ei saa ju garanteerida, et just nende konkreetsete masinate teadjaid rohkem ei ole. Lisaks liiguvad vähemast pooled maastureist üsna tihti grupiti (luurerühmad, TT-rühmad). Hea oleks, kui need oleks esmalt hoolduse tagamiseks võimalikult sarnased (ei saa lähtuda ainult paremast maastikuläbivusest) ja teisalt ikkagi metsaalla ärapeidetavad. Vastasel juhul võiks hakata nimetet pataljone otsima rõõmsavärviliste maasturite koondumisalade järgi (kaheksa metsavahele pargitud Cherokeed oleks hea märk läheduses tegutsevast luurerühmast).
Kiire ülevärvimine erksamat tooni masinate puhul, akende kinnikatmine, võrgutamine ja oksastamine oleks suht paratamatu hädavajadus. Uste äravõtmist ei nimetanud ma mitte ainult kiire väljumise vajadust silmas pidades, vaid ka masina maskeerimise otstarbeks nö "hõredamaks" tegemiseks. Vähemasti minu silma jaoks on maastikul läbipaistmatud põõsad suht kahtlased.
Kiire ülevärvimine erksamat tooni masinate puhul, akende kinnikatmine, võrgutamine ja oksastamine oleks suht paratamatu hädavajadus. Uste äravõtmist ei nimetanud ma mitte ainult kiire väljumise vajadust silmas pidades, vaid ka masina maskeerimise otstarbeks nö "hõredamaks" tegemiseks. Vähemasti minu silma jaoks on maastikul läbipaistmatud põõsad suht kahtlased.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Ei toimi, sadamas ja lennujaamas on Pihkva poisid selleks ajaks juba eesDan kirjutas:Ega sa ei võtagi... korjad sadamate territooriumile ja lennuvälja parkimisplatsile jäetud kobedamad sõidukid kokku ja nii onKapten Trumm kirjutas:Muidugi tuleb enne rekvisitsiooni mõelda teemal "hearts and minds", eriti kui sissivõitlus perspektiivis on. Juba Mao Zedong ütles, et elanikkonnalt ei tohi vägisi nõelagi võtta.
Nende parklatesse jäetud masinatega on ka küsimus, kas käima saadakse. Tänapäeva masinad enamus ikkagi tahavad originaalvõtit saada. Vaevalt, et võtmed ette jäetakse.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Õnnestus näha, kuidas tankitõrje-suurtüki rühm logistilise veokiga õppust pidas. Loodetavasti ma seda liinibussi varianti sõjas nägema ei pea.kaur3 kirjutas:Kui eesmärgiks on võimalikult vähe silma paista, siis minu meelest said juudid sellega 2007. aasta sõjas kenasti hakkama. Osad allüksused sõitsid tavaliste reisijate veoks mõeldud bussidega. Tšetšeenid sõitsid Nord Osti Moskvas aga Gazell mikrobussiga.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
-
- Liige
- Postitusi: 2070
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Asukoht: Viimsi
- Kontakt:
Einoh vinge. Alguseks võiks neile aparaatidele mõistliku papu alla kruvida. Julgelt pooltega ei soovita hetkel küll asfaldilt maha keerata. Linnapildi põhjal on enamus mingid linnamaasturid mille puhul võib vabalt ilma kuskile vajumatagi ka lihtsalt liivasel pinnasel kohaltvõtuga küsimusi tekkida. Kui aga sildasid ei saa oma suva järgi sisse-välja lülitada siis on see aparaat sama loll nagu tema insenerist autor (mõnikord võib tegelikult ka ea tulemus olla) aga töökaaslase test Volvo XC 90 puhul andis tulemuseks, et kui see elektroonika kinni panna siis on aparaat palju võimekam. Difrilukk on tõenäoliselt veelgi harvem juhus kui sildade lülitamine. Kui kindla peale tahate minna siis võtke G mersu, see on algusest peale militaarteema, koos igasugu lukkude, aeglustite jne valikuga.
Unistada ju võib siin.... samas kui vaadata gruusia sõja pilte, siis Grusiinid ei suutnud isegi oma usa soomustatud Hummeritega minema sõita, vaid need jäeti, võtmed ees, pidulikult venelastele.
Kui meestel endal julgust ,tahet ja motivatsiooni ei ole siis ei aita ka Porche Cayenne maastur midagi muuta.
Kui meestel endal julgust ,tahet ja motivatsiooni ei ole siis ei aita ka Porche Cayenne maastur midagi muuta.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist