Tsiviilmaasturi taktikaliseks tegevuseks ettevalmistamine

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1054
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Tsiviilmaasturi taktikaliseks tegevuseks ettevalmistamin

Postitus Postitas isakene »

Kuulikindlaid II põlvkonna Patroleid on Eestis nähtud küll, mõni liigub siiani ringi. Omal ajal olid pankade rahaveomasinad. Y60, peal 4,2 liitrine vabalthingav kone, uste sees terasplaadid, akende ees soomusklaas. Kui otsima hakata, leiab ilmselt veel komplekti kuulikindlust kusagilt kättegi, kui autod erakätesse jõudsid, kisti see kraam kõik küljest maha, tõenäoliselt vedeleb siiani mõnes garaažis.

Ja ma ei tea, kuidas kaasajal, aga väga hiljuti said meie põhjanaabrid maasturi ostmisel maksusoodustust, tingimusel et sõja korral loovutatakse masin armee käsutusse. Sellised autod olid tugevdatud käigukastide ja sildadega ning kindlasti PTO-dega mehaanilise vintsi jaoks. Mul ei ole kahjuks andmeid, kas soomlastel ka kusagil mingid varud on nende autode militariseerimiseks...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Tsiviilmaasturi taktikaliseks tegevuseks ettevalmistamin

Postitus Postitas mx77 »

isakene kirjutas:Kuulikindlaid II põlvkonna Patroleid on Eestis nähtud küll, mõni liigub siiani ringi. Omal ajal olid pankade rahaveomasinad. Y60, peal 4,2 liitrine vabalthingav kone, uste sees terasplaadid, akende ees soomusklaas. Kui otsima hakata, leiab ilmselt veel komplekti kuulikindlust kusagilt kättegi, kui autod erakätesse jõudsid, kisti see kraam kõik küljest maha, tõenäoliselt vedeleb siiani mõnes garaažis.

Ja ma ei tea, kuidas kaasajal, aga väga hiljuti said meie põhjanaabrid maasturi ostmisel maksusoodustust, tingimusel et sõja korral loovutatakse masin armee käsutusse. Sellised autod olid tugevdatud käigukastide ja sildadega ning kindlasti PTO-dega mehaanilise vintsi jaoks. Mul ei ole kahjuks andmeid, kas soomlastel ka kusagil mingid varud on nende autode militariseerimiseks...
Minu teada oli soomlaste maasturi maksuvabastuse ainuke tingimus jõuvõtuvõlli olemasolu.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Zuslik
Liige
Postitusi: 516
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Tsiviilmaasturi taktikaliseks tegevuseks ettevalmistamin

Postitus Postitas Zuslik »

mx77 kirjutas:
isakene kirjutas:Kuulikindlaid II põlvkonna Patroleid on Eestis nähtud küll, mõni liigub siiani ringi. Omal ajal olid pankade rahaveomasinad. Y60, peal 4,2 liitrine vabalthingav kone, uste sees terasplaadid, akende ees soomusklaas. Kui otsima hakata, leiab ilmselt veel komplekti kuulikindlust kusagilt kättegi, kui autod erakätesse jõudsid, kisti see kraam kõik küljest maha, tõenäoliselt vedeleb siiani mõnes garaažis.

Ja ma ei tea, kuidas kaasajal, aga väga hiljuti said meie põhjanaabrid maasturi ostmisel maksusoodustust, tingimusel et sõja korral loovutatakse masin armee käsutusse. Sellised autod olid tugevdatud käigukastide ja sildadega ning kindlasti PTO-dega mehaanilise vintsi jaoks. Mul ei ole kahjuks andmeid, kas soomlastel ka kusagil mingid varud on nende autode militariseerimiseks...
Minu teada oli soomlaste maasturi maksuvabastuse ainuke tingimus jõuvõtuvõlli olemasolu.
Täpselt nii , sest jõuvõtuvõlliga liigitus maastur töömasina mitte luksusautode alla . Zusukidele paigaldati võll suunaga tahapoole nii , et ninas asuvat vintsi sellega käitada ei saagi aga ta pidi lihtsalt olemas olema .Ja olen ka paari soome nivat võlliga näind , neil on käigukasti alumine kaan ära vahetatud võlliga kaane vastu ja ajami saab plokkhammasratta teisekäigu hammasrattalt .
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1054
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Tsiviilmaasturi taktikaliseks tegevuseks ettevalmistamin

Postitus Postitas isakene »

Järelikult on Nissani arusaam ka selline, et tööautona light versiooni maha ei kõlba ärida. :) Näiteks Patroli vanemat MK 160 versiooni nõrgema tagasillaga Soomest ei leia, kuigi mujal Euroopas on see tavaline. Samuti on järgmise põlvkonna ehk Y60 2,8TD soomlaste versioonile paigaldatud 4,2 liitrise käigukast ja toekam ülekanne ning mõningad pisierinevused veel.

Kõlbab see tsiviilmaastur militaarotstarbel kasutada küll ja mõõdukas ümberehitus ei ole mingi raketiteadus.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4853
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Toyota Hilux

Postitus Postitas Gideonic »

Videos avaneb vaade kuidas põhjas suuremat osa ukrainlaste vägesid edukalt liigutatakse. Tsiviil 4x4 masinatega:
https://twitter.com/Blue_Sauron/status/ ... MhmaHl05Yw

Vaadates palju maksab uus Toyota Hilux vs paljud alternatiivid, võiks ka äkki võimalusel maakaitse jaoks mingi koguse sääraseid soetada?

Loomulikult hulgi ja täisplanguna (kui see hinna lakke ajab paneb rohelise mattvärvi omasoodu valgele peale). Erinevalt 5 aasta tagusest olukorrast ei ole uus Hilux ei ole enam nii hullult kallim kui 30 aastat vana sõjaväe G-klass. Ning viimast ei ole massiliselt lihtsal kuskilt enam saada ka.

Pilt

Endiselt esineb maakaitses juhtumeid, kus rühmade kaupa liigutakse mehi DAFi kastis, kuna autosid lihtsalt pole. Nagu videost näha, liigutab pooljao koos tankitõrjerelvastuse jms mandiga Hiluxiga suurepäraselt ära. Lisaks on salong suhteliselt ruumikas ja soe (mis ei ole pikas sõjas säärase suusailmaga üldse vähetähtis). Kindlasti mahub Hiluxisse rohkem tavaari ning inimesi kui ka pikendatud kerega G-klassi.

Vähemalt mingitele üksustele (kasvõi TT-meeskonnad) jms oleks mõistlik minumeelest ka sääraseid vahendeid omada, mitte asuda alles sõja alguses kiiruga mass-rekvireerima nagu Ukrainlased. Meil ei ole Ukraina sügavust ja pole ka seda aega.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas maksipoiss »

Gideonic kirjutas:Vaadates palju maksab uus Toyota Hilux vs paljud alternatiivid, võiks ka äkki võimalusel maakaitse jaoks mingi koguse sääraseid soetada?
.

Kohe tellida ,siis järgmise aasta kevadel saab kätte :( .Manuaalkasti ja 2,4 mootoriga saab ilmselt kiiremini
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3485
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Chupacabra »

Pigem peaks meestele tegema autode juhtmetest käivitamise kursuse. Sõja ajal siis oskab igaüks ise auto endale hankida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Alates 1995 on EL-s müüdavatel autodel nõutav immobilaiser, st USA filmidest nähtavad kruvikeeraja ja juhtmete kokkupaneku abil käivitamised on võimalikud selle 1979. a G-mersul, kuid mitte 2013. a Hiluxil. Kui auto aju ei saa võtmest vajalikku signaali, siis auto ei käivitu lihtsalt ja kõik.

Vähemalt mingitele üksustele (kasvõi TT-meeskonnad) jms oleks mõistlik minumeelest ka sääraseid vahendeid omada, mitte asuda alles sõja alguses kiiruga mass-rekvireerima nagu Ukrainlased. Meil ei ole Ukraina sügavust ja pole ka seda aega.


Senikaua, kui on võimalik osta teiste vanu mersusid ja DAF-e 5-25 tuhat eurot tükist, vaevalt neid Hiluxe meil keegi ostab, sest nende hinnad on praegu seal 30 tuhande ligidal.

Samal põhjusel ei osteta meil änksasid Milremi mehitamata roomikuid, 100 tuhat tükist. Selle asemel oleks ehk mõistlikum osta igale kompaniile paar ATV-d.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
paalberg
Liige
Postitusi: 591
Liitunud: 17 Mai, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas paalberg »

Ega siin endal polegi nii väga vaja midagi leiutada, tšehhidel on hetkel käsil UAZ 469 ja Land Rover Defenderi asendamine Hilux-iga, 2024. aasta lõpuks on plaanis armeele osta 1200 masinat, kuuekäiguline manuaalkast ja 110KW. mootor. 44 miljoniga 1200 masinat, teeb ühiku hinnaks 36600 eurot aga seal on testimise ja muud kaudsed kulud ka veel hulgas nii, et Hilux on pigem 30000 euro teema. Lisaks Hilux-ile läheks John Deere farmikärude asemel vaja ka UTV, ATV-sid, erinevalt meist on Läti ja Leedu neid oma armeele suuremas koguses ka juba hankinud.

https://www.czdefence.com/article/the-czech-army-has-taken-over-the-first-batch-of-new-toyota-hilux-vehicles
andrusjo
Liige
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Jaan, 2007 19:21
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas andrusjo »

Olles hiluxi omanik ja pika g kasutaja siis paraku peab tunnistama,et hiluxisse ei mahu mitte halligi võrreldes g-ga.
Salong on ikka nii väike ja plastmassist,et taha istmele on suht raske paigutada kahte varustuses meest ja loota,et nad sealt ka ise välja saavad.Esimese aastaga ei jää sellest plast masinast midagi järgi.Stanged nii ees kui taga on tehtud tatist ja need on esimesed asjad mis puruks sõidetakse.Paraku peame me arvestama siin ikkagi veel rahuaja tingimustega kus masin peab läbima ylevaatuse ning mingis mõttes ka viisakas välja nägema.
G-sse paneb 4meest ja nende kolu ja mahuvad veel liikuma ning ei pea muretsema suurt millegi pärast sest auto on tehtud ikkagi suht robustne.
Videos olev masin ei ole mitte hilux vaid tundra mis on ikka oi oi kui palju suurem masin nii kastilt kui salongilt.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas maksipoiss »

andrusjo kirjutas:Esimese aastaga ei jää sellest plast masinast midagi järgi.Stanged nii ees kui taga on tehtud tatist ja need on esimesed asjad mis puruks sõidetakse.

Meil on ilmselt erinevad Hiluxid, mul juba kolm aastat kasutuses ja kõik täitsa alles. Ometi kasutan igapäevaselt teda nii metsas kui ehitusel. Mahutavusega on see lugu, et ilmselt seljakott seljas tõesti võib kitsaks minna :)
Roamless
Liige
Postitusi: 3793
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Roamless »

Videos olev masin ei ole mitte hilux vaid tundra
Pildil peaks ikka uus Hilux olema, samas Hiluxi letihind algab praegu 31000 eurist (lisaks ulmeline tarneaeg) ehk võimalusel tuleks ikka kasutatud G-Mersusid juurde hankida, kui saada on. Kuna siin Lääne naabrid vist vahetavad G-Mersusid vaikselt välja, siis peaks ka neid kasutatuna saada olema (viimane ei pruugi muidugi 100 prossa tõele vastata tänases situatsioonis).
Unforeseen consequences
andrusjo
Liige
Postitusi: 207
Liitunud: 08 Jaan, 2007 19:21
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas andrusjo »

Räägi veel seda kah,et hilux ei lähe kunagi katki ja sõidab hooldusest hooldusesse.
Olnud nii LC 150 kui eelmise 110kw hiluxi ja nyyd selle uue 150kw omanik siis katki lähevad nad yhte moodi ja parajad plast käkid on kõik need nn.maasturid.
Miks neid ostan....sest mitte midagi muud pole siin EU-s saada ja tuleb võtta seda mis on.
Seal kus g-ga sõidad muretult kukus hiluxil juba jupid kyljest.
Hiluxist saab asja kyll aga enne tuleb sinna 15000.- sisse panna ja kõvasti järgi aidata.
Gd kui läheb katki või vajab hooldust teeb selle korda/hooldab suvaline natukenegi tehnikat taipav inimene.Hiluxil on garantii mis nõuab taas tohutut raha selle pargi hooldamiseks.Igast Adblue jurad,põhja alune rippuv juhtmestik ja muu elektroonika käkk millega kaasneb ainult peavalu ja raha kulu mida pole mitte kellelegi vaja.Seda raha on KV/KL mujale panna.
Viimati muutis andrusjo, 05 Apr, 2022 13:01, muudetud 1 kord kokku.
paalberg
Liige
Postitusi: 591
Liitunud: 17 Mai, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas paalberg »

good idea to equip the vehicle with strength bumpers and winches.

Nähtavasti on Hilux võimalik tellida ka tugevdatud pamperite, vintside ja muude lisadega. Seljakott ja muu varustus käib ikkagi seal taga kastis ja armee sõiduki seisukohalt ei peagi olema sõitjate mugavus primaarne vaid hoopis praktilisus.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas maksipoiss »

andrusjo kirjutas:Räägi veel seda kah,et hilux ei lähe kunagi katki ja sõidab hooldusest hooldusesse.
.

Ei räägi, 80000 läbitud kilomeetriga on vahetatud salongi puhuri mootor ja üks esimene rattalaager (ilmselt flantside ksutamise tulemus).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist