F-35 olevikust ja tulevikust
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Autor Taavi Minnik...ühesuguses headuses nii uusimast varghävitajast kui Eestimaa leegitsevatest tagumikest... tõeliselt universaalne entsüklopedist.
https://epl.delfi.ee/artikkel/92529963/ ... -tagumikud
https://epl.delfi.ee/artikkel/92529963/ ... -tagumikud
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Gideonic kirjutas:Tuttav just linkis:
https://forte.delfi.ee/artikkel/9581579 ... -000-eurot
Peale 80 lehekülge arutelu siin võtab ikka vähe nutma küll see artikkel, eriti arvestades KUI põhjalikult soome avaldas enda numbreid.
Eriti hea on neil muidugi "eksperdi" valik - Vadim Lukaševitš, kelle töötamine Suhhoi KB-s lõppes 1992-l aastal ja kes pole sellest ajast mingil moel lennukite konstrueerimisega seotud. Putinlik propagandist, kellel jätkus nahhaalsust end Su-35 konstrueerimisega seostada, ehkki selle lennuki esmalend toimus alles 2008-l aastal. Täpsemalt võib vaadata Mark Solonini videost, kus ta Lukaševitši elukäiku ja karjääri lahkab: https://www.youtube.com/watch?v=Pdfnop7TWP8&t=2331s
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kuidas muuta F-35 allveelaevaks.
https://www.youtube.com/watch?v=Jq5NriWzOdE
https://www.youtube.com/watch?v=Jq5NriWzOdE
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Huvitav lugu: https://defence-blog.com/northrop-grumm ... a4fIw1M4SU
Kirjutatakse, et Northrop Grumman sai valmis just 900-nda F-35 kere. Ametlike andmetel on F-35 valmistatud kokku 760+ eksemplari. See tähendab, et üle 100 kere vedeleb praegu kusagil NG ja LMTAS ladudes. Mis on natuke kummaline.
Kirjutatakse, et Northrop Grumman sai valmis just 900-nda F-35 kere. Ametlike andmetel on F-35 valmistatud kokku 760+ eksemplari. See tähendab, et üle 100 kere vedeleb praegu kusagil NG ja LMTAS ladudes. Mis on natuke kummaline.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ma üleliia nendesse numbritesse ei loeks. See 760 on esitatud suht ligikaudse arvuna ning ega keegi meist ei tea mitu keret/masinat on parajasti erinevas koostamisjärgus. Võimalik, et mingi arv on tõesti kusagil laos, kuid ma väga ei usu, et neid üle saja seal vedeleb.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
panen siia teemasse, kuna paremat kohta ei suutnud välja mõelda.
Öösel tuli hiilgav idee, kuidas Türgi endale nägu säilitades F-35 ikkagi kätte saaks.
Nad peaksid oma S-400 õhutõrjekompleksid mõnele anonüümsele lääne "investeerimisfondile" maha müüma, kes nad omakorda 1EURi eest Ukrainale müüb.
Samal ajal tarniks USA asap Türgile F-35 koos kõige sinna kuuluvaga + veaks kohale ajutiselt Patrioti, kuniks F-35 üle antud.
Nii saaks Ukraina endale hädavajaliku õhutõrje. Teistpidi Türgi saaks sellest Putini-afäärist auga välja tulla ning ühtlasi saaksid nad endale kaasaegsed lennukid (sinna piirkonda oleks neid hädasti vaja!).
Öösel tuli hiilgav idee, kuidas Türgi endale nägu säilitades F-35 ikkagi kätte saaks.
Nad peaksid oma S-400 õhutõrjekompleksid mõnele anonüümsele lääne "investeerimisfondile" maha müüma, kes nad omakorda 1EURi eest Ukrainale müüb.
Samal ajal tarniks USA asap Türgile F-35 koos kõige sinna kuuluvaga + veaks kohale ajutiselt Patrioti, kuniks F-35 üle antud.
Nii saaks Ukraina endale hädavajaliku õhutõrje. Teistpidi Türgi saaks sellest Putini-afäärist auga välja tulla ning ühtlasi saaksid nad endale kaasaegsed lennukid (sinna piirkonda oleks neid hädasti vaja!).
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
gooligan kirjutas:...
Nad peaksid oma S-400 õhutõrjekompleksid mõnele anonüümsele lääne "investeerimisfondile" maha müüma, kes nad omakorda 1EURi eest Ukrainale müüb.
Samal ajal tarniks USA asap Türgile F-35 koos kõige sinna kuuluvaga + veaks kohale ajutiselt Patrioti, kuniks F-35 üle antud.
...
Seda ei juhtu. Mõtlesin ise ka varem selle lahenduse peale, aga uurisin asja natuke (soovitan seda kõigile enne postituste tegemist) ja selgus, et tollal jooksis uudistest läbi ka, et USA keeldus Patriote Türgile müümast. Ma ei tea miks - ei viitsinud väga sügavale kaevuda.
Lisaks oleks see tehing kohutavalt kallis. Isegi USA jaoks.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ilmselt mingil määral veel SEPKA, aga Saksamaa ostvat "kuni 35" F-35.
Kui palju see Soome ostiski, wikis on kirjas, et 64.... Hea küll, Saksamaal on ilmselt "auasi" ka Eurofighterit lennutada kuid siiski, dissonants kvantiteedis hakkab silma.
Kui palju see Soome ostiski, wikis on kirjas, et 64.... Hea küll, Saksamaal on ilmselt "auasi" ka Eurofighterit lennutada kuid siiski, dissonants kvantiteedis hakkab silma.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
UK F-35B Lightning eVA Estonia Departure https://www.youtube.com/watch?v=9OI6doyKkBI
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Midagi vahelduseks Ukraina sõjale ka. Kanada lõpetas lollimängimise ära ja liikus lõpuks oma hävitajahankega edasi, ehk astus hinnaläbirääkimistesse et osta ära 88 F-35't.
https://www.cbc.ca/news/politics/f-35-n ... -1.6399978
Kanada on algusest saadik olnud programmi liige plaaniga osta 88 lennukit ja nende tööstus on saanud miljardite eest ka allhankeid lennuki osadele.
See on üks paras saaga, kui keegi lugeda viitsib:
Esialgse plaani järgi peaks nende lennukid peaks ammu juba tootmises ja relvastuses olema, aga probleemid ilmnesid siis kui võimule sai partei, mille üks suuremaid valimislubadusi oli loobuda F-35est ja osta "3x odavamat F-18E 'd". Selline uskumus oli siis valijate seas väga populaarne, ja mindi populismi teed (tõenäoliselt ise üldse süvenemata ka usuti seda jama).
Kui võimule tulles reaalsus kohale jõudis, et F-18E ei ole sisuliselt üldse odavam, ja Kanada kaotab partneristaatusest välja astumisega kordades rohkem allhankeid kui teiste lennukitega iial võita saaks, ei saanud lubadusest ka otse taganeda ja lubati välja kuulutada uus hange, ilmselt plaaniga lasta sel tiksuda kuni valitsuse vahetuseni.
Paraku hakkasid vanadel Hornetitel lennutunnid läbi saama, mistõttu tuli poliitikutel "geniaalne" plaan osta 18 vahepealset (interim) F-18E mudelit, et neid asendada. Paberil tundus ehk ilus, kuid reaalsuses ei ole uuel F-18E'l ja vanal F-18'l suht midagi ühist peale nime. See oleks tähendanud täiesti uusi varustusliine, väljaõpet jpm. Sisuliselt oleks nii väike kogus olnud arutu lisakulu, eriti kui tulevasel hankel ei osutuks võitjaks sama lennuk (mistõttu andes ka Super Hornetile ebausa eelise). Asjatundjad sõdisid sellele pidevalt vastu.
Sellegipoolest taheti, ilmselt valimislubaduste tõttu, nui-neljaks selle idiootsusega edasi minna . Lõpuks pidi plaanist loobuma hoopis teisel põhjusel, nimelt samal ajal lobistas Boeing juhtumisi pankrotti kanada Lennufirma Bombadier'i reisilennuki-osakonna. Suutmatuse tõttu konkureerida, veendi USA valitsust vastu võtma seadusemuudatust, mis väidaks et Bombadier tegutseb keelatud riigiabist saades, tehes seega USA turul konkureerimise võimatuks.
Kuna see oli päris suur majanduslik löök Kanada lennusektorile, otsustati arusaadavalt vaheostust loobuda ja ka eemaldada Boeing hankelt, kui riigivaenulik firma. Teised Euroopa osalised (Eurofighter ja Rafale) olid selle aja peale ise ära kukkunud NORAD nõuete tõttu (maakeeli on Põhja-Ameerika õhu- ja kosmosekaitse väejuhatus). Nimelt Kanada ja USA õhuruumi turvamise süsteem ühine ning erinev NATO üldisest. Selles toimetamine nõuab lennukitelt teatavat standardiseerimist/sertifitseerimist, sidega ja datalinkidega seoses ilmselt ka arendust ning teatavaid modifikatsioone. USA lennukitel on arusaadavalt vastav tugi olemas. See tegi Eurooplastele antud hankel võistlemise väga raskeks.
Lõpuks taanduski hange ainult Gripeni ja F-35 vahele. Soomest juba teab selle tulemust. Kanadas oli Gripeni võiduvõimalus tegelikult algusest saadik kaugelt väiksem. Seda siis nii NORADi nõuete tõttu, F-35 partnerluse tõttu - mis lubab Kanadal toota juppe kõigile F-35ele mitte ainult omadele (mida juba praegu on ostujärjekorras üle 1500), kui ka riigi õhuruumi suuruse tõttu.
Ehk siis tuli ikka välja see, mida teadjad ametnikud väitsid algusest peale(5+ aastat tagasi). Ugasugu hanke korraldamine antud kontekstis on lauslollus. Kulutab metsikult raha ja aega ning võitja on ette teada (vähemasti siis kui võitja määrab lennuki võimekus ja kuluefektiivsus).
Hea siiski näha, et Ukraina kriisi valguses on ka Kanada valitsus viimaks sellest aru saanud.
https://www.cbc.ca/news/politics/f-35-n ... -1.6399978
Kanada on algusest saadik olnud programmi liige plaaniga osta 88 lennukit ja nende tööstus on saanud miljardite eest ka allhankeid lennuki osadele.
See on üks paras saaga, kui keegi lugeda viitsib:
Esialgse plaani järgi peaks nende lennukid peaks ammu juba tootmises ja relvastuses olema, aga probleemid ilmnesid siis kui võimule sai partei, mille üks suuremaid valimislubadusi oli loobuda F-35est ja osta "3x odavamat F-18E 'd". Selline uskumus oli siis valijate seas väga populaarne, ja mindi populismi teed (tõenäoliselt ise üldse süvenemata ka usuti seda jama).
Kui võimule tulles reaalsus kohale jõudis, et F-18E ei ole sisuliselt üldse odavam, ja Kanada kaotab partneristaatusest välja astumisega kordades rohkem allhankeid kui teiste lennukitega iial võita saaks, ei saanud lubadusest ka otse taganeda ja lubati välja kuulutada uus hange, ilmselt plaaniga lasta sel tiksuda kuni valitsuse vahetuseni.
Paraku hakkasid vanadel Hornetitel lennutunnid läbi saama, mistõttu tuli poliitikutel "geniaalne" plaan osta 18 vahepealset (interim) F-18E mudelit, et neid asendada. Paberil tundus ehk ilus, kuid reaalsuses ei ole uuel F-18E'l ja vanal F-18'l suht midagi ühist peale nime. See oleks tähendanud täiesti uusi varustusliine, väljaõpet jpm. Sisuliselt oleks nii väike kogus olnud arutu lisakulu, eriti kui tulevasel hankel ei osutuks võitjaks sama lennuk (mistõttu andes ka Super Hornetile ebausa eelise). Asjatundjad sõdisid sellele pidevalt vastu.
Sellegipoolest taheti, ilmselt valimislubaduste tõttu, nui-neljaks selle idiootsusega edasi minna . Lõpuks pidi plaanist loobuma hoopis teisel põhjusel, nimelt samal ajal lobistas Boeing juhtumisi pankrotti kanada Lennufirma Bombadier'i reisilennuki-osakonna. Suutmatuse tõttu konkureerida, veendi USA valitsust vastu võtma seadusemuudatust, mis väidaks et Bombadier tegutseb keelatud riigiabist saades, tehes seega USA turul konkureerimise võimatuks.
Kuna see oli päris suur majanduslik löök Kanada lennusektorile, otsustati arusaadavalt vaheostust loobuda ja ka eemaldada Boeing hankelt, kui riigivaenulik firma. Teised Euroopa osalised (Eurofighter ja Rafale) olid selle aja peale ise ära kukkunud NORAD nõuete tõttu (maakeeli on Põhja-Ameerika õhu- ja kosmosekaitse väejuhatus). Nimelt Kanada ja USA õhuruumi turvamise süsteem ühine ning erinev NATO üldisest. Selles toimetamine nõuab lennukitelt teatavat standardiseerimist/sertifitseerimist, sidega ja datalinkidega seoses ilmselt ka arendust ning teatavaid modifikatsioone. USA lennukitel on arusaadavalt vastav tugi olemas. See tegi Eurooplastele antud hankel võistlemise väga raskeks.
Lõpuks taanduski hange ainult Gripeni ja F-35 vahele. Soomest juba teab selle tulemust. Kanadas oli Gripeni võiduvõimalus tegelikult algusest saadik kaugelt väiksem. Seda siis nii NORADi nõuete tõttu, F-35 partnerluse tõttu - mis lubab Kanadal toota juppe kõigile F-35ele mitte ainult omadele (mida juba praegu on ostujärjekorras üle 1500), kui ka riigi õhuruumi suuruse tõttu.
Ehk siis tuli ikka välja see, mida teadjad ametnikud väitsid algusest peale(5+ aastat tagasi). Ugasugu hanke korraldamine antud kontekstis on lauslollus. Kulutab metsikult raha ja aega ning võitja on ette teada (vähemasti siis kui võitja määrab lennuki võimekus ja kuluefektiivsus).
Hea siiski näha, et Ukraina kriisi valguses on ka Kanada valitsus viimaks sellest aru saanud.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-15EX saagas on huvitav pööre - esiotsa planeeritud 144 asemel tahetakse neid nüüd osta kõigest 80. Ülejäänu asendatakse kas droonidega või ei millegagi. See-eest need 80 tahetakse kätte saada kiiremini kui senini plaanis oli.
Eks see F-15EX muidugi natuke Boeingu aitamise projektina välja näeb .
https://www.thedrive.com/the-war-zone/the-f-15ex-program-is-in-trouble
https://www.thedrive.com/the-war-zone/units-flying-f-15c-ds-may-get-no-replacement-fighter-at-all-with-f-15ex-cuts
Eks see F-15EX muidugi natuke Boeingu aitamise projektina välja näeb .
https://www.thedrive.com/the-war-zone/the-f-15ex-program-is-in-trouble
https://www.thedrive.com/the-war-zone/units-flying-f-15c-ds-may-get-no-replacement-fighter-at-all-with-f-15ex-cuts
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Huvitav kas kättesaamise kiirus on seotud vajadusega Ukrainale neidsamu või vanemaid lennukeid lend-lease abina anda?See-eest need 80 tahetakse kätte saada kiiremini kui senini plaanis oli.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
teeline35 kirjutas:Huvitav kas kättesaamise kiirus on seotud vajadusega Ukrainale neidsamu või vanemaid lennukeid lend-lease abina anda?See-eest need 80 tahetakse kätte saada kiiremini kui senini plaanis oli.
Ei usu. USA-l on endal kummitamas lennukite puudus. Sellest on ammu ja pikalt juttu olnud. Aga see kärbe on huvitav. VÕIB viidata sellele, et NGAD projekt edeneb paremini, kui oodatud.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Vahepeal on F-35 täis saanud 500 000 lennutunudi ning üle antud üle 780 lennuki:
https://www.f35.com/f35/about/fast-facts.html
See on üsna märgiline vahe, kui mõelda et alates 2003. aastast relvastuses olev Eurofighter (mida on ka toodetud 571) sai 500 000 lennutundi täis alles 2018. a.
Võrdluseks võeti vertikaalmaanduv F-35B relvastusse 2015. aastal ning F-35A alles 2016.
Nende lennutundide jaoks kulus alla 7 aasta vs 15 Eurofighteri puhul (kusjuures arvestades et tunduvalt üle 400 Eurofighteri oli tarnitud juba enamvähem 2010. aastaks on see lennutundide vahe veel märgilisem. F-35 oli 2019. aasta keskpaigas ainult 420+ , 2020. 555+ ja nüüd siis 780+
https://www.f35.com/f35/about/fast-facts.html
See on üsna märgiline vahe, kui mõelda et alates 2003. aastast relvastuses olev Eurofighter (mida on ka toodetud 571) sai 500 000 lennutundi täis alles 2018. a.
Võrdluseks võeti vertikaalmaanduv F-35B relvastusse 2015. aastal ning F-35A alles 2016.
Nende lennutundide jaoks kulus alla 7 aasta vs 15 Eurofighteri puhul (kusjuures arvestades et tunduvalt üle 400 Eurofighteri oli tarnitud juba enamvähem 2010. aastaks on see lennutundide vahe veel märgilisem. F-35 oli 2019. aasta keskpaigas ainult 420+ , 2020. 555+ ja nüüd siis 780+
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Tšehhid kaaluvad võimalust hakata Grippeneid tulevikus välja vahetama F-35 vastu
Czech Republic Eyes F-35 For Gripen Replacement
https://twitter.com/TheAviationist/stat ... 0195522562
Czech Republic Eyes F-35 For Gripen Replacement
https://twitter.com/TheAviationist/stat ... 0195522562
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist