F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
karrvik
Liige
Postitusi: 349
Liitunud: 01 Veebr, 2007 12:43
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas karrvik »

Millist tuumarelva need fritsud peavad lennukiga vedama?
voina k voinu, a obeb-po rasparjadku!
kaupo51
Liige
Postitusi: 194
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas kaupo51 »

Troll kirjutas: 30 Juul, 2022 9:44 Igal juhul on ostetavate lennukite arv Saksamaa suuruse ja rikkusega riigi jaoks naeruväärne. Sama ka ostetava relvastuse kogus (kolm AMRAAMi ja kaks Sidewinderit lennuki kohta). Muidugi saab kõike hiljem juurde osta, aga see on kopikaveeretamine võrreldes näiteks Soome-suuruse väikeriigi 64 lennukiga. Tellitavate lennukite arvul oleks pidanud vähemalt null lõpus olema.
Äkki on sakslastel see rahvusliku uhkuse teema. II MS ajal suutsid saksa insenerid välja mõelda oma aja kohta (tehnilises mõttes) tipptehnikat. Tänagi on saksa insenerimõte maailma tipp, mõelge Mercedese, Audi, Siemensi, Boschi ja paljude teiste suurfirmade peale. Äkki on neil soov omal maal kõike seda (tipptasemel) relvastust valmistada, mitte konkurendi (USA) käest osta?
zkaff
Liige
Postitusi: 128
Liitunud: 24 Veebr, 2011 18:30
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas zkaff »

Millist tuumarelva need fritsud peavad lennukiga vedama?
Eks neid samu B61, mis Tornado allagi käivad.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4854
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

zkaff kirjutas: 26 Aug, 2022 21:50
Millist tuumarelva need fritsud peavad lennukiga vedama?
Eks neid samu B61, mis Tornado allagi käivad.
Tõsi, selle täpsustusega et pommid ise lähevad ka uuendusele. F-35'ga on sertifitseeritud ainult B61 Mod12. Ehk versioon mis langevarju asemel on juhitavate stabilisaatoritega ja uuendatud avioonikaga:

Pilt
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4854
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Pole kõige muu maailmas toimuva kõrval hetkel võibolla kõige relevantsem, aga kirjutan siiski.

F-35 peale paigaldamiseks mõeldud General Electric'u kuuenda generatsiooni "kolme-joa" mootor XA100 läbis edukalt kolmandad ja viimased stendikatsetused (esimesed tehti 2020, teised 2021). Järgmine samm on ilmselt juba lennukisse integreerimine ja lennutestid.

https://blog.geaviation.com/product/ges ... -big-test/

Pilt

Tegu on siis täiesti uut tüüpi turboventilaator-mootoriga kus lisaks tavapärassele möödaviigule (bypass) on veel teine, mille möödaviigu-suhe (bypass-ratio) on reaalajas muudetav.

Näitlikustades võimaldab see "kruiisida" sama säästlikult kui reisilennukid, kuid kriitilises olukorras omada endiselt kõiki tipp-hävitaja mootori omadusi.

Jõudluse kasv on igatahes muljetavaldav:
It vastly improves upon legacy engines by delivering a 30% range increase — critical for Pacific theater readiness — via 25% better fuel efficiency, as well as a 10% boost to thrust, which translates to greater than 20% faster acceleration, for unprecedented tactical maneuverability.
Samuti kahekordistub jahutusvõimekus, mis kuluks väga marjaks ära kasvõi laserite paigaldamiseks lennukile:
Another big advantage designed to boost the tactical prowess of the F-35, now and in the future, is the XA100’s game-changing 100% increase in thermal management, or heat dissipation. Doubling the capacity for cooling is key in transforming the F-35 fleet into a far more versatile force. The “third stream” of the XA100 augments the core engine airstream and fan-bypass stream with an additional cooling stream surrounding the chassis, meaning the F-35 would be able to handle the higher heat generated as more and more powerful combat systems are brought online.
Kust tuleb kütusekokkuhoid:
And as an adaptive-cycle engine, the XA100 can, like commercial aircraft engines, burn much less fuel than legacy fighter engines on longer flights. Most jet engines are built to optimize either fuel efficiency and range (commercial) or thrust and performance (military); the XA100 does both, allowing pilots to engage in a wider range of missions.
Jutu järgi on mootor drop-in-replacement F-35A ja F-35C mudelite jaoks. Ehk vaheta lihtsalt mootor välja (B mudeli tõsteventilaator oaga tahab arvatavasti tublisti lisaarendusi)
It’s also designed to be easily swapped into most of the existing U.S. Armed Forces F-35 fleet — that majority being composed of the Air Force’s conventional F-35A and the Navy’s carrier-based F-35C — with no structural airframe modifications necessary.
Kui see 30% lennuulatuse kasv ei ole müüginumber siis see on küll karm.

Teatavate eeldustega (sisemise laadung, enamik lennust "tossutamine" optimaalse.kõrgusel ja kiirusel) on selle lennuki lennuulatus siis juba võrreldav F-15E ja Su-30 klassi masinatega. Seda siis (pikkuselt ja tiiva siruulatuselt) F-16ega võrreldavalt lennukilt, ilma lisakütusepaakideta :shock:
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36344
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kriku »

Ilus pilt:
Pilt
This comparison of the Su-57 production line versus the F-35 production line really sums up the most important difference between these aircraft.
One is the most technologically advanced fighter in the world. The other is practically artisanal.
https://twitter.com/AlexHollings52/stat ... 96/photo/1
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4854
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Kriku kirjutas: 01 Okt, 2022 14:31 Ilus pilt:
This comparison of the Su-57 production line versus the F-35 production line really sums up the most important difference between these aircraft.
One is the most technologically advanced fighter in the world. The other is practically artisanal.
Et maaslamajat veelgi jalaga lüüa, ei tasu unustada et F-35el on kaks tootmisliini. Lisaks USA Fort Worthile ka Itaalias. ja isegi see Itaalia liin suudab toota hetkel 16 lennukit aastas.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19039
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

Tšehhi plaanib osta 24 F-35 lennukit
Yesterday, Czechia submitted a request to buy 24 F-35s from the U.S.

Poland is waiting for 32 F-35s while Finland is buying 64 F-35s.

The countries on NATO’s eastern flank are getting ready to crush the Russians in the air of such a need arises.
https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 3541692429
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6199
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas kaur3 »

USA, Hollandi ja Itaalia piloodid tegid koos trenni ja detailidesse minemata väidetavalt õpiti midagi Ukraina sõjast. Lisaks öeldi, et praeguse 140 F-35 asemel on Euroopas 2034. aastaks 600 F-35.
Right now, we roughly have 140 F-35s in Europe, by 2034 we will have a little more than 600, but it’s going to take a while to get there”, said Gen.Hecker. “In the meantime, we need to use good interoperability and integration between both our 4th gen aircraft, like the F-16, and our 5th gen aircraft.”
https://theaviationist.com/2022/11/25/l ... -red-flag/
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19039
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

Britid said kätte veel 3 F-35 hävitajat
The RAF has taken delivery of three brand-new F-35B jets at RAF Marham in Norfolk.

The latest consignment to arrive at the home of the Lightning Force means the UK has now received 30 of the F-35 fifth-generation fighter aircraft.

It means there are now 26 F-35s in operational service in the UK – three test jets are located in the US and one was lost after crashing off HMS Queen Elizabeth's flight deck.
https://www.forces.net/news/what-you-ne ... bout-f-35b
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4854
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Programm on üsna märkamatult läbinud 600 000 lennutunni verstaposti ning toodetud on üle 875 lennuki. Järgmise aasta lõpuks peaks olema vähemalt 1000 lennukit lõppkasutajatele üle antud.

https://www.f35.com/content/dam/lockhee ... 0Facts.pdf [PDF]
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Lemet »

Kusjuures avariide ja katastroofide arvu üleslugemiseks nende 600 000 lennutunni juures piisab kahe käe näppudest, kaotatud lennukite arv on veel väiksem. Tegu on oma keerukusele vaatamata väga töökindla masinaga.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas andrus »

Lemet kirjutas: 09 Dets, 2022 8:59Tegu on oma keerukusele vaatamata väga töökindla masinaga.
Tuletan siinkohal meelde ühte väidet mida keeruliste lääne relvade vastu armastatakse idanaabri propagandaruumist oma info ammutajate poolt tuua:
Tehnika puhul suureneb rikete võimalus võrdelisekt keerukuse kasvu ruuduga. Ehk kaks korda keerukam masin läheb neli korda tõenäolisemalt katki.
viewtopic.php?p=656415#p656415
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19039
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

Üks F-35 jäänud tundmatusse seisu peale lenduri katapulteerumist
F-35B accident at Forth Worth airbase in the U.S.

The pilot was able to eject.
https://twitter.com/clashreport/status/ ... 7634807829
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 314
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Marvin »

Lendur katapulteerus ikka päris lõpus alles. F35B on mereväe versioon, mis saab vertikaalselt maanduda. Näeb välja sedasi, et algaja piloodi harjutus ei tulnud hästi välja.
Edit - räägitakse ikka tehnilisest veast:
The mishap involving the F-35 occurred sometime shortly before 10:15 AM local time, which is when the nearby White Settlement Police were called to the scene, according to a report from NBC DFW, a local NBC affiliate in the Dallas-Fort Worth area. White Settlement Police officers along with U.S. Navy and Lockheed Martin personnel secured the scene, White Settlement Police Chief Christoper Cook told that outlet.

"According to Cook, a Lockheed-owned jet suffered some sort of malfunction that forced the pilot to eject the aircraft," NBC DFW reported. "Cook said the pilot safely ejected but had no other information about the pilot's condition."
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist