F-35 olevikust ja tulevikust
-
- Liige
- Postitusi: 382
- Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Saksamaa eripära on vist see, et lennukite lahinguomadustel ei ole tähtsust, kuna nendega ei hakata nagunii mitte kunagi reaalselt sõdima. Seetõttu võibki lähtuda puhtalt poliitikast.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Saksamaa eripära on vist see, et lennukite lahinguomadustel ei ole tähtsust, kuna nendega ei hakata nagunii mitte kunagi reaalselt sõdima. Seetõttu võibki lähtuda puhtalt poliitikast.
EF pole sugugi kehv lennuk, lihtsalt majanduslikud huvid paistavad sealmaal kõike muud trumpavat.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ühtlasi on F-35 senimaani võitnud kõik hanked kus see on osalenud, v..a Saksamaa, kus see eemaldati poliitilistel põhjustel kandidaatide hulgast (sest oleks muidu ilmselt hankekriteeriumite järgi võitnud)
USA tootjal on muidu mäekõrgune eelis selle näol, et lennukiga samasse paketti võivad kuuluda kaugmaa AMRAAM-id, mida teistel tootjatel pakkuda pole.
Näiteks 1990ndatel, kui Soome ostis praegusi lennukeid, konkureeris lõpuks reaalne F-18 reaalsete AIM-120tega vs reaalne Gripen plaanidega AIM-120 litsensversiooni teemal.
Ilmselt saab see kaalukiviks ka Soome hanke puhul. Olukorras, kus idanaaber lendab siinkandis juba Su-30 ja Su-35-ga, oleks kahtlane edumaa võtta järgmise ks 30-ks aastaks sisuliselt sama generatsiooni Eurofighter. Või Super Hornet.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
onu juulius kirjutas:Saksamaa eripära on vist see, et lennukite lahinguomadustel ei ole tähtsust, kuna nendega ei hakata nagunii mitte kunagi reaalselt sõdima. Seetõttu võibki lähtuda puhtalt poliitikast.
Saksamaa, olleks üks Eurofighteri põhipartneritest, mõistagi üritab seda üritust võimalikult kaua veepeal hoida.
Paraku aga need euro ühisprojektid kätkevad endas niipalju viivitusi, et enne kui lennuk saab relvastusse, on see juba moraalselt vananemas.
Nii juhtus ka eelmise ühisprojektiga MRCA-75 (tuntud kui Tornado), mis jõudis relvastusse siis, kui teised tulid välja järgmise põlvkonnaga.
Eurofighteri programm ise arvestas omal ajal palju suuremate tellimustega, sestap üritatakse poliitiliselt seda veepeal hoida, sest muidu lendab ühiku hind täitsa kosmosesse ja uksed tuleb sulgeda ning tuhanded töölised lahti lasta.
Seepärast toetabki Saksamaa aktiivselt vananema kippuvate lennukite kasutuselevõttu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kapten Trumm kirjutas:Ühtlasi on F-35 senimaani võitnud kõik hanked kus see on osalenud, v..a Saksamaa, kus see eemaldati poliitilistel põhjustel kandidaatide hulgast (sest oleks muidu ilmselt hankekriteeriumite järgi võitnud)
USA tootjal on muidu mäekõrgune eelis selle näol, et lennukiga samasse paketti võivad kuuluda kaugmaa AMRAAM-id, mida teistel tootjatel pakkuda pole.
Näiteks 1990ndatel, kui Soome ostis praegusi lennukeid, konkureeris lõpuks reaalne F-18 reaalsete AIM-120tega vs reaalne Gripen plaanidega AIM-120 litsensversiooni teemal.
Ilmselt saab see kaalukiviks ka Soome hanke puhul. Olukorras, kus idanaaber lendab siinkandis juba Su-30 ja Su-35-ga, oleks kahtlane edumaa võtta järgmise ks 30-ks aastaks sisuliselt sama generatsiooni Eurofighter. Või Super Hornet.
See AMRAAM piirang oligi rohkem teema 90ndatel. Soome hankes pakuvad kõik lennukid v.a. Rafale ka liidestust AMRAAMiga (vähemasti C5-C7 versioonis). Nii Eurofighter kui ka Gripen on teinud hankepakkumisi kus AMRAAM sees, lihtsalt nüüd eurooplased tahavad pigem pushida oma Meteori.
Muide isenesest on Meteor väga hea rakett (ja liidestatakse brittide ning japside soovil ka F35ega), tänu oma RAMJET lahendusele ka tihti märgatavalt suurema lennuulatusega kui AMRAAM, kuna esiteks ei ole vaja hapnikku kaasas vedada ning teiseks saab kütuse ära kulutada optimaalselt pikema aja peale, arvestades konkreetse lasu lennuprofiili (lasu hetkel sihtmärgi ja stardiplatvormi asukohti ja suunavektoreid) mitte alati ühteviisi.
Meteori probleem on aga kindlasti hind, mis ei kaalu ilmselt üles võimekust, eriti vargplatvormide puhu millel ei ole lennukaugus vähemalt hävitajate vastu sedavõrd ouline. Nimelt viimaste lahingtaktika meenutab pigem 2MS saksa ässasid - Avasta vastane esimesena, lenda ligi märkamatult ja optimaalse nurga alt ja tulista kui hävitav lask on 99% kindel, mitte lihtsalt tõenäoline. Kui sind avastatakse, siisl katkesta rünnak ja kao ja proovi hiljem uuesti.
Teine asi on ka see et AIM-120 AMRAAM on peatselt väljaminev põlvkond. AIM-260 peaks esmase lahingvõime saavutama juba 2022-2023. See lööb Meteori kuluefektiivsuselt ilmselt pika puuga ja ka lennukile mahub neid 2x rohkem. F-35 ostja saab vastava liidestuse sisuliselt pealekauba.
Neist rakettidest olen palju põhjalikunalt rääkinud:
selles eemas
Soovitan lugeda, seal mitu väga head viidet
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Gideonic kirjutas:Neist rakettidest olen palju põhjalikunalt rääkinud:
selles eemas
Soovitan lugeda, seal mitu väga head viidet
Kusjuures sealt joonistub ka välja et kui USA F-35A sisemine õhk-õhk konfiguratsioon saab olema 2020ndate teisel poolel näiteks:
- 12x AIM-260
- või 2x AIM-120 + 8x AIM-260
Siis juhtuks sama ilmselt ka Soomega hiljemalt 2030ndatel. Kuna need raketid on ka veel pea kindlalt dual-seeker (nii radari kui ka infrapuna juhtpeaga) siis läheks seis ikka võrdluses alternatiiviga (näiteks Gripen + Meteor või Rafale + Meteor) ikka vähe nutuseks.
Ei tasu unustada et see on sisemine laadung, välispüülonitega saaks arvu ilmselt veel enam kui kahekordistada (neid saavad kanda ju üksikud "peibutis"-lennukid, enamik formatsioonist oleks sisemise laadungiga).
F-35A mockup 12xCUDA (AIM-260 eellane ja hingesugulane) laadungiga:
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Küsimus pole AIM-120 liidestuses, vaid selles, et ameeriklased saavad konkurentsi lihtsalt põhja lasta nii, et pakuvad kogupaketti neid uusi superkaugeid AMRAAM'e/nende järeltulijaid, mida teised pakkuda ei saa. Samamoodi ju omal ajal ka see F-18 hange saadi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kapten Trumm kirjutas:Küsimus pole AIM-120 liidestuses, vaid selles, et ameeriklased saavad konkurentsi lihtsalt põhja lasta nii, et pakuvad kogupaketti neid uusi superkaugeid AMRAAM'e/nende järeltulijaid, mida teised pakkuda ei saa. Samamoodi ju omal ajal ka see F-18 hange saadi.
Sellega igati nõus.
Soome on teatanud ka et kavatseb oma lennukeid hoida sünkronisatsioonis põhikasutajaga igasugu upgrade'ide ja uuenduste osas. See tähendab et vähemalt tugi kõikidele tulevastele kelladele ja viledele tuleks ka õige pea nende F-35'ele
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ega ei saagi madalaks jääda kui toormaterjalide hinnad on kohati kahekordseks tõusnud.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Väidavad et lennutunni hinnad tulevad jätkuvalt allapoole:
https://www.forbes.com/sites/lorenthomp ... 99355db719
https://www.forbes.com/sites/lorenthomp ... 99355db719
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Huvitav artikkel F-35 kasutusest Red-Flag'il agressorite poolel:
https://theaviationist.com/2021/08/08/a ... -red-flag/
Mida harjutatakse ja mis (väidetavalt) teeb NATO õhujõud heaks:
Ja põnev infokild, et reaktiveeritakse ka 65. agressorite eskadrill. Saab hiljemalt 2022. a. 12 uut tüüpi 5. generatsiooni lennukit (ise kahtlustan et UCAVid):
ja tulevastel Red-Flagidel on kamod juba sarnasemad potentsiaalsetele vastastele:
https://theaviationist.com/2021/08/08/a ... -red-flag/
The role of the F-35 as Aggressor during Red Flag is important as it will showcase what blue forces can do against low-observable type threats similar to what potential adversaries are developing, like the Russian Su-57 Felon and Su-75 Checkmate and the Chinese J-20 Mighty Dragon and FC-31 Gyrfalcon. The pilots of 4th gen aircraft might be at a disadvantage against those threats, so the F-35’s new Aggressor role should help to develop the tactics that will help pilots to fight and win against 5th gen threats.
Mida harjutatakse ja mis (väidetavalt) teeb NATO õhujõud heaks:
“The first two days, blue’s nose gets pretty bloodied. And then by the end of week one, you start to see their lessons learned are getting passed around and they’re starting to figure things out a little bit,” said Lt. Col. Finkenstadt. “Then, day one or two of week two, they may get their nose bloodied again, because we tend to ramp it up a little bit. It usually takes a couple of days to start figuring out different game plans and how they want to package their forces to solve their problems.”
During exercises like Red Flag, the de-brief after each mission is invaluable and maybe even more important than the mission itself, as pilots and crews will go all over their flight planning again, taking a look at how they reacted, what the threat was, what they didn’t see and what they didn’t do. At the same time, the debriefing is where the new lessons learned will help figure out how to best combine everyone’s capability so the joint effort can successfully reach the mission objectives.
“We see walls come down between communities. We see stovepipes disappear. We see teams that have never before worked together, not only working together, but truly integrating their capabilities to achieve an end result. And I’ll tell you when blue air does that, it’s exceptionally difficult for red air to pull that game plan apart,” said Col. Mills. “At the end of the day, the truth is that no one of us, no one capability is outstanding or the best in the world. Our outstanding capability comes from the fact that we work together well through exercises like this. We operate across our joint and coalition partners to form one truly unstoppable blue force.”
Ja põnev infokild, et reaktiveeritakse ka 65. agressorite eskadrill. Saab hiljemalt 2022. a. 12 uut tüüpi 5. generatsiooni lennukit (ise kahtlustan et UCAVid):
As we already reported here at The Aviationist, the Air Force has been working for a couple of years already to reactivate the 65th Aggressor Squadron. The unit will receive about a dozen early production non-combat capable 5th generation aircraft by 2022 (with the first possibly later this year) as Eglin AFB receive newly produced aircraft to replace them.
ja tulevastel Red-Flagidel on kamod juba sarnasemad potentsiaalsetele vastastele:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kirillitsa poole peal on tõsine pettumus- raiskadel on viienda generatsiooni lennukeid juba sedavõrd jalaga segada, et kannatab õppustel "agressorite eskadrillidele jagada...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kirillitsa poole peal on tõsine pettumus- raiskadel on viienda generatsiooni lennukeid juba sedavõrd jalaga segada, et kannatab õppustel "agressorite eskadrillidele jagada...
Hiljuti hõivas F-35 teise koha USA lahingulennukitepargis. Pole siis ime, et neid ka mujale jagub.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Iisraelis harjutati lennuväljade lappimist.
F-35ed maandusid süsinikkiuga tugevdatud polümeerist mattidel:
http://alert5.com/2021/08/10/israeli-f- ... more-90253
F-35ed maandusid süsinikkiuga tugevdatud polümeerist mattidel:
http://alert5.com/2021/08/10/israeli-f- ... more-90253
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 43 külalist