1. leht 1-st

Su-27- taas maailma parim

Postitatud: 13 Sept, 2011 10:21
Postitas Kapten Trumm
http://www.kinokopilka.tv/movies/11349- ... istrebitel

Loodetavasti ei propageeri ma piraatlust :scratch:
Tegelikult suht asjalik film, kui jälgida tehnilisi aspekte ja masina arendustööd.
Muidugi ka tubli kogus propagandavahtu ja mõnedest ebasoodsatest nüanssidest minnakse vaikides mööda, sh silma kargav tehnilise luure roll.
Hulk unikaalseid kaadreid - jälgige nt P-42 kaadreid teises osas.

Re: Su-27- taas maailma parim

Postitatud: 13 Sept, 2011 13:41
Postitas Hydrazine
Kas on kuskil mingit selget ja üheseltmõistetavat viidet, et mis on tänaseks P-42'st(T10-15) saanud? Paar aastat tagasi nägin pilte, et lennukit lõigati tükkideks ja tööd olid juba "edenenud" faasis. Enam neid pilte leida ei suuda ja mingit infot ka mitte.
Teine rekordite jaoks ehitatud lennuk T10-20 vedeleb vististi Khodynka'l.

Re: Su-27- taas maailma parim

Postitatud: 13 Sept, 2011 13:51
Postitas Lemet
Khodynka'l.
??????. Hodõnkat mõtled ilmselt? Siis seda-Ходынское поле. Eesti keeles on ju läbi aegade olnud selle koha nimi olemas, pole mõtet transkriptsiooniga jalgu murda.

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0% ... 0%B7%D0%B5

Re: Su-27- taas maailma parim

Postitatud: 13 Sept, 2011 14:24
Postitas Kapten Trumm
Hydrazine kirjutas:Kas on kuskil mingit selget ja üheseltmõistetavat viidet, et mis on tänaseks P-42'st(T10-15) saanud? Paar aastat tagasi nägin pilte, et lennukit lõigati tükkideks ja tööd olid juba "edenenud" faasis. Enam neid pilte leida ei suuda ja mingit infot ka mitte.
Teine rekordite jaoks ehitatud lennuk T10-20 vedeleb vististi Khodynka'l.
Tolle aja Venemaa kohta vist tüüpiline case - nende lennukite järgi tekiks vist lennundusmuuseumite võidujooks, kui välja kuulutada, et on saadaval. :wall:
Nagu käis kõva rebimine Concorde pärast. E-266 vedeles fotode järgi igatahes kuskil lennukite surnuaial.

See film ei taha miskipärast eriti rääkida jänkide 4.põlve lennukite mõjust. Ilmselt veel liiga värske asi, vähemalt MiG-23 lahendus on osaliselt inspireeritud F-4'st ja seda tunnistavad venekeelsed raamatud juba ise ka. Jutt pole isegi kopeerimisest, vaid ideede laenamisest. Ilmselt ei saa loomeprotsessis eitada ka luureteenistuste rolli.

Re: Su-27- taas maailma parim

Postitatud: 13 Sept, 2011 22:51
Postitas Lemet
Masin pardanumbriga 710 püstitas 1977 aastal mitmeid maailmarekordeid, sealhulgas ka 2000 kg koormaga 37 800 m kõrgusele. Mis peaks vististi siiani kehtima...Masinate asukohaks ikka seesama Hõdõnka väli.

Pilt

Pilt

Re: Su-27- taas maailma parim

Postitatud: 14 Sept, 2011 7:52
Postitas Kapten Trumm
Seesama masin jah.

Kahju vaadata, MiG-21-F-13 (esimene põlvkond) jne jne - vaadates, millist "algmaterjali" kasutab Tartu muuseum ühe Jak-28 taastamiseks....
Venelane on nagu koer heintel, endal raha ei jagu, unikaalsed eksponaadid mädanevad kuskil platsil, aga teistele ei anna. Mitte iga muuseum ei saa uhkustada selliste prototüüpidega (ega laiemalt vene lennukitega üldse).

Re: Su-27- taas maailma parim

Postitatud: 14 Sept, 2011 9:16
Postitas Hydrazine
Mul hakkas see P42 küsimus igatahes hinge närima, et mis siis saanud on. Lammutamise pilte ja juttu rääkis kunagi netis inglane nimega Ken Duffey - paadunud Su27 friik. Aga tema materjal on netist maas.

Venekeelne viki ütleb P42 kohta: "Статус: передан в музей авиации на Центральном аэродроме Москвы". Aga seal seda kindlasti ei ole, seal vedeleb T10-20:

Pilt

Huvitav, mis lugu on nende südamekestega ninakoonusel? Pubekate graffiti?


Lendur Nikolai Sadovnikovi, kes ka ise lendas P42'ega, veebis http://www.nsadovnikov.su/index.php?opt ... icle&id=72 on aga selline lause:
"В настоящее время заслуженный рекордсмен П-42 находится на стоянке ЛИиДБ ОКБ Сухого в Жуковском.". Leidsin ka ühe pildi, mis paistab olevat 2009 aastast. Link pildile http://postimage.org/image/51bcgb950/full/

Viimati oli P42 rahva ees vist MAKS 2004'l? Või on hiljem ka kusagil näidatud?

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Lammutamise kohta ei õnnestu leida mingeid konkreetseid viiteid... Seega ei saa seda ka kindlalt väita. Vähemalt selle info põhjal tundub, et P42 võiks olla veel alles.


Lisaks leidsin, et esimene masin T10-1 on Monino muuseumis üle värvitud, oli selline:
Pilt

ja nüüd paistab värske värvi all olevat:
Pilt