Kalle lennukilood. RWD-8
Postitatud: 04 Dets, 2011 1:57
Siit siis veel üks sellel aastal valminud mudel
RWD-8
Ega siin palju midagi kirjutada polegi. Sihuke lihtne poolakate teeninglennuk, mille prototüüp tegi esmalennu 1933 aasta alguses.
Ja kuna selgus, et lennuk on väga stabiilne ja lihtne käsitleda, sai sellest Poola standard treeninglennuk. 1938 aastaks oli neid ehitatud u 350. Mõningal määral läks neid ka ekspordiks ja müüdi ka litsentse ehitamiseks.
Üks RWD-8 ehitati litsensi aluse ka Eestis, kui härrased Rein Tooma, Otto Org ja Voldemar Post selle 1933-34 aastal Eesti Õhu- ja Gaasikaitse lennukitetöökojas valmis ehitasid. Lennuki täiseks saigi ES-RWD.
Andmeid ka veidi:
Pikkus: 8.0 m
Tiib: 11.0 m
Kõrgus: 2.3 m
Tiiva pind: 19.50 m²
Tühikaal: 480 kg
Täiskaal: 730 kg
Maksimum kiirus 175 km/h
Kruiisi kiirus: 140 km/h
Lennukaugus: 500km
Mudel:
Ka mudel valmiud Poolas ja karbil kirjas Mister Craft. Enne oli Master Craft, nüüd Mister, sellega on kuidas on, aga mudel on igati koralik. Ja mis peamine lausa odav kohe. 2,6 euri, oleks sellise hinnaga mudeleid rohkem! Et asi oleks veel rohkem poolakas, sai juurde võetud ka samal maal toodetud etsikene, tootjaks firma Part.
Ja algabki ehitus. Pleki väänamiseks läheb kohe alguses. Ülemise osa plekiga täiendamiseks, tuleb kõigepealt plastist osa maha lõigata.

Rihmad, armatuurid, luugid jm, said samuti plekist. Ilma lisatöödeta oleks ikka väga kiirelt võimalik kokku panna see lennuk. Nüüd aga on sobitamist veidi rohkem. Siiski on asi üsna varsti niikaugel:

Mõned asjad sai ise ka tehtud. Nt osad toed tiivale:

Ja peagi saigi värvima hakata. Seekord kasutasin ka tähiste juures värvimist ja maskid lasin lõikuriga reklaamkilest lõigata. Igati hea meetod:

Ja valmis ta saigi. Kiitust tuleb jagada poolakatele hea materjali eest mudeli näol. Läks väga kenasti kokku ja üldse oli igati hea ehitamine. Tuleb muidugi öelda, et kui sellel lennukil poleks Eesti tausta, siis ega ta mu lauale poleks kunagi jõudnud. Nüüd on aga igati mõnus väike tegelane riiulis ja võib rahul olla.



Tänud vaatamast,
Kk
RWD-8
Ega siin palju midagi kirjutada polegi. Sihuke lihtne poolakate teeninglennuk, mille prototüüp tegi esmalennu 1933 aasta alguses.
Ja kuna selgus, et lennuk on väga stabiilne ja lihtne käsitleda, sai sellest Poola standard treeninglennuk. 1938 aastaks oli neid ehitatud u 350. Mõningal määral läks neid ka ekspordiks ja müüdi ka litsentse ehitamiseks.
Üks RWD-8 ehitati litsensi aluse ka Eestis, kui härrased Rein Tooma, Otto Org ja Voldemar Post selle 1933-34 aastal Eesti Õhu- ja Gaasikaitse lennukitetöökojas valmis ehitasid. Lennuki täiseks saigi ES-RWD.
Andmeid ka veidi:
Pikkus: 8.0 m
Tiib: 11.0 m
Kõrgus: 2.3 m
Tiiva pind: 19.50 m²
Tühikaal: 480 kg
Täiskaal: 730 kg
Maksimum kiirus 175 km/h
Kruiisi kiirus: 140 km/h
Lennukaugus: 500km
Mudel:
Ka mudel valmiud Poolas ja karbil kirjas Mister Craft. Enne oli Master Craft, nüüd Mister, sellega on kuidas on, aga mudel on igati koralik. Ja mis peamine lausa odav kohe. 2,6 euri, oleks sellise hinnaga mudeleid rohkem! Et asi oleks veel rohkem poolakas, sai juurde võetud ka samal maal toodetud etsikene, tootjaks firma Part.
Ja algabki ehitus. Pleki väänamiseks läheb kohe alguses. Ülemise osa plekiga täiendamiseks, tuleb kõigepealt plastist osa maha lõigata.

Rihmad, armatuurid, luugid jm, said samuti plekist. Ilma lisatöödeta oleks ikka väga kiirelt võimalik kokku panna see lennuk. Nüüd aga on sobitamist veidi rohkem. Siiski on asi üsna varsti niikaugel:

Mõned asjad sai ise ka tehtud. Nt osad toed tiivale:

Ja peagi saigi värvima hakata. Seekord kasutasin ka tähiste juures värvimist ja maskid lasin lõikuriga reklaamkilest lõigata. Igati hea meetod:

Ja valmis ta saigi. Kiitust tuleb jagada poolakatele hea materjali eest mudeli näol. Läks väga kenasti kokku ja üldse oli igati hea ehitamine. Tuleb muidugi öelda, et kui sellel lennukil poleks Eesti tausta, siis ega ta mu lauale poleks kunagi jõudnud. Nüüd on aga igati mõnus väike tegelane riiulis ja võib rahul olla.




Tänud vaatamast,
Kk