Falklandi konflikt....

Korea, Vietnam, Lähis-Ida, Afganistan. Kõik konfliktid. Kui seal on olnud eestlasi, siis seda enam.
Kasutaja avatar
VANA LÖUKOER
Liige
Postitusi: 558
Liitunud: 17 Okt, 2004 17:52
Asukoht: Eestimaa,Läänemaa
Kontakt:

Falklandi konflikt....

Postitus Postitas VANA LÖUKOER »

Juhtusin nägema löppu History kanalilt, kus rääkis falklandi saare konfliktist 1980-ndatel aastatel Inglismaa ja Argentiina vahel.
Lugesin aastaid tagasi armees olles,et seal södinud inglaste eriüksus SAS sai köva kelgu seal.
KUIDAS ASJAD AGA TEGELIKULT SEAL OLID ?Miks söditi?äkki keegi oskab aidata ja/vöi mingit materjali soovitada...
VAREMEIST TÖUSEB KÄTTEMAKS !!!!

MAHA VALGED JUUDID !!!!!!!!
Veltu
Liige
Postitusi: 605
Liitunud: 02 Nov, 2005 19:34
Asukoht: Minu kodumaa on N-Liit.
Kontakt:

Postitus Postitas Veltu »

Ei mäleta,kuidas raamatu täpne pealkiri oli,aga see oli umbes,et Ajaloo 50 murrangulist lahingut vms.Seal oli Falklandi lahing täitsa olemas.

Aga kui sa inglise keelt oskad,siis saad internetist küll ammendava vastuse.
Ära hirmuta!
Ära tee ulakust!
Koera, kes kogu aeg haugub, pannakse kõige vähem tähele
[img]http://www.hot.ee/emulaator/toetan4.gif[/img]
Elagu sõnavabadus!
Slinky
Liige
Postitusi: 298
Liitunud: 13 Apr, 2005 21:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Slinky »

jah selle raamatu nimi on: "Murrangulised lahingud: viiskümmend lahingut mis muutsid ajaloo käiku"
Sõda algas sellepärast, et Argentina väed hõivasid Port Stanley ja Lõuna-Georgia ja kuna falklandi saared olid Briti valduses juba 1833 aastast oli Brittidele see tegu vastumeelt. Falknaldid kujutasid endast tähtsat vahepeatust laevadele Lõuna-Atlandil ja edasi oligi nii, et ÜRO kuuludas Argentina agressoriks ja Inglismaal moodustati eriülesandega väekoondis, mis läks 5 aprillil 1982 kontradmiral sir John Woodwardi komando all merele...selles koondises osalesid 2 kerget lennukikandjat ja veel 28 muud laeva. Dessantvägedes oli u 4000 meest ja SAS, SBS. Argentinal oli vastu panna 15 000 sõdurit kindral M. Menendezi juhtimise all...............Kuigi
operatsioon oli edukas, polnud see täiuslik, Kuninglik laevastik alahindas Argentina õhujõude ja kaotas tänu sellele mitu laeva, esines kehva sidet juhtkonna ja maajõudude vahel ning SAS kippus liiga iseseisvamalt tegutsema. Hukkus 255 Briti sõdurit ja 777 haavata. Argentinlased kaotasid 1000 sõdurit ja haavata sai 3000 vangi võeti 11400.
Kasutaja avatar
Marissa
Liige
Postitusi: 1069
Liitunud: 10 Juun, 2005 8:57
Kontakt:

Postitus Postitas Marissa »

Falklandi sõjast juttu ka raamatus "Sõjad. Ajalugu kaartidel"
Slinky
Liige
Postitusi: 298
Liitunud: 13 Apr, 2005 21:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Slinky »

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... hp?t=61278
natuke pildi materjali Argentina sõdurite vaatevinklist
Kasutaja avatar
VANA LÖUKOER
Liige
Postitusi: 558
Liitunud: 17 Okt, 2004 17:52
Asukoht: Eestimaa,Läänemaa
Kontakt:

Postitus Postitas VANA LÖUKOER »

tänan.
VAREMEIST TÖUSEB KÄTTEMAKS !!!!

MAHA VALGED JUUDID !!!!!!!!
Kasutaja avatar
ludvig
Liige
Postitusi: 790
Liitunud: 10 Jaan, 2005 16:35
Asukoht: EW
Kontakt:

Postitus Postitas ludvig »

vana teema kyll aga seoses sellega tuli meelde huvitav asi. kui kohapealsetes lahingutes hukkus 255 briti .(kusjuures vöib leida kirjandusest ka suuremat numbrit) ,siis alates kkonflikti löpust kuni tänase päevani on yle 300 seal osalenud söduri löpetand elu enesetapuga. psyhholoogiline laks oli nii jube. kohapeal kutsuvad seda nn.falklandi syndroom.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pilte vaadates torkas silma

1. Ei paista kaasaegset relvastust, vaid WWI aegsed rannakaitsekahurid, õhutõrjekahurid ja üks väikese tegevusulatusega radar.

2. Kogu tehnika ja relvastus (incl rannakaitsekahurid) on maskeerimata lagedal väljal

3. Relvade juures puuduvad kaevikud ja varjed meeskonna varjumiseks, nt suurtükitule alla jäädes

Argentiinlaste edu laevade uputamisel on siiski üpris episoodiline ja uputada suudeti teisejärgulisi laevu. Näiteks HMS Sheffield, esimene laev, mis uputati, asus teistest eemal valves ning pidas rünnaku ajal sateliidiside seannsi Londoniga, mistõttu olid häirete vältimiseks osad radarid välja lülitatud. Seetõttu avastati rakett liiga hilja. Huvitav on märkida, et tabanud rakett ei lõhkenud, vaid laeva uputas tulekahju, mis tabamusest puhkes. Teine Exoceti uputatud laev oli transpordilaev, mis arusaadavalt ei suutnud enda eest seista. Umbes pooled Exocetid läksid inglaste lõksude peale või kukkusid muidu alla.

Kurjad keeled rääksid ka, et argentiinlaste õhukampaania läbikukkumise taga oli peale tehnika allajäämise ka tegelikult SAS luurajate silmad suuremate lennuväljade läheduses, kes lennukite õhkutõusmisest avastamatu satelliitside (burst transmition) abil kohe ette kandsid.

Ka sai Thatcher enne sõja algust enda valdusse uusimaid rakette AIM-9L Sidewinder, mida tollal muudele NATO liitlastele ei pakutudki, kuna liiga uued ja salajased olid. Need otsustasid ka õhulahingute saatuse, sest inglased said tulistada kõikidelt rakurssidelt, argentiinlased pidid manööverdama vastase selja taha, mida manöövrijäigad Mirage'd lihtsalt ei suutnud.
Kasutaja avatar
nublu
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 16 Dets, 2003 19:25
Kontakt:

Postitus Postitas nublu »

Siin ühes teises teemas tuli see vana konflikt jälle jutuks. Kuna tegemist päris huvitava sõjaga ning pädevat infi liigub selles teemas väga vähe, siis kaevasin vanad raamatud ja materjalid jälle ülesse. Teeks paar postitust teemasse, et keegi jälle ei kirjutaks kusagil "alaväärtuslikest Lõuna-Ameerika lennuvägedest" :evil:

Alustuseks veidi sellest haibitud Exocet teemast. Info allikaks Ethell, Jeffrey & Price, Alfred "Air War South Atlantic", London 1983. Seega välja antud vahetult peale konflikti, kuid kuna Jeffrey Ethell omas USAFi kaudu otsekontakte Argentiina õhujõududega ning Price oli "oma käsi" RAF'is - klassikaline ning tasakaalustatud uurimus ning leiab tsiteerimist igal pool...

2. eskadrill (mis kasutas Super Etendard'e) loodi novembris 1981. Meeskond saadeti Prantsusmaale tüübiväljaõppele. Seal saadi aga vaid baasväljaõpe. Ei toimunud öölende, ei tehtud mingeid taktikaharjutusi. Kuni 31. märtsini 1982 (mil argentiinlased hõivasid Falklandi saared) ei olnud eskadrill ka kodus teinud mingeid taktikaharjutusi ega ühtegi lasku. Isegi lennukite radarid ning pardaarvutid olid veel tööks rakettidega häälestamata.

Veel aprilli alguses üritasid argentiinlased saada prantslasi kohale, et viimased häälestused ära teha, kuid Mitterand oli juba embargo välja kuulutanud ning ühtegi prantsuse spetsi kohale ei saabunud.

Pilootidel oli selleks ajaks kogunenud 40-45 tundi lendamist tüübil, koos väljaõppega Prantsusmaal, ilma mingite keerukamate ülesannete täitmiseta.

Kui oli lõplikult selge, et prantslased kohale ei tule süsteeme üle andma, siis asusid argentiinlased ise (neile raskelt mõistetavate ;-) prantuse-keelsete manuaalide järgi süsteeme tundma õppima ning neid kasutamiseks korda seadma. Selleks kulus 2 nädalat. Samal ajal harjutasid lendurid ilma rakettideta rünnaku sooritamist. Selle parameetrid olid teada (kõrgus, kiirus, radarikontakt, sihtmärgi hoidmine, ja siis raketi lask). "Sihtmärkidena" kasutati Puerto Belgrano lähikonnas liikunud laevu, kes ise ei aimanudki, et tegid suurt teenet oma riigi õhujõududele.

Teine teema, millega sel perioodil tegeleti, oli Port Stanley lennuvälja võimalik kasutamine (ainuke lennuväli Falklandi saartel). Selle suht lühike stardirada ei olnud paberite järgi SuperEtendardile sobilik. Kuid selle kasutamine oleks oluliselt lisanud argentiinlastele taktikalisi eeliseid. Seega märgiti Espora lennuväljal maha 1230 m pikkune lõik (Port Stanley lennuraja pikkus) ning üritati sellelt nii täislastis kui tühja SuperEtendardiga startida ja maanduda. Tulemused polnud väga lootustandvad. Maandumine õnnestus vaid kuiva ilmaga. Märjal rajal läks nii täis kui tühja lennuki maandumisteekond pikemaks. Startida võisid lennukid sellelt rajalt täislastis nii kuiva kui märja ilmaga, kuid ruumi vea tegemiseks eriti ei jäänud. Otsus oli, et Port Stanley lennuvälja saab kasutada vaid hädakorral. (Mis sellest tegelikult välja tuli - selgub edaspidi :wink: )

Kolmandaks oluliseks väljaõppe alaks sel perioodil olid õhus tankimise treeningud. Aprilli keskpaigaks oldi jõutud lõpuks nii kaugele, et võidi viia läbi täielik rünnaku treening. Kaks lennukit startis Espora lennuväljalt, tankisid 300 miili rannikust Hercules tankerilt, siirdusid madallennul rünnakuruumi, said radaripildi Neptune luurelennukilt ning sooritasid simuleeritud raketilaskmise ja naassid baasi. 19. aprillil kolis eskadrill aga uude baasi - Rio Grande Tierra del Fuego's. Sealt sooritas eskadrill sõja ajal kõik oma lahinglennud.

Siin kohal ütleks - järgneb....
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Lupus
Liige
Postitusi: 872
Liitunud: 02 Juun, 2005 12:44

Postitus Postitas Lupus »

ROK i instruktor endine Briti merejalaväelane Chris Sheppard on seal saanud oma tuleristsed. Võtke mehega ühendust ta räägib kindlati oma kogemustest ja muljetest. Aga räägib ainult inglis keeles ja sedagi muheda Soti murdega.
What the fook!
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Veel aprilli alguses üritasid argentiinlased saada prantslasi kohale, et viimased häälestused ära teha, kuid Mitterand oli juba embargo välja kuulutanud ning ühtegi prantsuse spetsi kohale ei saabunud.
Kisub küll teise teema alla, aga KUI kunagi peaks plaanitama hävitajate ostu, siis oleks kõvad plusspunktid riigil, kelle poliitiline juhtkond omaks nii sirget selga, et midagi analoogset toimuda ei laseks. Ehk siis jääks ilmselt Gripen tahaplaanile. Mitte et ma eriline USA sõber oleksin, aga nagu ütles Türgi alam Ostap Bender bei- elu dikteerib meile oma karme seadusi...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
nublu
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 16 Dets, 2003 19:25
Kontakt:

Postitus Postitas nublu »

Paar sõna ka Exocet'st ja Super Etendard'ist, Või algatuseks üks pilt.

Pilt

Siin on räägitud Exocet'st kui tiibraketist. Nagu näete - tegu ei ole tiibraketiga, vaid tavalise laevavastase raketiga. Lisaks lennukile kasutavad prantslased seda ka laevadelt ning võimalik on kasutada ka maismaalt.

Ja Super Etendard pole samuti mingi super-lennuk. Tegemist 60-ndail aastail ehitatud Etendard'i modifikatsiooniga, mille elektroonika on kohandatud Exocet kasutamiseks.

Argentiinlased ostsid need lennukid tegelikult kasutamiseks oma ainukesel lennukikandjal - "25 de Mayo". Kuid puhkenud sõja tõttu need lennukid lennukikandjale kunagi ei jõudnudki.

Lennukikandja ise Falklandi konfliktis ei osalenud. Peale "Belgrano" uputamist 2. mail 1982 väljaspool 200 miilist keelutsooni otsustasid argentiinlased tulega mitte mängida ning oma ainukest lennukikandjat merele ei saatnud.[/quote]
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Incc
Liige
Postitusi: 117
Liitunud: 03 Okt, 2008 12:16
Kontakt:

Postitus Postitas Incc »

Tegin esimesel kursusel Lähiajaloos referaadi Falklandi konflikti kohta ja enamuse materjali sain selliselt netilehelt. http://www.naval-history.net/NAVAL1982FALKLANDS.htm

Väga hea ülesehitusega ja küllaltki detailne ülevaade konfliktist.
War, war never changes...
Kasutaja avatar
nublu
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 16 Dets, 2003 19:25
Kontakt:

Postitus Postitas nublu »

Lemet kirjutas:
Veel aprilli alguses üritasid argentiinlased saada prantslasi kohale, et viimased häälestused ära teha, kuid Mitterand oli juba embargo välja kuulutanud ning ühtegi prantsuse spetsi kohale ei saabunud.
Kisub küll teise teema alla, aga KUI kunagi peaks plaanitama hävitajate ostu, siis oleks kõvad plusspunktid riigil, kelle poliitiline juhtkond omaks nii sirget selga, et midagi analoogset toimuda ei laseks.
Hm, kuna sellised märkused tulid vahele, siis peab vist korra ikka sõja alguse juures ka ära käima.

Nimelt oli seekord Argentiina just see "paha". OK, jätame hetkel kõrvale selle, kuidas Falklandid said briti impeeriumi osaks. Kui tegemist oli ja on rahvusvaheliselt tunnustatud teise riigi territooriumiga. Vaidlus saarte kuuluvuse osas käis ning kes teab, kuidas see oleks lõppenud, kui konflikti poleks pööratud sõjaliseks (hm, millegi pärast kipub vägisi analoogia Gruusia sõjaga silme ette :roll: )

Argentiinas oli sel ajal võimul sõjaväevalitsus, mida juhtis mitte just eriti populaarne kindral Galtieri. Nagu nende sõjaväevalitsustega tihti juhtub olema - majanduses ei läinud asjad eriti hästi. Rahvas hakkas juba närviliseks muutuma. Toimusid mitmed rahutused. Korra loomiseks oli vaja midagi ette võtta.
Variant A - mässajad kinni püüda ning mättasse lüüa
Variant B - üks väike võidukas sõda, ja rahvas rahuneb ise maha.

Galtieri valis variandi B. 29. märtsil 1982 laadis väed laevadele ning saatis Falklandile teele. 2. aprillil võtsid väed saared oma kontrolli alla ning neist said taas Malviinid :wink:

Seega oli Argentiina agressor ning prantslaste kehtestatud embargo oli igati õigustatud.

Veel üks parandus "25 de Mayo" teemadel. Tegelikult oli ta algul siiski merel. Ning 2. mail (samal päeval kui "General Belgrano" uputati) lähenes ta ka brittide eskaadrile ning valmistus oma A-4 ründelennukeid teele saatma. Õnnetuseks oli aga ilm tuulevaikne ning täislastis lennukid poleks suutnud startida. Brittide konvoile lähemale minna aga ei riskitud. Laev pöördus tagasi mandrilähedastesse vetesse ning hiljem toodi üldse kõik Argentiina sõjalaevad sõjateatrilt ära.

2. mai on aga oluline päev ka meie Super Etendard ja Exocet teemale. Nimelt üritasid 2. eskadrilli lendurid samal päeva samuti esimest korda rünnata brittide eskaadrit. Kuid õhus tankimine ebaõnnestus ning lennukid olid sunnitud baasi tagasi pöörduma.

Pisut teisiti läksid asjad aga 4. mail. Briitide miiniristleja HMS Sheffield oli ca 20 miili põhikonvoist lääne pool patrullimas. Veidi peale kella 1100 avastati laeva radaril madalal lendavate lennukite märgid, kuid need kadusid ka kohe. Kuid umbes 2 min hiljem nägid vahiohvtserid juba palja silmaga lähenevat raketti ning mõned sekundid hiljem see tabas laeva. Asjaosaliste sõnul kõlas vaid väike ning vähe muljet avaldanud pauk. Ilmselgelt raketi 160 kg lõhkepea ei plahvatanud. Kuid raketis oli veel piisavalt palju kütust, et põhjustada tulekahju.

Teine tulistatud rakett ei tabanud ühtegi laeva. Mõnede tunnistajate ütluste järgi möödus see suht lähedalt fregatist HMS Yarmouth ning kukkus seejärel merre.

Sheffieldil puhkenud tulekahju ei suudetudki kustutada. Juhtmete isolatsiooni põlemisel eraldus mürgist gaasi ning seetõttu oli tulekustutusmeeskonnal võimalik tegutseda vaid hapnikumaskides. 3 tundi hiljem võeti meeskond laevalt maha ning laev uputati.

Seis oli laevade osas 1:1. Kuid meeste osas siiski argentiinlaste kahjuks. Belgranol hukkus 321 meest, Sheffieldil vaid 21 - peamiselt laeva arvutiruumis ning lähedastes koridorides viibinud mehed.

Computer business is a dangerous business :twisted:
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Ega ma pidanudki silmas konkreetset konflikti, vaid lihtsalt seda, et hüpoteetilises konfliktsituatsioonis on vägagi võimalik, et Rootsi kuningriik ennast meist distantseerib ja igasugu embargod välja kuulutatakse sõltumatult sellest, kes ja kas süüdi. Samuti peaks ju olema meie kütusereserv vist Rootsi hoidlates (või mingi aeg tagasi oli). Mis sellega kriisihetkel juhtub, pole ka teada. Sorry jällegi OT pärast.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist