Peipsi laevastik

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39987
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ära andrus rohkem peale võta!

Mina kirjutasin
siis ca 2 km kaldast on sügavus stabiilselt 10 meetrit ja põhi tundub täiesti lauge.
Sina vastasid
Naljakas on vaadata, kuidas väide madalast veest muutub väiteks "ca 2 km kaldast on sügavus madalam kui 10 m
Kes valetas? Ma olen läbi sõitnud Peipsi "laia" osa Kauksist Kallasteni ja järve sügavam osa on tasase põhjaga, sügavus kõigub suvel madala veeseisuga 9-11 meetri vahel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
aero+
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 29 Juun, 2007 0:15
Kontakt:

Postitus Postitas aero+ »

Kellele pakub huvi Peipsi täpne põhjareljeef, siis soovitan astuda läbi ükskõik millises piirivalvekordonist. Neil on täpsed kaardid mis peaksid teid informeerima. Pole mõtet kedagi valetajaks nimetada, mehed ! ;)
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9068
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

aero+ kirjutas:Kellele pakub huvi Peipsi täpne põhjareljeef, siis soovitan astuda läbi ükskõik millises piirivalvekordonist. Neil on täpsed kaardid mis peaksid teid informeerima. Pole mõtet kedagi valetajaks nimetada, mehed ! ;)
Saab ka lihtsama vaevaga kui kasutada kõikide vabatahtlikku abimeest nimega guugel.

http://www.maxman.planet.ee/Jura/Kalale ... I%20KAART/
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Postitus Postitas andrus »

Saksa ujuvüksuste relvastusest 14.mai 1944.a. seisuga (ootustega? - ma pole 100% kindel, kas nii varajane dokument kajastas reaalset seisukorda suvel):

MAL 13 - 24: 2 Seeziel 8,8 cm, 1 Flak 3,7 cm, 1 Flak Vierling 2 cm, 2 RAG 8,6 cm.
Baltenland: 2 Flak 3,7 cm, 1 Flak Vierling 2 cm.
KS-Boote: 1 MG 151 15 mm, 4 MG 15.
KM-Boote: 2 MG 151 15 mm.
ZPK-Boote: 1 Flak Bofort (sic!) 4 cm, 1 Flak Vierling 2 cm.
V-Boote: 2 MG 151 15 mm.
Pinassid: 1 MG 151 15 mm, 1 MG 15.
K-Boote: 2 MG 15.

Sel ajal olid lahinguvalmis 8 KS-Boote, 8 V-Boote, 22 pinassi ja 11 K-Boote. 2 MAL-i ja 4 KM-Boote olid Tartus vette laskmisel.
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Peipsi laevastik

Postitus Postitas andrus »

Kopeerisin ühe faili oma arvutist siia. Võetud 1994.a. Morskoi Sbornikus avaldatud kroonikast, mis mõni aasta tagasi internetti jõudis, selle PBL käsitlevast osast. Osaliselt koos tegevusega mujal kui Peipsi järvel. Täna on materjalid olemas, et neid lahku lüüa, aga pole veel viitsinud seda teha.

06.06.1944
Неприятель бомбил пристань Пейпию и 2 бка на Чудском озере, повредив БКА-322.

07.06.1944
По железной дороге в Гдов (Чудское озеро) доставлен БКА-374.

13.06.1944
На Чудском озере БКА-213 (лейтенант Смирнов Б.В.) в ходе боя 2 наших бка с 4 боевыми катерами противника таранил и потопил 1 катер неприятеля, огнём повредил другой и взял в плен 4 человека.

18.06.1944
Бригада речных кораблей на Чудском озере несла охранную службу восточного побережья.

23.06.1944
На Чудском озере 3 бка вели бой с 2 кл и 2 ска неприятеля.

13.07.1944
4 бка выставили мины на Чудском озере, 2 дозорных бка у о. Лежица подожгли следовавшую в охранении 2 катеров баржу неприятеля.
8 miini Lämmijärvel Saare Popsi asulast kagus.

14.07.1944
На Чудском озере 2 бка и 2 минных катера атаковали 2 кл, 3 ска и 1 вооружённый пароход неприятеля, повредив 1 кл и вызвав пожар на пароходе.

16.07.1944
4 бка на Чудском озере отогнали 3 десантных судна и 4 ска.

18.07.1944
На Чудском озере 2 бка вели бой с 4 кл противника. Из Ленинграда в Гдов прибыли 3 бка.

19.07.1944
Авиация БФ в 51 самолёто-вылете вела разведку на Балтике и Чудском озере, осуществляла поиск пл противника и разведку минных полей в Финском заливе, сбив 4 машины врага, выполнила 138 вылетов на удары по судам неприятеля, потопив у о. Курсало 1 буксир, в порту Муствэ 1 ска и повредив 4 десантных баржи у о. Кирккомаансаари и в порту Муствэ.

20.07.1944
Авиация БФ в 84 самолёто-вылетах вела воздушную разведку в Рижском и Финском заливах, а также на Чудском озере.

24.07.1944
Авиация БФ в 151 самолёто-вылете вела [...] поиск его кораблей и плавсредств в Балтийском море и на Чудском озере, потопив у Виндавы 1 тр (ок. 7 тыс. т) и повредив у Равийонен-Лахта 1 скр и 1 баржу, а на Чудском озере 1 артиллерийский катер и 2 десантные баржи.

25.07.1944
На воздушную разведку и поиск кораблей неприятеля в Финском заливе и на Чудском озере выполнено 328 вылетов, в ходе которых в заливе потоплены 1 скр, 1 тщ, 3 ска и повреждены 1 миноносец и 1 скр, а на озере потоплены и повреждены по 2 десантные баржи.

26.07.1944
Авиация БФ в 282 самолёто-вылетах вела разведку, поиск кораблей и пл противника на Балтике и Чудском озере, потопив 2 ска и 3 десантные баржи, повредив 1 скр и 5 барж и сбив 5 машин врага.

27.07.1944
Авиация БФ в 138 самолёто-вылетах вела разведку в Финском заливе и на Чудском озере [...].

28.07.1944
Авиация БФ в 199 самолёто-вылетах вела воздушную разведку, поиск кораблей и пл противника в Финском заливе и на Чудском озере, потопив 3 скр и 1 десантную баржу и повредив 1 тщ.

29.07.1944
Авиация БФ в 40 самолёто-вылетах вела разведку, поиск подводных лодок и судов противника в Финском заливе и на Чудском озере. Поиск плавсредств неприятеля на Ладоге осуществляли 2 тка и 2 ска, на Чудском озере - 6 бка.

30.07.1944
Авиация БФ выполнила 212 самолёто-вылетов на воздушную разведку в Финском заливе, на Чудском озере и под Нарвой [...]. Повреждены 2 скр, 1 тщ и 1 десантная баржа неприятеля. На Чудском озере на поиск неприятеля выходило 6 бка.

31.07.1944
Авиация БФ выполнила 180 самолёто-вылетов на воздушную разведку в Финском заливе, на Чудском озере и под Нарвой, поиск и атаки кораблей и пл врага, разведку минных полей. Потоплены 1 скр и 2 ска неприятеля, повреждён 1 его скр.

01.08.1944
Авиация флота [...] осуществляла воздушную разведку в Финском заливе и на Чудском озере.

03.08.1944
Авиация БФ [...] вела поиск плавсредств противника на Чудском озере.

04.08.1944
Авиация БФ в 255 самолёто-вылетах вела разведку, поиск судов и пл противника в Финском заливе и на Чудском озере [...].

05.08.1944
Авиация БФ, выполнив 603 самолёто-вылета, вела воздушную разведку и поиск пл противника, прикрывала наши тральщики в Нарвском заливе, блокировала аэродром Раквере и атаковывала корабли и суда врага на Чудском озере, реке Эма-Йыги и в Финском заливе, потопив 2 тщ и 1 ска.

06.08.1944
Авиация БФ в 347 самолёто-вылетах вела разведку в Финском заливе и на Чудском озере, атаковав вражеские пл у о-вов Большой Тютерс и Сескар, прикрывала торпедные катера, вышедшие для спасения лётчика, сбитого накануне у Валасте, штурмовала неприятеля на реке Эма-Йыги, потопив 5 и повредив 8 его плавсредств. Зенитной артиллерией врага сбит 1 Ил-2.

07.08.1944
Авиация БФ в 191 самолёто-вылете вела разведку в Рижском и Финском заливах, осуществляла поиск пл неприятеля и ставила мины в р-не Таллина, а также прикрывала наши корабли и штурмовала противника на Чудском озере и в порту Муствээ, потопив 1 паром и 1 баржу.

08.08.1944
Авиация БФ в 76 самолёто-вылетах вела разведку в Рижском и Финском заливах и на Чудском озере, аэрофотосъемку аэродромов противника, а также искала его пл, ставила мины у Ханко и Таллина, прикрывала наши корабли и атаковывала неприятеля на реке Эма-Йыги и Чудском озере, потопив 1 баржу.

09.08.1944
Авиация БФ в 189 самолёто-вылетах вела разведку в Финском заливе и Чудском озере [...].

10.08.1944
Авиация флота в 42 самолёто-вылетах вела разведку в Рижском и Финском заливах и на Чудском озере [...].

14.08.1944
Авиация флота выполнила 50 самолёто-вылетов для ведения разведки в Финском и Нарвском заливах, на Чудском озере и реке Эма-Йыги, штурмовала плавсредства врага, потопив 1 и повредив 2 баржи.

16.08.1944
Авиация БФ в 93 самолёто-вылетах вела разведку в Финском и Рижском заливах и крейсерство в Балтийском море, потопив у Лиепаи 1 тр (800 т), бомбила ж.-д. станцию Варта, прикрывала наши корабли в Финском заливе и на Чудском озере, сбив 9 самолётов врага и потеряв 1 свой. Противник производил массированные авианалёты на плавсредства в Чудском озере, уничтожив и повредив до 70 % из них. На Чудском озере началась переправа наших войск на западный берег.

17.08.1944
Авиация БФ, выполнив 130 самолёто-вылетов, вела разведку Рижского и Финского заливов, искала пл врага, наносила бомбоштурмовой удар по его плавсредствам в устье реки Эма-Йыги, потопив 2 баржи и повредив 5 других плавсредств, прикрывала наши высадочные средства на Чудском озере, сбив 5 вражеских машин, бомбивших наши причалы и средства переправы, уничтоживших 1 бкр, 3 тендера, 3 минных катера и 2 ктщ. Продолжалось перевозка войск 3-го Прибалтийского фронта на западный берег Чудского озера.

18.08.1944
Авиация БФ в 50 самолёто-вылетах вела разведку в Финском заливе, прикрывала перевозки на Чудском озере и штурмовала плавсредства противника в устье р. Эма-Йыги, сбив в воздушных боях 2 самолёта врага, и ещё 1 ФВ-109 уничтожен огнём БМО-520. Неприятель бомбил переправы на Чудском озере. Десант на западном берегу Чудского озера соединился с наступающими с юга войсками.

19.08.1944
Авиация флота из-за плохой погоды выполнила только 3 самолёто-вылета на разведку в Чудском озере.

21.08.1944
Авиация БФ в 66 самолёто-вылетах прикрывала тральщики в Нарвском заливе, вела разведку в Рижском и Финском заливах и на Чудском озере [...].

22.08.1944
Авиация БФ в 45 самолёто-вылетах вела разведку в Рижском и Финском заливах, на Чудском озере [...].

24.08.1944
Авиация БФ в 85 самолёто-вылетах вела разведку в Рижском и Финском заливах, на Чудском озере [...].

25.08.1944
Авиация БФ в 76 самолёто-вылетах вела разведку в Балтийском море, Рижском и Финском заливах и на Чудском озере [...].

26.08.1944
Авиация БФ в 183 самолёто-вылетах вела разведку в Балтийском море и на Чудском озере [...]. 5 бка провели разведку боем в устье реки Эма-Йыги. Выполнены тренировки по высадке десанта на Чудском озере.

27.08.1944
Авиация БФ в 45 самолёто-вылетах вела разведку в Рижском и Финском заливах и на Чудском озере [...]. Продолжались тренировки десанта на Чудском озере.

28.08.1944
Авиация БФ ограничилась 17 самолёто-вылетами на воздушную разведку в Финском заливе и на Чудском озере.

29.08.1944
Авиация БФ ограничилась 23 самолёто-вылетами на воздушную разведку в Балтийском море, Рижском и Финском заливах и на Чудском озере.

30.08.1944
Авиация БФ в 184 самолёто-вылетах вела разведку в Балтийском море, в Финском и Рижском заливах, на Чудском озере, безуспешно атаковала конвои неприятеля у Либавы, вела поиск его пл в Финском заливе и плавсредств на Чудском озере, потопив 5 барж.

31.08.1944
Авиация БФ в 89 самолёто-вылетах вела разведку в Балтийском море, в Рижском и Финском заливах и на Чудском озере, искала пл и плавсредства противника, потопив на Чудском озере 1 баржу.

05.09.1944
Начата перевозка войск 2-й ударной армии на западный берег Чудского озера бригадой речных кораблей.

07.09.1944
6 самолётов противника нанесли бомбовый удар по району высадки наших войск на западном берегу Чудского озера.

09.09.1944
На Чудском озере бригада речных кораблей производила перевозку на западный берег войск, артиллерии и боезапаса 2-й ударной армии.

10.09.1944
Одиночные самолёты неприятеля вели разведку Нарвского залива и Чудского озера.

12.09.1944
19 самолётов авиации БФ вели разведку кораблей противника в Балтийском море, Рижском и Финском заливах, р-не Чудского озера [...]. Одиночные самолёты противника вели разведку Чудского озера и Финского залива.

13.09.1944
25 самолётов авиации БФ вели разведку кораблей противника в Балтийском море, Финском заливе и Чудском озере. Одиночные самолёты противника вели разведку Чудского озера.

14.09.1944
29 самолётов авиации БФ вели разведку кораблей противника в Балтийском море, Финском заливе и Чудском озере [...].

17.09.1944
17 самолётов авиации БФ вели разведку кораблей противника в Балтийском море, Рижском и Финском заливах, на Чудском озере.

18.09.1944
13 самолётов авиации БФ вели разведку кораблей противника в Чудском озере, Финском заливе. 5 бка бригады речных кораблей произвели артиллерийский обстрел в р-не населённых пунктов Омеду, Касепяя на западном берегу Чудского озера.

19.09.1944
26 самолётов авиации БФ вели разведку кораблей противника в Чудском озере [...]. 6 бка артиллерийским огнём поддерживали наши наступавшие части севернее порта Муствээ. Бригада речных кораблей закончила перевозку артиллерии и боезапаса 2-й ударной армии на западный берег Чудского озера. С 5 по 19 сентября перевезено 104591 человек, 1091 арт. орудие, 7544 т боезапаса, 20778 т груза.

02.10.1944
Из Гдова в Ораниенбаум по железной дороге доставлены 1 бка, 11 тендеров и 2 полуглиссера.
arvolv
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 06 Okt, 2006 15:06
Asukoht: Seattle, WA, USA
Kontakt:

Peipsi/Emajõe piirkonna lotjad 1MS/2MS ajal

Postitus Postitas arvolv »

Lgp. foorumi kolleegid;

Eesti Peipsi järve ja Emajõe lotjade, ka nimetatud hansalotjadeks, ehitamine lõppes 1918 aasta paiku - aga eestlased on sellise kujuga lotje üle 600 aasta kasutanud.. Enamik (eesti) lotjadest hävitati 1MS ja 2MS ajal.

Minu küsimused siis:

A.) Kas vene tsaari armee, 1914-1917, kasutas eesti lotje Peipsi/Pihkva/Lämmijärve piirkonnas?

B.) Kas Eesti merevägi, 1918-1940, kasutas sellised lotje Peipsi/Emajõe piirkonnas?

D.) Kas vene/saksa sõjaväed kasutasid (rekvireeritud) eesti lotje Peipsi/Pihkva/Lämmijärvel 2MS ajal? Ma olen lugenud, et üks eesti lodi sai kõvasti vigastatud venelaste poolt, sest üks saksa sõjaväe meeskond rajas endale ühe hea MG pesa ühe lodja peal.

Lisatud värvitahvel näitab ühe tavalise eesti Peipsi/Emajõe piirkonna lotja.

Tänan väga abi eest.

Terv.;

Arvo L. V.
Manused
EW Lodi Lake Barge MilNet (750px).jpg
EW Lodi Lake Barge MilNet (750px).jpg (56.13 KiB) Vaadatud 9143 korda
arvolv
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 06 Okt, 2006 15:06
Asukoht: Seattle, WA, USA
Kontakt:

Peipsi/Emajõe piirkonna Zerlegbare Polizei-Kampfboote 2MS aj

Postitus Postitas arvolv »

Lgp. foorumi kolleegid;

1944. aastal kasutasid saklased mitu Zerlegbare Polizei-Kampfboote Peipsi ja Emajõe piirkondades (ZPK - Zerlegbares Polizei Kampfboot). Need olid mobiilsed, modulaarselt kokkupandavad laevad, mida sakslased said kuue veoautoga kergelt lahinguväljakutele transporteerida. Kaks 500 hj Hispano-Suiza lennuki mootorit andsid igale laevale tõukejõud. Mootorid olid nii ehitatud, et nad said diiselit ja ka tavalist saksa auto-bensiini kasutada (ainult kütusepihustit pidi siis sel juhul välja vahetama).

Kas on teada - kas nende ZPK laevade meeskonnad olid Kriegsmarine või Polizei-Matrosen'id? Ma arvan, et need Peipsi järve ZPK'd olid ikka Kriegsmarine laevad - nii, et ka Kriegsmarine meeskondadega. ZPK-2 ja ZPK-3 anti alguses kohe Kriegsmarine'le, ja KM kasutas mõlemaid laevu Peipsi/Emajõe piirkonnas - ags mis siis teistest ZPK laevadest Eesti vetes - kas need olid siis saksa Polizeidienst'i laevad?

Kust võiksin mina mõningaid fotosid/info't nendest saksa ZPK laevadest leida/näha, kus on selgelt näha, et nad olid operatiivsed Peipsi/Emajõe piirkondades.

Lisatud värvitahvel on ühest saksa ZPK laevast, ZPK-3, koos 40mm Bofors kahuriga (huvitavalt, ainult kaks ZPK laeva, ZPK-2 ja ZPK-3, olid varustatud 40mm Bofors'i kahutritega).

Tänan väga abi eest.

Arvo L. V.
Manused
KM ZPK 3 1944 Peipsi MilNet (750px).jpg
KM ZPK 3 1944 Peipsi MilNet (750px).jpg (60.23 KiB) Vaadatud 8921 korda
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Peipsi laevastik

Postitus Postitas andrus »

Nagu üldiselt teada, planeeriti mereväe poolt? 1943.a. teisel poolel Peipsile umbes 24 MAL ja KS-Boote'
Kas maavägedel nii vara mingeid plaane oli, ei ole mulle teada.
Nende 24 MAL-i plaaniga juhtus nagu peaaegu iga plaaniga: tekkisid hilinemised ja muutused. Praegu on teada, et 4 nendest pidid Doonaule minema: http://historisches-marinearchiv.de/son ... nitore.php

Kas äravõetavate MAL-de asemel plaaniti Peipsile uued tellida (tagantjärgi tarkusega teame, et Peipsile jõudis 12 MAL-i) või oli põhjus ainult valmimise hilinemises, aga 7.veebruaril 1944.a. käskis meresõja juhatus (Skl) kõikmõeldavad paadid, jahid, Chefboot-d ja samaväärsed (kuulus väljend dergleichen) välja otsida.
Maavägede kohta oli mereväel 25.jaanuaril teada, et see kavatseb pioneeriüksuste ujuvahenditega Pihkva järvel vahitegevust korraldada. Merevägi palus 5.veebruaril laiendada selle üksuse tegevust ka Peipsi järvele (kuni MAL-d saabuvad).

Ilmselt seesama jõudude õigeaegselt mitte kokku saamine ongi põhjuseks, miks 11.veebruaril tulevad jutuks politseikaatrid: "Skl anstrebt, Polizeikampfboote zu bekommen, um die Zeit, bis MAL einsatzbereit sind, zu überbrücken."

16.veebruaril kirjutas merevägi, et "Kmdr. techn. SS- und Polizei-Akademie ist von Skl Qu A um Überlassung von 4 Polizeikampfbooten für Verteidigung Peipussee erbeten. 2 Boote sind fertig, 3tes in Ausrüstung, 4. steht zu Probefahrten im März heran."

Kuu aega hiljem, (Skl sõjapäevikus on kirjas 17.märtsi all) saadi vastus, et SS eraldab 4 politseikaatrit mereväele.

Kaatrite saabumine:

15.mail saabus üks Riiga. Riia laevatehas pidi kaatrite lahtivõtmiseks ja hiljem Tartus kokkupanemiseks personali eraldama. Kuidas tegelikult see transport Emajõele/Peipsile sündis ja kaatrid valmis ehitati, seda ma ei tea.

8.augustil märgiti ära, et üks ZPK-Boot sai õhurünnakus vigastada.

Selleks ajaks, kui 20.augustil Skl sõjapäevikus esimest korda raporteeriti ühe kaatri lahinguvalmis olemisest, olid juba enamus või kõik MAL samuti lahinguvalmis saanud ja osad neist nõukogude lennuväe tegevuse tulemusena rivist väljas või uputatud.

Tartu sündmuste tõttu augusti viimasel nädalal läks side 4.A.-Flotilliga kehvaks, 28.augustil märgitakse, et ZPK 2 oli Emajõel põlema lastud ja kaotatud, ZPK 3 aga siirdunud Mustveesse.

30.augustil õhurünnakus langes üks ZPK rivist välja, ilmselt siis ZPK 3 Mustvees?

9.augustil kavatseti veel 2 Hollandi vetes olevat ZPK-d (11 ja 12) Peipsile saata. Admiral östliche Ostsee soovi järgi muudeti transpordi sihtkohaks Tallinn. Aga kohale nad enam vist ei jõudnud.

ZPK-de kohta on mul üles märgitud ilmselt usaldusväärsena üks link:
http://www.zweiter-weltkrieg-lexikon.de ... ?f=4&t=792


Lotjade kohta täpselt ei tea, aga sakslaste paberites esinevad 1944.a. siin ja seal Kähne, mot.Kähne ja Holzkähne ning puksiirid. Seega midagi vast oli.

1943.a. kohta on üks kaart ja tabel olemas:
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gli ... /FWSA4.htm
arvolv
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 06 Okt, 2006 15:06
Asukoht: Seattle, WA, USA
Kontakt:

Re: Peipsi laevastik

Postitus Postitas arvolv »

Lgp. Andrus;

Tänan väga info eest.

Terv.;

Arvo L. V.
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Peipsi laevastik

Postitus Postitas andrus »

Nojah, aga see kõik ei olnud kahjuks vist uudis :)
http://www.forum-marinearchiv.de/smf/in ... 59.15.html

Minu allikad olid:
KTB Skl, Teil A
KTB Admiral Ostland/östliche Ostsee

Lisainfona veel, et alates suvest tõmmati Peipsi varustamist kütusega B 4 kokku, see põhjustas patrullteenistuse vähendamise. Ma ei tea, kas ka ZPK pidi sama lennukibensiini kasutama, kui jah, siis võib-olla oli see üks võimalikke põhjusi, miks neist nii vähe kirjutati. Teine võimalus, et sündmused Soome lahes ja maismaal alates suvest 1944.a. ei jätnud enam aega rutiinseid asju raporteerida.
arvolv
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 06 Okt, 2006 15:06
Asukoht: Seattle, WA, USA
Kontakt:

Re: Peipsi laevastik

Postitus Postitas arvolv »

Lgp. foorumi kolleegid;

Ka venelased kasutasid mitu laeva tüüpe Peipsi/Emajõe piirkondades.

Kust võiksin mina mõningaid fotosid/info't vene BMK-70 ja Yaroslavl Ya-5 kaateritest leida, kus on selgelt näha, et nad olid operatiivsed Peipsi/Emajõe piirkondades.

Lisan värvitahvlid ühest vene BMK-70 kaaterist ja ühest Yaroslavl Ya-5 kaaterist. Ya-5'ed kasutasid vene M-17 diiseli mootorit; Ya-5M'id aga USA Chrysler auto/veoauto mootorit.

Ya-5 kaateri värvitahvel on mul momendil poolvalmis, kuna ma pole täpselt kindel, kuidas selle kaateri kuju ja teki konstruktsioon välja nägi. Kas keegi saaks mind palun selle joonistuse valmistamisega aidata? Kas see kaater on Modelist-Konstruktor või mõni teise, sarnase teema ajakirjas, ilmunud?

Lisasin huvi pärast värvitahvlite segule juurde ühe vene MO-4 kaateri, aga see kaater osales Mereküla lahingus, II. 1944. aastal, mitte Peipsi järve lahinguväljakus. Aga see on üks teine teema, kuid selle teema alal on mul ka mitu küsimust.... :D

Tänan väga abi eest.

Arvo L. V.

Allik: VÕITLUSED PEIPSIL JA EMAJÕEL 1234-1944; Autor: MATI ÕUN, PEEDU SAMMALSOO, HANNO OJALO; kirjastus: GRENADER GRUPP; ISBN: 9789949448838
Manused
BMK 70 Peipsi 1944 v1 MilNet (750px).jpg
BMK 70 Peipsi 1944 v1 MilNet (750px).jpg (29.3 KiB) Vaadatud 8432 korda
Yaroslavl Ya 5 coastal motor boat Peipsi 1944 Draft 1 MilNet (750px).jpg
Yaroslavl Ya 5 coastal motor boat Peipsi 1944 Draft 1 MilNet (750px).jpg (36.71 KiB) Vaadatud 8432 korda
MO-4 SubChaser v2 MilNet (750px).jpg
MO-4 SubChaser v2 MilNet (750px).jpg (46.17 KiB) Vaadatud 8432 korda
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Peipsi laevastik

Postitus Postitas andrus »

Paar pilti venekeelsest internetist. Valisin need, mille dateering sobib.
cbee6f76802a21902090f23904a5085b.jpg
cbee6f76802a21902090f23904a5085b.jpg (115.35 KiB) Vaadatud 8092 korda
Командир бронекатера лейтенант А.А.Смирнов производит разбор операции с личным составом. Чудская военная флотилия Краснознаменного Балтийского флота, Чудское озеро, август 1944 года.
Фото С. Шиманского.
Инв. № 21159

http://www.mainalbum.com/gallery/story_ ... 17500.html
aef98abd7faecbebd5d0bc56e330a82d.jpg
aef98abd7faecbebd5d0bc56e330a82d.jpg (134.39 KiB) Vaadatud 8092 korda
На фото: Прибытие пополнения бронекатерного тендера на базу по железной дороге. Спуск тендера с железнодорожной платформы на воду. Чудская военная флотилия, август 1944 года.
Фото С. Шиманского.
Инв. № 21144/3

http://www.mainalbum.com/gallery/story_ ... 17564.html

Mingit garantiid ma loomulikult anda ei saa et tegu on Peipsiga.

Küsin veel, et Arvo, kas selline raamat nagu Randolf Kugler: "Das Landungswesen in Deutschland Seit 1900" on olemas? Kui ei võiksin üritada sealse teksti arvutisse tõsta ja siia postitada.
metssiga
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 11 Nov, 2005 19:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Peipsi laevastik

Postitus Postitas metssiga »

Nende venelaste MO - malõi ohotnik kohta peaks vanades "Modelist Konstruktor" ajakirjades olema küll täielik modelisti unenägu. Nii ma mäletan, aga kahjuks mingit täpset viidet ei oska öelda. Venekeelne google ??
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Re: Peipsi laevastik

Postitus Postitas plekkpea »

Viimasel fotol, mis kraana?
Huvitun maisest rasketehnikast.
arvolv
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 06 Okt, 2006 15:06
Asukoht: Seattle, WA, USA
Kontakt:

Re: Peipsi laevastik

Postitus Postitas arvolv »

Lgp. Andrus;

Tänan väga lisatud info ja fotode eest.

Foto sellest NL "ТОВАРИЩ ТЕНДЕР" 'ist on huvitav. Lisan siia ka siis oma värvitahvli sellest vene tenderist Teie hindamiseks; kuna see laev (tender) on mul juba joonistatud. Teie foto aitas mul oma värvitahvlit sellest tenderist vähe uuendada - tänan väga.

Mul on see saksa Landungswesen'i raamat olemas. Aitäh.

Terv.;

Arvo L. V.
Manused
KBF Tovarich Tender Peipus 1944 MilNet (750px).jpg
KBF Tovarich Tender Peipus 1944 MilNet (750px).jpg (29.04 KiB) Vaadatud 7964 korda
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline