Ametkondlikuks kasutamiseks mõeldud juhendeid vaevalt keegi foorumis selgitama hakkaks, kuid alusdokumentidest - nii Eesti omadest kui rahvusvahelistest, võid ju netist lugeda.
Lennundusseadus:
§ 28. Õhusõiduki kapten
(1) Õhusõiduki kapten on õhusõiduki omaniku või käitaja määratud piloot, kes juhib meeskonna tööd ja vastutab lennu ohutu kulgemise eest.
[RT I 2008, 52, 290 - jõust. 22.12.2008]
(2) Õhusõiduki kapten vastutab meeskonnaliikmete, reisijate ja pardal oleva lasti ohutuse eest õhusõiduki uste sulgemise momendist alates ning õhusõiduki ohutu käitamise eest, alates õhusõiduki liikumapanekust startimiseks kuni peatumiseni ja mootorite seiskamiseni pärast lennu lõppu.
(3) Kapteni korraldused, mis on seotud lennu ohutu sooritamisega, on kõigile õhusõiduki pardal viibivatele isikutele kohustuslikud.
(4) Kaptenil on õigus keelduda meeskonnaliikme, reisija või lasti pardale võtmisest või kõrvaldada see isik või last pardalt enne lendu või pärast maandumist, kui seda nõuab lennuohutus.
§ 31. Õhusõiduki kapteni õigused ohuolukorras
Õhusõiduki sattumisel ohuolukorda on kaptenil õigus rakendada kõiki lennuohutuse seisukohalt vajalikke meetmeid kuuletumise ja korra tagamiseks. Iga meeskonnaliige on kohustatud osutama kaptenile vajalikku abi. Sellist abi on kaptenil õigus nõuda ka reisijatelt.
§ 32. Õhusõiduki kapteni kohustused kuriteo või väärteo korral
[RT I 2004, 25, 169 - jõust. 26.04.2004]
(1) Kui õhusõiduki pardal on toime pandud kuriteo või väärteo tunnustega tegu, on kapten kohustatud teatama sellest politseile ja rakendama meetmeid kuriteo või väärteo asjaolude väljaselgitamiseks.
[RT I 2004, 25, 169 - jõust. 26.04.2004]
(2) Kapten on kohustatud rakendama meetmeid kuriteos kahtlustatava või väärteomenetlusaluse isiku kinnipidamiseks ning üleandmiseks Eesti politseile, Eesti välisesinduse konsulaarametnikule või välisriigi vastavale asutusele.
[RT I 2008, 52, 290 - jõust. 22.12.2008]
(3) Kapten on kohustatud tagama õigusrikkumise vahendite ja teiste asitõendite üleandmise pädevale asutusele.
[RT I 2004, 25, 169 - jõust. 26.04.2004]
JAR-OPS 1 Subpart B
SUBPART B – GENERAL
JAR-OPS 1.120 Endangering safety
(a) An operator shall take all reasonable
measures to ensure that no person recklessly or
negligently acts or omits to act:
(1) So as to endanger an aeroplane or
person therein;
(2) So as to cause or permit an aeroplane
to endanger any person or property.
JAR-OPS 1 Subpart S
SUBPART S – SECURITY
JAR-OPS 1.1235 Security requirements
An operator shall ensure that all appropriate
personnel are familiar, and comply, with the relevant
requirements of the national security programmes of
the State of the operator.
Aga jah - üksikasjalikku infot, näiteks millisele lennukile pannakse relvastatud, erariides julgestaja või kas meeskonnal on relv(ad), ära foorumst leida looda.

Relva kasutamine hädakaitseks või hädaseisundis, kus panikööri(de) tegevus võib põhjustada paljude inimeste hukkumise - kaptenil on aega otsustamiseks vast mõni sekund kui sedagi, paragrahviväänajatel pärast aga piiramatult.
