25 aastat Rusti lennust
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: 25 aastat Rusti lennust
PVO-s olla olnud selline traditsioon, et peale edukat püüdelendu pidi võidukas piloot tegema siis ajateenijast sihitajale välja. Tavaliselt olla juhtunud see kuskil juhtimispunkti läheduses looduses.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: 25 aastat Rusti lennust
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: 25 aastat Rusti lennust
Huvitav, kas kelbast ajab kindralisaks või Hannes Rumm...?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Õhutõrje
Ma olen siin kirjutanud, et juba siis oli lennunduses oma süsteem, mille näitena Rust libises õppetsoonist läbi lihtsalt niimoodi, et kuna oma-võõras süsteemi "uuendamisega" (mida see siis ka tegelikkuses ei tähendanud) ei saanud kõik lennukooli kursandid õhus ise hakkama, siis viis lennudispetšer tornis ise update läbi. Ja et nende mitte ise hakkama saanutega koos olevat siis ka Rust saanud automaatselt legaalse vahendi staatuse. Mina ei ole pihta saanud mida ja kuidas ta tegi ja kuidas see süsteem (uuendamine) siis tehniliselt toimus. Kas ainult torni jaoks? Või kelle jaoks? Kas ka ülejäänud tornide jaoks??? Aga ÕT? jne küsimused. Selgitan siia siis uuesti: ZRK saadab selle 14-15Giga peal oleva ringvaatlusantenni ja võimendite kaudu koos vaatlussignaaliga, mille tagasi peegeldumise kaudu tehakse rehnuteid liskas ka nn biitimis-signaali. Konkreetse kodeeringuga impulsi, mille vastus peab kattuma oma-võõras moodulisse sisestatud vastuse-kodeeringuga. Selle järgi fikseeritakse: kas vastus on "oma", vastust ei tule, või kood ei klapi, siis ka järelikult pole legaliseeritud "oma" ... ja kuulub maha võtmisele.
Ja ma olen siin selgitanud, mismoodi toimub "oma-võõras" ploki käitlemine ja koodide vahetamine. Ja et ma ei saanud kuidagi pihta, kuidas jõuavad need samad uued koodid (mida mingi dispetšer kuskil tornis kellelegi lennukisse/lennukile/lennuki jaoks olevat sisestanud kuhugile) samamoodi iga viimse kui ühe eraldiseisva ZRK-üksuseni teades, et ZRK-sse tuleb need "käsitsi" tuua või viia. Mingisugust koodide kaughaldusega sisseviimisele ei saa lahingolukorras arvestada, sest masinad ei pruugi sideulatuseski olla jne.
Ja ma olen siin selgitanud, mismoodi toimub "oma-võõras" ploki käitlemine ja koodide vahetamine. Ja et ma ei saanud kuidagi pihta, kuidas jõuavad need samad uued koodid (mida mingi dispetšer kuskil tornis kellelegi lennukisse/lennukile/lennuki jaoks olevat sisestanud kuhugile) samamoodi iga viimse kui ühe eraldiseisva ZRK-üksuseni teades, et ZRK-sse tuleb need "käsitsi" tuua või viia. Mingisugust koodide kaughaldusega sisseviimisele ei saa lahingolukorras arvestada, sest masinad ei pruugi sideulatuseski olla jne.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Õhutõrje
Mis jutt see nüüd on, et Rust pääses üle piiri mingi fake transponderiga? Üks mu kunagine kolleeg oli PVO lennuväes ja tegeles nende transponderite koodidega (amet: kodeerija), neid koode vahetati iga päev. See, mis Rustil olla võis oli selleks päevaks ammu vananenud.
Rust avastati õigel ajal, hävitajad saadeti kontrollima, hävitaja piloot kandis ette, et kergelennuk, stiilis Jak-misiganes, mispeale algas PVO mõttepaus, kuna keegi ei tahtnud anda käsku uueks KAL-007 looks.
Rust avastati õigel ajal, hävitajad saadeti kontrollima, hävitaja piloot kandis ette, et kergelennuk, stiilis Jak-misiganes, mispeale algas PVO mõttepaus, kuna keegi ei tahtnud anda käsku uueks KAL-007 looks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: 25 aastat Rusti lennust
No vat sellised ongi osalised ja/või pinnapealsed teadmised. See sinu jutt on hoopis muu, algne piiriületuse järgne episood kuni Gdovini selle lennu ajast. Aga see "koodide-jutu-värk" olevat olnud peale seda tuvastamist ja niisama-jätmist, kuskil Pihkva oblasti kandis oleval sõjaväe lennukooli harjutusalal, ja kus toimusid mingid grupi-õppe-lennud ja just niimoodi pääses ta jälle läbi Seligeri järveni, ja seal omakorda järgmises kohas (Toržoki kandis) peeti teda otsimis-pääste lennumeeskonnaks jne jne. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1 ... 0%B0%D1%81Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Veebr, 2024 15:16 Mis jutt see nüüd on, et Rust pääses üle piiri mingi fake transponderiga? Üks mu kunagine kolleeg oli PVO lennuväes ja tegeles nende transponderite koodidega (amet: kodeerija), neid koode vahetati iga päev. See, mis Rustil olla võis oli selleks päevaks ammu vananenud.
Rust avastati õigel ajal, hävitajad saadeti kontrollima, hävitaja piloot kandis ette, et kergelennuk, stiilis Jak-misiganes, mispeale algas PVO mõttepaus, kuna keegi ei tahtnud anda käsku uueks KAL-007 looks.
Руст был в районе Пскова, когда в 15:00 в соответствии с графиком сменился кодовый номер системы «свой — чужой». Здесь шли учебные полёты одного из авиационных полков, и неопытный молодой лейтенант дежурной смены КП ПВО присвоил признак «свой» всем объектам, находящимся в воздухе. Примерно через час Руст пролетел над Селигером и попал в зону ответственности другого соединения, но теперь его приняли за участника поисково-спасательной операции на месте произошедшей накануне в 40 км западнее города Торжок катастрофы самолётов ВВС (в воздухе столкнулись Ту-22 и МиГ-25[18][14]). Mina lugesin seda koodivahetamise juttu sellises versioonis, et kursandid lendasid seal ringi ja pidid ise muutma oma lennuvahendil koodi. Aga keegi(d) polevat ise sellega hakkama saanud ja siis olevat selle jama klattimiseks korrapidaja-lennujuht ise muutnud ära (teinud kordus aktiveerimise vmt jne) kõigi õhus olnute koodid ja niimoodi olevat saanud ka Rust "oma" staatuse. Ja siis jäeti ta edasi lendama ja lasti tähelepanu alt välja kui "oma". Ja jõudes uude piirkonda siis läks kah pikalt loha, enne kui saadi aru, et see pole teps mitte oma. Aga nüüd jõuame jällegi tagasi episoodini, et mida iganes see lennujuht ka tegi, siis ZRK-de jaoks oleks ta jäänud ikka "võõraks", sest ta ei oleks vastanud minu seadmete päringule ei uue, ega vana koodiga. Ja uut koodi minu masin poleks nagunii teadnud. Ja nii ta olekski kuulunud mahavõtmisele.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: 25 aastat Rusti lennust
Rustil ei olnud mingeid transpondereid ega muud tõsisalajast CIA stuffi, see on vene propaganda hiljem luuletanud.
Loe Mati Iila Aviaatorit, kuidas Ostrovis asunud Tu-16d tegid üle Valgevene Moskva õhukaitse kontrollimist, lennati lihtsalt 60-100 m kõrgusel ja Moskva PVO avastas nad alles siis, kui nad Moskva lähedal juba ülesannet lõpetades kõrgust võtsid.
Lihtsalt NSVL siseosas ei olnud madalakõrguselisi radareid, mis piiril olid. Seepärast Rust avastati juba Soome lahe kohal.
Loe Mati Iila Aviaatorit, kuidas Ostrovis asunud Tu-16d tegid üle Valgevene Moskva õhukaitse kontrollimist, lennati lihtsalt 60-100 m kõrgusel ja Moskva PVO avastas nad alles siis, kui nad Moskva lähedal juba ülesannet lõpetades kõrgust võtsid.
Lihtsalt NSVL siseosas ei olnud madalakõrguselisi radareid, mis piiril olid. Seepärast Rust avastati juba Soome lahe kohal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: 25 aastat Rusti lennust
Rutja piirivalvekordoni selleaegse komandöri sõnul oli neil Rusti lennukist ülevaade hetkest kui lennuk Malmi lennuväljalt õhku tõusis.Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Veebr, 2024 9:52
Lihtsalt NSVL siseosas ei olnud madalakõrguselisi radareid, mis piiril olid. Seepärast Rust avastati juba Soome lahe kohal.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: 25 aastat Rusti lennust
Eks oleneb, kui kõrgele ta Soomes tõusis, kui ta oleks taibanud algusest peale lennata 100 m ja allapoole, oleks ta radaarile ilmunud umbes Soome lahe keskel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: 25 aastat Rusti lennust
Mati Iila aviaatorid juba ammu loetud (ja mäletan väga hästi seda tema kirjeldatud episoodi, kus kästi kiirkorras ootamatult madallennul Moskva peale minna). Teen siia veel ühe asjasse puutuva märkuse: meil oli tänu tehnilisele üksmeelele ja suhtumisele töökohustustesse suhteliselt hea klapp mõningate kõrgemate ohvitseridega. Oli erinevaid vestlusi. Juba siis kuulsin näiteks Tu-160-st, ka seda, et ole rahul Tartusse nad ei tule, et ma tean teil küll renoveeritakse ja pikendatakse rada, aga Tartu jääb ikka Tu-22M3-dele ja Il-76-tele. Mina näiteks tartlasena olles 87 kevadest NA-s seda rajapikendamist ei teadnud.... Aga see siia puutuv osa: mees rääkis mulle 1988-89, et peale Rusti (ma olin siis 3. päev sõjaväes) tehti mingi aeg hiljem proovilend samamoodi ja jällegi läks asi Moskvasse välja ja jällegi said vastavad PVO-šnikud rappida. Kuulsin, jätsin endateada, ja vat siis Iilat lugedes tuli kõik järsku juba tuttav ette...Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Veebr, 2024 9:52 Rustil ei olnud mingeid transpondereid ega muud tõsisalajast CIA stuffi, see on vene propaganda hiljem luuletanud.
Loe Mati Iila Aviaatorit, kuidas Ostrovis asunud Tu-16d tegid üle Valgevene Moskva õhukaitse kontrollimist, lennati lihtsalt 60-100 m kõrgusel ja Moskva PVO avastas nad alles siis, kui nad Moskva lähedal juba ülesannet lõpetades kõrgust võtsid.
Lihtsalt NSVL siseosas ei olnud madalakõrguselisi radareid, mis piiril olid. Seepärast Rust avastati juba Soome lahe kohal.
Aga äkki ehk selgitad, mida sa nende Rusti transpondrite all silmas pead?
Re: 25 aastat Rusti lennust
Oli ka Gorki (Nizni Novgorod) korpuse staabis plantsetil. Oma silmaga nägin.retti kirjutas: ↑06 Veebr, 2024 10:48Rutja piirivalvekordoni selleaegse komandöri sõnul oli neil Rusti lennukist ülevaade hetkest kui lennuk Malmi lennuväljalt õhku tõusis.Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Veebr, 2024 9:52
Lihtsalt NSVL siseosas ei olnud madalakõrguselisi radareid, mis piiril olid. Seepärast Rust avastati juba Soome lahe kohal.
Re: 25 aastat Rusti lennust
"Примерно через час Руст пролетел над Селигером и попал в зону ответственности другого соединения, но теперь его приняли за участника поисково-спасательной операции на месте произошедшей накануне в 40 км западнее города Торжок катастрофы самолётов ВВС (в воздухе столкнулись Ту-22 и МиГ-25".
Kas keegi oskab sellele Wikipedias olevale väitele mingi konkreetse allika kõrvale panna?
Otsing andis küll kaks võimalikku õnnetust, aga mitte kokkupõrget.
Tu-22: 28 мая 1987 года. 290 орап, Зябровка, Ту-22РД №37 (27-05), КК командир отряда м-р Емельянович. Вылет парой на визуальную разведку на истинной высоте 450м и скорости 600км/ч. В процессе выполнения задания ведущий м-р Емельянович снизился до 150 м, попал в снежный заряд и столкнулся с деревьями. Экипаж погиб. Причина АП: грубое нарушение экипажем заданного режима полета, самовольное снижение на высоту менее безопасной и потеря контроля за высотой полета при попадании самолета в снежный заряд.
MIG-25
Дата 05.1987
Страна-эксплуатант СССР
Место район Новгорода (?)
Время
Самолет(ы) МиГ-25ПД
Эксплуатант ПВО
Летчик(и)
Обстоятельства
Исход летчик погиб
Причины
Kas keegi oskab sellele Wikipedias olevale väitele mingi konkreetse allika kõrvale panna?
Otsing andis küll kaks võimalikku õnnetust, aga mitte kokkupõrget.
Tu-22: 28 мая 1987 года. 290 орап, Зябровка, Ту-22РД №37 (27-05), КК командир отряда м-р Емельянович. Вылет парой на визуальную разведку на истинной высоте 450м и скорости 600км/ч. В процессе выполнения задания ведущий м-р Емельянович снизился до 150 м, попал в снежный заряд и столкнулся с деревьями. Экипаж погиб. Причина АП: грубое нарушение экипажем заданного режима полета, самовольное снижение на высоту менее безопасной и потеря контроля за высотой полета при попадании самолета в снежный заряд.
MIG-25
Дата 05.1987
Страна-эксплуатант СССР
Место район Новгорода (?)
Время
Самолет(ы) МиГ-25ПД
Эксплуатант ПВО
Летчик(и)
Обстоятельства
Исход летчик погиб
Причины
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist