1. leht 2-st
Mõned pildid
Postitatud: 07 Okt, 2012 15:38
Postitas FRITZ

- jerryseaplane.jpg (59.82 KiB) Vaadatud 5947 korda

- Bundesarchiv_Bild_101I-596-0367-05A,_Flugzeug_Me_323_Gigant.jpg (50.81 KiB) Vaadatud 5947 korda
Re: Mõned pildid
Postitatud: 07 Okt, 2012 16:24
Postitas FRITZ

- wrecked_m_4_by_wolfenkrieger-d4uo8c3.jpg (86.6 KiB) Vaadatud 5914 korda

- t-34_early_443.jpg (130.09 KiB) Vaadatud 5914 korda
Re: Mõned pildid
Postitatud: 07 Okt, 2012 17:52
Postitas FRITZ

- venemaa teed
- Bundesarchiv_Bild_101I-187-0239-35,_Russland,_Soldat_bei_Reparatur_eines_Beiwagenkrads.jpg (72.88 KiB) Vaadatud 5864 korda

- aitab kah hädast välja
- 4898764782_f6506f02c5_b.jpg (174.34 KiB) Vaadatud 5864 korda

- BUFE22~1.JPG (43.94 KiB) Vaadatud 5864 korda
Re: Mõned pildid
Postitatud: 08 Okt, 2012 21:51
Postitas FRITZ

- 4610986167fbd8f2af17b.jpg (53.44 KiB) Vaadatud 5512 korda
Re: Mõned pildid
Postitatud: 08 Okt, 2012 21:52
Postitas FRITZ
raketiheitja küll midagi huvitavat ,,,,kas trofee ,pole nagu kuskil trehvanud....või sis mingine laskeseadeldis.......
Re: Mõned pildid
Postitatud: 10 Okt, 2012 15:35
Postitas FRITZ
katsetamisjärgus lennuk,,,muidugi am-id võtsid tehnoloogia kohe üle

Re: Mõned pildid
Postitatud: 10 Okt, 2012 16:03
Postitas Lemet
Siis mida täpselt "ameeriklased kohe üle võtsid"? Lennundustehnika ja tehnoloogia "ülevõtmisega" tegeles rohkem ja põhjalikumalt üks teine liitlasriik.
Re: Mõned pildid
Postitatud: 10 Okt, 2012 22:34
Postitas Soobel
Jah, meeriklased võtsid hoopis muutuva noolsusega tiivaga MeP1011 üle, Bell pani selle isegi USA uue hävitaja konkursile peale mõningasi ümbertegemisi. Pildilolevalt Salamandrilt minu teada võitjad suurt midagi üle ei võtnud, ainult venelased lendasid nende Jumo mootori koopiatega, kuni inglased RR Nene litsentsi annetasid ja MIG15 sündis.
Re: Mõned pildid
Postitatud: 10 Okt, 2012 22:48
Postitas Lemet
Soobel kirjutas:Jah, meeriklased võtsid hoopis muutuva noolsusega tiivaga MeP1011 üle, Bell pani selle isegi USA uue hävitaja konkursile peale mõningasi ümbertegemisi. Pildilolevalt Salamandrilt minu teada võitjad suurt midagi üle ei võtnud, ainult venelased lendasid nende Jumo mootori koopiatega, kuni inglased RR Nene litsentsi annetasid ja MIG15 sündis.
Kas on väga kohatu selle ameeriklaste poolt Me P1011 muudetava noolsuse kasutamise kohta ka viidet paluda? Sest üldiselt väidetakse, et
P.1101 was taken to the United States for study at Bell Aircraft, but because of missing documentation and structural damage, Bell decided against completing it.
Liiatigi oli ju muudetav noolsus juba 30-ndatel inglaste poolt kasutatud, lennukil Westland-Hill Pterodactyl IV
Re: Mõned pildid
Postitatud: 10 Okt, 2012 23:02
Postitas Soobel
Wikipedia pole küll absoluutse tõe allikas, aga...
http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_P.1101
Seni jäi mulje, et natsid ikka said masinat katsetada ka enne kui ameeriklaste kätte langes, siit loen oma kesise ingliskeele oskusega, et vaid 80% sai prototüüp valmis. Kola viidi üle lombi ära ja Bell ehitas teda X5 all edasi. Seda, et X5 seal konkursil F86 ees kaotas, kuna muutuvnoolsuse süsteem oli keerukas, kallis ja peeti ebavajalikuks, lugesin kuskilt mujalt.
Re: Mõned pildid
Postitatud: 10 Okt, 2012 23:19
Postitas Lemet
Tegelikult oli Me P1011 muutuv tiivageomeetria ju suhteliselt tinglik asi, seda sai muuta vaid maa peal, mitte lennul ja suhteliselt väikestes piirides, 35 kuni 45 kraadini.
Re: Mõned pildid
Postitatud: 11 Okt, 2012 18:49
Postitas Soobel
Bell pani tiivageomeetria ikka õhus muutuma. Maapeal muutmisel pole jah mingit mõtet. Ja ega seda seniajani suurt kasutata, väikestel hävitajatel kaalu-keerukuse pärast suht mõttetu, ainult ülehelikiirusega suuremad loomad kasutavad seda vist.
Re: Mõned pildid
Postitatud: 11 Okt, 2012 19:21
Postitas Lemet
Miks...MiG-23/27 ei klassifitseeru ju "suureks" lennukiks, aga noolsus muutub mis mühiseb- 16-72 kraadi. Samamoodi Su- 17/20/22, Tornado ja ka F-14. Lugupeetaval peaks ju keel suus olema...
http://www.testpilot.ru/review/notes_mtp/vsweep.htm
Re: Mõned pildid
Postitatud: 12 Okt, 2012 8:24
Postitas Kilo Tango
Muudetava noolsusega tiibu ei kasutata enam sel põhjusel, et kogu see konstruktsioon koos oma:
- poolitatud ja liigendiga tiivatalaga
- liikumise käigus töötama pidavate juhtpindadega
- parallelogrammina pööratavate moona kinnituspunktidega
- ja võimsate hüdrauliliste tungraudadega
läks nii raskeks, kalliks ja keeruliseks, et lihtsam ja odavam on sama tulemuse saavutamiseks suurendada mootorite võimsust ning kaasas veetava kütuse kogust. Seda eriti pärast seda kui elektrooniliselt kompenseeritav juhtimine tegi võimalikuks aerodünaamiliselt mittestabiilse plaaneriga lendamise.
Kõik, mis on aerodünaamiliselt optimaalne, ei ole alati tervikut vaadates optimaalne.
P.S. kas keegi seletaks, kuidas selles foorumis normaalselt listi kasutada. Nii, et bullet pointid kah näha oleks.
Re: Mõned pildid
Postitatud: 12 Okt, 2012 8:54
Postitas Noor
Kas mitte aerodünaamiline mittestabiilsus ei ole enamike militaar lennukite tiibade disaini sisse kirjutatud (static stability)?
Elektroonika rohkem aitab sellistel "kirstudel" lennata nagu F111, B2, jne.
(ei taha norida vaid õppida ning enesele neid asju selgeks teha

)