Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 988
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas davidsoniharald »

Lemet kirjutas:Tegelikult saavad ka tsiviilid lennul kütust välja lasta...

http://avia.pro/blog/sbros-topliva-otve ... sh-airways

Pole ju reaslne, et näiteks ülemere lennuks tangitud 747 hakkaks avariiolukorras tunde lennuvälja kohal tiirutama ning maandumiskaalu saavutamiseks kütust kulutama.
See kütuse väljalaskmise teema on selline: Lennukil on olemas MTOW ehk maksimaalne õhkutõusu kaal ja MLW ehk maksimaalne maandumiskaal. MTOW on tavaliselt suurem kui MLW. Kui lennuk pärast õhkutõusu ja "tavalise" nelja pöördega lennujaama ringi sooritamist (suurtel reisikatel võtab selline ring oma 15 minutit aega) on kaotanud piisavalt kaalu läbi kütuse ärapõlemise, et saavutada MLW, siis kütuse üle parda heitmise süsteem nõutud ei ole. Kui ühe lennujaama ringiga aga MLW ei saavutata, siis on see süsteem nõutud. Boeing 737 ja Airbus 320 perekonna lennukitel seda näiteks ei ole, Boeing 747 lennukitel jälle on. SuperJeti kohta mul täpsed andmed puuduvad, kuid julgen arvata, et ei ole. Seega võib see süsteem olla nii tsiviil kui militaar lennukitel, kuid ei pruugi.

Mina arvan, et selle katastroofi põhjust tuleb otsida korruptsioonist. Mismoodi? Arendati seda lennukit pikalt, raha kulus ropult. Suurem osa varastati muidugi ära. Kuidagi saadi ka lennuk valmis. Arendustegevus oli tagasihoidlik, sest raha oli ju otsa saanud. Kuidagi viisi ikkagi midagi tehti, kuidagi saadi sertifikaadid, raha loobiti paremale ja vasakule, et ikka paberid korda saaks. Lennuk ju lendas. Mis tal ikka viga? Eksole. Aga piisas, et joonestuslaual oli mõningad vead tehtud, elektroonika maandused puudulikud, veetud valesse kohta, arvestused veidi mööda. Toimib, jah. Aga millistes tingimustes? Igapäevaselt opereerides polnud viga. Katsed ju läbis. Puuduliku raha pärast aga jäid paljud asjad tegemata, süsteemide arhidektuur töökindlaks lihvimata, ekstreemsed katsetused, milliseid moodsad lennukid vajaksid ja suured lennukitootjad oma raha eest läbi viivad, tegemata. Piisas ühest välgulöögist, et juhtsüsteem saaks fataalse rikke, ühest valesti projekteeritud süsteemist, ühest Vasjast, kes maandusjuhtme alt jättis värvi puhastamata, sest tal oli räme pohmakas. Piisas kõigist nendest väikestest kokkusattumustest, et ehitada katastroofi altis lennumasin. Põhjuseid tuleb otsida aga ikkagi vene bardakkist ja ennekõike korruptsioonist, mis on kõige võti.

Ootaks nüüd Kaptenihärrat siia rääkima teemal Vene võitmatu ja analooge mitte omav lennumasin, mis on nii hea, et meie oma vaimupimeduses ei oska sellest veel aru saada.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas huvitun »

Veel on jäänud kõrvu miski inseneri jutt, et superjeti remonti tehti valdavalt lnnukõlblikkuse saavutamisek. Rohkem ei punnitatud tavaliselt. :dont_know:
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas andrus »

Предварительные данные о катастрофе «Суперджета» в аэропорту Шереметьево говорят о том, что она могла произойти в результате череды ошибочных (если говорить мягко) действий экипажа воздушного судна, когда летчики перевели управление в ручной режим «direct mode», а затем не справились с достаточно рутинной посадкой в этом режиме. [...] Собственно, и в отношении последней катастрофы SSJ-100 в Шереметьево мы уже успели прослушать осанны «героическим летчикам, спасшим людей» (до того, как выяснилось, что большая часть пассажиров как раз погибла). Зато виноватыми были объявлены «пассажиры с чемоданами».
https://vz.ru/opinions/2019/5/13/977298.html
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36340
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

onu juulius
Liige
Postitusi: 382
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas onu juulius »

Juhtub ka paremates peredes. Möödunud nädalal läks California kandis üks F-16 lennu ajal rikki ja potsatas mingisse laohoonesse. Piloot pääses ja ka hoones ei saanud keegi tõsisemalt viga. Õnneks ei tekkinud ka mingit tulevärki (osalt ehk tänu laohoone sprinklerisüsteemile), kuigi lennuk kandis lahingmoona.

https://www.youtube.com/watch?v=C9kb7_2GoWA
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegelikult saavad ka tsiviilid lennul kütust välja lasta...
http://avia.pro/blog/sbros-topliva-otve ... sh-airways
Pole ju reaslne, et näiteks ülemere lennuks tangitud 747 hakkaks avariiolukorras tunde lennuvälja kohal tiirutama ning maandumiskaalu saavutamiseks kütust kulutama.
Nõuka ajal oli üks lennuõnnetus, kus mingil Tu-l (kas vist 124?) ei tulnud telik välja ja peale kütusega taeva kastmist maandus aeroplaan õnnelikult Neeva jõkke Leningradis. Legend räägib, et lennuki kaukaaslasest (vist armeenlane?) komandör, keda lennu eel mäletasid kõik süsimusta peaga, oli peale Neevast välja õngitsemist olnud peast täiesti hall :oops:

Olen nõuka aja lõpus (vist 1990) näinud, kuidas Tu-16 lasi mingit kollakat ollust tagant välja ja tiirutas seda tehes. Kuna siis liikusid metsikud vandenõuteooriad nõuka pahategudest, siis kahtlustati keemiat, mis tekistas vihma (oli 23. juuni). Ja tõesti - selle aasta jaanipäev minu kodukandis paistis silma jõhkra äiksetormiga. Hiljem muidugi sain aru, et lennuk tahtis teha hädamaandumist lähedal olevale hävitajate lennuväljale (rada 2300 m) ja sellepärast lasi lihtsalt petrooli välja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kapten Trumm »

onu juulius kirjutas:Juhtub ka paremates peredes. Möödunud nädalal läks California kandis üks F-16 lennu ajal rikki ja potsatas mingisse laohoonesse. Piloot pääses ja ka hoones ei saanud keegi tõsisemalt viga. Õnneks ei tekkinud ka mingit tulevärki (osalt ehk tänu laohoone sprinklerisüsteemile), kuigi lennuk kandis lahingmoona.

https://www.youtube.com/watch?v=C9kb7_2GoWA
F-16 on ainus aeroplaan, mille kohta peetakse tema sünnist saati õnnetuste registrit.
http://www.f-16.net/f-16-news-about-Mishap.html
Samas on F-16 saanud töökindluse auhindasid, lihtsalt tegemist on täna arvukaima lääne hävitajaga (peale F-4 pensioneerumist enamikes riikides) ja nende summaarne lennutundide arv on kolossaalne.

Aga 2019. a on olnud õnnelik, nimetatud California lugu oli esimene pauk sellel aastal.
Eelmine aastal oli 4 suurt pauku ja kaks väiksemat. USAs, kel on neid kirjas üle tuhande, sõideti 2018 sodiks vaid 2 masinat, mis teeb ühe paugu 100 000 tunni kohta. Nendest üks oli ka vigurlennugrupi masin, millega võidi "üle tõmmata". Näiteks Haapsalus baseerunud MiG-23 polgu analoogne avariilisus oli üks pauk 25 000 tunni kohta ehk 4 korda suurem. Mõlemad on ühemootorilised lennukid, kus mootori rike tähendab üldiselt sangade tõmbamist. Sangasid tõmmati seal 4 korda 16 aasta ja 40 lennuki kohta (eeldame sama 160 tundi aastas).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 5085
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas mart2 »

onu juulius kirjutas:Juhtub ka paremates peredes. Möödunud nädalal läks California kandis üks F-16 lennu ajal rikki ja potsatas mingisse laohoonesse. Piloot pääses ja ka hoones ei saanud keegi tõsisemalt viga. Õnneks ei tekkinud ka mingit tulevärki (osalt ehk tänu laohoone sprinklerisüsteemile), kuigi lennuk kandis lahingmoona.
https://www.youtube.com/watch?v=C9kb7_2GoWA
OT spordimaailmast.
Lennuk tegi USA rattasportlaste seas suure pahanduse, sest kukkus SIDI lattu. Selle premium-firma toodetud rattakingadest tuleb turul pikem paus...
OT lõpp.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Lemet »

Video kah sest laoäästamisest

https://youtu.be/sQ6tv_14beQ
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7570
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas nimetu »

Omamoodi ime, et keegi tõsisemalt viga ei saanud.
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas huvitun »

Nižneangarskis läks lennuk katki. Täna hommikul? An 24. Otsa ei lõppend vist keegi. Eksin, piloot ja tehnik hukkusid. Vasak mootor ütles üles ja lennuk sõitis maandumisrajalt välja.

Reisija video sündmusest: https://vk.com/video-34740837_456256348

https://lenta.ru/news/2019/06/27/an24/
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Lemet »

Otsa said ikka mõlemad piloodid...ja passaserid vajasid tohterdamist. Praegustel andmetel. Kuigi venelaste lennuõnnetustel on ennegi paarist hukkunust saanud ajapikku nelikümmend...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vastaja
Liige
Postitusi: 459
Liitunud: 15 Mär, 2013 17:37
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Vastaja »

Esmaspäeval põrkasid õhus kokku kaks Saksa Eurofighter Typhoon hävitajat.
Õnnetus toimus Mecklenburg-Vorpommenis Fleezeni järvest põhja pool. Ühe lennuki piloot hukkus.https://defence-blog.com/news/two-eurof ... _zVZAsWnws
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36340
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3299
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Taevast sajab lennukeid

Postitus Postitas Dr.Sci »

28-02.2018 - Tegemist pole mitte enam juppidega - mainitud õnnetus oli siiani kergelt mällu jäänud, nüüd kui lugeda https://leht.postimees.ee/6816109/polev ... amiskursus
oli asi ikka päris karm.

Noppeid:

15 meetri kõrguselt kiirusega 352 km/h prantsatab lennuk vastu Tallinna lennujaama lennurada. Purunevad telikuluugid ja mootorid saavad kahjustada.

..kuna mootorid huugavad suurel võimsusel, hakkab lennuk nüüd nina ees taeva poole sööstma. Nii lennuki kiirus kui ka tõusunurk on suuremad kui normaalsel õhkutõusul. Võrdluseks: kui muidu tõuseb tavaline reisilennuk ligi 460 meetrit minutis, siis nüüd umbes 1800 meetrit minutis. «Manual pitch trim only», «ENG 2 FIRE», «ELEV FAULT» on vaid mõned teated, mis õhku tõustes pardaarvutilt kumama hakkavad. Kokpitis kostavad mitmed helialarmid, mis pardalolijatele rikkis lennukist märku annavad. Instruktor, kes lennukit juhib, on selleks hetkeks aru saanud, et juhtkangil puudub igasugune mõju lennuki kõrguse kontrollimisele. Külgedele pöörata õnneks veel saab.

Instruktor püüab lennukit kontrolli alla saada ja ohtlikust tõusust välja tuua. Ta liigutab trimmiratast nii, et lennuki nina pöörduks taevast rohkem maa poole, ja vähendab mootorite võimsust. Mõju on aga oodatust suurem – nüüd pöördub lennuki nina liiga palju alla ja lennuk hakkab 485 meetri kõrguselt piltlikult öeldes pea ees maa poole lendama.
Trimmirattad on mehaaniliselt trossidega ühendatud lennuki tagaosas paikneva stabilisaatoriga, mille küljes olevate elevaatoritega saab kõrgust tüürida. FOTO: Uurimisraport
Instruktor liigutab trimmiratast nüüd jälle vastupidises suunas, et lennuk langemisest välja tuua ja kontrolli alla saada. Kui lennukil on jäänud maapinnani vähem kui 200 meetrit, lisanduvad kokpitis tuututavatele helialarmidele ka häälhoiatused: «sink rate», «pull up», «terrain, terrain, too low, terrain». Ülekoormus on peaaegu sama suur kui astronautidel kosmosesse lennates.

Lõpuks õnnestub instruktoril lennuk kontrolli alla saada. Kriitiliste sündmuste algusest on selleks hetkeks möödunud vaid üks minut ja kaheksateist sekundit. Endiselt ei tea keegi, mis ja miks on juhtunud.
«Kas mootorid töötavad?» küsib instruktor. «Mootor kaks põleb,» vastab ohutuspiloot, olles lugenud seda ekraanilt nähtud veateatelt. Seiskunud see veel ei ole, vaid töötab põledes edasi. Lennuk lendab stabiilselt 396 meetri kõrgusel Tallinna lennujaama taga Maardu küla kohal.
«Mayday, mayday, mayday,» ütleb instruktor lennujuhtimistornile
...............................................................
Tõsiasi on aga see, et tegemist oli äärmiselt õnneliku õnnetusega. Uurija Unt ütles, et kurvemate tagajärgedega õnnetust aitas ära hoida kapteni rollis instruktori suur kogemus ja osav tegutsemine. Näiteks võib selle juhtumi puhul lugeda igati õigeks tema otsust mitte lülitada välja põlevat mootorit, ehkki ametlik protseduur nii ette nägi. Samuti tuleb hinnata ka tema otsust pöörduda lühimat teed pidi lennurajale tagasi.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist