Postitatud: 29 Nov, 2005 11:42
Tu-22 ja Tu-22M on täiesti erinevad lennukid, millel on ühist vaid indeks 22 (tuleneb sellest, et lennuk oli tiibraketisüsteemi X-22 kandja). Tu-22M ei ole arendatud Tu-22-st, vaid tegemist on täiesti nullist projekteeritud masinaga.
Tu-22 ei ole kunagi Eestis baseerunud, küll räägitakse kirjanduses mingist Tartu lähistel asuvast pommitamispolügoonist.
Tegelikult pole ka sellist iseseisvat mõistet nagu Tu-22, valdavalt kasutati mudeleid Tu-22K (krõlatõi), Tu-22R (razvedovatelnõi) või Tu-22P (postanovshik pomeh).
Mingi uba võis olla selles, et Tu-22M baasil pole olemas spetsiaalset segajaversiooni nagu Tu-22P, kuid vene kauglennuväe strateegia nägi ette kaitstud kohtade ründamisel pommitajate/raketikandjate segaformatsiooni ja on võimalik, et Tartu Tu-22M-e saatsid nt mõne teise üksuse Tu-22P-d ja need tegid seal ajutisi peatusi.
Kogu Tu-22(M) idee oli raske tiibrakett X-22 (H-22) Kingfish. Kõik muud rollid nagu tavapommid jne olid teisejärgulised.
Tu-22M optimeeriti lennuks kuni 3 raketiga (on kolm kinnituskohta) ja lühikese hoojooksu tagamiseks nii raske koormaga oli lennuk muutuvnoolsusega tiivaga. Samuti oli ta optimeeritud lennuks madalal kõrgusel.
Tu-22M on oma nelja alammudeliga IMO kõige löögivõimelisem NL lennuväe masin, sest erinevalt alla 20-st töövõimelisest Tu-160-st oli nende arv loetav massiliseks (sadadega), samas Tu-95-st oli ta oluliselt võimekam.
Strateegilise relvastuse piiramise raames nõudsid jänkid esimese asjana Tu-22M-i õhus tankimise võime kaotamist, sest vahetankimisega ulatus masin opereerima kontinentaal-USA-ni.
Kiiruse/relvastuse/kandejõu suhte kohta on tegu võrreldamatult võimsama masinaga kui nt Tu-95, B-52 jne.
Tu-22 ei ole kunagi Eestis baseerunud, küll räägitakse kirjanduses mingist Tartu lähistel asuvast pommitamispolügoonist.
Tegelikult pole ka sellist iseseisvat mõistet nagu Tu-22, valdavalt kasutati mudeleid Tu-22K (krõlatõi), Tu-22R (razvedovatelnõi) või Tu-22P (postanovshik pomeh).
Mingi uba võis olla selles, et Tu-22M baasil pole olemas spetsiaalset segajaversiooni nagu Tu-22P, kuid vene kauglennuväe strateegia nägi ette kaitstud kohtade ründamisel pommitajate/raketikandjate segaformatsiooni ja on võimalik, et Tartu Tu-22M-e saatsid nt mõne teise üksuse Tu-22P-d ja need tegid seal ajutisi peatusi.
Kogu Tu-22(M) idee oli raske tiibrakett X-22 (H-22) Kingfish. Kõik muud rollid nagu tavapommid jne olid teisejärgulised.
Tu-22M optimeeriti lennuks kuni 3 raketiga (on kolm kinnituskohta) ja lühikese hoojooksu tagamiseks nii raske koormaga oli lennuk muutuvnoolsusega tiivaga. Samuti oli ta optimeeritud lennuks madalal kõrgusel.
Tu-22M on oma nelja alammudeliga IMO kõige löögivõimelisem NL lennuväe masin, sest erinevalt alla 20-st töövõimelisest Tu-160-st oli nende arv loetav massiliseks (sadadega), samas Tu-95-st oli ta oluliselt võimekam.
Strateegilise relvastuse piiramise raames nõudsid jänkid esimese asjana Tu-22M-i õhus tankimise võime kaotamist, sest vahetankimisega ulatus masin opereerima kontinentaal-USA-ni.
Kiiruse/relvastuse/kandejõu suhte kohta on tegu võrreldamatult võimsama masinaga kui nt Tu-95, B-52 jne.